فورد در چند سال گذشته مبلغی به میزان ۲ میلیارد دلار برای توسعه لینکلنهای جدید صرف کرده و همچنین تصمیم گرفته است که برای این شاخه لوکس خود در مدت ۵ سال، سالانه یک میلیارد دلار هزینه کند. ولی در این میان، بزرگ خانواده لینکلن، یعنی ناویگیتور شاسیبلند تا یک جایگزینی کامل در سال ۲۰۱۷، از این سرمایهگذاری بینصیب مانده است؛ یعنی تا زمانی که ۱۰ سال از ارائه نسل کنونی در کنار رقیبی چون کادیلاک اسکالید خواهد گذشت. جنرال موتورز برای شاسیبلند لوکس خود که از اولین رقیبان ناویگیتور به شمار میرود، طراحی دوبارهای انجام داده است؛ این در حالی است که لینکلن تنها اندکی هزینه برای ارتقای مدل ۲۰۱۵ این خودرو کرده است.
۲۰۱۵ Lincoln Navigator در طراحی بیرونی، قسمت جلوبندی و عقب بدنه تغییر کردهاند. جلوپنجره دارای نوارهای افقی کمابیش مشابه آن چیزی است که در لینکلنهای جدید میبینیم. همچنین طراحیهای LED در ناویگیتور برای این خودرو یک حالت مدرن ایجاد کردهاند؛ ولی تأثیر کلی آن شبیه به استفاده از یک عنصر مدرن بر روی یک پایه طراحی قدیمی و کهنه است. در عین حال، بهینهسازیهای داخل کابین، تأثیرگذاری بیشتری دارند. استفاده از دکمههای معمول برای عملکردهای مهم خودرو مانند کنترل صدا، تنظیم و کنترل هوا بسیار رضایتبخش هستند. مهمتر از همه، ارتقاهایی است که در زمینه پیشرانه و سیستم تعلیق صورت گرفته است؛ چیزی که بالاخره لینکلن ناویگیتور ۲۰۱۵ را از مدلهایی مانند ۲۰۱۲ آن متمایز میکند. ۲۰۱۵ Lincoln Navigator برای سال ۲۰۱۵، یک موتور ۳/۵ لیتری V6 اکوبوست جایگزین موتور قدیمی ۵/۴ لیتری V8 شده است. این موتور به صورت استاندارد بوده و تنها موتور ارائه شده برای این مدل است. در همین حال، قدرت موتور از ۳۱۰ به ۳۸۰ اسببخار افزایش یافته و گشتاور تولیدی آن نیز از ۴۹۵ به ۶۲۳/۶۷ نیوتنمتر افزایش یافته است. همین موضوع باعث شده تا شتاب ناویگیتور حدود ۲ ثانیه بهبود یابد و بتواند در مدت ۶/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ زمانی که تنها یکدهم ثانیه تا اسکالید فاصله دارد. در تست یکچهارم مایل نیز ناویگیتور این مسیر را در ۱۴/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۹/۶۷ کیلومتر بر ساعت میپیماید که این زمان تنها اندکی از کادیلاک بیشتر است؛ ولی به مراتب از آمار ۱۶/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۸/۴ کیلومتر بر ساعت در مدل V8 قدیمی بهتر است. مدل V6 اکوبوست در زمینه ظرفیت یدککشی نیز مدل V8 قبلی را پشتسر گذاشته است و ۴۰۸۲ کیلوگرم را میتواند به دنبال خود بکشد. البته مدلهای 4WD که نمونه آن در اینجا تست شده، طبق آمار رسمی، ظرفیت یدککشی برابر ۳۹۰۰ کیلوگرم دارند. ۲۰۱۵ Lincoln Navigator مصرف سوخت مدل دو دیفرانسیله طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا بهبود پیدا کرده و از ۱۵/۷ لیتر به صورت ترکیبی در مدل قبلی به ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است. در تست انجام شده، مصرف سوخت ۱۵/۷ لیتر از این خودرو مشاهده شد؛ این در حالی است که در مدل ۲۰۰۷ مصرف سوخت ۱۴/۷ لیتر از ناویگیتور شاهد بودهایم. البته این را هم باید درنظر داشت برای تست آن مدل، مسیری با بزرگراههای زیاد طی شده بود. در بررسی مدل ۲۰۱۵، مسیر تست بیشتر مسیرهای شهری و بسیار کوتاهتر بوده است. با این حال، این اولین بار نیست که از موتورهای فورد اکوبوست عملکردی پایینتر از آنچه که اعلام شده، میبینیم. ۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior نمونه تست شده، از گروه تجهیزات «رزرو» با هزینه ۶۸۵۰ دلار استفاده کرده که امکاناتی چون چرم پرمیوم برای تمام سه ردیف صندلیها، سیستم کنترل رانندگی لینکلن (شامل جاذبهای شوک تنظیمشونده الکترونیکی) برای ناویگیتور به همراه داشته است. همچنین پکیج رزرو خودش را با چرخهای ۲۲ اینچی کرومی در تایرهای تمامفصل ۲۸۵/۴۵ نشان میدهند که هر ترکیب چرخ و تایر وزنی بیش از ۴۰ کیلوگرم دارد؛ چیزی که مسلماً سنگینتر از چرخهای هماندازه آن در مدلی مانند جیامسی یوکون است. ۲۰۱۵ Lincoln Navigator تایرهای عریضتر به عملکرد نویگیتور در جاده کمک زیادی کرده است. این خودرو در تست لغزش در پیچ، نیروی چسبندگی ۰.74g را دارد که ارتقای زیادی را نسبت به آمار ۰.65g در مدل V8 نشان میدهد. این عملکرد، تقریباً منطبق با عملکرد کادیلاک اسکالید در پیچ است. در همین حال، این لینکلن تنها ۵۵/۴۷ متر برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد؛ یعنی حدود ۴ متر کمتر از کادیلاک. ۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior همچنین یک سیستم جدید دستیار الکترونیکی فرمان و همینطور یک سیستم تعلیق تنظیمشونده در ناویگیتور ۲۰۱۵ استفاده شده است. در هر حال، باید قبول کرد که وضعیت ناویگیتور در جاده و پیچها بهتر شده است. البته حس چابکی شاسیبلندهای جدید جنرالموتورز بیشتر است (شاید به خاطر وزن بسیار کمتر آنها)؛ ولی لینکلن در حضور یک اینفینیتی QX80 میتواند سر خود را بالا بگیرد. همچنین کابین این خودرو، بیش از آنچه که انتظار میرود، ساکت است؛ چیزی که در حضور چرخهای بزرگ، بیشتر جلبتوجه میکند.
برای خریدارانی که نیاز به فضای بزرگتر و ظرفیت حمل وسایل دارند، احتمالاً تا چند سال دیگر این مدل در مدنظر آنها قرار خواهد داشت. شاید نسل جدید آلومینیومی این خودرو، به این زودیها از راه نرسد.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷ سرنشین، ۴ در واگن.
2زار چی ؟ چرا حرفتو ادامه ندادی ؟ نکنه خجالت میکشی ؟ خجالت کشیدن نداره که . اگه منظورت اینه که داخل و بیرونش 2زار نمیازه باید بگم طراحی داخل و بیرونش اگه نگیم عالی و بی رقیبه خوب طراحی شده و جای بحث کردن نداره .
ابهت لینکلن رو باید از نزدیک ببینی ، نه از تو عکس! ماشینهای آمریکایی مثل فورد و GMC گرچه معیارهای امریکایی بودن رو دارن ، اما ظرافت و جزئیات طراحیشون به پای لینکلن نمیرسه . طراحی لینکلن هم امریکاییه هم جزئیاتش خاص و زیاده .
من که بین نمایی جلویی و عقبی خودرو نتونستم رابطه ای پیدا بکنم!!؟ در ضمن در سطر دوم جمله(سالانه یک میلیون دلار هزینه کند) به احتمال 4میلیون درصد اشتباهِ لطفا اصلاح شود.
اعداد مربوط به سرعت و شتابش خوبه با توجه به حجم موتورش و هیکل و اندازه ماشین!! ولى وقت اون رسیده که یه دست اساسى به سر و روش بکشن و مانند اسکالد دوباره طراحیش کنن
اگر به لینکلن های مدل دهه 60 ، 70 ، 80 نگاه کنید واقعا جلو پنجره ای زیبایی داشتند ولی نمیدونم کدوم ابله از سال 2000 تقریبا این جلو پنجره دو تیکه رو به این ماشین اضافه کرد واقعا از ریخت افتاده این ماشین ، به نظرم سقوط لینکلن با این طراحی جدید جلوش به وجود آمد ، باید برگردند به طراحی دهه 80 ، یا لااقل با الهام از اون مدل ها دوباره طراحی کنند
به نظر من درمورد ماشینی که آدم فقط عکسش رو می بینه نمیشه قضاوت کرد ولی خوب من حدود یکماه پیش مقایسه ای بین فورد اج و آی ایکس 35 که تو یه سگمنت بودن در منطقه آزاد انزلی انجام دادم فقط نگاهی اجمالی به قطعات بکار رفته تو زیربندی و جلوبندی دو خودرو و محتویات داخل کاپوت آدم رو قانع می کنه که نمیشه با فورد در افتاد حالا شما همین رو با مقیاس بزرگتر تو این لینکلن که کاملتر و بهینه تر شده در نظر بگیرید بعد با ماشینهای دیگه مقایسه بکنید ضمنا با اسکالاید هم مقایسه نکنید چون وقتی کنار هم پارک می کنن اصلا کسی به این نگاه نمی کنه
ساخته شده برای مسافرت های طولانی بین ایالتی حالا کوه تپه رودخانه هرچی باشه هیچ فرقی نمیکنه ماشین برای خارجی ها یعنی کارایی دوام استفاده مفید یعنی اصطلاحشون اینه خودروی شهری یا تفریحی و یا مسافرتی اما برای ایرانی ها فقط قیافه گرفتن کلاس گذاشتن اصلا نمیدونند کارایی هر ماشین چیه یا اصلا نمی دونند ماشین را برای چه کاری میخواهند مثلا لندکروز را با اون عظمت می خرند میان، توی ترافیک و خیابان های تنگ یا با ماتیز میزنند به دل جاده و بیابون و یا سانتافه را می برند آفرود ولی اف جی کروز را مثلا بجای سانتافه نمی خرند برای آفرود
مهدی
۲۴ آذر ۱۳۹۳از ظاهرش خوشم نمیاد نمی دونم چرا
از لحاظ زیبایی شناسی درگیرم نمی کنه
البته
شاید بعضی ها بپسندند
اما با 75 هزار دلار گزینه های بهتری هم هست
E 36
۲۴ آذر ۱۳۹۳از لحاظ فنی خوبه ولی طراحی داخل و بیرونش 2 زار!
"Amir"
۲۴ آذر ۱۳۹۳طراحیش اگه یکم مدرن تر بود عالی میشد
ali g35
۲۷ آذر ۱۳۹۳2زار چی ؟ چرا حرفتو ادامه ندادی ؟ نکنه خجالت میکشی ؟ خجالت کشیدن نداره که . اگه منظورت اینه که داخل و بیرونش 2زار نمیازه باید بگم طراحی داخل و بیرونش اگه نگیم عالی و بی رقیبه خوب طراحی شده و جای بحث کردن نداره .
سجاد
۲۴ آذر ۱۳۹۳ابهت لینکلن رو باید از نزدیک ببینی ، نه از تو عکس!
ماشینهای آمریکایی مثل فورد و GMC گرچه معیارهای امریکایی بودن رو دارن ، اما ظرافت و جزئیات طراحیشون به پای لینکلن نمیرسه . طراحی لینکلن هم امریکاییه هم جزئیاتش خاص و زیاده .
MAFIA
۲۵ آذر ۱۳۹۳ماشین خوبیه و من کامل قبولش دارم و نقصی براش نمیگیرم جز اینکه خیلی شبیه اکسپلورره
hadi
۲۴ آذر ۱۳۹۳کادیلاک اسکالید لایک
لینکلن نویگیتور دیس لایک
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳الان که این کامنتو میذارم نتایج صفر صفره ولی میگم با وجود اینکه پست لینکلنه، کادیلاک میبره
اونم با اختلاف زیاد!!!
saeed.shariati
۲۴ آذر ۱۳۹۳چقدر از بغل زشته
از پشت هم همینطور
اسکالید اصن یا این قابل مقایشه نیس بابا اون خیلی سر تره
احسان آرسنالی
۲۴ آذر ۱۳۹۳من که بین نمایی جلویی و عقبی خودرو نتونستم رابطه ای پیدا بکنم!!؟ در ضمن در سطر دوم جمله(سالانه یک میلیون دلار هزینه کند) به احتمال 4میلیون درصد اشتباهِ لطفا اصلاح شود.
مهران۱
۲۴ آذر ۱۳۹۳همون موتور هشت سیلندر رو تقویت می کردن بهتر بود،اخه هشت سیلندر یه چیز دیگیت.
4MATIC
۲۴ آذر ۱۳۹۳لینکلن ماشین خوبیه حتی تورده بندی های کیفیت هم رتبه اورد ولی ازطراحیش خوشم نمی اد
AliZeus
۲۴ آذر ۱۳۹۳75 هزار دلار؟؟ عمرا..اصلا حرفشم نزن!
