لکسس تا چند روز آینده در نمایشگاه خودروی ژنو از یک کانسپت اسپرت سوپرمینی بسیار جمع و جور، رونمایی خواهد کرد. این خودرو که LF-SA نامیده میشود، کانسپتی برای بیان مفهوم ” اشتیاق به روند طراحی جدید و کشف قلمروهای ناشناخته برای نام تجاری لکسس” قلمداد میشود.
این خودروی کوچک شهری، ترکیبی از ویژگیها و طراحی یک هاچ بک سه درب را با یک کراس اوور و یک کوپه اسپرت به نمایش میگذارد. یک جلوپنجره دوکی شکل و چراغهای باریک و بومرنگی، چیزهای مورد انتظار از یک لکسس جدید است اما در اینجا، شبکه جلوپنجره با طرحی سه بعدی شامل مثلثهای با اندازههای متفاوت پرشده که همگی به مرکز و نشان لکسس اشاره میکنند. چرخهای خودرو نیز از طرحی منحصر به فرد برخوردارند که طراحی تایرها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. کابین با طراحی آیندهنگر، ساده و مدرنی همراه شده است. شکل داشبورد و کنسول وسط کاملاً منحصربهفرد میباشد. تزئینات فلزی و یک نمایشگر سربالا هم از دیگر ویژگیهای آن است. گلگیرهای عضلانی، شکافهای روی سپر، سقف گنبدی شکل، فرم خاص دربها، گلگیرهای برجسته عقب، طراحی چراغهای پشتو اسپویلر سقفی آن نشان از یک طرح تهاجمی و خشن دارند. با این وجود، زیربنای این خودرو احتمالاً با تویوتا یاریس مشترک خواهد بود و خود این خودرو در صورت تولید، که احتمال آن برای سال ۲۰۱۸ میرود، بهعنوان رده نخست محصولات و در یک رده پایینتر از CT200h قرار میگیرد.۳۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
AliZeus
۱۰ اسفند ۱۳۹۳چه فرزند خشنی :D
M5
۱۰ اسفند ۱۳۹۳جلو پنجرش تر زده با این طراحی ،میتونست بهتر باشه!
احمد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳آقا من از طرف لکسوس از شما معذرت میخوام
واقعا با این طراح ها و منتقد های برجسته من نمیدونم چرا اینقدر ما عقب موندیم
طرف قایق کاغذی هم نمیتونه طراحی کنه ………..
M5
۱۰ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز خودم طرف دار لکسوسم اما شاید شما سلیقت تا این حد جواب بده اما از لکسوس بیش از این انتظار میرفت!
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۱ اسفند ۱۳۹۳مزخرفه
saleh.cars.motorcycles
۱۰ اسفند ۱۳۹۳انگار Lexus NX 2015 گذاشتن جلو آفتاب خشکو جمعوجور ریزه میزه شده وشده این
اماخیلی طراحیش بدلم نشست
خیلی طرح جالب و بانمکی شده که اگه زنده باشم تو سال 2018 این زیبای دوستادشتنیو از نزدیک میبینم ان شاا…
طراحی داخلش با طراحی بیرون کاملا همخونی داره مثل طراحی بدنه یکچیز جدید و تودل بورویی شده
دعاکنین صنعت خودروسازی اونقدر پیشرفت کنه تا دیگه به این بهانه وبهانه های دیگه جلوی وارداتو نگیرن تا هرماشینیو که پسندیدیدم بتونیم داشته باشیم. هرچند دربازار رقابتی امکان پیشرفت وجود داره.امالابد ایناهم دلایلی براخودشون دارن
درهرصورت شمادعاکنین.چه بساروزی خودمون ازاین چیزا وبهترازایناروتولید کردیم
ممنون پدال
سیاوش
۱۰ اسفند ۱۳۹۳پشتش خیلی شبیه bmw i3
حامد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳فقط باید گفت عالیه.
خیلی از سبک طراحیش خوشم میاد دیووونه کننده است.
جسور و خشن البته اگر الکتریکی یا هیدروژنی هم باشه و یک 500 اسبی قدرت داشته باشه که خیلی رویایی تر میشه
Nima
۱۰ اسفند ۱۳۹۳لکسوس فوق العادست ! واقعا کی میتونه از لکسوس ایراد بگیره؟ توو همه چی نامبر وانه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود .
زمانی که مرسدس بنز اعلام کرد ما مدل cla رو با قیمت 29900 دلار عرضه خواهیم کرد ، لکسس سریعا واکنش نشان داد و گفت که ما خودروی ارزان نمیسازیم .
