لینکلن در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ با معرفی کانسپتی همه را شوکه کرد. این خودرو چیزی نبود جز پیشنمایشی از نسل جدید مدل باشکوه و پرافتخار کانتیننتال. لینکلن در نیویورک اعلام کرد که قصد بازگرداندن کانتیننتال افسانهای را پس از ۱۴ سال غیبت دارد. سرانجام این اتفاق روی داد و نسخهٔ تولیدی نسل جدید لینکلن کانتیننتال که نسل دهم آن محسوب میشود در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد. حال یک دستگاه از این سدان باشکوه آمریکایی در اختیار ما است که در ادامه رانندگی کوتاهی با آن خواهیم داشت.
سدان پرچمدار کاملاً جدید لینکلن دارای طراحی جدیدی است که زبان طراحی نوین لینکلن را پایهگذاری کرده است. در قسمت جلو چراغهای باریک و کشیدهای دیده میشوند که در میانهٔ آنها یک جلوپنجرهٔ عمودی کرومی قرار گرفته است. در قسمت جانبی بیشترین موردی که جلبتوجه میکند دستگیرهٔ درهای منحصربهفرد و نیمه مخفی آن است. در عقب هم چراغهای کشیدهٔ متصلبههم، سر اگزوزهای یکپارچه با سپر و نوشتهٔ کرومی L I N C O L N به چشم میخورد.
بااینحال طراحی چشمگیر و باشکوه نسخهٔ کانسپت به نمونهٔ تولیدی کانتیننتال انتقال پیدا نکرده است. رابطهٔ بین ارتفاع گلگیرهای جلو با ستون A و همینطور موقعیت قرارگیری چرخهای جلو جالب نیستند. احتمالاً ساخت کانتیننتال بر روی یک پلتفرم دیفرانسیل عقب میتوانست آنرا بسیار بهتر از این کُنَد اما لینکلن از همان پلتفرم دیفرانسیل جلوی فورد که زیربنای محصولات دیگری همچون سدان ارزانقیمت فیوژن است در کانتیننتال استفاده کرده است. چیزی که برای چنین سدان لوکسی اصلاً خوب نیست.
رینگهای استاندارد مدل مورد آزمایش من، از نوع مشکی متالیک ۱۹ اینچی است که برای این خودرو کمی کوچک به نظر میرسند اما لینکلن بهصورت سفارشی رینگهای زیبای ۲۰ اینچی را با قیمت ۷۵۰ دلار برای کانتیننتال ارائه کرده است که چندان هم گران نیستند؛ اما من انتظار کیفیت بالاتری را از کانتیننتال ۲۰۱۷ داشتم چراکه شکاف قسمتهای مختلف بدنه حداقل در نمونهٔ مورد آزمایش من باهم یکسان نیستند؛ اما در سوی دیگر درهای الکتریکی این خودرو بسیار عالی هستند و بدون تأخیر درها را باز و بسته میکند. تمامی تیپهای کانتیننتال با این سیستم ارائه میشوند. ویژگیای که معمولاً در خودروهای سوپرلوکس وجود دارد.
هنگامیکه داخل کانتیننتال نشستم متوجه شدم که خودروی بسیار راحتی است. صندلیهای برقی جلو در ۲۴ جهت تنظیم میشوند (تنظیم ۳۰ جهتهٔ صندلیهای جلو بهعنوان یک آپشن ۱۵۰۰ دلاری ارائه میشود). این صندلیهای منحصربهفرد حمایت شگفتانگیزی از بدن انسان دارند و میتوان مناسبترین حالت برای هر جثهای را در آنها تنظیم کرد. در صندلیهای عقب هم فضای پای بسیار زیادی وجود دارد اما سانروف پانورامای سفارشی فضای سر را برای سرنشینان بلندقد محدود میکند.
هرچند من لینکلن را به خاطر استفاده از دکمههای فیزیکی برای عملکردهای خودرو بجای منوهای فرعی و گیجکننده تحسین میکنم اما در کانتیننتال بیشازحد از دکمه استفاده شده است بخصوص در پانل کنترل تهویه. در کل کابین این ماشین مملو از کروم براق و تریم چوبی باکیفیت است اما توجه کمتری به جزئیات آن شده است بهویژه در نقاطی مانند محل قرار دادن دست مرکزی در صندلیهای عقب و کنسول مرکزی عقب که دور از انتظار من بود.
در پشت فرمانْ، لینکلن کانتیننتال با سیستم چهارچرخ محرک خود، ماشینی آرام و پایدار احساس میشود. زیر کاپوت این سدان لوکس آمریکایی یک موتور ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو آرمیده است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آنهم خوب است اما به روانی و پاسخگویی گیربکس ۹ سرعتهٔ مرسدس بنز یا ۸ سرعتهٔ ZF استفاده شده در آئودی، جگوار و دیگر خودروها نیست. البته لینکلن یک پیشرانهٔ منحصربهفرد ۳ لیتری ۴۰۰ اسب بخاری را هم درازای پرداخت ۳۲۶۵ دلار برای کانتیننتال ارائه میکند.
دامپرهای تمامی تیپهای کانتیننتال در سه حالت قابل تنظیم هستند که در حالت پیشفرض تعلیق روی حالت نرمال یا عادی قرار دارد. مدت کوتاهی در نرمترین حالت یعنی حالت کامفورت یا راحت رانندگی کردم که خاطرات رانندگی بسیار نرم مدل بازنشستهٔ تاون کار لینکلن را برایم زنده کرد. هنگامی هم که ماشین را در حالت اسپرت قرار دادم تعلیق سفتتر شده و کنترل بیشتری را ارائه کرد. با حرکت با سرعتی بالا در پیچها، حتی باوجود سیستم چهارچرخ محرک، برای من مشخص شد که کانتیننتال یک سدان اسپرت نیست؛ بنابراین توصیهٔ من این است که پول خود را بجای موتور بیشتر صرف سفارش آپشنهای داخلی کنید.
فرمان تطبیقی کانتیننتال بیشازحد سریع بوده و بازخورد کمی ارائه میکند و مرتباً نیاز به اصلاحات کوچک دارد. همچنین این فرمان بهخصوص در سرعتهای پایین، طبیعت اغراقآمیزی دارد. بعلاوه این اتومبیل فاقد بالانس با مهندسی بالایی است که در خودروهای لوکس پیشروی این کلاس بچشم میخورد؛ اما بهطورکلی لینکلن کانتیننتال ۲۰۱۷ خودروی دلپذیری است که رانندگی و هدایت آن در هر سرعتی لذتبخش است؛ بنابراین بهخصوص مشتریان وفادار لینکلن بسیار تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت.
اما بهعنوان نتیجهٔ کلی این آزمایش باید بگویم کانتیننتال جدید گام کوچکی روبهجلو برای برندی است که نیاز به یک جهش دارد. صندلیهای فوقالعاده راحت، درهای فانتزی و موتورهای قدرتمند هیچ مشکلی در ارائهٔ شعار لینکلن یعنی «خودروی لوکس آرام» ندارند و در اتاق آنهم یک رویکرد لوکس سنتی آمریکایی وجود دارد؛ اما پرچمدار لینکلن نیازمند دریافت جزئیاتی بهتر و بهبود در قسمتهای ریز و کوچک است.
مشخصات فنی لینکلن کانتیننتال
Lincoln Continental 2017 | |
قیمت پایه | ۵۶,۸۴۰ دلار |
قیمت تستشده | ۶۳,۶۴۰ دلار |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
طول/عرض/ارتفاع | ۵.۱۱/۱.۹۸/۱.۴۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳ متر |
وزن | ۱۹۱۶ کیلوگرم |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر در ساعت |
منبع: AutomobileMag
Amir Kral
۶ آبان ۱۳۹۵یه آمریکایی با وقار دیگه…
(ali (CHEVY NOVA
۶ آبان ۱۳۹۵ماشین امریکایی و وقار 2 دوست جدایی ناپذیر از هم اند
Noble
۶ آبان ۱۳۹۵رنگ مشکی چقدر بهش میاد ❤❤❤?❤???
کاوه
۶ آبان ۱۳۹۵لینکلن = لوکس بودن
(ali (CHEVY NOVA
۶ آبان ۱۳۹۵بازگشت کهنه لوکس ساز
ای ولا لینکلن که کانتیننتال رو زنده کردش دوباره
در مورد عظمت کانتینتال همینو بدونید که در مدل 1969 جعبه ابزار تیتانیومی درش بوده
و موتور460 اینچی فورد قوای حرکتی این هیولای زیبا
لینکلن و کادیلاک و کرایسلر به عنوان 3 رغیب که بیش از 70 سال باهم رقابت میکردند دوباره دارند کولاک میکنند و ما عشقان هم از رقابت اونها لذت میبریم
جواد
۶ آبان ۱۳۹۵همین که لینکلن دست از سر اون جلو پنجره خودش برداشت یک پیشرفت هستش چون خیلی ضایع بود هرچند بعضی دوستان اونو امضای این برند میدونستن مثل طرح جلوپنجره الفا یاbmw
کاوه
۶ آبان ۱۳۹۵همیشه لینکلن رو میپسندیدم????
(ali (CHEVY NOVA
۶ آبان ۱۳۹۵کاوه جون دمت گرم با این سلیقه 20 که داری
لینکلن اخرشه و دیگر هیچ
Kamran cooper
۶ آبان ۱۳۹۵چقدر با اصالت
زیبایی این ماشین تو روزای بارونی دو برابر میشه
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۶ آبان ۱۳۹۵عجب چیزی شده
حیف عکس از قسمت صندلی های عقب ماشین نذاشته خیلی در اون قسمت هم خوب کار شده
ئر کل فوق العادس /////
حميد
۶ آبان ۱۳۹۵ماشین خیلی با کلاسیه داخلش هم عالی فقط یکم قیمتش زیاده
(ali (CHEVY NOVA
۶ آبان ۱۳۹۵قیمتش بالاس چون یه ماشین لوکس هستش
حميد
۶ آبان ۱۳۹۵علی جان چی شده از نوشته من خیلی ایراد نگرفتی
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۷ آبان ۱۳۹۵پیگیری میکنیم حمید جان …..
ایشالا دفعه بعد اگه ایراد نگرفت قول میدم خودم یه ایراد تپل ازت بگیرم …..
(ali (CHEVY NOVA
۷ آبان ۱۳۹۵حمید جون حرف بدی که نگفتی
فکر کردی منم مثل یه سری عشق المانی الکی ایراد میگیرم به کسی
امیر
۶ آبان ۱۳۹۵دوستان جواب بدن چرا با اینکه این همه خودروی ایمن وبا کیفیت بفروش میره وهست وجاده هاهم به نسبت ازما بهتره وفرهنگ رانندگیشون چرا انقد تعداد کشته ها تو آمریکا بالاست الان از2009هرسال بالای 32ال33هزار کشته میده و2015بالای 35هزار کشته دادن وامسال طبق امار یکی از بدترین سالا تو تصادفات بوده چرا امریکا نتونسته ونمیتونه تصادفاتو کاهش بده؟؟؟
GOD BLESS AMERICA
۷ آبان ۱۳۹۵داداش اونها هم ماشین آشغال کم ندارند که مردم بسیاری بخاطر تنگدستی مجبور به خریدشان هستند.( تجارت آزاد است دیگر)
در ضمن همانند بحث خرید در هنگام تعمیرات هم تعمیرات ارزان معمولا از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نیست .
مورد دیگر بخش عظیمی از این تصادفات است که خارج از شهرها و در مناطق کم نظارت رخ میدهد ، یادم میاد برنامه ای از نقاط کور پرخطر و حادثه خیز جاده های آمریکا می دیدم و چون سیستم و پروژهای راهسازی به صورت فدرال اداره و انجام نمیشه همیشه در این بخش ضعف وجود داشته .
دلایل فرهنگی ، اقلیم گسترده و آب و هوای وحشی قاره آمریکا در ادامه لیست ما جا خوش کرده اند و جان انسانهای زیادی را میگیرند.
Nima
۷ آبان ۱۳۹۵جمعیت آمریکا رو هم در نظر بگیرید.
امیر
۷ آبان ۱۳۹۵بالاخره خودروهایی که فروخته میشن باید استاتداردی داشته باشن وگرنه جون مردم براشون بی اهمیته هرچی باشه آیا نیابد آمار روند کاهشی داشته باشه به هر دلیلی میانگین سالی از 2010تا نیمه امسال در نظر بگیریم میشه نزدیک 72 میلیون خودرو دوستان میگن جمعیت اخه حداقل آمار کاهشی باید داشته باشه یا نه برای آمریکا گویا آمریکا به زیر ساختاش اهمیت نمیده نقاط کورو اصلاح کنه یعنی جان مردمش براش مهم نیست میرن برای پروژه لایتینگ 400میلیارد هزینه میکنند فعلا هم معلق شده به دلیل مشکلات یعنی یک هزارمش رو برای این ضعفا چرا نمیکنه
ونوم
۸ آبان ۱۳۹۵جمعیت و تعداد خودرو رو که در نظر بگیری بازم به نسبت خیلی امن تر هستند
حسین
۶ آبان ۱۳۹۵فوقالعاده تر از این ماشین مگه داریم
شکوه. قدرت و جذبه
Ahmadreza
۶ آبان ۱۳۹۵خیلی با وقاره به این میگن ماشین لوکس
فقط این در های الکتریکی یعنی چه
M
۷ آبان ۱۳۹۵دستگیره در لمسی هست …
سیاوش
۶ آبان ۱۳۹۵مثل یه ائودی با شخصیت
شاهینus cars
۷ آبان ۱۳۹۵واقعیتش من به عنوان یه امریکایی باز متعصب خیلی از این کنتینانتال خوشم نیومد.. داخلش عالیه ولی طراحی و سایزش در حد کنتینانتال نیست… مخصوصا وقتی که یاد اون کنتینانتال ۱۹۷۷ میوفتم که عشق خودم بود..این ماشین خیلی خوبه ولی کاشکی اسم کنتینانتالو لینکلن روش نمیزاشت…
milad
۸ آبان ۱۳۹۵به نظر منم از لحاظ ظاهری چیز خاصی نداره و یه تحول اساسی درش ندیدم، حرف آقا شاهین درسته