در تلاشی هیجانانگیز برای تکرار موفقیت نویگیتور جدید در مقیاسی کوچکتر، لینکلن اقدام به معرفی ناتیلوس کرده است. ظاهر جدید این خودرو که ما را به یاد برادر سه ردیفه ی خود میاندازد به همراه پیشرانههای نوین باعث میشوند ما مدل قبلی را که با نام MKX شناخته میشد به سرعت فراموش کنیم؛ اما اگر نویگیتور شیرجهای به استخر عمیق لوکسها زده، ناتیلوس ترجیح میدهد در آبی کمعمق شنا کند!
لینکلن ناتیلوس از همان پلتفرم نسل قبلی یعنی MKX استفاده میکند. حداقل از نظر بصری شاهد محصول بسیار جذابتری هستیم. این خودرو جلوپنجرهی خاص محصولات پیشین لینکلن را کنار گذاشته است اما ظاهر آن همانی است که در نویگیتور بزرگتر، MKC کوچکتر و سدان لوکس کانتیننتال میبینید. حتی اگر نمای جلوی کمی شلوغی را شاهد باشیم اما با این وجود ناتیلوس بازهم خودروی جذابی است.
تمامی آن ورودیهای نقرهای و خیرهای تیز نمای جلو از نویگیتور گرفته شدهاند. همین موضوع در بخش عقب نیز برقرار بوده و در این بخش چراغهای عقب و تریم جدیدی بکار رفته که ظاهر ناتیلوس را تکمیل میکنند.
اما محصول جدید لینکلن تنها به ظاهری زیبا محدود نمیشود. شاسیبلند میان سایز آمریکاییها هماکنون پیشرانهی پایهی جدیدی دارد. این پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو قدرت ۲۴۵ اسب بخاری داشته و با سیستم استارت/استاپ و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه میشود. با این پیشرانه خیلی دلتان برای نسخه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری ۳۰۳ اسبی تنگ نخواهد شد.
این پیشرانهی ۴ سیلندر عملکرد نرمی دارد. قلب آهنین ناتیلوس گشتاور خود را در محدوده وسیعی ارائه کرده و در مقایسه با پیشرانه ۶ سیلندر کممصرفتر است. گیربکس جدید این خودرو نیز به مصرف کمتر آن کمک میکند.
در بالاترین سطح خانواده مدل قویتر با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو قرار میگیرد که نمونهای اکوبوست بوده و خروجی آن به ۳۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۵۱۵ نیوتون متر میرسد. این پیشرانه از نظر قدرت در کلاس خود کاملاً برتر نشان میدهد. لینکلن میگوید پیشرانهی یاد شده در نسل قبلی هم حاضر بوده اما کاملاً بهبود یافته و همانند پیشرانهی کوچکتر ۲ لیتری با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید همراه شده است. ما اکثر اوقات را با این پیشرانه بزرگتر سپری کردیم.
پیشرانه ۲.۷ لیتری را فقط زمانی میخواهید که به دنبال شاسیبلندی لوکس و پرفورمنس باشید. نمونهی پایهی ۲ لیتری اگرچه قدرت و مصرف سوخت قابلاحترامی دارد اما در خط مستقیم به نسخه پرتوانتر نمیرسد. پیشرانه توئین توربوی ناتیلوس کمی تأخیر در پاسخ پدال گاز و توربوها دارد؛ و در حالت اسپورت شاهد نگهداشتن بیشتر دندهها توسط گیربکس بوده و پاسخ پدال گاز هم تیزتر میشود. گیربکس هم تعویضهای سریعتری را انجام میدهد.