((( مدیر لکسس آمریکا در واکنش به عرضه مرسدس بنز CLA با قیمت زیر 30 هزار دلار در بازار این کشور، گفت که این شرکت هیچ گاه خودرویی ارزان تا این حد نخواهد ساخت. در حالی که سایون و تویوتا میتوانند این نقش را بر عهده بگیرند، دلیلی برای تلاش برای عرضه خودروهای ارزان قیمت توسط لکسس وجود ندارد.با این حال لکسس به موفقیت مرسدس بنز CLA در بازار آمریکا اذعان دارد و این به دلیل مجموعهای از عوامل از جمله تاثیر برند بنز و لوکس بودن خودرو است.این در حالیست که مقرون به صرفهترین خودروی لکسس در حال حاضر CT 200h است که 32960 دلار قیمت دارد. پس از این خودرو، لکسس IS با قیمت پایه 36 هزار دلار قرار دارد. در واقع لکسس نمیخواهد تصویر عمومی از نام تجاری خود را با خودروهای ارزان مخدوش کند. این به لکسس اجازه میدهد همچنان روی خودروهای لوکس و با ارزش کار کند. و حتی روی بخشهای سنتی و لوکستر متمرکز شود.)))
حالا نمیدونم این چجوری از کمپانی لکسس سر در اورده . امیدوارم که موفق بشه و هرچه
زودتر نمونه ی نهاییش بیرون بیاد تا رقابت بیشتر بشه .
mahdi
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود بر میلاد عزیز
از تحلیل که ارائه کردی لذت بردم
لکسس فکر رقابت و نگران افزایش و کاهش قیمت بنز نیست
در اصل بنز کاری رو داره میکنه که لکسس میخواد
یعنی حذف رقیبان نوپایی چون کره
زمانی که بنز با ارئه قیمت پایین در بازار ورد میکنه لکسس همچنان بی تفاوت باقی میمونه تا رقیبان تا میتونند کاهش قیمت بدند و وقتی بنز رقیبان رو از نظر قیمت فیلتر کرد لکسس وارد بازار میشه و توی بازار درصد خاصی که از این تبلیغ به اصطلاح خاص بودنش رو از مشتریان بدست میاره
در اصل بدون اینکه مثل بنز کار کنه به راحتی جزء خودروهای لوکس میشه
توضیحش زیاده اما یه شمه کلی گفتم هرچند دوستان خود توی این زمینه استاد هستند
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
حسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود بر داش مهدی
«و توی بازار درصد خاصی که از این تبلیغ به اصطلاح خاص بودنش رو از مشتریان بدست میاره در اصل بدون اینکه مثل بنز کار کنه به راحتی جزء خودروهای لوکس میشه»
یکم بیشتر راجع به این جمله توضیح میدی داداش؟ کاما نذاشتی نتونستم بفهممش. ممنون
mahdi
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود بر حسین عزیز
منظور اینه که درصد خاصی از مشتریان همیشه خاص پسند هستند و توجهشون به این تبلیغ جلب میشه از طرف دیگه مشتریانی که میان توی این زمینه خاص بودن ورود پیدا کنند و مشتریانی که از قبل داشته (تبلیغات خود مشتریان)
لکسس قطعا از مشتریان قبلی خودش شناخت داشته که اینکار رو کرده و از مشتریانی که توی این مجال پیدا میکنه
بی تردید مدیران مالی لکسس و تیم بازاریابی و مدیریت بازار به برسی جامعه خریدار پرداختند که این بیانیه رو صادر میکنند
اما بنز به دنبال درآمد بیشتر هست با توجه به شناختی که از بازار داره
یه جور خودزنی آینده نگر داره میکنه که قطعا منافع خوبی بدست خواهد آورد در یه دوره کوتاه مدت بعد یه سکون نسبی و بعد یه خیز خیلی خوب
لکسس فقط داره یه مانع موقتی درست میکنه
بستگی به برگهای دیگه ای داره که هر دو شرکت رو میکنند
در اصل برنده اصلی شرکتهایی هستند که این بازار رو بصورت موقت ترک (کوتاه مدت) و باز بصورت قدرتمند وارد میشند
مطمئنن اینطور نیست که یه کمپانی / شرکت مثل بنز یا تویوتا (لکسس) بیان محصولات رو ارائه کنند با قیمتهای عجیب
این شرکتها از تیمهای فوق العاده قدرتمند در زمینه روانشناسی بازار و مدیریت بازار و اقتصاد و ….. بهره میبرند
