تلاش لینکلن برای رسیدن به جایگاه یک برند لوکس، کاملاً از عملکرد این کمپانی، پیداست. مدل MKZ برای برنامههای لینکن، به نوعی یک رنسانس بهشمار میآید. پس از تستهای زیادی که انجام شده، میتوان گفت که لینکن به کیفیت فورد فیوژن رسیده، امّا در عین حال، نتوانسته قیمت تمام شده را مدیریت کند و بیش از ۵ هزار دلار از فورد فیوژن (موتور ۲ لیتری و دو دیفرانسیل با ساخت تیتانیوم) گرانتر است. طراحی داخلی و ساخت MKZ هیچگونه تأثیری در عملکرد خودرو نخواهند داشت.
خودروی دو دیفرانسیل تست شده، ۱۷۷۲ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس طبیعی است؛ ولی باید در نظر داشت که چنین وزنی بر روی دوش یک موتور ۲ لیتری توربو قرار میگیرد. این موتور، ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک خود، ۷/۴ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت را از صفر به ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین این خودرو، یک چهارم مایل را در ۱۵/۸ ثانیه با سرعت پایانی ۱۴۱/۶ کیلومتر بر ساعت طی میکند. صدای موتور نیز خود را نشان خواهد داد و البته، صدای شدید اگزوز که میتواند ناهنجاری ایجاد کند. اگر شتاب لازم دارید، باید موتور V6 با گنجایش ۳/۷ لیتر و ۳۰۰ اسب بخار را انتخاب کنید. این موتور، در مدت ۶/۳ ثانیه، سرعت را از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. البته موتور ۲ لیتری، از لحاظ مصرف سوخت بهینه است، ولی در اینجا، شما هستید که تصمیم میگیرید. MKZ با موتور ۲ لیتری خود، بنا بر تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوختی برابر با ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه دارد. البته در تستی که در شرایط واقعی انجام شد، مصرف سوخت ۸/۶۶ لیتر مشاهده شد. سیستم فرمان الکتریکی MKZ، کنترل مناسبی را برای راننده ایجاد میکند. همچنین طراحی دینامیکی و یکپارچه بدنه، اجازه مانور و تحرک بهتر ماشین را میدهد. سیستم تغییر سرعت شش دنده اتوماتیک است و اگر با واکنش با تأخیر آن راحت نبودید، میتوانید به سیستم تعویض دنده دستی، تغییر حالت دهید و هیجان بیشتری را حس کنید.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۵۵۵۰ دلار (قیمت پایه: ۳۸۹۷۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 با توربو شارژ و خنککننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی مستقیم انژکتوری.
- گنجایش: ۱۹۹۹ سیسی.
- قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۶۶/۰۷ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک و قابلیتتغییر به حالت دستی .
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۸۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۳ متر.
- عرض: ۱/۸۶ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
- وزن کلی: ۱۷۷۲ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۴ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۶ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۳/۵۷ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۷/۳ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۴ g
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
- مصرف سوخت در تست: ۸/۶۶ لیتر در صد کیلومتر.
LAMBORGHINI DIAM
۲۱ آبان ۱۳۹۲خدایی این هارو به ایران وارد کنید نه هیوندا و کیا و نیسان و… به خدا شرف داره به همشون!!!!!!
Kurosh
۲۱ آبان ۱۳۹۲خیلی حال وهوای سلطنتی داره؛ حس خوبیه…
a-x1
۲۱ آبان ۱۳۹۲to mantaghe azad hastesh, to vagheyat az aksesh kheili ghashang tare :D
امیر
۱۹ شهریور ۱۳۹۳سلام
توی رشت 3 4 تا هست
باید از نزدیک ببینید این طراحیو
سوپر اسپرت لوکس و اشرافی این طراحی بی نظیره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ شهریور ۱۳۹۳درود .
امیر کجایی تو ؟؟؟
چرا نیستی ؟؟؟؟
حسن
۲۱ آبان ۱۳۹۲تو این کلاس فقط کادبلاک.
جلال
۲۱ آبان ۱۳۹۲سلام
قیافش بد نیست
ولی خیلی نا مئنوسه
یعنی غیر عادیه
آدم نمیتونه هضمش کنه
امیر
۱۹ شهریور ۱۳۹۳بد نیست؟
می ارزه به طراحیه اکثر ماشینا
چراغای جلو و چراغای خطرش بی نظیره دوست خوب البته هرکس نظر خودشو داره
hoseyn
۲۱ آبان ۱۳۹۲داخلش اندازه بیرونش فضایی نیست!!
یه پسل باهوش
۲۱ آبان ۱۳۹۲نمیشه گفت ماشین زشتیه
اما اینگار لینکن تو یه سیاره دیگه داره ماشین می سازه
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آبان ۱۳۹۲درود.
من خیلی لینکن رو دوستا دارم.
ولی چنتا عیب بزرگ به این ماشین وارده.
1.سایز و طراحی و فرم اتاق هیچ همخوانی ای با یک برند لوکس و و قابل رقابت ندارد.
2.با این وجود تریم مشکی ، اتاق را کوچکتر نشان میدهد.اگر از تریم روشن تر استفاده میشد کوچکتر بودن اتاق رو تا حدی کمرنگ تر میکرد.
3.طراحیی داخلی فاقد المان ها و حجم های لوکس بودن است.
4.برند لینکن که زیر مجموعه ی فورد هست و به عنوان یک برند لوکس تر از فورد تداعی میشود خیلی خیلی ضعیف عمل میکند.
البته این اشکالات نسبت به رقبا بود.
((( دشمنان خود را با دوست کردن انها از میان بردارید )))
نیما
۲۱ آبان ۱۳۹۲خیلی ظاهرش رادیکاله!!!انگار ماله این دوران نیست،کلاً طراحی های لینکلن همینجوریه،هر کسی نمی تونه باهاش ارتباط برقرار کنه.
توفیقی
۲۱ آبان ۱۳۹۲از اینا تو تبریز پره خیلی هم ماشین خوشگلیه توجلفا یعنی منطقه آزاد ارس انقدر از این لینکلنها هست که آدم دیگه نگاشون نمیکنه…فورد ادج هم زیاد هست شورشو درآوردن چون ارزونترین SUV هست با قیمت پایه 21 هزار دلار اکثرا میرن سراغ این ماشین.به هر حال آمریکایی بهتر از کره ای هست
محسن.د
۲۱ آبان ۱۳۹۲طراحی های لینکن به دلم نمیچسبه!
اسی 2160
۲۱ آبان ۱۳۹۲راستی کدوم کشور این ماشین رو تولید میکنه خیلی ردیفه
amir.t.
۲۱ آبان ۱۳۹۲شلوغ کاری در طراحی بدنش زیاده منظورم از شلوغ کاری نمای جلوی ماشینه و بهتر بگم ادمو گیج میکنه ولی در کل ماشین خوبیه و اصلا در مورد این ماشین و برندش اطلاعی نداره که بخوام در موردش نظر بدم یا با برند های دیگه مقایسش کنم…
اسی 2160
۲۱ آبان ۱۳۹۲ببین چه چیزایی میسازن دهن آدم باز میمونه دنیا چه پیشرفتی کرده اونا واسه خودشون ارزش قاعلن
رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۲من کلا طرفدار نواوری و ماشینای غیر عادی ام-درست مثل این
saied
۲۱ آبان ۱۳۹۲سلام .
من از نزدیک دیدمش . از عقب خیلی شیک دیده میشه .
masoud v12
۲۱ آبان ۱۳۹۲در کل ماشین خوبی هستش ولی قیمتش نسبت به لگوش کمی زیاده و مخصوصا این خودرو در جاهایی از این کره خاکی بفروش میرسه که حریف های قدری براش وجود داره در ضمن نمیشه به راحتی در مورد طراحی داخلی و بدنش نظر داد ولی ضعیف ترین قسمت طراحیش در نمای عقب هستش که اگه طرح فضایی و خطوط نرم و سیال قسمت جلو به عقب خودرو هم رسیده بود خودرو زیباتر میشد و قسمت جلو با عقب هماهنگتر میشد اگر توجه کنید قسمت جلو طرحی با خطوط منحنی و بیضی شکل داره ولی عقب ماشین خطوط شکسته و تیز داره و بهتر بود چراغهای عقب بهم وصل نبودن و شبیه به چراغهای جلو و هم اندازه اونا در طرفین گتگیرهای عقب طراحی میشدن.
شهاب
۲۱ آبان ۱۳۹۲ی کلام طراحیش زمخته
احسان(احسان سابق)
۲۲ آبان ۱۳۹۲کلا لینکلن از اون شرکت هایی هست که نمیشه با شرکتی دیگه ماشیناش رو مقایسه کرد.طراحی ماشیناش عجیب غریبه.زشت نیست اما زیبا و جذاب هم نیست.ماشیناش نه معمولیه نه لوکسه.نه قدرتیه نه ضعیفه.من نمیفهمم دقیقا فورد چطور این ماشین رو بازاریابی میکنه.
ali
۲۳ آبان ۱۳۹۲شرکت لینکلن که زیر مجموعه فورد هم هست. یه سبک خاصی رو در طراحی دنبال میکنه که همه پسند نیست . ولی جذابیت های خاص خودشو داره برای طرفداراش. این چراخ عقب به هم پیوسته رو همه مدلاش رعایت میکنه. من خودم یه مدله شاسی بلند که گذر موقت بود رو بوشهر دیدم . شیک بود . من که با ماشین ها اشنایی دارم میدونستم این لینکلنه ولی بعضی ها با تعجب بهش نگاه میکردن و نمیدونستن چه ماشینیه …
مهدی62
۲۳ آبان ۱۳۹۲بدک نیست اونم چون امرکاییه.
امیر
۱۹ شهریور ۱۳۹۳یه آلمانی میتونه بگه اما شما نمیتونی بگی بدک نیست چون ما ایرانیها در جایگاهی نیستیم که یه برند لوکس رو ببریم زیر سوال
چرا؟؟؟
چون آشغالترین تولیدات با حداکثر بی استاندارد بودن مال کشور ماست
پس اگه عربها هم ماشین ساختن باید بهشون آفرین گفت
علی 7
۲۵ آبان ۱۳۹۲چه کنسول وسط متفاوتی داره هیچ ماشینی رو نمیشه مثال زد در مقایسه با این کنسول وسط
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوستان و عزیزان. به شما توصیه میکنم هر وقت یکی از اونا رو از نزدیک دیدید( نه تو عکس ) بعد نظر بدید.حتی اونایی که علاقه ایی به دنیای ماشین ندارندباید از قیافه شون فیلم گرفت …بارها برخورد کردم با مسافرهای عزیز که میان رشت..
میثم
۴ بهمن ۱۳۹۳تو رشت دیدمش،واقعا زیبا و متفاوته،خیلی جلب توجه میکنه،
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۵بله واقعا راست میگی … خیلی شیک و تک هستش . فقط یکی ازش توی آبادان با پلاک اروند هست و هرجا رد میشه چشم هارو خیره میکنه . خود ماشین از عکسش بسیار زیباتره ! طراحی خیلی خاصی داره که بخاطر همین رقیبی توی کل شهر نداره و یکه تازی میکنه
سپهر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم تو رشت یه ۴ . ۵ تایی دیدم