سیستم چهار چرخ محرک در هر دو پیشرانه قابل سفارش بوده اما ناتیلوس اساساً خودرویی دیفرانسیل جلو بوده که باعث بهبود مصرف سوخت میشود. محور محرک در برخی شرایط بهصورت خودکار قطع میشود و نیرو تنها به چرخهای جلو فرستاده میشود. در پشت آمپرها میتوان عملکرد سیستم چهار چرخ محرک را همیشه بررسی کرد. از نظر ما به نظر میرسد ناتیلوس اکثر اوقات قدرت را به تمامی چرخها میفرستد اما در بزرگراهها به خودرویی دیفرانسیل جلو میماند.
این سیستم چهار چرخ محرک که اولین بار در یکی از محصولات فورد یا لینکلن بکار رفته به مصرف سوخت کمتر خودرو کمک میکند. هر دو پیشرانهی ناتیلوس در مقایسه با MKX قبلی مصرف کمتری دارند.
بد نیست نگاهی هم به کابین داشته باشیم. این خودرو در فضای داخلی دارای پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲ اینچی، صندلیهای چرمی بسیار راحت و فضای پا و سر زیادی در عقب میباشد. این خودرو فضای زیادی برای سرنشینان قدبلند دارد؛ اما دیگر جنبههای کابین انتظارات را برآورده نمیکنند.
در مدل های غیر بلک لیبل، شاهد تریم چوب و پلاستیک هستیم. کنسول مرکزی اصلاً جالب نبوده و اطراف آن را پلاستیک مشکی و نقرهای ارزانقیمت پوشاندهاند؛ و فاصلهی قابلتوجهی بین پانلها، پشت آمپرها و داشبورد دیده میشود.
اما داستان مدل بلک لیبل متفاوت بوده و گویی از کلاس بیزینس به فرست کلاس تبدیل میشود. در کابین این مدل سطح بالا شاهد چرم نرمتر و لوکستر بوده و صندلیها نیز الگوی جالبی دارند. حتی پوشش سقف نیز از متریال جیر مانند است؛ اما شما نمیتوانید مدل بلک لیبل را با بهای کمتر از ۵۶۸۹۵ دلار بخرید. قیمت پایهی ناتیلوس هم برابر با ۴۰۳۴۰ دلار است.
با این پول شما به مدل پایهی دیفرانسیل جلو و مجهز به پیشرانه ۲ لیتری دست مییابید. اگر واقعاً مدل پایه را نمیخواهید میتوانید مدل ۲.۷ لیتری چهار چرخ محرک را با بهای پایهی ۴۹۱۱۰ دلار بخرید. برای خرید مدل کاملاً فول بلک لیبل با پیشرانه ۲.۷ لیتری باید بیش از ۷۰ هزار دلار آماده نمایید.
البته حتی مدل پایه نیز تکنولوژیهای زیادی دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی Sync3 لینکلن بهصورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود داشته و سیستم ایمنی کو پایلوت ۳۶۰ نیز به چشم میخورد. از جمله ویژگیهای ایمنی استاندارد این شاسیبلند میتوان به پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقبی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط اشاره کرد.
پکیج دستیار راننده با قیمت ۱۵۹۰ دلار عرضه میشود و از تجهیزات پیشرفتهتری چون کروز کنترل تطبیقی، فرمان پذیری تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار و… برخوردار میباشد.
شاید ناتیلوس به اندازهی نویگیتور خودرویی انقلابی نباشد و هیجان رانندگی برخی از رقبای کلاس را نداشته باشد اما با ظاهر و پیشرانههای جدید و تکنولوژیهای بهروز نشان میدهد لینکلن قطعاً در جهتی صحیح حرکت میکند.
مشخصات لینکلن ناتیلوس رزرو AWD 2019
- پیشرانه: 6 سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/۵۱۵ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی): 13.۸/۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: 40340 دلار
- قیمت مدل تست شده: 62600 دلار (تخمینی)
منبع: motor1
Archi KHAN
۱۵ مهر ۱۳۹۷انصافا خوشگله و خیلی با ابهت …
معین م
۱۵ مهر ۱۳۹۷رینگ هاشو خوشمان آمد
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷بخاطر لىنکلن امشب مىخوام مشخصات موتور بىگ بلاک 430 رو بذارم
((مشخصاتش حىرت اوره اىن موتور 60 ساله))
The 430 cu in (7.0 L) engine was produced from 1958 through 1965. It was the standard engine on all 1958 to 1960 Lincolns and Continentals. Power was 375 HP in 1958, 350 HP in 1959, 315 in 1960, 325 in 1961 and 340 in 1964. It was an optional engine on all Mercurys from 1958 to 1960 but Mercury models had a little less horsepower than the Lincolns and Continentals. The 430 was also an optional engine in 1959 and 1960 Ford Thunderbirds. It was commonly referred to[who?] as the “bulldozer” of the MEL series engines. The 1958 Super Marauder version used 3 two-barrel carburetors to generate 400 horsepower, the first American production car to reach this figure. It was an option on all 430 equipped 1958 Mercurys and all 1958 Lincolns and Continentals. This engine featured the tripower intake manifold, which was cast for Ford by Moon products. Three Holley 2300 carburetors were used. The 430 had a 4.30 in (109.2 mm) bore (same as the 383) and shared the 3.7 in (94 mm) stroke of the 410.
The compression ratio started at 10.5:1 for 360, 375, and 400 hp (272, 280, and 298 kW), but was reduced to 10.0:1 the following year. These 1959 engines produced 345–350 hp (257 to 261 kW), but power was down to 315 hp (235 kW) for 1960.
Some 1958 Continental Mark llls came brand new with the Holley 4150 four-barrel carburetor.
New pistons and a four-barrel carburetor were added for 1963; the 10.1:1 compression brought output back to 345 hp (257 kW).
The 430 engine in particular had a limited but storied history in hot-rodding. The first Miami to Nassau race won by Bertram Yachts (which subsequently helped establish their name) featured a boat powered by twin 430 MEL engines. In the 1959 NASCAR season, Holman Moody campaigned a number of Thunderbirds, at least some of which were powered by 430s. At least one car still survives intact.The cars were ponderous handlers because of the heavy engine, but successful runners. The Holman Moody 430 Thunderbirds caught the attention of Ford after one of them, driven by Johnny Beauchamp, finished a close second to Lee Petty at the 1959 Daytona 500. Houston’s Rodney Singer and crew chief Karol Miller used a GMC supercharged Lincoln-powered dragster to win the 1959 NHRA Nationals Top Eliminator. Theirs was the first supercharged TE in NHRA history, starting a string which has continued through the present.[1]
Because of the changing nature of heads, intakes and piston designs, as well as a limited life span, not many aftermarket speed parts were made for the MEL line of engines. Edelbrock made a 6X2 intake manifold and a set of water-cooled marine exhaust manifolds (M4) and Weiand made a drag start 8X2 manifold as well. Oversize pistons for early drag racers or blown 430s were made, including sets by Jahns Pistons at 13:1 and .150″ over standard bore. Other speed parts have been rumored, but they are difficult to find.
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷همونطور که تو متن هم مىبىنىد اىن موتور ((60 ساله)) قدرتش از 350 تا 400 اسب متغىىر بود
اىن تفاوت قدرت هم بخاطر کاربراتوره بىشتر و بعد سرسىلندرها
موتور 430 از موتورهاى بىگ بلاگى هست که بىشتر تو محصولات لىنکلن و مرکورى بوده
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷علی یعنی هیچ کدوم از ماشینای تولیدی قبل این به 400 اسب نرسیده بودن تو آمریکا ؟
فکر کنم یه مدل از کوروت بیشتر از 400 اسب بوده قبل از این شاید یه اشتباهی شده
یا من قدرت کوروتو درست نمیدونم یا این اشتباه کرده منبعت معتبره ؟
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷مهدى
تو کوروت قدرتها بالاتر بوده درسته ولى موتور 430 لىنکلن تونسته بوده اون زمان در ىه محصول لوکس 400 اسب بده نه اسپرت
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷علی آخه گفته ماشین تولیدی
علی تورو خدا باز شروع نکن این رضای مایه چیز میگه
من این دو روزه انقدر با آمریکایی بازا جر و بحث از سر دوج تا سر تندرویی تا سر معقوله های فلسفی اخلاقی کردم که دیگه حال ندارم
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷مهدى اول اونکه رضا شروع کرد و من فقط جوابش رو دادم
دوم اونکه کراىسلر سال 1955 با تولىد موتور 354HEMI که مجهز به کاربراتور 4 دهنه بود مىتونست 300 اسب قدرت تولىد کنه و اون رو روى Chrysler300 مدل 1955 استفاده کرد
علت نام گذارى 300 هم روى اىن محصول بخاطر قدرت موتوش بود
یاشار اسدی
۱۵ مهر ۱۳۹۷آمریکایی …یعنی آشغال به تمام معنا…حالم از کابینش به هم خورد
Reza
۱۵ مهر ۱۳۹۷که چی مثلاً ؟
اطلاعات موتور 60 سال پیش رو کپی میکنی اینجا که چی .
هدفت از چیه از این کامنت؟
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷رضا
دلىلش اول از همه اونکه سطح اطلاعات عمومى رو بالا ببرم چون اىنجا مکانى براى اموختن هستش
دوم اونکه با گذاشتن اىن اطلاعات حرفهاى نامربوطى که امثال تو در مورد ماشىن امرىکاى مىزنن رو خنثى مىکنم
سوم دوست دارم که مىذارم اگه علاقه ندارى نخون
((پدال مکانى هست براى بالابردن اطلاعات ))
Mohammad
۱۵ مهر ۱۳۹۷هدف اینه که همه بدونن در سالهایی که در آلمان مردم حتی نمیدونستن رنگ هایی به غیر از سیاه و سفید وجود داره
در امریکا موتور هایی با قدرت ۴۰۰ اسبی تولید میکردن ( این رو کسایی معنیش رو میفهمند که از تاریخ واقعیت رو بدونن )
Arman
۱۵ مهر ۱۳۹۷Reza
هدفش اینه یه چی گذاشته باشه فقط :))
بالاخره باید یه طوری محو شدن دیمن مقابل ام ۵ و مک لارن فراموش بشه دیگه :))) خیلی خنثی کردی
Ali.usa
۱۵ مهر ۱۳۹۷هدفش اینه بگه آلمان از 60سال پیش هیچ پُخی نبوده برا امریکا
Reza
۱۵ مهر ۱۳۹۷آقا Mohammad وقتی شما موتور 400 اسبی می ساختین ببین آلمان چی میساخت ، ببین اینجا رو میشناسی؟
http://wisgoon.com/pin/19603517/
وقتی شما موتور 400 اسبی میساختین آلمان موتور جت یا همون جت جنگی رو می ساخت ، موشک V-2 رو میساخت که آمریکایی ها فکر می کردن خورشید منفجر شده و مواد وذابش داره میریزه رو زمین.
خخخ
دوما : کجای این لینکلن رو اینقدر تعریفش می کنین مصرف سوختش 13 لیتره به اندازه یه سوپراسپرت، اگه یه آلمانی میساختش همتون اعتراض می کردین که چرا مصرفش بالاست.
Reza
۱۵ مهر ۱۳۹۷آقا Mohammad وقتی آلمان داشت علم تولید می کرد آمریکا هنوز کشف نشده بود . مردم داشتن اونجا با دود با هم ارتباط برقرار می کردن ، به یاد داری اون روزا رو.
آمریکا توسط همین اروپایی ها کشف شد ، پز چی رو میدی اینجا
Reza
۱۵ مهر ۱۳۹۷به جون خودم اگه من کامنت Ali.usa رو گذاشته بودم پدال درجا حذفش می کرد.
پدال چرا تعصب چرا؟
تو باید بیطرف باشی.
چرا از آمریکاییا طرفداری میکنی.
در این میان چاکر داش Arman گل
Reza
۱۵ مهر ۱۳۹۷sajjad جون گل گلاب واسه یه آمریکایی گفتن همچین حرف هایی کاملا طبیعی هستش، اینجا محله یا مدرستون نیست که داری این چیزا رو بلغور میکنی.
ادب داشته باش ، واقعیت تلخه
Sajjad
۱۵ مهر ۱۳۹۷حرف زدن هر شخص شخصیت و سن وسال عقلی اون فرد رو آشکار میکنه
یه نگاه به کامنت های خودت بنداز
سر و ته حرفات یک ذره بار علمی نداره و مثل یه خردسال دنبال کل کل کردن بدون علم و منطقی
تمام دوستان دیدن و مشاهده کردن کامنت های پوچ شما رو
به جای این کارای بچه گانه به فکر افزایش اطلاعات خودت باش
واسه خودت میگم
اگه فقط اندکی از مکانیک و خودرو سر در میاوردی کامنت های علی برات قابل درک بودن و اینطوری بحث راه نمینداختی
(Ali (Chevy nova
۱۶ مهر ۱۳۹۷سجاد جان
مشکل ARMAN که طرفدار ماشىنهاى بنجل کره اى هست اونکه 2 سال پىش جنسىس کوپه تو رقابت با موستانگ لوله شد و رفت پى کارش و ARMAN با ماشىنهاى امرىکاى مشکل دار شد
رضا عشقه ادولف هىتلر شکست خورد هم اونکه هنوز از شکست المانى نازى توسط امرىکا ناراحته
جالبه خوده المانىها اونقدر روى نازى ها و هىتلر تعصب نداشتن که رضا داره
الهی
۱۵ مهر ۱۳۹۷فقط کنسول وسط داشبود یه کم قدیمیه…
ولیماشین به دل میشینه…
ایمان
۱۵ مهر ۱۳۹۷زیبا و باشکوه مثل برادر بزرگترش ????
دم لینکلن گرم با این طراحی های زیبا و کابین چشم نوازش
از لحاظ فنی هم کمبودی نداره و عالی کار کرده
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۷زنده باد لینکلن با این کراس اورهای زیباش ❤️
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷چاکر داش سىنا عشقه ژاپنى
زنده باد لکسوس برند مورده علاقت دادا
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷آقا این چه طرز تشکر کردنه ؟
ههههه واقعا خنده داره اون میگه زنده باد لینکلن اینم برای این که تلافی کنه میگه زنده باد لکسوس
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷مهدى
برا ىه ماشىن باز واقعى اىن نوع تشکر از همه دلچسب تره
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۷ارادت علی جان
یاد میگیریم ازت همیشه اینجا
Mohammad
۱۵ مهر ۱۳۹۷ای جانم داداش دوقلوش هم اومد انقدر زیبا هست و کامل هست که هیچ نقطه ضعفی به چشم نمیخوره
ایول به فورد و به لینکلن
(Ali (Chevy nova
۱۵ مهر ۱۳۹۷ماشالاه
دمت گرم لىنکن عجب چىزى ساختى
خىلى لذت بردم از دىدنش
Cadillac
۱۵ مهر ۱۳۹۷علی داداش راستشو بخوای لینکن با این سبک طراحی جدیدش یه انقلاب فوقالعاده تو محصولاتش داشته مخصوصا جلو پنجره ش
طراحی شرکت قبل این خیلی خسته کننده
و نچسب بود ولی اینا عالین
نویگیتور
آویاتور مخصوصا
و در نهایت ناتیلوس
زبان طراحیشون معرکه س
(Ali (Chevy nova
۱۶ مهر ۱۳۹۷درسته
بخاطر همىن هم هست رضا و ARMAN لجشون گرفته
اوج گرفتن دوباره خودروسازان امرىکاى براشون از همه چىز تلخ تره
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷واقعا عالیه اما خیلی دوست داشتم یه هشت سیلندر اصیل اینو تکون بده
javad
۱۵ مهر ۱۳۹۷طراحی خارجیش عالی و بدون نقصه
اما همونطور ک طراحی های خارجی لینکلن کلا عوض شده
طراحی داخلی هم باید مثل نویگیتور عوض بشه
علی رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۷نمای عقبش یکم یا … شبیه بورگوارد bx7
(Ali (Chevy nova
۱۶ مهر ۱۳۹۷منظور شما شرکت بورگوارد المان هست که چىن تصاحبش کرده؟؟؟
نه شبىه نىست
علی رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۷نه منظور من شرکت بورگوارد فلسطین هست که اسرائیل تصاحب ش کرده
اره از تعداد دیسلایک ها مشخصه که شبیه نیستن
Trx (taimaz)
۱۶ مهر ۱۳۹۷همچنان منتظر اویتور هستم بی نظیر این ماشین
کاوه
۱۶ مهر ۱۳۹۷من به آمریکایی و آلمانی کار ندارم اما داشبورد و فرمون و صندلی ها فوق العاده ضعیفند. دیگه یه نابینا هم این نقطه ضعفارو متوجه میشه.
Mohammad
۱۶ مهر ۱۳۹۷آقا Reza شمایی که میگی زمانی که آلمان داشت علم تولید میکرد آمریکا هنوز کشف نشده بود … خداوکیلی معلومه خیلی ناراحتی از ابرقدرت بودن آمریکا آخه هیچ وقت بهترین بودن آمریکا رو چه در اقتصاد و چه در نظام نمیشه انکارش کرد شما هم نمیخواد گول خودتون بزنید درسته آمریکا قدمتش کمه ولی ببینید چقدر تلاش و برنامه ریزی پشتش بوده که تو این مدت کم از هرنظر شدن ابرقدرت جهان واقعا باید بهشون تبریک گفت الان اقتصاد آمریکا از کل اقتصاد اروپا بیشتره مشخصه آمریکا رو نباید با آلمان مقایسه کرد باید با کل اروپا مقایسه بشه آمریکا بزرگترین شرکتهای جهان رو داره ولی شما اومدید اینجا فقط دارید به بی ام و و مرسدس بنز آلمان افتخار میکنید شرکت اپل همین چند مدت پیش اولین شرکت یک تریلیون دلاری جهان شد خودتون دیگه تا تهشو بخونید دوستان شرمنده که سرتونو بدرد اوردم اینو فقط میخواستم برای کسایی بگم که نیان آلمان رو که درحدی نیست که بخوای با آمریکا مقایسش کنی رو مقایسه میکنن
Reza
۱۶ مهر ۱۳۹۷وای به اون روزی که دلار از صحنه اقتصاد جهانی محو بشه که داره میشه، ببینم بازم ادعای اولی می کنید اینجا .
برنامه ریزی هایی هم که میگی آمریکا داره مدیون بریتانیایی هستش که یه روزی زیر سلطش بود.
Mohammad
۱۶ مهر ۱۳۹۷اولا همیشه اول هست دوما تعداد شرکتای بزرگشون رو مقایسه کن سوما اگه دلارم حذف بشه بعید میدونم همچین اتفاقی بیفته میشه اقتصاد دوم نه مثل آلمان چهارم بعد از ژاپن شما برو ی نگاهی به اقتصاد و شرکتای بزرگ جهان بنداز بعد بیا اینجا نظر بده آخه آلمان قابل مقایسه با ژاپن هم نیست که الان اقتصاد سومه جهانه
Reza
۱۶ مهر ۱۳۹۷من نمیگم اقتصاد آلمان میاد جلو میزنه از امریکا، میگم اقتصاد آمریکا دچار فروپاشی میشه و چین و روسیه و اروپا جای آمریکا رو میگیرن.
ali a
۱۶ مهر ۱۳۹۷رقیب های آلمانیش جذاب ترن…