لینکلن

بازگشتی قابل‌توجه! بررسی لینکلن ناتیلوس رزرو 2019

در تلاشی هیجان‌انگیز برای تکرار موفقیت نویگیتور جدید در مقیاسی کوچک‌تر، لینکلن اقدام به معرفی ناتیلوس کرده است. ظاهر جدید این خودرو که ما را به یاد برادر سه ردیفه ی خود می‌اندازد به همراه پیشرانه‌های نوین باعث می‌شوند ما مدل قبلی را که با نام MKX شناخته می‌شد به سرعت فراموش کنیم؛ اما اگر نویگیتور شیرجه‌ای به استخر عمیق لوکس‌ها زده، ناتیلوس ترجیح می‌دهد در آبی کم‌عمق شنا کند!

لینکلن ناتیلوس
لینکلن ناتیلوس از همان پلتفرم نسل قبلی یعنی MKX استفاده می‌کند. حداقل از نظر بصری شاهد محصول بسیار جذاب‌تری هستیم. این خودرو جلوپنجره‌ی خاص محصولات پیشین لینکلن را کنار گذاشته است اما ظاهر آن همانی است که در نویگیتور بزرگ‌تر، MKC کوچک‌تر و سدان لوکس کانتیننتال می‌بینید. حتی اگر نمای جلوی کمی شلوغی را شاهد باشیم اما با این وجود ناتیلوس بازهم خودروی جذابی است.

لینکلن ناتیلوس
تمامی آن ورودی‌های نقره‌ای و خیرهای تیز نمای جلو از نویگیتور گرفته شده‌اند. همین موضوع در بخش عقب نیز برقرار بوده و در این بخش چراغ‌های عقب و تریم جدیدی بکار رفته که ظاهر ناتیلوس را تکمیل می‌کنند.

لینکلن ناتیلوس
اما محصول جدید لینکلن تنها به ظاهری زیبا محدود نمی‌شود. شاسی‌بلند میان سایز آمریکایی‌ها هم‌اکنون پیشرانه‌ی پایه‌ی جدیدی دارد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو قدرت ۲۴۵ اسب بخاری داشته و با سیستم استارت/استاپ و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود. با این پیشرانه خیلی دلتان برای نسخه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری ۳۰۳ اسبی تنگ نخواهد شد.

لینکلن ناتیلوس
این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر عملکرد نرمی دارد. قلب آهنین ناتیلوس گشتاور خود را در محدوده وسیعی ارائه کرده و در مقایسه با پیشرانه ۶ سیلندر کم‌مصرف‌تر است. گیربکس جدید این خودرو نیز به مصرف کمتر آن کمک می‌کند.

لینکلن ناتیلوس
در بالاترین سطح خانواده مدل قوی‌تر با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو قرار می‌گیرد که نمونه‌ای اکوبوست بوده و خروجی آن به ۳۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۵۱۵ نیوتون متر می‌رسد. این پیشرانه از نظر قدرت در کلاس خود کاملاً برتر نشان می‌دهد. لینکلن می‌گوید پیشرانه‌ی یاد شده در نسل قبلی هم حاضر بوده اما کاملاً بهبود یافته و همانند پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲ لیتری با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید همراه شده است. ما اکثر اوقات را با این پیشرانه بزرگ‌تر سپری کردیم.

لینکلن ناتیلوس
پیشرانه ۲.۷ لیتری را فقط زمانی می‌خواهید که به دنبال شاسی‌بلندی لوکس و پرفورمنس باشید. نمونه‌ی پایه‌ی ۲ لیتری اگرچه قدرت و مصرف سوخت قابل‌احترامی دارد اما در خط مستقیم به نسخه پرتوان‌تر نمی‌رسد. پیشرانه توئین توربوی ناتیلوس کمی تأخیر در پاسخ پدال گاز و توربوها دارد؛ و در حالت اسپورت شاهد نگه‌داشتن بیشتر دنده‌ها توسط گیربکس بوده و پاسخ پدال گاز هم تیزتر می‌شود. گیربکس هم تعویض‌های سریع‌تری را انجام می‌دهد.

لینکلن ناتیلوس
سیستم چهار چرخ محرک در هر دو پیشرانه قابل سفارش بوده اما ناتیلوس اساساً خودرویی دیفرانسیل جلو بوده که باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود. محور محرک در برخی شرایط به‌صورت خودکار قطع می‌شود و نیرو تنها به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. در پشت آمپرها می‌توان عملکرد سیستم چهار چرخ محرک را همیشه بررسی کرد. از نظر ما به نظر می‌رسد ناتیلوس اکثر اوقات قدرت را به تمامی چرخ‌ها می‌فرستد اما در بزرگراه‌ها به خودرویی دیفرانسیل جلو می‌ماند.

لینکلن ناتیلوس
این سیستم چهار چرخ محرک که اولین بار در یکی از محصولات فورد یا لینکلن بکار رفته به مصرف سوخت کمتر خودرو کمک می‌کند. هر دو پیشرانه‌ی ناتیلوس در مقایسه با MKX قبلی مصرف کمتری دارند.

لینکلن ناتیلوس
بد نیست نگاهی هم به کابین داشته باشیم. این خودرو در فضای داخلی دارای پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲ اینچی، صندلی‌های چرمی بسیار راحت و فضای پا و سر زیادی در عقب می‌باشد. این خودرو فضای زیادی برای سرنشینان قدبلند دارد؛ اما دیگر جنبه‌های کابین انتظارات را برآورده نمی‌کنند.

لینکلن ناتیلوس
در مدل های غیر بلک لیبل، شاهد تریم چوب و پلاستیک هستیم. کنسول مرکزی اصلاً جالب نبوده و اطراف آن را پلاستیک مشکی و نقره‌ای ارزان‌قیمت پوشانده‌اند؛ و فاصله‌ی قابل‌توجهی بین پانل‌ها، پشت آمپرها و داشبورد دیده می‌شود.

لینکلن ناتیلوس
اما داستان مدل بلک لیبل متفاوت بوده و گویی از کلاس بیزینس به فرست کلاس تبدیل می‌شود. در کابین این مدل سطح بالا شاهد چرم نرم‌تر و لوکس‌تر بوده و صندلی‌ها نیز الگوی جالبی دارند. حتی پوشش سقف نیز از متریال جیر مانند است؛ اما شما نمی‌توانید مدل بلک لیبل را با بهای کمتر از ۵۶۸۹۵ دلار بخرید. قیمت پایه‌ی ناتیلوس هم برابر با ۴۰۳۴۰ دلار است.

لینکلن ناتیلوس
با این پول شما به مدل پایه‌ی دیفرانسیل جلو و مجهز به پیشرانه ۲ لیتری دست می‌یابید. اگر واقعاً مدل پایه را نمی‌خواهید می‌توانید مدل ۲.۷ لیتری چهار چرخ محرک را با بهای پایه‌ی ۴۹۱۱۰ دلار بخرید. برای خرید مدل کاملاً فول بلک لیبل با پیشرانه ۲.۷ لیتری باید بیش از ۷۰ هزار دلار آماده نمایید.

لینکلن ناتیلوس
البته حتی مدل پایه نیز تکنولوژی‌های زیادی دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی Sync3 لینکلن به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود داشته و سیستم ایمنی کو پایلوت ۳۶۰ نیز به چشم می‌خورد. از جمله ویژگی‌های ایمنی استاندارد این شاسی‌بلند می‌توان به پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقبی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط اشاره کرد.

لینکلن ناتیلوس
پکیج دستیار راننده با قیمت ۱۵۹۰ دلار عرضه می‌شود و از تجهیزات پیشرفته‌تری چون کروز کنترل تطبیقی، فرمان پذیری تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار و… برخوردار می‌باشد.

لینکلن ناتیلوس
شاید ناتیلوس به اندازه‌ی نویگیتور خودرویی انقلابی نباشد و هیجان رانندگی برخی از رقبای کلاس را نداشته باشد اما با ظاهر و پیشرانه‌های جدید و تکنولوژی‌های به‌روز نشان می‌دهد لینکلن قطعاً در جهتی صحیح حرکت می‌کند.

مشخصات لینکلن ناتیلوس رزرو AWD 2019

  • پیشرانه: 6 سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/۵۱۵ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی): 13.۸/۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: 40340 دلار
  • قیمت مدل تست شده: 62600 دلار (تخمینی)

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    انصافا خوشگله و خیلی با ابهت …

    1. معین م

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      رینگ هاشو خوشمان آمد

    2. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      بخاطر لىنکلن امشب مىخوام مشخصات موتور بىگ بلاک 430 رو بذارم
      ((مشخصاتش حىرت اوره اىن موتور 60 ساله))
      The 430 cu in (7.0 L) engine was produced from 1958 through 1965. It was the standard engine on all 1958 to 1960 Lincolns and Continentals. Power was 375 HP in 1958, 350 HP in 1959, 315 in 1960, 325 in 1961 and 340 in 1964. It was an optional engine on all Mercurys from 1958 to 1960 but Mercury models had a little less horsepower than the Lincolns and Continentals. The 430 was also an optional engine in 1959 and 1960 Ford Thunderbirds. It was commonly referred to[who?] as the “bulldozer” of the MEL series engines. The 1958 Super Marauder version used 3 two-barrel carburetors to generate 400 horsepower, the first American production car to reach this figure. It was an option on all 430 equipped 1958 Mercurys and all 1958 Lincolns and Continentals. This engine featured the tripower intake manifold, which was cast for Ford by Moon products. Three Holley 2300 carburetors were used. The 430 had a 4.30 in (109.2 mm) bore (same as the 383) and shared the 3.7 in (94 mm) stroke of the 410.

      The compression ratio started at 10.5:1 for 360, 375, and 400 hp (272, 280, and 298 kW), but was reduced to 10.0:1 the following year. These 1959 engines produced 345–350 hp (257 to 261 kW), but power was down to 315 hp (235 kW) for 1960.

      Some 1958 Continental Mark llls came brand new with the Holley 4150 four-barrel carburetor.

      New pistons and a four-barrel carburetor were added for 1963; the 10.1:1 compression brought output back to 345 hp (257 kW).

      The 430 engine in particular had a limited but storied history in hot-rodding. The first Miami to Nassau race won by Bertram Yachts (which subsequently helped establish their name) featured a boat powered by twin 430 MEL engines. In the 1959 NASCAR season, Holman Moody campaigned a number of Thunderbirds, at least some of which were powered by 430s. At least one car still survives intact.The cars were ponderous handlers because of the heavy engine, but successful runners. The Holman Moody 430 Thunderbirds caught the attention of Ford after one of them, driven by Johnny Beauchamp, finished a close second to Lee Petty at the 1959 Daytona 500. Houston’s Rodney Singer and crew chief Karol Miller used a GMC supercharged Lincoln-powered dragster to win the 1959 NHRA Nationals Top Eliminator. Theirs was the first supercharged TE in NHRA history, starting a string which has continued through the present.[1]

      Because of the changing nature of heads, intakes and piston designs, as well as a limited life span, not many aftermarket speed parts were made for the MEL line of engines. Edelbrock made a 6X2 intake manifold and a set of water-cooled marine exhaust manifolds (M4) and Weiand made a drag start 8X2 manifold as well. Oversize pistons for early drag racers or blown 430s were made, including sets by Jahns Pistons at 13:1 and .150″ over standard bore. Other speed parts have been rumored, but they are difficult to find.

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        همونطور که تو متن هم مىبىنىد اىن موتور ((60 ساله)) قدرتش از 350 تا 400 اسب متغىىر بود
        اىن تفاوت قدرت هم بخاطر کاربراتوره بىشتر و بعد سرسىلندرها
        موتور 430 از موتورهاى بىگ بلاگى هست که بىشتر تو محصولات لىنکلن و مرکورى بوده

        1. mahdy

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          علی یعنی هیچ کدوم از ماشینای تولیدی قبل این به 400 اسب نرسیده بودن تو آمریکا ؟
          فکر کنم یه مدل از کوروت بیشتر از 400 اسب بوده قبل از این شاید یه اشتباهی شده
          یا من قدرت کوروتو درست نمیدونم یا این اشتباه کرده منبعت معتبره ؟

        2. (Ali (Chevy nova

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          مهدى
          تو کوروت قدرتها بالاتر بوده درسته ولى موتور 430 لىنکلن تونسته بوده اون زمان در ىه محصول لوکس 400 اسب بده نه اسپرت

        3. mahdy

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          علی آخه گفته ماشین تولیدی
          علی تورو خدا باز شروع نکن این رضای مایه چیز میگه
          من این دو روزه انقدر با آمریکایی بازا جر و بحث از سر دوج تا سر تندرویی تا سر معقوله های فلسفی اخلاقی کردم که دیگه حال ندارم

        4. (Ali (Chevy nova

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          مهدى اول اونکه رضا شروع کرد و من فقط جوابش رو دادم
          دوم اونکه کراىسلر سال 1955 با تولىد موتور 354HEMI که مجهز به کاربراتور 4 دهنه بود مىتونست 300 اسب قدرت تولىد کنه و اون رو روى Chrysler300 مدل 1955 استفاده کرد
          علت نام گذارى 300 هم روى اىن محصول بخاطر قدرت موتوش بود

        5. یاشار اسدی

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (104 ديدگاه)

          آمریکایی …یعنی آشغال به تمام معنا…حالم از کابینش به هم خورد

      2. Reza

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        که چی مثلاً ؟
        اطلاعات موتور 60 سال پیش رو کپی میکنی اینجا که چی .
        هدفت از چیه از این کامنت؟

        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          رضا
          دلىلش اول از همه اونکه سطح اطلاعات عمومى رو بالا ببرم چون اىنجا مکانى براى اموختن هستش
          دوم اونکه با گذاشتن اىن اطلاعات حرفهاى نامربوطى که امثال تو در مورد ماشىن امرىکاى مىزنن رو خنثى مىکنم
          سوم دوست دارم که مىذارم اگه علاقه ندارى نخون
          ((پدال مکانى هست براى بالابردن اطلاعات ))

        2. Mohammad

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          هدف اینه که همه بدونن در سالهایی که در آلمان مردم حتی نمیدونستن رنگ هایی به غیر از سیاه و سفید وجود داره
          در امریکا موتور هایی با قدرت ۴۰۰ اسبی تولید میکردن ( این رو کسایی معنیش رو میفهمند که از تاریخ واقعیت رو بدونن )

        3. Arman

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          Reza
          هدفش اینه یه چی گذاشته باشه فقط :))
          بالاخره باید یه طوری محو شدن دیمن مقابل ام ۵ و مک لارن فراموش بشه دیگه :))) خیلی خنثی کردی

        4. Ali.usa

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (335 ديدگاه)

          هدفش اینه بگه آلمان از 60سال پیش هیچ پُخی نبوده برا امریکا

        5. Reza

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          آقا Mohammad وقتی شما موتور 400 اسبی می ساختین ببین آلمان چی میساخت ، ببین اینجا رو میشناسی؟
          http://wisgoon.com/pin/19603517/

          وقتی شما موتور 400 اسبی میساختین آلمان موتور جت یا همون جت جنگی رو می ساخت ، موشک V-2 رو میساخت که آمریکایی ها فکر می کردن خورشید منفجر شده و مواد وذابش داره میریزه رو زمین.
          خخخ

          دوما : کجای این لینکلن رو اینقدر تعریفش می کنین مصرف سوختش 13 لیتره به اندازه یه سوپراسپرت، اگه یه آلمانی میساختش همتون اعتراض می کردین که چرا مصرفش بالاست.

        6. Reza

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          آقا Mohammad وقتی آلمان داشت علم تولید می کرد آمریکا هنوز کشف نشده بود . مردم داشتن اونجا با دود با هم ارتباط برقرار می کردن ، به یاد داری اون روزا رو.

          آمریکا توسط همین اروپایی ها کشف شد ، پز چی رو میدی اینجا

        7. Reza

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          به جون خودم اگه من کامنت Ali.usa رو گذاشته بودم پدال درجا حذفش می کرد.
          پدال چرا تعصب چرا؟
          تو باید بیطرف باشی.
          چرا از آمریکاییا طرفداری میکنی.

          در این میان چاکر داش Arman گل

        8. Reza

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          sajjad جون گل گلاب واسه یه آمریکایی گفتن همچین حرف هایی کاملا طبیعی هستش، اینجا محله یا مدرستون نیست که داری این چیزا رو بلغور میکنی.

          ادب داشته باش ، واقعیت تلخه

        9. Sajjad

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1868 ديدگاه)

          حرف زدن هر شخص شخصیت و سن وسال عقلی اون فرد رو آشکار میکنه
          یه نگاه به کامنت های خودت بنداز
          سر و ته حرفات یک ذره بار علمی نداره و مثل یه خردسال دنبال کل کل کردن بدون علم و منطقی
          تمام دوستان دیدن و مشاهده کردن کامنت های پوچ شما رو
          به جای این کارای بچه گانه به فکر افزایش اطلاعات خودت باش
          واسه خودت میگم
          اگه فقط اندکی از مکانیک و خودرو سر در میاوردی کامنت های علی برات قابل درک بودن و اینطوری بحث راه نمینداختی

        10. (Ali (Chevy nova

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          سجاد جان
          مشکل ARMAN که طرفدار ماشىنهاى بنجل کره اى هست اونکه 2 سال پىش جنسىس کوپه تو رقابت با موستانگ لوله شد و رفت پى کارش و ARMAN با ماشىنهاى امرىکاى مشکل دار شد
          رضا عشقه ادولف هىتلر شکست خورد هم اونکه هنوز از شکست المانى نازى توسط امرىکا ناراحته
          جالبه خوده المانىها اونقدر روى نازى ها و هىتلر تعصب نداشتن که رضا داره

    3. الهی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (640 ديدگاه)

      فقط کنسول وسط داشبود یه کم قدیمیه…
      ولیماشین به دل میشینه…

  2. ایمان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    زیبا و باشکوه مثل برادر بزرگترش ????
    دم لینکلن گرم با این طراحی های زیبا و کابین چشم نوازش
    از لحاظ فنی هم کمبودی نداره و عالی کار کرده

  3. sina

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    زنده باد لینکلن با این کراس اورهای زیباش ❤️

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      چاکر داش سىنا عشقه ژاپنى
      زنده باد لکسوس برند مورده علاقت دادا

      1. mahdy

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        آقا این چه طرز تشکر کردنه ؟
        ههههه واقعا خنده داره اون میگه زنده باد لینکلن اینم برای این که تلافی کنه میگه زنده باد لکسوس

        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          مهدى
          برا ىه ماشىن باز واقعى اىن نوع تشکر از همه دلچسب تره

      2. sina

        ۱۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2663 ديدگاه)

        ارادت علی جان
        یاد میگیریم ازت همیشه اینجا

  4. Mohammad

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    ای جانم داداش دوقلوش هم اومد انقدر زیبا هست و کامل هست که هیچ نقطه ضعفی به چشم نمیخوره
    ایول به فورد و به لینکلن

  5. (Ali (Chevy nova

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    ماشالاه
    دمت گرم لىنکن عجب چىزى ساختى
    خىلى لذت بردم از دىدنش

    1. Cadillac

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      علی داداش راستشو بخوای لینکن با این سبک طراحی جدیدش یه انقلاب فوق‌العاده تو محصولاتش داشته مخصوصا جلو پنجره ش
      طراحی شرکت قبل این خیلی خسته کننده
      و نچسب بود ولی اینا عالین
      نویگیتور
      آویاتور مخصوصا
      و در نهایت ناتیلوس
      زبان طراحیشون معرکه س

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        درسته
        بخاطر همىن هم هست رضا و ARMAN لجشون گرفته
        اوج گرفتن دوباره خودروسازان امرىکاى براشون از همه چىز تلخ تره

  6. mahdy

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا عالیه اما خیلی دوست داشتم یه هشت سیلندر اصیل اینو تکون بده

  7. javad

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    طراحی خارجیش عالی و بدون نقصه
    اما همونطور ک طراحی های خارجی لینکلن کلا عوض شده
    طراحی داخلی هم باید مثل نویگیتور عوض بشه

  8. علی رضا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    نمای عقبش یکم یا … شبیه بورگوارد bx7

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      منظور شما شرکت بورگوارد المان هست که چىن تصاحبش کرده؟؟؟
      نه شبىه نىست

      1. علی رضا

        ۱۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        نه منظور من شرکت بورگوارد فلسطین هست که اسرائیل تصاحب ش کرده
        اره از تعداد دیسلایک ها مشخصه که شبیه نیستن

  9. Trx (taimaz)

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (320 ديدگاه)

    همچنان منتظر اویتور هستم بی نظیر این ماشین

  10. کاوه

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    من به آمریکایی و آلمانی کار ندارم اما داشبورد و فرمون و صندلی ها فوق العاده ضعیفند. دیگه یه نابینا هم این نقطه ضعفارو متوجه میشه.

  11. Mohammad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    آقا Reza شمایی که میگی زمانی که آلمان داشت علم تولید میکرد آمریکا هنوز کشف نشده بود … خداوکیلی معلومه خیلی ناراحتی از ابرقدرت بودن آمریکا آخه هیچ وقت بهترین بودن آمریکا رو چه در اقتصاد و چه در نظام نمیشه انکارش کرد شما هم نمیخواد گول خودتون بزنید درسته آمریکا قدمتش کمه ولی ببینید چقدر تلاش و برنامه ریزی پشتش بوده که تو این مدت کم از هرنظر شدن ابرقدرت جهان واقعا باید بهشون تبریک گفت الان اقتصاد آمریکا از کل اقتصاد اروپا بیشتره مشخصه آمریکا رو نباید با آلمان مقایسه کرد باید با کل اروپا مقایسه بشه آمریکا بزرگترین شرکتهای جهان رو داره ولی شما اومدید اینجا فقط دارید به بی ام و و مرسدس بنز آلمان افتخار میکنید شرکت اپل همین چند مدت پیش اولین شرکت یک تریلیون دلاری جهان شد خودتون دیگه تا تهشو بخونید دوستان شرمنده که سرتونو بدرد اوردم اینو فقط میخواستم برای کسایی بگم که نیان آلمان رو که درحدی نیست که بخوای با آمریکا مقایسش کنی رو مقایسه میکنن

    1. Reza

      ۱۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      وای به اون روزی که دلار از صحنه اقتصاد جهانی محو بشه که داره میشه، ببینم بازم ادعای اولی می کنید اینجا .
      برنامه ریزی هایی هم که میگی آمریکا داره مدیون بریتانیایی هستش که یه روزی زیر سلطش بود.

      1. Mohammad

        ۱۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (421 ديدگاه)

        اولا همیشه اول هست دوما تعداد شرکتای بزرگشون رو مقایسه کن سوما اگه دلارم حذف بشه بعید میدونم همچین اتفاقی بیفته میشه اقتصاد دوم نه مثل آلمان چهارم بعد از ژاپن شما برو ی نگاهی به اقتصاد و شرکتای بزرگ جهان بنداز بعد بیا اینجا نظر بده آخه آلمان قابل مقایسه با ژاپن هم نیست که الان اقتصاد سومه جهانه

        1. Reza

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          من نمیگم اقتصاد آلمان میاد جلو میزنه از امریکا، میگم اقتصاد آمریکا دچار فروپاشی میشه و چین و روسیه و اروپا جای آمریکا رو میگیرن.

  12. ali a

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (776 ديدگاه)

    رقیب های آلمانیش جذاب ترن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا