در دنیای اتومبیلسازی گرفتن برخی تصمیمها بسیار بدیهی است. توسعه خط تولید خودروهای لوکس برای یکی جذابترین کلاسهای خود در بازار، یکی از این تصمیمهاست. همینطور ورود به بازار خودروی چینیها؛ بازاری که به صورت بالقوه میتواند فروش شما را دو برابر کند. لینکلن هر دوی این کارها را انجام داده است. این خودروساز وارد کلاس خودروهای کامپکت کراساور شده و در همین حال، در حال بازگشایی هشت نمایندگی نخست خود در چین است. ترکیب این اقدامات احتمالاً تعداد فروش و اعتبار این برند را تکان خواهد داد.
در وهله نخست، انتظارمان این بود که با یک فورد اسکیپ تیتانیوم در لباس لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ روبرو شویم، امّا چنین چیزی نبود. به نظر میرسد که لینکلن رابطه فولکسواگن-آئودی را به خوبی مطالعه کرده است. MKC همان طول و فاصله محوری اسکیپ را دارد با این حال، آر لحاظ عرض ۰/۹ اینچ بزرگتر است. تنها تفاوت مربوط به شاسی، ضربهگیرهای بهینهسازی شده و دامپرهای با کنترل پیوسته در MKC است. این مدل محصول همان کارخانهای است که فورد اسکیپ در آن مونتاژ میشود؛ یعنی لوئیزویل کنتاکی. البته MKC خط بازرسی و استانداردهای مخصوص به خود را دارد که بسیار دقیقتر انجام میشوند. درون کابین MKC از صندلیهای راحت و نرمی استفاده شده که دارای گرمکن و خنککننده در بالاترین تریم این خودرو هستند. صندلی راننده و سرنشین جلو میتوانند در جهت به صورت خودکار تنظیم شوند. همچنین آپشن جدید لینکلن برای طراحی چرخ فرمان با کنترلرها و پوشش چرمی حسی بسیار خوب منتقل میکند. بسیاری از امکانات خوشایند در لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ به صورت آپشن هستند. مدلی که برای تست این خودرو در اختیار قرار داده شده، تریم ریزرو (Reserve) است که از موتور ۲/۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر استفاده میکند که ۲۸۵ اسببخار قدرت داشت. این موتور به صورت آپشن در تمام تریمهای MKC ارائه میشود و تنها با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک همراه است. در تریم پرمیر (Premiere) خبری از چرم Bridge of Weir برای صندلیها نخواهد بود. ولی در تریم میانی سلکت (Select) این نوع چرم به کار رفته، ولی تا زمانی که پکیج آبوهوا اضافه نشود، صندلیها گرمکن و خنککننده نخواهند داشت. امّا تریم ریزرو در کنار این امکانات از مواردی چون سیستم راهبری با کنترل صوتی و سقف آفتابگیر پانوراما استفاده میکند. قیمت اولیه لینکلن MKC پرمیر مدل ۲۰۱۵، ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار است؛ چیزی که به راحتی فورد اسکیپ تیتانیوم را تحتالشعاع قرار میدهد. تریم متوسط «سلکت» شروع قیمتی از حدود ۴۰ هزار دلار دارد که قیمت نهایی آن بستگی به استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک همراه با موتور ۲ لیتری و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ با موتور ۲/۳ لیتری دارد. تریم ریزرو با موتور ۲ لیتری و سیستم دیفرانسیل جلو از ۴۰۹۳۰ دلار آغاز میشود. البته خودرویی که در اینجا بررسی شده، از تجهیزات کاملی استفاده کرده که قیمت آن را به ۵۰۰۶۵ دلار رساندهاند.مشخصات لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵
قیمت مدل تست: ۵۰۰۵۶ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۹۹۵ دلار).
پیشرانه
- موتور: ۲ لیتری توربو I-4 ۲/۳، لیتری توربو I-4.
- قدرت: ۲۴۰ اسببخار، ۲۸۵ اسببخار.
- گشتاور: ۳۶۶ نیوتنمتر، ۴۱۳/۵ نیوتنمتر.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک.
- انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل تمام چرخ متحرک.
ابعاد
- طول × عرض × ارتفاع: ۴/۵۵ × ۱/۸۶ × ۱/۶۶ متر.
- فاصله محوری: ۲/۶۹ متر.
- وزن کلی: ۱۷۲۰- ۱۸۰۹ کیلوگرم.
- ظرفیت حمل وسایل: ۰/۷۱ مترمکعب پشت ردیف دوم و ۱/۵ مترمکعب پشت ردیف اول.
مصرف سوخت
- مدل ۲.0L FWD: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در جاده.
- مدل ۲.0L AWD: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده.
- مدل ۲.3L AWD: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده.
PEUGEOT
۲۳ خرداد ۱۳۹۳به نظرم می تونه موفق باشه
به شخصه خیلی از موتورای کوچیک ولی پر قدرت خوشم میاد چون اعتقادم بر اینه که با یه تیر دو نشون میزنی یعنی هم قدرت و سرعت و شتاب بالا میگیری و هم مصرف سوختت کاهش پیدا می کنه
این موتورش از اون موتورایی که من دوست دارم
همچنین طراحیشم دوست دارم
مک میسل
۲۴ خرداد ۱۳۹۳برای یه شاسی بلند با ابهت عالیه مخصوصا با این قیمت نسبتا ارزون
خاوری مزراتی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳رقیبی سرسخت برای بزرگان بازار
به شخصه دوسش دارم ..هم طراحیشو هم برندشو
Germany & Japan
۲۳ خرداد ۱۳۹۳از جلو پنجرش خوشم نمیاد
توله جن
۲۳ خرداد ۱۳۹۳خیلی با ابهته از ابر قدرتی مثل آمریکا بعید نیست همجین خودرویی
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳برای “شروع” کار خوبه
من که بدم نیومد
شاید انتظار واقعی رو باید از نسل بعدیش داشته باشیم چون این خیلی تازه کاره…..
ژیار
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ازنمای عقب زیباست وتشبیه سکوتش به کتابخانه جای تامل. ولی مصرفش با توجه به حجم و قدرت موتور کمی بالاست به نسبت هم رده های خودش
کافر مقدس
۲۳ خرداد ۱۳۹۳خدایی هرکی لینکلن میخواد بخره باید لیاقت داشته باشه . .
لیاقت وزن سنگین لوگویی رو دوششه که اندازه سن ـه منو زیگما تاریخ داره .
یه کانتیننتال ش تو محل ما هست 800تومن! ! ! بره 40سال پیش ــــه!
حیف ک 35سال ـه آمریکایی تو این کشور وارد نمیشه:(
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳قدمت لینکلن حدود
دو برابر مجموع سن من ا تو هست
کمپانی های بسیار قدیمی تری هم داریم…..
از جمله فورد با 110 سال قدمت
بیوک با 115 سال
شورلت 102 سال
مرسدس بنز 88 سال
کادیلاک 102 سال
هولدن 158 سال!!
شاهین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳پژو 204 سال!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
مرسدس بنز 127 سالشه .
مرتضی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳مرسدس چطوری حساب کردی شد 88 ساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون وب لاگ یا کتابی که خوندی نگاه کردی برای چند سال پیشه؟؟؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
اپل المان هم 152 سال قدمت داره . مجله ی ماشین . اردیبهشت 93 .
صفحه ی 56 الی 57 . با تیتر 152 سال موفیقت اپل
در صنعت خودرو مهم سالی است که خودروساز شدن . نه فعالیت های قبلی .
زیگما جان شما چطور مرسدس بنز رو گفتی 88 سال قدمت داره ؟؟؟؟؟
من اشتباها نوشتم مرسدس بنز 127 سال قدمت داره . اما دقیقا 128 سال
قدمت داره .
مرسدس بنز یک نمونه ی کانسپت رو به خاطر 125 سالگیش در سال 2011 با کد
F125 معرفی کرده .
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_benz
در همون اول صفحه
سمت راست
روبروی Founded نوشته !
اون سالی که گفتید احتمالا مربوط به تولد کارل هست
البته احتمال دیگری نیز وجود دارد
در قدیم یک ادم موفق در تجارت و ساخت و ساز معمولا چند کمپانی به نام خودشون تاسیس میکردن
ممکنه اون قدمت مربوط به یک کمپانی قدیمی تر باشه که کارل تاسیس کرده باشه
ولی طبق اسناد و مدارکی که دیدید ، کمپانی که امروز تحت نام مرسدس بنز میشناسیم، 88 سال عمر دارد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
منظور شما یکی شدن کارخانه های اقای دایملر . اقای
ویلیم میباخ و اقای کارل بنز است .
اما در همه ی جای دنیا اینو میدونند که مرسدس بنز 125
سال قدمت داره .
اگر نه هستند کسانیکه زودتر از من و شما واکنش نشون
بدهند . امار ویکی پدیا هم زیاد موثق نیست . در چند
پست قبل هم سر یک بحث شاهین اینو گفت . یادم نیست
کدام پست بود .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳اینو بخون :
کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .
CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .
با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .
ارتباط
تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
2,525 بازدید
1 دیدگاه
دسته بندی : خودروسازان خارجی
کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .
Benz History
Benz History
CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .
Benz History
Benz History
با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .
Benz History
Benz History
کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .
در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .
در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .
مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .
کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .
مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .
حالا میرسیم به نام مرسدس :
مرسدس از کجا آمده است ؟
بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .
وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .
تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
2,525 بازدید
1 دیدگاه
دسته بندی : خودروسازان خارجی
کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .
Benz History
Benz History
CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .
Benz History
Benz History
با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .
Benz History
Benz History
کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .
Benz History
Benz History
در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .
در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .
Benz History
Benz History
مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .
Benz History
Benz History
کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .
Benz History
Benz History
در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود .
Benz History
Benz History
مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .
مرسدس از کجا آمده است ؟
بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .
Benz History
Benz History
وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .
Benz History
Benz History
اتومبیل 35 اسب بخاری در کانستات تکمیل شد به نام دخر 10 ساله یلینک به مرسدس تغییر نام یافت و یکماه بعد یلینک اولین اتومبیل خود را تحویل گرفت .
ارتباط
تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
2,525 بازدید
1 دیدگاه
دسته بندی : خودروسازان خارجی
کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .
Benz History
Benz History
CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .
Benz History
Benz History
با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .
Benz History
Benz History
کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .
Benz History
Benz History
در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .
در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .
Benz History
Benz History
مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .
Benz History
Benz History
کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .
Benz History
Benz History
در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود .
Benz History
Benz History
مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .
مرسدس از کجا آمده است ؟
بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .
Benz History
Benz History
وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .
Benz History
Benz History
اتومبیل 35 اسب بخاری در کانستات تکمیل شد به نام دخر 10 ساله یلینک به مرسدس تغییر نام یافت و یکماه بعد یلینک اولین اتومبیل خود را تحویل گرفت .
Benz History
Benz History
تاریخچه ساخت مرسدس بنز به دو بخش کاملا مجزا تقسیم می شود. بخش نخستین شامل طراحی فنی و مهندسی اتومبیل می شود و تا دهه 60 میلادی می پاید و بخش دیگر زیبایی آفرینی است که تا به امروز ادامه دارد .
یکی از مثال های چشمگیر در این مورد ، طراحی رادیاتورهای سنتی بنز است . طراحی سنتی رادیاتورها ( جلوپنجره های بعدی ) مرسدس بنز که ما امروزه به عنوان نخستین نشانه شناخت این خودرو می شناسیم بیشتر مربوط به دهه 50 میلادی است و در آن زمان بود که هیئت مدیره این کارخانه تصمیم به نگهداری این فرم جلوپنجره بعنوان فرم زیربنایی و اصلی جلوی این خودرو گرفت .
تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
2,525 بازدید
1 دیدگاه
دسته بندی : خودروسازان خارجی
کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .
Benz History
Benz History
CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .
Benz History
Benz History
با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .
Benz History
Benz History
کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .
Benz History
Benz History
در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .
در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .
Benz History
Benz History
مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .
Benz History
Benz History
کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .
Benz History
Benz History
در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود .
Benz History
Benz History
مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .
مرسدس از کجا آمده است ؟
بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .
Benz History
Benz History
وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .
Benz History
Benz History
اتومبیل 35 اسب بخاری در کانستات تکمیل شد به نام دخر 10 ساله یلینک به مرسدس تغییر نام یافت و یکماه بعد یلینک اولین اتومبیل خود را تحویل گرفت .
Benz History
Benz History
تاریخچه ساخت مرسدس بنز به دو بخش کاملا مجزا تقسیم می شود. بخش نخستین شامل طراحی فنی و مهندسی اتومبیل می شود و تا دهه 60 میلادی می پاید و بخش دیگر زیبایی آفرینی است که تا به امروز ادامه دارد .
یکی از مثال های چشمگیر در این مورد ، طراحی رادیاتورهای سنتی بنز است . طراحی سنتی رادیاتورها ( جلوپنجره های بعدی ) مرسدس بنز که ما امروزه به عنوان نخستین نشانه شناخت این خودرو می شناسیم بیشتر مربوط به دهه 50 میلادی است و در آن زمان بود که هیئت مدیره این کارخانه تصمیم به نگهداری این فرم جلوپنجره بعنوان فرم زیربنایی و اصلی جلوی این خودرو گرفت .
Benz History
Benz History
با نگاهی به مدل های گوناگون مرسدس بنز از گذشته تا کنون در می یابیم که فرم جلو پنجره این اتومبیل در عین نگهداری شکل سنتی خود همواره در حال تغییر بوده است و با گذشت زمان نیز همیشه مدرن تر از سال پیشین جلوه می کند و درست همینجاست که مهندسین طراح بنز در هنگام طراحی خودروهای جدید کار خود را شروع می کنند و خطوطی روی درپوش موتور ( همان طراحی کاپوت ) و بدنه را هماهنگ با آن طرح می کنند .
در سال ۱۹۹۸ شرکت دایملر بنز با پرداخت مبلغ ۳۶ میلیارد دلار اقدام به خرید شرکت آمریکایی کرایسلر نمود . با این خرید شرکت دایملر کرایسلر تأسیس شد . پس از تاسیس شرکت جدید دایملر کرایسلر ، تولید اتومبیلها با نامهای تجاری قدیمی ادامه یافت . با اینکه در ابتدا استفاده از فناوریهای دو شرکت بصورت محدود پیشبینی شده بود ، اما ساخت خودروهای آمریکایی دوج مگنوم ، دوج چارجر ، کرایسلر ۳۰۰ و دوج چلنجر مدل ۲۰۰۹ اصولاً به خاطر استفاده از فناوری دایملر امکانپذیر شد .
در سال ۲۰۰۷ به دلیل کارکرد ضعیف کرایسلر ، شرکت دایملر سهام کرایسلر را به یک موسسه مالی فروخت و به شراکت تجاری با کرایسلر پایان داد . شرکت دایملر کرایسلر متعاقباً به شرکت دایملر ( AG ) تغییر نام داد .
شرکت دایملر اکنون یکی از بزرگترین و کهنه کار ترین برندهای تولید خودرو در جهان بوده و ابهت و نامی برای خویش بدست آورده است که کمتر کسی می تواند از این نام چشم پوشی نماید .
در اینجا ذکر شده که علت جدایی کرایسلر از مرسدس بنز
چی بوده .
زیگما
۲۴ خرداد ۱۳۹۳وقتی میگیم مرسدس بنز، یعنی همون 88 سال
اگه بخوایم بررسی کنیم که چطور این کمپانی بوجود اومده، همون 125 سال صحیحه
برای بررسی قدمت اون کمپانی ها هم که گفتم، همین جور حساب کردم
اگر بخواهیم مثل بنز، گذشته همون کمپانی هم حساب کنیم ، قدمت فورد بیشتر هم میشه چرا که فورد تا چندین سال کارش خودرو نبوده اصلا! همین جور شورلت و بیوک
ولی من برای حساب قدمت کمپانی ها، همون تاریخچه ورود به صنعت رو حساب میکنیم(هم چنین از زمانی باید قدمت حساب بشه که “کمپانی کنونی” تشکیل شده)
پس اعدادی که گفتم، در قیاس با هم کاملا صحیحه
اگر بخواهیم با توجه به زمان تشکیل اولیه بررسی کنیم، اعداد شورلت و بیوک و …. رو هم باید بررسی کنیم.
در هر حال اعداد من قابل قبول تره چون تاریخچه اصلی رو میگه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
من نگفتم قدمت شورولت و باقیه شرکت ها قبول نیست .
شما باید امار جهانی و ان چیزی که در کتاب صنعت خودرو
ثبت شده را ملاک قرار بدی .
تاریخ هر شرکت و هر برند ، از زمانی ثبت شده که وارد
عرصه ی خودروسازی شده .
مثال :
کارشناسان کاری نداشتند که ب ام و قبلا موتور هواپیما
تولید میکرده . یا لامبو تراکتور میزده .
زمان ثبت کارخونه از زمانی هست که وارد عرصه ی
خودروسازی شده .
اگر بنا به قبل باشه که اپل المان قدمتش بیشتره از
بنزه .
اگر بخواهی اینطور حساب کنی ، قدمت شرکت پژو و
سیتروئن هم خیلی کم میشه . چون با هم یکی شدن .
چون حالا سه تولید کننده در یک سالی با هم یکی شدن ،
دلیل بر این نمیشه که اون کارخونه ازون زمان شروع به
کار کرده .
چون قبلش در رشته ی خودروسازی فعالیت داشته .
مگر اینکه قبلش در کار دیگری بوده .
تأکید میکنم امار جهانی مهمه .
اگر بنا بود که مرسدس بنز 88 سال قدمت داشته باشه ،
هیچ وقت اولین خودروساز جهان به حساب نمی امد .
چون این دو جمله با هم مغایرت داره .
در امار و دفتر جهانی سابقه ی مرسدس بنز 128 سال تا
به امروز ثبت شده .
اون لینکی هم که گذاشتید ، مربوط به ادغام سه کارخونه
بوده .
نه اغاز فعالیت بنز .
زیگما
۲۴ خرداد ۱۳۹۳کمپانی که امروز تحت عنوان مرسدس بنز میشناسیم 88 سال ایجاد گردیده.
مدرک و سند هم موجود است.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
من وظیفمو بابت انتقال اطلاعات درست انجام دادم . ولی
حالا شما نمیپذیرید و فقط حرف خودتان رو قبول دارید بحث
دیگری است .
حرف اخر :
قدمت کمپانیه مرسدس بنز 128 سال است و 88 سال است که
که کارخانه ی گوتلیب دایملر . میباخ و بنز با هم
ادغام شدن .
پس از نظر شما کارخانه پژو سیتروئن هم که در سال 1975
با هم ادغام شدن ، 39 سال قدمت داره .
عجیبا و غریبا .
سعی کنید حرفتون در سطح جهانی باشه . نه در حد بچه
محل هاتون .
از هر کارشناسی بپرسید قدمت مرسدس بنز رو 128 سال تا
به الان اعلام میکند .
من با سند و مدرک حرف زدم .
بگی قبول ندارم خیلی بهتره تا اینکه سند رو
نقض کنی .
Sadjad97
۲۴ خرداد ۱۳۹۳نظر که نبود نقد بود، انقدر نقد میلاد جان طولانی شده که سرم گیج رفت. ده دقیقه بود که داشتم دنبال نظرم میگشتم!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود . زیگما جان ببخشید یذره طول و دراز شد .
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳یذره ؟؟؟؟ :D
Gheysar
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام
من به تازگی نویسنده مجله برای رانندگی ایمن شدم و می خوام از شما یه سوال به پرسم. تاحالا با ماشین یا موتور سیکلت تصادف کردید یا نه و دلیل تصادف شما چی بوده و با چه ماشینی؟ من این تحقیق رو دارم تو چند کشور میکنم که دلیل تصادف با خودرو یا موتور بخاطر چی بوده.و بیشترین تصادفات با چه ماشین یا موتوری بوده. البته اطلاعاتی مفیدی هم در سایت پدال پیدا کردم ولی کامل نبود.
