لکسوس

نگاهی به نسل آیندهٔ لکسس ES

در آینده در سبد محصولات لکسس تغییراتی رخ خواهد داد زیرا درحالی‌که خریداران به سمت کراس‌اوورها متمایل شده‌اند، این شرکت ژاپنی دو سدان متوسط لوکس در سبد محصولات خود دارد که مدل‌های ES و GS هستند. این در حالی است که متأسفانه خریدارانِ مدل دیفرانسیل جلوی ES از سدان دیفرانسیل عقب GS بیشتر هستند. درنتیجه، طبق گزارشی، لکسس قصد دارد نسل آینده ES را به‌عنوان تنها سدان متوسط سبد محصولاتش در نظر گرفته و GS را حذف کند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به نسل آینده لکسس ES.

طراحی

نسل کنونی ES هیچ‌گاه طراحی جذابی نداشته و در مقایسه با دیگر محصولات لکسس ظاهر آرامی دارد؛ اما نسل جدید این خودرو با خطوط تیز، جلوپنجره تهاجمی و نسبت‌های بهتر، از طراح شارپی برخوردار است. در این نسل چراغ‌های جلو طراحی جالبی دارند و جلوپنجره در نسخه‌های اسپرت به رنگ مشکی است. خط کمر کرومی و قطور خودرو نیز تا ستون C ادامه یافته و چراغ‌های افقی عقب هم پایان‌بخش طراحی نسل آیندهٔ ES خواهند بود.

پلت‌فرم

در زیر پوست این سدان جدید لکسس پلت‌فرم جدید تویوتا بنام TNGA قرار دارد. این پلت‌فرمی است که در اکثر محصولات تویوتا مانند کمری، پریوس، آوالون، کرولا و CH-R بکار می‌رود. استفاده از پلت‌فرم TNGA در نسل آینده لکسس ES به معنای برخورداری آن از فضای سرنشینان عقب مناسب، توانایی دینامیکی، کیفیت سواری و ایمنی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی لکسوس ES200 وارداتی

قوای محرکه

انتظار می‌رود برای ES جدید همان پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه گردد. این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما لکسس برای اینکه خریداران را بابت حذف مدل دیفرانسیل عقب GS راضی کند، احتمالاً سامانه چهارچرخ محرک را به‌صورت یک آپشن برای ES جدید ارائه خواهد کرد. طرفداران خودروهای هیبریدی هم می‌توانند خوشحال باشند زیرا لکسس برای این سدان لوکس یک قوای محرکهٔ بنزینی-الکتریکی را هم ارائه خواهد کرد که احتمالاً مشخصات و مصرف سوخت آن مشابه نسخهٔ هیبریدی نسل جدید تویوتا کمری خواهد بود.

رقبا

ازآنجایی‌که نسل آیندهٔ ES به‌عنوان تنها سدان متوسط لکسس، خودرویی دیفرانسیل جلو خواهد بود، رقبای اصلی آن نسل آیندهٔ آئودی A6 به همراه ولوو S90 و لینکلن کانتیننتال خواهند بود اما مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری ۵، جگوار XF و کادیلاک CTS هم می‌توانند در لیست رقبای این سدان لوکس ژاپنی قرار گیرند. تاریخ دقیق رونمایی نسل جدید لکسس ES هنوز مشخص نیست اما ازآنجایی‌که قرار است این ماشین سال آینده معرفی گردد، نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی باشد.

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به نظرم لکسوس باید ES رو حذف کنه، با کاهش قیمت GS، رو این محصول رده بالاتر تمرکز کنه.

  2. sina

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    “اما لکسس برای اینکه خریداران را بابت حذف مدل دیفرانسیل عقب GS راضی کند، احتمالاً سامانه چهارچرخ محرک را به‌صورت یک آپشن برای ES جدید ارائه خواهد کرد.”
    الان این یعنی GS دیف عقب ندارع دیگه؟
    .
    نظر من:
    ES رو حذف کنه و یه مدل دیفرانسیل جلوی ارزون تر به GS اضافه کنه که در کنار مدل معمولی و F بشن سه تا و همه طیف و قیمتی رو هم پوشش بدن

    1. AK_007

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      نظر من اینه ک مث ای کلاس و سری پنج جدید بشه بین حالت های مختلف مث دف جلو یا عقب یا چهار چرخ سوویچ کرد

      1. sina

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        دقیقا

  3. Fericuda

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    معمولا طراحی های لکسوس بخاطر استفاده ی بی پروا از خطوط تیز و گوشه دار خیلی به دلم نمیشینه اما این یکی واقعا هماهنگ و بی حرف و حدیث
    خیلی خوشمان آمد

  4. حمیدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    حیف جی اس با مدل افش که هیولایی در روی زمینه البته کلا استقبال از جی اس در خیلی از کشورها کمتر از ای اس هست و واقعا تصمیم منطقی هست این کا ربهتر از اینه که مثل المانی ها ده مدل سدان هم شکل داشته باشی

  5. Pooriya_German_BMW

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    لکسس باید هر دو مدل رو تولید کنه ولی Gs رو به سدان کوپه تبدیل کنه تا بشه رقیبی برای ب ام و سری ۶ گرن کوپه آئودی A7 بنزCLS
    لکسس نباید GS کلا حذف کنه ولی با تغییر در سگمنت این خودرو طیف جدید مشتریان بسمت خودش خواهد کشاند
    اگر نسل آینده ES همین باشه که تو عکس اولی هست واقعا زیباست

  6. MehdiTurbo

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    جالب اکثرن gs و بیشتر دوست دارند و دوست دارند es حذف بشه،در صورتیکه امار فروش es بیشتر بوده،علتش چیه ؟؟؟ اکثر ایرانیا از gs بیشتر خوششون میاد.پس چرا es تو بقیه کشورا بیشتر فروش داره ؟؟؟

  7. MehdiTurbo

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    http://www.motorauthority.com/news/1104441_first-look-at-mercedes-modular-platform-for-electric-cars
    این عکس اولیه مثلن ی پلت فرم حالا بستگی به کلاس بندی خودروش داره طراحیش شاسی بلند باشه،سدان،هاچ بک و …

  8. Behi

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    پلتفرم = خمیر پیتزا
    قارچ،گوشت و… = موتور،بدنه و …
    خخخ

  9. joojoo

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (275 ديدگاه)

    چون توی بقیه ی دنیا، به آرامش یه ماشین توی این سگمنت بیشتر توجه میشه و از طرفی es قیمت کمتری هم داره
    اما توی ایران و البته مخصوصا بروبچه های سایت پدال، چون علاقه به رانندگی هیجانی بیشتره و از طرفی GS، یه هندلینگ مثال زدنی و یه صدای اگزوز فوق العاده داره، از این بیشتر خوششون میاد. منم GS رو خیلی بیشتر از ES دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا