حدود چهار سال پیش بود که نسل جدید لینکلن نویگیتور با تحولی بزرگ نسبت به گذشته معرفی شد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. حال اما با ورود رقبای تازهنفس به بازار یعنی نسل جدید کادیلاک اسکالید و جیپ گرند واگنییر، اوضاع تغییر کرده است. به همین دلیل، حالا لینکلن هم با معرفی فیسلیفت نویگیتور با طراحی و تکنولوژیهای جدید، به رقبا پاسخ داده است و قصد دارد موقعیت شاسیبلند پرچمدار خود را در بازار حفظ کند.
نویگیتور مدل ۲۰۲۲ از طراحی بروز شده برخوردار شده که پا جای پای اویاتور میگذارد. در جلوی خودرو، شکل چراغها کمی تغییر کرده و جلوپنجره هم با اتصال به ورودی هوای پایینی، بزرگتر شده است. به همین ترتیب، در طراحی سپر نیز بازنگری شده است. در عقب خودرو اما تغییرات بیشتر به چشم میآیند زیرا چراغها باریکتر شده و حالا بجای پایین، از بالا به هم متصل شدهاند.
مهمترین بهروزرسانی تکنولوژیک نویگیتور مدل ۲۰۲۲ تجهیز به سیستم نیمه خودران کاملاً جدید اکتیوگلاید است که اساساً نسخهٔ لینکلن از سیستم خودران بلوکروز فورد محسوب میشود. این سیستم با استفاده از مجموعهای از دوربینها و سنسورهای راداری، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر از بزرگراههای نقشهبرداری شدهٔ آمریکای شمالی فراهم میکند. ازآنجاییکه به لطف این سیستم راننده ملزم به قرار دادن دستان خود روی غربیلک فرمان نیست، یک دوربین در صفحه آمپر تعبیه شده که برای اطمینان از توجه راننده به مسیر مقابل، جهت نگاه چشمان و همینطور موقعیت سر او را بررسی میکند.
علاوه بر این، پرچمدار لینکلن به یک نمایشگر لمسی بزرگتر ۱۳.۲ اینچی مجهز شده که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید SYNC 4 را ارائه میکند. این سیستم نهتنها دو برابر قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به سیستم قبلی دارد بلکه از قابلیت تنظیم بیشتری برخوردار بوده و به تکنولوژی تشخیص صدا و همینطور اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم هم مجهز است.
اما تکنولوژیهای جدید نویگیتور مدل ۲۰۲۲ به همینجا ختم نمیشود زیرا این اسیووی غولپیکر آمریکایی به قابلیت بهروزرسانی از راه دور و همینطور آمازون الکسا هم مجهز شده است. به لطف مورد دوم، راننده میتواند از الکسا برای پخش موسیقی، دریافت مسیرها، بررسی ترافیک، پیدا کردن پارکینگ و مدیریت وسایل هوشمند در خانه استفاده کند. همکاری با آمازون در بخش سرگرمی هم مؤثر بوده است زیرا نویگیتور مدل ۲۰۲۲ در عقب به دو نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با Fire TV مجهز شده که امکان پخش فیلم، موسیقی و برنامههای تلویزیونی را فراهم میکند. این سیستم از حافظهٔ داخلی هم برای تماشای برنامهها بدون نیاز به اتصال به اینترنت برخوردار است.
در همین حال، اپلیکیشن لینکلن امکان روشن کردن خودرو از راه دور و همینطور قفل یا باز کردن درها از داخل خانه را فراهم میکند. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی و هدآپ دیسپلی بازطراحی شده هم از دیگر ویژگیهای داخلی این ماشین هستند. صندلیهای ردیف دوم نیز حالا بهصورت استاندارد به گرمکن و تهویه مجهز هستند و حتی ماساژور هم برای آنها قابل سفارش است. علاوه بر این، برای سرنشینان ردیف دوم یک نمایشگر ۵.۸ اینچی جدید هم در نظر گرفته شده که امکان کنترل تنظیمات صندلیها، سیستم تهویه و سیستم صوتی را فراهم میکند.
زیر کاپوت نویگیتور مدل ۲۰۲۲ همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد؛ اما موضوع عجیب اینکه قدرت این موتور نسبت به پیش از فیسلیفت ۱۰ اسب بخار کاهش پیدا کرده است. هرچند لینکلن هیچ توضیحی در مورد این کاهش قدرت نداده اما انتقال نیرو توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم کماکان قابل سفارش خواهد بود.
نویگیتور مدل ۲۰۲۲ از سیستم تعلیق تطبیقی با تکنولوژی پیشبینی جاده بهره میبرد. این سیستم با استفاده از یک دوربین جلو و ۱۲ سنسور، ۵۰۰ بار در ثانیه مسیر روبرو را اسکن کرده و تعلیق را تا ۱۰۰ بار در ثانیه تنظیم میکند تا راحتترین سواری ممکن را فراهم کند. فیسلیفت لینکلن نویگیتور مدل ۲۰۲۲ اوایل سال آینده راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ماشین با شکوه و جذاب و شیکیه و خوب به روز رسانی مدرن شده
رقابت چقد در این بخش داره سنگین میشه ولی فک کنم گرند وگونیر حرف اول رو بزنه
R@m!n
۲۸ مرداد ۱۴۰۰تماشاش واقعا لذت بخش مخصوصا کابین که یه طراحی کلاسیک لاکچری دیگه نایاب شده. البته باید موتور ۸ سیلندرو اضافه کنن به آپشن ها.
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۰خیلی بهتر شده نسبت به قبل ،
Amard
۲۸ مرداد ۱۴۰۰حس قدیمی بودن داره مخصوصا عقبش و جلو پنجره اش تو ذوق ولی موتورش توان خوبی داره
مازیار
۲۸ مرداد ۱۴۰۰هیچ دلیلی برای ترجیح این به اسکلید بنظرم نمیرسه
یوسف
۲۸ مرداد ۱۴۰۰خیلی جذابه…. ولی ای کاش در طراحی عقب ماشین خصوصاً چراغها یه بازنگری میکردن…. فرم چراغهای عقب خیلی قدیمی به نظر میرسه و از جذابیت ماشین کم میکنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ مرداد ۱۴۰۰چه عجلیه هنوز سه سال از معرفیش میگذره ۱۰,۱۵ساله که نیست…
امیرحسین
۲۸ مرداد ۱۴۰۰خیلی عالی
اینو میگن
Suv
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ مرداد ۱۴۰۰سلطان وارد میشود!💪 عجیب عاشق کانسپتش بودم،نسخه ی تولیدیش هم معرکه ست و با این فیس لیفت و امکانات متعددی هم که بهش اضافه شده خیلی بهترش کرده،عجب رخی داره لامصب هرچی نگاهش میکنی بازم کمه😍…
Reza Waffen SS
۲۸ مرداد ۱۴۰۰عکس سوم عالیه کابینش 👌👌👌
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۸ مرداد ۱۴۰۰عالیه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ مرداد ۱۴۰۰واقعا بهتر شده ، مخصوصا اون چراغ عقباش که خیلی بی قواره بود الان یه فرم خصی پیدا کرده و بهتر شده
محمد
۲۸ مرداد ۱۴۰۰خیلی خفنه
یانکی
۲۸ مرداد ۱۴۰۰چقدر خفن و با عظمته.کاش یه وی8 روش میزاشتن.نکته دیگه چرا از فرمون جدید لینکلن استفاده نکردن خیلی خوشگل و پیشرفته هستش.انتخاب من جیپ گرند واگونیر با پیشرانه همی 6400 سی سی
رضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۰من عاشق این ماشینم❤️❤️❤️❤️❤️
Mostafa
۲۹ مرداد ۱۴۰۰سلام
من واقعا این سبک از طراحی داخلی رو دوست دارم
نه اینکه کل داشبورد رو صفحه نمایش می کنن و از دکمه های فیزیکی هیچ خبری نیست
آریا ماشین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کلاس suv های بزرگ لوکس فقط و فقط متعلق به لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکالید هست
بی رقیب هستن در این کلاس و هر نفر انتخاب خودش رو داره من به شخصه لینکلن و ترجیح میدم