هیچ بیانیه ای بی علت نیست
هیچ محصولی بدون فلسفه خدمات و فروش نیست
هر محصولی در اصل پایه گذار یک رقابت و شروعش هست که نویدبخش ورود محصولات دیگه هست
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
mahdi
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود داش حسین
جواب نوشتم پدال هنوز منتشر نکرده
amin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳حرف مدیر عامل لکسس بغض شده بوده برات ها !!! منتظر بودی یکجا بکوبی تو سرمون حواست نبود این یک کانسپت سرش هیچ حرفی نمیشه فعلا زد ….هر موقع اومد بعد بیا بگو فلان ماشینی که ساختین با حرفی که زدین مغایرت داره !!! هر کسی میدونه کانسپت یک طرح قرار نیست حتما ساخته بشه شاید از هر قسمتیش الگو برداری بشه واسه یکی از تولیدات کارخانه ….شما اومدی واسه خودت قیمت یک کانسپت که اصلا معلوم نیست ساخته بشه رو محاسبه کردی بعد میگی با حرفی که لکسس زد مغایرت داره حتما بخاطر مدل CLA بنز …سریع بچسونین همه چی رو به بنز حالا خوبه همه آمار و خودتون هم میدونین و قبول دارین CLA بنز خوب ماشینی از آب در نیومد :)
سعید
۱۱ اسفند ۱۳۹۳CLA خوب از آب در نیومده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما برو میزان فروشش رو ببین، یکچهارم از فروش مرسدس به مدلهای جدید جمعوجور آن نظیر کلاس A، CLA ، GLA و کلاس B اختصاص دارد
حسین
۱۱ اسفند ۱۳۹۳((در حالی که سخن گویان این برند قبلا اعلام کرده بودند هیچ تمایلی به رقابت در کلاس های پایین تر بازار ندارند این خودروی کانسپت جدید به طور واضحی نشان می دهد که این اظهارات بی اساس بوده اند.
جایگاه لکسس در بازار اروپا تا زمان عرضه هاچ بک هیبریدی CT200h قابل توجه نبود. این خودرو می تواند به طور قابل توجهی وضعیت این برند را در کشورهای دیگر تقویت کند تا با برندهایی همچون مینی که دارای خودروی کوچک پرمیوم هستند رقابت کند.))
منبع: مجله ماشین
امین جان این ماشین (یا یه ماشین بر پایه ی این ماشین) با قیمت پایین تولید خواهد شد. شما داری مثل یکی از دوستانِ لکسوس دوست (که من خیلی دوسش دارم :D ) استدلال میکنی
amin
۱۱ اسفند ۱۳۹۳سعید جان اساتید بنز در این سایت همه میدونن CLA خوب از آب در نیومد همین آقا میلاد هم مجبور شد واسه اینکه JD power توجیح کنه اعتراف کرد که CLA باعثش بود که همونجا بنده جوابشون دادم میتونین برین ببینین داداش….. تو بررسی CLA تو همین سایت گذاشته شد و نشون داد از اون چیزی که انتظار میرفت پایین تر عمل کرده و اصلا رضایت بخش نبود…
حسین جان من کار به کسی ندارم من میگم وقتی ماشینی نیومد و هنوز یک کانسپت که اصلا معلوم نیست تولید بشه یا نه خیلی خنده داره شما بیای بگی قیمتش فلان قدر اینو هر کسی میدونه :) گفتم این میتونه یک طرح باشه از هر قسمتش الگو بردارن ولی خودش هیچ وقت ساخته نشه هیچیش معلوم نیست اینو هرکسی میدونه بعد شما قیمت میذاری !!! :)
حسین
۱۱ اسفند ۱۳۹۳درود. آقا امین، شما میگی هنوز هیچیش معلوم نیست اما همه دارن میگن که لکسوس با تولید این کانسپت داره وارد بخش اتومبیلهای لوکس کوچک میشه. BMW M4 هم قبل از عرضه، اول به صورت کانسپت تولید شد! پس نمیشه گفت هر کانسپتی فقط برای این ساخته میشه که در ماشینهای بعدی یه گوشه ای از طراحی و تکنولوژیهاش رو به کار ببرن. بعضی کانسپتها ساخته شدنشون به معنی ورود به یک بازار جدیده و هیچ تکنولوژی خاصی رو ارائه نمیدن. شما میگی هنوز معلوم نیست تولید بشه یا نه! اما واقعیت اینه که تولید یک کانسپت کوچک نشون دهنده تمایل لکسوس برای ورود به این بخش از بازاره وگرنه این همه هزینه ی تولید و طراحی این کانسپت نمیکرد.
یه مثال دیگه: BMW Vision Future Luxury یک کانسپته که در سال 2014 تولید شد. خیلی از تکنولوژیهای به کار رفته در این ماشین در نسل جدید سری 7 به کار گرفته میشن اما تولید این کانسپت نشون داد که ب ام و تمایل داره به بخش اتومبیلهای لوکس رده بالا وارد بشه. پس میبینیم که اون همه هزینه طراحی و ساخت یه کانسپت نکرده که فقط از تکنولوژیهاش استفاده کنه
حسین
۱۱ اسفند ۱۳۹۳و قطعا میشه گفت Vision Future Luxury در صورت تولید (به اسم سری 9 یا هر اسم دیگه ای) حتما قیمتی بالاتر از قیمت سری 7 خواهد داشت. در مورد سری 9 هنوز یکم شک وجود داره اما در مورد تمایل لکسوس برای ورود به بخش لوکسهای ارزان هیچ شکی باقی نمونده
محمد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳عالىه
فقط ىه چىزى انگار رىنگش رفته تو لاستىکش.
armin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳پشتش خیلی شبیه کانسپت میتسو بیشیه…حالا همینو میتسوبیشی میزد همه میگفتن چقدر بده…
hero
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ایول!!!
اگه لکسس بخواد اینجوری پیش بره تا 10 سال دیگه بنز ب ام و باید ازش الگو برداری کنن!
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳به نظرم عقبش یکم شبیه bmw i8 شده.
ولی چرا بیشتر خودروسازان رو به این سبک از ماشین آوردن عجیبه شاید پیش بینی میکنن در آینده مردم به جای خرید سدان رو به ماشینای کوچیک و جمع وجور میارن
بهزاد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳با تشکر از مهدی عزیز.
مهدی جان در هدف گذاری شرکت ها برای محصولاتشون اولویت با اقتصاد و رده سنی مطرح هست و از اونور جایگاه برند ها مشخص شدست که در رده ی متوسط یا پریمیوم یا های اند محصول به بیرون بدهند و شاید بشه گفت که مثلا محصولات کره ای رقیب جدی برای لوکس سازان آلمانی محسوب نمیشن و هر کدام مسیر خاص خودشون رو دارند.
اگر نیک بنگریم شرایط بازار در رده ی خودروهای لوکس به نفع ژرمن ها سنگینی میکنه و مدل تولیدی اخیر اونها که محصولات ارزانتر و جوان پسندتری رو به سبد محصولاتشون اضافه نمودند و موفق هم بودند موجب میشه رقبا هم به این سمت کشیده بشند.
reza
۱۱ اسفند ۱۳۹۳تنها جمله ای که به ذهنم میرسه اینه که حالم بهم خورد در حدی که حتی نتونستم متن رو بخونم
علی آهنگر
۱۱ اسفند ۱۳۹۳جالبه یه هاچبک کوچیک با قیافه ی خشن و ترسناک
مثل عقرب یا مثلا رتیل کوچیک و ترسناک
بسی حال نمودیم
Amin.Fucco
۱۱ اسفند ۱۳۹۳خیلی دوس دارم که همه مردم یاد بگیرن که درستش “لکسِس” هستش ، لکسوس نیست.
کوچیک همگی.
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳امین اقای عزیز ما تو تلفظ واستفاده ی خیلی اسامی والفاظ مشکل داریم که فکرمیکنم برمیگرده به اینکه تلفظ صحیح برامون راحته یانه واگه باتلفظ صحیحی راحت نباشیم میشه این اسامی والفاظی که تو بین مردم رایج
وشایدبشه گفت طبیعی
چون اگه خیلی از اسامی فارسیو تو کشورهای دیگه بازبانی متفاوت بخوان استفاده کنن حتماجور دیگری تلفظ میکنن که معمولا موقع شنیدنشون میخندیم
خیلی خوبه بگفته ی شما سعی کنیم ازتلفظ صحیح استفاده کنیم
شمابزرگ مایی
nismo
۱۱ اسفند ۱۳۹۳بابا اینا دیگه کیان پیشرفتشون فوق العادس هر 3 یا 4 ماه یک طرح می دن اونم تولیدی برای آیندشون انوقت دنا بعد 5 یا 6 سال از مدت زمان طرح اولیه تازه امده تو بازار
عجبا!!!
احمد باقری
۲۲ فروردین ۱۳۹۴طراحی زیبا و چشم نواز