شاهین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام داداش.من چند تا تصادف داشتم که یکیش به علت سرعت زیاد بوده،یکیش به علت ور رفتن با سیستم پخش ماشین بوده.البته چند روز پیشم با دوستم بودیم که ماشین اون بود و بدون نگاه کردن به آینه بغل در ماشین رو باز کرد و یه پیکان در رو با خودش برد!
ماشین ها هم به ترتیب پراید،سمند،پرشیا بوده.
Sadjad97
۲۳ خرداد ۱۳۹۳یکبار چند سال پیش من سمت شاگرد نشسته بودم و جمعه ایرانی رو با صدایی بلند از رادیو گوش میدادم، در کوچه بن بستی پارک کرده بودیم و میخواستم از ماشین پیاده شم، آینه بغل رو هم نگاه کردم ولی وقتی در ماشین رو بازکردم بچه ای 2 ساله که سوار بر 3 چرخه ای دقیقاً پشت در ماشین بود، نقش زمین شد.
دلم خیلی براش سوخت، چون که تازه یادگرفته بود سوار 3 چرخه بشه و بلد نبود تعادل 3 چرخه اش رو از طریق فرمونش حفظ کنه. :-( (RD)
haizenberg
۲۴ خرداد ۱۳۹۳@.F
منم یکبار تصادف کردم
به علت سرعت بالا و نداشتن ترمز abs
ماشینم تندر e1 بود
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
من همیشه از طراحی های لینکلن خوشم می امد . چون خاص بود . جدای از
برندهای دیگه بود . مخصوصا سدان هاش . اما خب طراحیش از نظر خیلی ها زشته .
ماشین های مرکوری هم عالی بودند . حیف که از سبد جنرال موتورز حذف شدند .
لینکلن عاشقتم .
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳مرکوری ربطی به جی ام نداشت!
مرکوری در تملک فورد بود
و توسط فورد در سال 2011 کنار گذاشته شد
جی ام کیه دیگه این وسط؟
جدی اینو نمیدونستی؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
نه داداش . فکر میکردم این برند هم یکی از زیر مجموعه های برند
جنرال موتورز بود ، که توسط جنرال موتورز حذف شد .
اما خب اشتباه میکردم . ممنون که گفتی .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
بچه ها امروز تو خیابون سپه ( امام خمینی ) یدونه مزدا 6 2014 دیدم و
یدونه هم نیسان ماکسیمای 2014 . مزدا عالی بود . از نظر طراحی تویوتا
کمری 2014یا 2015 باید جلوش لنگ بندازه .
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳کمری 2015 سالاره ، بزار یه رنگ سفیدش که از کنارت رد شد اونوقت نظرت رو بگو
انزو
۲۴ خرداد ۱۳۹۳پس هنوز تیبا 2 رو ندیدی.بذار یه تیبا 2 سفید 2014 از کنارت رد شه انوخ میفهمی :D
ESI
۲۳ خرداد ۱۳۹۳اصلا چشماش باهات حرف میزنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
بچه ها قبول دارید چراغ های عقبش شبیه شاسی بلند کوپه ی مرسدس بنزه ؟؟؟؟
لینکشو میذارم تا تأیید بشه .
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳اره شبیهه
این ماشین وقتی تولیدش شروع شده بوده، اون بنز هنوز حتی کانسپتش رونمایی نشده بود…..بنزه شبیه اینه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
اولا شبیه بودن تا کپی کردن فرق داره . من هم نگفتم که کپی کرده .
گفتم شبیه شده .
بعدشم الان طراحیه نشل بعدیه مرسدس بنز S کلاس شروع شده ، فرض
میگیریم که برای 5 سال دیگه رونمایی بشه ، کادیلاک هم اون سدان
خودش رو که برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس در نظر گرفته 5
سال دیگه و 3 ماه زود تر از نسل جدید بنز S کلاس وارد بازار
بشه . اونوقت اگر چراغ های عقب بنز با کادیلاک شباهت زیادی
داشته باشند ، میتوانیم بگوییم که بنز از کادیلاک کپی کرده ؟؟؟
نه همچین چیزی نیست .
به این مسأله در طراحیه صنعتی و صنعت خودرو تشابه فکری
میگویند .
پس نمیشه قضاوت درست کرد زیگما جان . فقط میشه گفت شبیه هستند .
Alpha
۲۳ خرداد ۱۳۹۳دوست عزیز ظاهرا شما اصلا برند لینکلن رو نمیشناسی ! این برند سالهاست که همین طراحی چراغ رو داره
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳مگه من گفتم کپیه؟
مگه من قضاوتی کردم که میگید نباید قضاوت کرد؟
حتی با در نظر گرفتن تاریخ و زمان طراحی، باز هم بنزه شبیه لینکلنه.
شاهین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳به نظر من الان به جز بعضی خودروسازها،نباید لفظ کپی کردن رو بکار ببریم.
فکر کنم این چراغ ها سنت طراحی لینکلن هستش.یه نگاهی به عکس های زیر بندازین دوستان:
http://www.netcarshow.com/lincoln/2014-mkx_concept/800×600/wallpaper_20.htm
http://www.netcarshow.com/lincoln/2013-mkz/800×600/wallpaper_11.htm
http://www.netcarshow.com/lincoln/2012-mkz_concept/800×600/wallpaper_11.htm
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
دوست عزیز الفا جان چرا خوب هم میشناسمش .
اما طرح چراغ های قدیمی لینکلن یذره عریض تر بود .
حالا مهم نیست .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود . زیگما جان شما گفتی بنز شبیه اینه .
من هم گفتم کپی با شبیه بودن فرق داره .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
بله شاهین جان . حرف شما درسته .
ولی خداییش لینکلن خیلی زیباتر از کادیلاکه .
خاوری مزراتی
۲۴ خرداد ۱۳۹۳نگو میلاد جان..کادیلاک تو برندای آمریکایی بهترینه از لحاظ طراحی و زیبایی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
بچه ها مقایسه کنید :
مرسدس بنز :
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-coupe_suv_concept/1024×768/wallpaper_0e.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-coupe_suv_concept/1024×768/wallpaper_0d.htm
لینکلن :
http://www.netcarshow.com/lincoln/2015-mkc/1024×768/wallpaper_19.htm
http://www.netcarshow.com/lincoln/2015-mkc/1024×768/wallpaper_05.htm
همینطور چراغ های داخل سپره عقبش هم شبیه این مدل ائودی است :
http://www.netcarshow.com/audi/2011-q7/1024×768/wallpaper_1e.htm
Alpha
۲۳ خرداد ۱۳۹۳مدل mkz و mkx که تو مناطق آزاد خوب طرفدار دارن .احتمالا اینم باید خوب بفروشه
احسان(احسان سابق)
۲۴ خرداد ۱۳۹۳بالاخره لینکلن چیزی ساخت که بشه از ظاهرش تعریف کرد.بنظرم این ماشین شروع خوبی برای لینکلنه.موتور کم مصرف اما قوی.داخلش با اینکه شبیه فورد فیوژن و اکسپلورر هست اما ماشینای فورد از این نظر زیباترن.کلا این ماشین رو دوسش دارم و بهترین انتخابم به عنوان SUV کوچولو بعد از پورشه ماکان همین هست
کیان
۲۴ خرداد ۱۳۹۳بنظر من بهتر بود گلکیر عقب رو بزرگتر میگرفتن و درب پنجم کمی باریک تر میشد، از نمای بغل و عقب درب پنجم زشت بنظر میرسه.
mahsa
۲۴ خرداد ۱۳۹۳بین شاسی بلندا لینکلن رو واقعا قبول دارم
امید
۲۴ خرداد ۱۳۹۳خیلی خوشم میاد از لینکلن چه کیفیتی داره فضای داخلش
عطا
۲۵ خرداد ۱۳۹۳خیلی خوشگله
mohamad
۲۱ مرداد ۱۳۹۴سلام
اقا یه سوال داشتم
این ماشین کی میاد ایران؟
یا
اصن میاد