مگه پورشه کاین و بی ام و X6 و بنزGL , … مردن؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ آذر ۱۳۹۳درود .
این مدل لینکلن به بازنگی کلی و اساسی نیاز داره . کادیلاک خیلی سرتره .
ali g35
۲۷ آذر ۱۳۹۳آقا میلاد چجوری به خودت اجازه میدی از طراحی لینکلن انتقاد کنی ؟؟
شلبى
۲۴ آذر ۱۳۹۳اعداد مربوط به سرعت و شتابش خوبه با توجه به حجم موتورش و هیکل و اندازه ماشین!!
ولى وقت اون رسیده که یه دست اساسى به سر و روش بکشن و مانند اسکالد دوباره طراحیش کنن
Ehsan
۲۴ آذر ۱۳۹۳اگر به لینکلن های مدل دهه 60 ، 70 ، 80 نگاه کنید واقعا جلو پنجره ای زیبایی داشتند ولی نمیدونم کدوم ابله از سال 2000 تقریبا این جلو پنجره دو تیکه رو به این ماشین اضافه کرد واقعا از ریخت افتاده این ماشین ، به نظرم سقوط لینکلن با این طراحی جدید جلوش به وجود آمد ، باید برگردند به طراحی دهه 80 ، یا لااقل با الهام از اون مدل ها دوباره طراحی کنند
رسول
۲۴ آذر ۱۳۹۳کیلومتر شمارش شبیه سایپا هست
bse7en
۲۴ آذر ۱۳۹۳لینکلن mkz خیلی ماشین خوشگلی ولی این واقعا زشته!
محمدMOHAMMAD
۲۴ آذر ۱۳۹۳اگر از نزدیک این ماشین را می دیدید محو ابهتش می شدید البته کسایی که روزی 100 بار ایکس 33 را از نزدیک می بینند معلومه این دیگه اصلا به چشمشون نمیاد
4MATIC
۲۵ آذر ۱۳۹۳قیمتش زیادی بالانیست؟؟
با این پول می شه
بنز GL
پورشه کاین4S
بی ام وX6وباX5
کادیلاک اسکالید
خرید
فریا
۲۵ آذر ۱۳۹۳این شاسی بلند فول سایز هست و با کادیلاکــ اسکَلِید و لسکسوس LX570 مقایسه
میشه که قیمتش نسبتاً از اونا مناسب تره ! و طبیعتا نسبت به اونا مزایا و
معایبی داره .
کاربرد این ماشین با پورش و بی ام و هایی که گفتین متفاوته .
rasoul
۲۵ آذر ۱۳۹۳به نظر من درمورد ماشینی که آدم فقط عکسش رو می بینه نمیشه قضاوت کرد
ولی خوب من حدود یکماه پیش مقایسه ای بین فورد اج و آی ایکس 35 که تو یه سگمنت بودن در منطقه آزاد انزلی انجام دادم
فقط نگاهی اجمالی به قطعات بکار رفته تو زیربندی و جلوبندی دو خودرو و محتویات داخل کاپوت آدم رو قانع می کنه که نمیشه با فورد در افتاد حالا شما همین رو با مقیاس بزرگتر تو این لینکلن که کاملتر و بهینه تر شده در نظر بگیرید بعد با ماشینهای دیگه مقایسه بکنید ضمنا با اسکالاید هم مقایسه نکنید چون وقتی کنار هم پارک می کنن اصلا کسی به این نگاه نمی کنه
محمدMOHAMMAD
۲۵ آذر ۱۳۹۳ساخته شده برای مسافرت های طولانی بین ایالتی حالا کوه تپه رودخانه هرچی باشه هیچ فرقی نمیکنه ماشین برای خارجی ها یعنی کارایی دوام استفاده مفید یعنی اصطلاحشون اینه خودروی شهری یا تفریحی و یا مسافرتی اما برای ایرانی ها فقط قیافه گرفتن کلاس گذاشتن اصلا نمیدونند کارایی هر ماشین چیه یا اصلا نمی دونند ماشین را برای چه کاری میخواهند مثلا لندکروز را با اون عظمت می خرند میان، توی ترافیک و خیابان های تنگ یا با ماتیز میزنند به دل جاده و بیابون و یا سانتافه را می برند آفرود ولی اف جی کروز را مثلا بجای سانتافه نمی خرند برای آفرود