لینکلن

معرفی لینکلن زفیر کانسپت و امیدواری به بازگشت سدان‌ها

لینکلن به‌تازگی همهٔ سدان‌های خود را از بازار ایالات‌متحده کنار گذاشته است اما حالا با معرفی کانسپت زفیر در نمایشگاه شانگهای، امید بازگشت سدان‌ها را در دل طرفداران زنده کرده است. به گفتهٔ لینکلن، در چین تقاضا برای سدان‌های لوکس هنوز هم زیاد است و این شرکت با برداشتی مدرن از تجمل آمریکایی در زفیر، امیدوار است بتواند از این تقاضا بهره ببرد. این کانسپت همچنین جدیدترین نسخه از زبان طراحی لینکلن بنام «پرواز آرام» را هم ارائه کرده است.

در این طراحی جدید که همچنان نمایانگر یک لینکلن است، جلوپنجره به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر شده و از آسمان شب الهام گرفته است. از میان این جلوپنجره، یک خط چراغ‌دار عبور کرده که چراغ‌های جلو را به هم متصل کرده و به لوگوی لینکلن ختم می‌شود. چراغ‌های جلو نیز از تکنولوژی نورپردازی پیشرفته‌ای برخوردار هستند. این کانسپت همچنین سقف شیب‌داری هم دارد که آن‌را به کوپه‌ها شبیه کرده و با ایجاد شکل کلی قطره اشکی، لینکلن زفیر دههٔ ۳۰ میلادی را یادآوری می‌کند. در عقب این سدان کانسپت هم چراغ‌های باریکی طراحی شده که مثل همهٔ محصولات کنونی لینکلن، به هم متصل هستند.

زفیر از کابین بسیار پیشرفته و مدرنی هم برخوردار است که ویژگی اصلی آن یک نمایشگر بسیار بزرگ سراسری است. این نمایشگر اساساً شامل سه صفحه‌نمایش برای صفحه آمپر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر سرنشین می‌شود و همچنین به رابط کاربری جدید لینکلن بنام «صورت فلکی» هم مجهز شده که این هم از آسمان شب الهام گرفته و در سه تِم مختلف شامل معمولی، اسپرت و زین برای آن قابل انتخاب است. دیگر قسمت‌های داشبورد زفیر اما طراحی بسیار ساده‌ای داشته و مهم‌ترین ویژگی پانل میانی آن، دکمه‌های لمسی برای انتخاب دنده است. در زیر این هم کنسول مرکزی با یک کنترلر براق و دکمه‌های لمسی به چشم می‌خورد.

ازآنجایی‌که زفیر فقط یک کانسپت است، فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ آن منتشر نشده است اما خبر خوب اینکه به گفتهٔ لینکلن، این کانسپت به‌زودی به نسخه‌ای تولیدی تبدیل خواهد شد. البته متأسفانه زفیر صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده است. نسخهٔ تولیدی این خودرو اواخر سال جاری معرفی می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    دیزاین داخلی خیلی جالبی نداره
    شبیه تسلا شده که یک نمایشگر با خط چوبی از این ستون تا اون ستون
    یک نمایشگر کوچیک تر بهتر بود

    من نمیدونم این همه نمایشگر برای چیست
    به خدا یو نمایشگر ۱۲ اینچ هم میتونه تمام کار ها انجام بده
    لازم به یه نمایشگر ۱۹۹۷ اینچی که نیست
    خب فرمون ماشین ام یو اسکرین بزارید
    داخل در ها هم دو تا اسکرین بزارید
    بعد کف ماشین هم رو کامل اسکرین کنید
    بعد پشت صندلی ها رو ام به طور کامل اسکرین کنید
    ببینیم چی ازش درمیاد
    یک چلنجر هیچ وقت قدیمی نمیشه
    چون اصالت رو حفظ میکنه .ولی یه تسلا چون با مد روز حرکت میکنه ثانیه به ثانیه قدیمی میشه
    مثل طرح لباس های عجیب که هر روز به مدل میاد

    موافقم 14
    مخالفم 66
  2. محمد مختاری آذر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    چقدر عقبش زیبا هستش منو یاد آئودی می اندازه

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. Audi s8

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دقیقا منم احساس کردم پشتش شبیه آئودی rs7 است

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. محمد مختاری آذر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    طراحی عقبش خیلی زیبا هستش

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. F22RAPTOR

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    ازون عکس بغلی معلوم بود پلتفرم دف جلو داره،
    یعنی امکان داره پلتفرم دف عقب استفاده کنن؟

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      دقیقا من هم با دیدن عکس بغل ماشین نا امید شدم و مشخصه پلتفرم دف جلو هستش.وقتی اوور هنگ جلو بلند باشه و پشت چرخ جلو تا دیواره آتش فاصله کم باشه معمولا نشون دهنده دف جلو بودنه.چیزه بدی نیست ولی برای یه سدان فوق لوکس بزرگ جالب هم نیست.بهترین کار اینه که اسم زافیر رو با یه سدان برقی فول سایز زنده کنن مثل کاری که کدیلاک داره میکنه.البته سدان برقی کدیلاک تو سایز رولز رویس گوست و بنتلی فلاینگ اسپور هستش ولی از لحاظ فضای داخلی چونکه برقیه و جا زیاد عملا رقیب فانتوم میشه.

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. rassull rt

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (155 ديدگاه)

      هیچ کدوم نیست ….. به احتمال زیاد برقیه

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. محمد مختاری آذر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    بخشید من تازه حسابم رو فعال کردم با همون نام قبلی فقط نمی تونم کامنت های قبلی ببینم به نظرتون چی کار کنم؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. MM10000

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    با اینکه به لینکلن علاقه مند هستم ولی فیس جلوش کپی صد در صدی از محصولات بنزینی BYD هست.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    درهاش مثل سابق باز نمیشه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. MM10000

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار لینکلن هستم ولی فیس جلوش کپی صد در صدی از محصولات بنزینی BYD هست.

  9. MM10000

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فیس جلوش رو از BYD کپی کرده

  10. حسین دهمرد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    این چرا جلوپنجره ش بسته س ؟
    برقیه؟

    موافقم 11
    مخالفم 5
  11. زیزیگولو

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    یه زمانی قلب بازار خودروی جهان قلمرو سدانها مخصوصاً سدانای بزرگ بود ولی الآن وضعیت کلاً فرق کرده و کلاس سدانها روز به روز داره افول میکنه چون سلیقه‌ ها فرق کرده و کمپانیای خودروسازی هم‌ روی کراس اوورا و شاسی بلندا تمرکز کردن ولی البته سدانای چهار درب بزرگ هنوزم هم برگای برنده بزرگی مثل صندوق ‌عقب جادارو صندلی عقب راحت و ….… ارائه میدن و طرفدارای خاص خودشون رو هم داران

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. mahan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    به به خیلی خوش حال شدم.واقعا لینکن باید یک سدان در حد و اندازه ی اسم و اعتبارش داشته باشه و نباید هیچ وقت کانتیننتال حذف می شد.بلکه یک طراحی خفن و درست و درمون براش می کرد ولی خب این هم میتونه نویدی باشه برای سدان های اینده لینکن.اصالت چراغ های پشت بهم پیوسته رعایت شده و داخلش هم شیک و مدرنه باید ببینیم جزئیات بیشترش کی منتشر میشه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  13. Amirreza

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    شاید لینکلن بخواد دوباره مثل قدیما به اوج برگرده

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. BenzSLR

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    لینکلن بدون سدان انگار چیزی کم داره.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. محمدرسول صمدی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    مچکریم لینکلن…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. HamiD

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    به به عالیه!
    پشتش خیلی خوب شده ؛ ی مقدار آدم یاد آئودی میفته (چون کلا زیباترین سدان های حال حاضر رو میزنه بنظرم) ولی این ماشین شخصیت خودش رو داره و آدم رو جذب میکنه …
    کلا کار لینکلن حرف نداره !

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. A mesle Amiroo

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلیقه مردم دنیا ب نظرم داره پسرفت میکنه تاجایی ک شرکت های امریکای تقریبن همه سدان هدشون رو بازنشست کردن و همع شرکتا رو اوردن ب شاستی بلند الکی درست کردن(کراس اوور) از اونطرف چون این طراحیا برای جذب مردمه اینم ینی مردم ربات دوست شدن حتمن.
    طراحیای بزرگ کنار گذاشته شدن کابین های پرجزئیات با کلی دکمه کنار گذاشته شدن و جاشونو دادن ب ی داشبورد سرتاسر مانیتور خب یدفه رو فرمونم اسکرین بزارن دیگه ینی واقن مردم طالب این طراحی های بی روح شدن نمیدونم…
    البته این ی نکته خیلی خوبه ک لینکلن یکی از قدیمی ترین خودروهاشو زنده کرده طراحی خارجی خیلی خوبی داره

    1. HamiD

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      امیرو؟؟؟؟ ?????

      1. A mesle Amiroo

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (12 ديدگاه)

        چطوری حمید جان

  18. ارش

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خوشبختانه طراحی خوبی داره .

  19. Archi KHAN

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    واقعا زیباست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا