لینکلن

خروج آخرین دستگاه لینکلن کانتیننتال از خط تولید، مرگ دوبارهٔ یک افسانه

با خروج آخرین دستگاه لینکلن کانتیننتال از خط تولید در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰، تولید این سدان لوکس آمریکایی رسماً خاتمه یافت. البته از مدت‌ها پیش می‌دانستیم که این اتفاق روی خواهد داد زیرا در مارس سال ۲۰۱۸ درحالی‌که تنها دو سال از بازگشت کانتیننتال گذشته بود، اعلام شد که این سدان لوکس پس از نسل کنونی خود بازنشسته خواهد شد. این نسل بیشترین فروش خود را در سال ۲۰۱۷ با ۱۲ هزار دستگاه تجربه کرد اما پس‌ازآن به‌طور مداوم این فروش کاهش یافت به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۸ به ۸,۷۵۸ دستگاه و در سال ۲۰۱۹ به تنها ۶,۵۸۶ دستگاه رسید. امسال نیز تا ماه سپتامبر مجموعاً ۳,۸۷۲ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

با خاتمهٔ تولید کانتیننتال پروندهٔ سدان‌های لینکلن هم بسته می‌شود زیرا این شرکت اوایل سال جاری به تولید سدان کوچک‌تر MKZ هم پایان داد تا فقط روی شاسی‌بلندها تمرکز کند زیرا استراتژی لینکلن هم مثل شرکت مادر خود، فورد است که به تولید و عرضهٔ همهٔ خودروهای سواری سنتی خود مثل فی‌یستا، فوکوس، فیوژن و تاروس در ایالات‌متحده پایان داد؛ بنابراین قطعاً ازاین‌پس نویگیتور به‌عنوان شاخص‌ترین محصول لینکلن جایگزین کانتیننتال می‌شود.

لینکلن کانتیننتال که برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ متولد شد، در طول تاریخ پرشکوه خود، به مدت ۸۰ سال و طی ۱۰ نسل به تولید رسید اما طی این سال‌ها دو بار برای مدتی از سبد محصولات لینکلن حذف و دوباره احیا شد. دفعهٔ اول در سال ۱۹۴۸ و پس از خاتمهٔ تولید نسل نخست بود که کانتیننتال به مدت هشت سال غایب شد و سپس در سال ۱۹۵۶ با نسل دوم بازگشت. از آن زمان تا قرن بیست‌ویک کانتیننتال بی‌وقفه تولید شد تا اینکه در جولای سال ۲۰۰۲ دوباره بازنشسته شده و در سال ۲۰۰۹ با مدل MKS جایگزین گردید. سپس در سال ۲۰۱۶ لینکلن با معرفی نسل دهم کانتیننتال، به غیبت طولانی پانزده‌سالهٔ آن پایان داد.

بنابراین حالا این سومین بار است که این نام بزرگ از سبد محصولات لینکلن حذف می‌شود. نسل کنونی این ماشین همچنین در بین ۱۰ نسل آن کوتاه‌ترین عمر را داشت. در حال حاضر هرگز نمی‌دانیم که کانتیننتال چه آینده‌ای خواهد داشت اما با محبوبیت روزافزون شاسی‌بلندها بعید است که به این زودی‌ها شاهد بازگشت دوبارهٔ آن باشیم. بااین‌حال شاید فورد در آینده سدان‌های خود را احتمالاً به‌صورت الکتریکی بازگرداند و لینکلن کانتیننتال هم یک‌بار دیگر زنده شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    پیشاپیش فاز اونی که‌ میخواد بگه‌ نمای عقبش‌ کپی آزرا هست‌ رو‌ خریدارم

    موافقم 84
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      البته هم آزرا هم تالیسمان ، اما مهم نیست چون آمریکایی‌ها از قدیم عاشق اِتصال چراغ‌های عقب بودند و هستند .

      نمیدونم چرا این خودرو فروش نداشت ، در صورتی که یه ماشین اصیل آمریکایی همچون قدیمی‌ها دل میبرد ، داخلش نشستم و به شدت عاشقش شدم ، با قیمتی بسیار رقابتی (( اشتباه نکنم حدود ۵۰ هزار دلار )) در بین چوب چرم آلومینیوم محصور میشید و شما با قیمتی نصف لاکچری‌های ژاپنی و آلمانی میتوانید محصولی را بخرید که وقتی داخلش میشینید چیزی از آن‌ها کم که نداره هیچ ، بلکه اصالت بیشتری هم داره .

      مطمئناً کانتیننتال بر خواهد گشت اما با برقی شدن بر می‌گردد .

      موافقم 37
      مخالفم 9
      1. UNAS

        ۱۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        ما اسم ات رو میزاریم نرمش قهرمانانه …

        موافقم 9
        مخالفم 5
      2. محمد

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        فکر کنم شما سوار انواع شاتل و تایتانیک هم شدی…..

    2. behnam1012

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (994 ديدگاه)

      ???
      ولی خدایی به آزارا 2011 یا همون کالیفرنیا شباهت داره
      بخصوص برجستگی گلگیر عقب

      موافقم 28
      مخالفم 6
    3. یانکی

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      مدل کوچ دورش واقعا کم نظیر بود.کاش تعداد بیشتری تولید میکرد.

      موافقم 9
      مخالفم 6
  2. ارشیاsvj

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    خیلی اون سیستم دیفرانسیل جلو چهار چرخش رو دوست داشتم.

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Hadi

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      کاش دوباره با قدرت برگرده واقعاً حیفه این ماشین…
      خیلی حیفه…

      موافقم 15
      مخالفم 2
  3. Carbonado Aventador

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    کانتیننتال نامی به بزرگی تاریخ خودرو سازی آمریکا..
    .
    حیف این ماشین که‌ قربانی جریان بازار و علاقه ی مردم به کراس اوور ها شد
    .
    امیدوارم در اینده باز هم این اسم روی بدنه ی ماشین بدرخشه❤

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. Dr.Ahmadreza2002

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اون مدلی که روی ستون سیش لوگو لینکلن حک شده بود کدوم نسلش بود؟ خیلی عشق بود

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۱۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        لینکلن مارک
        از مارک ۱ تا مارک ۸

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. MehdiTurbo

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2363 ديدگاه)

      دوستان نترسید دوره ی ماهم دوباره میرسه
      تو کوچه ی ماهم عروسی میشه
      سلیقه مردم هی عوض میشه دوباره بسکه شاسی بلند میبینند دلشون هوس سدان و کوپه میکنه بعد دوباره جریان عوض میشه
      بعد دوباره میشیم از پشت صفحه گوشی سدان و کوپه های جدید و تماشا میکنیم و بهشون ابراز علاقه میکنیم و باهاشون بابای میکنیم و سوار پارس ۶۰۰ میلیونی میشیم و خوشحال و خرم از اینکه پارس شده ۶۰۰ تومن پشت فرمون یاتاقان میزنیم ??

      موافقم 21
      مخالفم 5
      1. MehdiTurbo

        ۱۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2363 ديدگاه)

        البته اینم یادم رفت بگم
        بعدم با شعار این است خودروی ملی
        ایران خودرو از استقبال چشمگیر فروش زیادش میگه
        که چقدر مردم استقبال کردند از پارس ۶۰۰ تومنی
        الان این همونقدری برامون خنده دار که ۴ سال پیش میگفتند دنا میشه ۴۰۰ تومن
        وقتی مسیرمون همون نتیجه هم همونه.
        یه عده ام اینقدر باهوشند که فکر میکنند انتخابات یک کشور دیگه براشون خوشبختی یا بدبختی میاره.

        موافقم 13
        مخالفم 2
  4. ایمان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    حیف لینکلن که زیر نظر فورد داره نابود میشه ام کی زد و کانتیننتال دو تا سدان معرکه بودن همراه سدانهای تاروس و فیوژن خود فورد به فنا رفتن ببینین آئودی . بنز . ب ام و . تویوتا . چند تا سدان موفق دارند با قدرتم پیش میرن ماشینای لینکولن فقط داره اسم اویاتور و نویگیتور به زور دارن نفس میکشن و زیاد حرفی ازشون نیست . فولکس واگن این همه زیر مجموعه داره یکی از اون یکی داره جلو میزنه . فورد یه زیر مجموعه با اصل نصب داره که قدرش و نمی دونه

    موافقم 8
    مخالفم 6
  5. behnam1012

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (994 ديدگاه)

    ?
    آخه چی بهتر از این میخوان که نمیخرن

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      بهنام جان
      جواب کامنت شما خیلی سخته و واقعاً نسل امروز خریداران را نمیشه درک کرد ، اما همین را بگم که نسل جدید انسان‌ها ظاهر بین شدن و کمتر به باطن اهمیت میدن یا اصلاً کاری ندارند اصالت یعنی چی و میخوان یه چیزی بخرند که فقط روی کاغذ آپشن دهن پرکن داره و باور کن خودرو را مثل خرید کفش و لباس میبینند و نه تخصصی .

      دوست صمیمی چندساله من میگه من این رنو قشنگارو خیلی دوست دارم بخرم (( تالیسمان )) در صورتی که نه از موتورش خبر داره ، نه از سواریش ، نه از آپشن‌هاش و….. و این در حالیه که مثلاً من به شخصه با تمام زیبایی تالیسمان هیچگاه به خریدش هم فکر نمیکنم و نمیخرم (( دوستان مثال زدم ، لطفاً ناراحت نشوید )) .

      نسل امروز آدم‌ها اکثریت ظاهر بین شدن و این در تمام کالاها وجود داره ، خوبه که آدم‌ها دنبال زیبایی هستند ولی خودرو مبل نیست ، پوشاک نیست ، خوراک نیست ، خودرو دنیایی از تخصص‌ها ، ارزش‌ها ، علم‌ و سوادِ روز دانشگا‌هی‌ها و اصالت شرکت‌ها و…. در پشتش خوابیده که هر گردی گردو نیست و واقعاً باید در هنگام خرید هر خودرویی اول در مورد باطن و گذشته‌اَش تحقیق کرد که کانتیننتال مقلوبِ قدرتمندی ظاهر زیبای رقبا و برندینگشون و استقبال شاسی‌بلندها شده .

      من داخل خیلی از خودروها نشستمو با برخی رانندگی کردم (( هیچ اِدِآیی ندارم و لطفاً جبهه نگیرید )) ، اما اکثر خودروها خوب عالی معرکه هستند اما یه چیزی هست که هر خودرویی نداره و اون احساس خوشی هست ، داخل این کانتیننتال وقتی میشینید یه حس عجیبی به شما انتقال میده که در این رنج قیمتی کمتر خودرویی چنین احساسی داره .

      کانتیننتال رفت اما چیزی از ارزش‌هاش کم نمیشه و همیشه در خاطره‌ها میمونه تا زمان برگشتش و مطمئناً برقی شدنش .

      موافقم 15
      مخالفم 6
    2. MehdiTurbo

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2363 ديدگاه)

      یه چیزی میدونم
      اونم اینکه دیگه چی میخواند از دید ماست فقط چون ما یک دوره ای زیاد کلن تو تاریخ نبودیم و تجربه سواری و استفاده رو نداریم و ادم کلن دنبال تجربه های جدید اونا الان چشم و دلشون از چیزی که ما میخوایم سیره چون سالهاست دارند سوار میشند و استفاده میکنند و خودروهای جدید میخواند و ما عاشق همون چیزی هستیم که فقط یه ذره ازش چشیدیم علتش اینه
      دومن نوید جان اگر اینجور باشه این تو کل جهان نه فقط ایران یه زمانی میگفتیم ایرانیا ظاهر بینند چششون فقط دنبال کره ای الان میبینیم کل دنیا همین و فقط مختص ایرانیا نبوده و چقدر ایرانی ایرانی کردیم سر این موضوع.

      موافقم 8
      مخالفم 4
    3. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      فقط مرسدس S کلاس….

      موافقم 6
      مخالفم 9
  6. کافر مقدس

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    رقابت سالم در دنیا اللخصوص آمریکا نتیجه ش اینه که یه ماشین خوب بره کنار ماشین خوب تر بعدی بیاد

    موافقم 14
    مخالفم 4
  7. مهرداد كمال

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    خدایی چه رُخی داره حیف نیست
    چقد زیباس یجورایی انگار رولزرویس فقرا است
    افسوس

    موافقم 11
    مخالفم 4
  8. سامورایی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    لینکلن حقش بیشتر از ایناس ، ولی متاسفانه از کادیلاک و لکسوس عقب افتاد

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا نباید توقف تولیدش میکردن خیلی خوب بود لوکس بود شهری بود جمع و جور بود

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. no4

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دراش مثل رولزرویس باز میشه
    واقعن جالبه اما حیف :'(

    موافقم 6
    مخالفم 3
  11. no4

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دراش مثل رولزرویس باز میشه
    واقعن جالبه اما حیف

    موافقم 6
    مخالفم 2
  12. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    چند وقت پیش یه مقاله درمورد مارک v میخوندم
    حیف چنین نام سنگینی حذف بشه.
    کانتیننتال میتونست پتانسیل های زیادی داشته باشه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    راستش پشتش شبیه آزرا 2011 هست…
    ولی نمیشه گفت کپی چون آمریکایی ها به چراغ متصل پشت معروفن…..
    فوق العادست این ماشین
    تاحالا افتخار سواریشو و رانندگی شو نداشتم ولی این ماشین فوق العادست…….

    موافقم 6
    مخالفم 6
  14. یوسف

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    واقعا ناراحت کننده س
    حیف شد با این همه سابقه?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. Mf1

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    ولی بجاش چین جبران میکنه مثل کامپیوتر اسطوره میده بیرون

  16. car lover

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1418 ديدگاه)

    ماشین فوق العادیه ای بود حیف واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا