نسل سوم لکسس IS در سال ۲۰۱۳ با مدل ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و به نظر میرسید بتواند خودروهایی مثل بامو سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس را به چالش بکشد؛ اما هرچند این سدان لوکس ژاپنی سواری لذتبخش و استایل جسورانهای داشت ولی از مشکلاتی مثل تنوع پایین پیشرانهها رنج میبرد. طی سالهای اخیر نیز سن بالای IS خود را در تکنولوژیهای ایمنی و رفاهی نشان داده بود. البته اینها موضوعاتی هستند که عموماً در نسلهای بعدی خودروها برطرف میشوند و لکسس هم بهتازگی IS جدیدی را معرفی کرده است اما این IS مدل ۲۰۲۱ خودروی کاملاً جدیدی نیست. البته نمیتوان این را یک فیسلیفت ساده دانست اما مطمئناً بهطورکلی این سدان کامپکت جدید لکسس اساساً نسخهٔ کاملاً بروز شدهای از همان نسل سوم است که طی هفت سال گذشته در حال تولید بوده است.
درهرحال، بازطراحی IS بسیار قابلتوجه و موفقیتآمیز بوده است. حالا دماغهٔ خودرو به لطف چراغهای تیز و جلوپنجرهٔ دوکیشکل بزرگتر و مدرنتر، جذابتر به نظر میرسد. در همین حال، دیلایتها نیز حالا درون چراغهای اصلی تعبیه شدهاند و دیگر بهصورت مجزا زیر آنها قرار ندارند. با حرکت به سمت پروفیل جانبی هم میبینیم که پانلهای بدنه کاملاً جدید هستند و درنتیجه خط شانه متفاوت از قبل شده، آینههای جدید هستند و پانل عقبی خودرو عضلانیتر به نظر میرسد. در عقب IS مدل ۲۰۲۱ نیز همهچیز از چراغها تا درب صندوق و سپر جدید است. همچنین از زاویههای خاصی، IS جدید مثل کادیلاک CT5 بیشتر شبیه یک خودروی فستبک است تا یک سدان سنتی.
با توجه به اینکه فاصلهٔ محوری IS تغییری نکرده و مثل قبل ۲,۸۰۰ میلیمتر است، انتظار نمیرود هیچ تغییر معناداری در فضای سرنشینان عقب رخ داده باشد. بااینحال این نسخهٔ جدید در بیرون ۳۰ میلیمتر کشیدهتر، ۳۰ میلیمتر عریضتر و ۵ میلیمتر بلندتر از قبل شده است. بهطورکلی، با نگاه به استایل بیرونی IS مدل ۲۰۲۱ به نظر میرسد با یک نسل جدید طرف هستیم اما وقتی به داخل خودرو نگاه میکنیم این تصور بهطور کامل رنگ میبازد.
بسیار عجیب است که لکسس طی این بهروزرسانی، داخل IS را بازطراحی نکرده زیرا با توجه به تکنولوژیهای فراوانی که این روزها در خودروها ارائه میشود، کابین حتی از نمای بیرونی هم مهمتر است. البته در داخل IS تغییراتی جزئی صورت گرفته و دریچههای تهویهٔ طرفین که قبلاً مثل نمونههای میانی مستطیل شکل بودند حالا دایرهای شدهاند و یک نمایشگر جدید ۱۰.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم ارائه شده که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد. همچنین کنسول مرکزی هم کمی متفاوت شده و حالا انتخابگر دوار بجای پشت دستهدنده به سمت راست آن منتقل شده و در جای قبلی آن یک پد لمسی جای گرفته است.
اما غیر از اینها، کابین IS مدل ۲۰۲۱ اساساً همان ترکیب قبلی با همان غربیلک فرمان، همان کنسول مرکزی و همان رو دریها است و حتی گرافیک صفحه آمپر نیز مثل قبل به نظر میرسد؛ بنابراین درحالیکه طراحی بیرونی IS جدید برای یک فیسلیفت تغییرات بسیار چشمگیری داشته اما داخل آن تفاوت چندانی با قبل ندارد. این در حالی است که هماکنون سدانهای غیرلوکسی در بازار وجود دارد که داخل آنها مدرنتر از IS مدل ۲۰۲۱ به نظر میرسد چه رسد به خودروهایی مثل بامو سری ۳ و نسل آیندهٔ مرسدس بنز C کلاس که با نمایشگرهای بزرگ و بسیار مدرنی در راه است.
اما همهٔ خبرها در مورد IS جدید بد نیستند زیرا این ماشین از نظر ظاهری بهتر یا حداقل مدرنتر به نظر میرسد و لکسس تأکید کرده است که نسخهٔ جدید این سدان کامپکت ساکتتر و راحتتر بوده و برای رانندگی لذتبخشتر است. این در حالی است که IS به سواری نرمتر و راحتتری نیاز داشت. علاوه بر این، سیستمهای ایمنی خودرو هم بروز شده و بهعنوانمثال پکیج ایمنی Safety System+ لکسس حالا میتواند وسایل نقلیه، دوچرخهسواران و عابرین پیاده را تشخیص دهد. در بخش پیشرانهها اما تغییری انجام نگرفته و مثل قبل IS300 RWD با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۲۴۱ اسب بخاری، IS300 AWD با موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی ۲۶۰ اسب بخاری و IS350 با موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی ۳۱۱ اسب بخاری عرضه خواهد شد.
لکسس IS مدل ۲۰۲۱ از همین پاییز راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد اما مطمئن نیستیم که بتواند به فروش خیلی بالایی دست پیدا کند چراکه سال گذشته نسخهٔ کنونی IS در آمریکا تنها ۸,۳۶۲ دستگاه فروش داشت. این رقم حتی از فروش نسل جدید ولوو S60 هم کمتر است آنهم درحالیکه ولوو در ایالاتمتحده چندان محبوب نیست. درهرحال به نظر شما، با وجود حضور برندهای بشدت مدرن و قدرتمند آلمانی در بخش سدانهای کامپکت لوکس بازار آمریکا آیا لکسس IS مدل ۲۰۲۱ با یک فیسلیفت کلی در بیرون اما تغییرات جزئی در داخل و پیشرانههای بدون تغییر میتواند به موفقیتی دست پیدا کند؟
Carbonado Aventador
۱۵ تیر ۱۳۹۹درد لکسوز چیه که وقتی ظاهر ماشین رو به این زیبایی و دلربایی طراحی کرده..
.
ولی بجاش کابین رو تقریبا بدون هیچ تغیری گذاشته!!!
.
وقتی اینهمه وقت و هزینه صرف ماشین میکنه چرا ماشیناشو کامل نمیکنه..
نصفه کاره میده بیرون..
یبار کابینش خوبه ظاهرش تعریف نداره
یبار ظاهرش خوبه کابین بده.
یبار ظاهرش خوبه کابینش خوبه موتورش به درد نمیخوره!!!
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۹عالی
ایمان جباری
۱۵ تیر ۱۳۹۹لکسوس اگه بخواد فروش بالایی داشته باشه باید در کنار بازار به شدت رقابتی آمریکا ، نگاهی به خاور میانه هم داشته باشه
کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که عاشق برندهای ژاپنی هستن میتونن بازار خوبی برای لکسوس باشن
بازم مدیران رده بالا لکسوس بهتر از ما میدونن بازار اصلیشون کجاست
Sina
۱۵ تیر ۱۳۹۹لکسوزارو رو دوستشون دارم چون هنوزم تنفس طبیعی توشون هست
فقط جریان موتورش چیه هر دو شش سیلندر تنفس طبیعی با حجم یکسان ولی ۵۰ اسب تفاوت!!؟
Hamed
۱۵ تیر ۱۳۹۹چقدر خوبه تو کشوری زندگی کنی که این عروسک به چشم نیاد!
Sina
۱۵ تیر ۱۳۹۹واقعا زیبا شده فقط اگه یکم به کابینش توجه بیشتری میکرد عالی میشد.
ولی واقعا وقتی نیاز به تغییر قیافه ی یه ماشین نیست ( یعنی اون زیبا باشه) حتی اگه یه نسل هم عوض کنه نباید قیافش عوض بشه
Sina
۱۵ تیر ۱۳۹۹راستی تصاویری از سری۲ جدید هم اومده.
پدال خبرش رو بذار
سروش
۱۵ تیر ۱۳۹۹این طراحی تیز و اسپورت حداقل ۴۰۰ اسب میطلبه نه ۲۶۰!
MehdiTurbo
۱۵ تیر ۱۳۹۹راستش من حتی طراحی داخلی نسل قبلشو بیشتر دوست دارم اون داشبردش که از بالای ضبط چرم دوزی شده تا اخر مثل دیوار،تو عمق بودن ضبط،برامده بودن کی لیس،وسط داشبورد جا دستی که چرم باریک میشه و محل موس و برامدگی کنار دست دنده
طراحی قبلش به نظرم شکیل تر بود الان ساده تر شده.اگه همین نسل قبل دو رنگ قرمز بود خیلی قشنگتر میشد.
امینMAF
۱۵ تیر ۱۳۹۹چرا لکسوس یبار که (اشتباه نکنم بین2011 تا2013) همه ماشیناشو فیس لیفت کرد هیچ تغییری تو عقبشون نداد؟
ولی الان پشتشو ازین رو به اون رو کرده
–
دوستان جواب بدید ممنون میشم
meysam
۱۵ تیر ۱۳۹۹بیرونشو خوب درآورده انصافا
اگه همین کارو تو داخلشم میکرد اصلا نیاز به تعویض نسل و پلتفرم و … نداشت
تا 4 – 5 سال دیگه هم میتونست بفروشه
MjM
۱۵ تیر ۱۳۹۹به شخصه دیفیوزر خیلی بزرگش و چراغهای عقب متصلشو دوس ندارم
ولی بقیه چیزا حرفی برای گفتن نداره