دو دستگاه لینکلن کانتیننتال مدل ۱۹۷۹ که تقریباً صفرکیلومتر و در حد نو هستند به حرج گذاشته شدهاند. این دو خودرو که یکی سدان تاون کار و دیگری کوپه مارک V است، به طرزی باورنکردنی نگهداری شده و کاملاً سالم هستند. کانتیننتال کوپه تنها ۱۶ کیلومتر و کانتیننتال سدان فقط ۱۱ کیلومتر کار کردهاند! هردو خودرو در بیرون به رنگ کرمی بوده و کابین طلاییرنگ دارند. این دو کانتیننتال از لحاظ فنی هم یکسان هستند و هردو از یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 با ۱۶۶ اسب بخار قدرت و ۴۳۳ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک انتقال میابد.
با توجه به صورتحساب فروش اولیهٔ خودروها که همچنان موجود است و تصویر آنرا مشاهده میکنید، کانتیننتال سدان در سال ۱۹۷۹ با قیمت ۱۷,۷۱۷ دلار و نسخهٔ کوپه با قیمت ۱۶,۲۵۱ دلار خریداری شده است. این ارقام با محاسبهٔ نرخ تورم هماکنون به ترتیب معادل ۶۷ هزار و ۶۲ هزار دلار هستند؛ اما حراج این دو ماشین سؤالاتی را در ذهن ایجاد میکند. چه کسی نسخههای سدان و کوپهٔ یک خودرو را همزمان خریداری میکند؟ چرا آنها با مشخصات کاملاً یکسان سفارش داده شدهاند؟ چرا از خودروها استفاده نشده و تقریباً بهصورت صفرکیلومتر حفظ شدهاند؟ در جواب این سؤالات باید گفت شاید خریدار اولیهٔ این دو کانتیننتال تصور کرده است که اینها بعداً به مدلهای کلکسیونی تبدیل میشوند.
به گفتهٔ مسئول حراجی، این لینکلن کانتیننتالهای مدل ۱۹۷۹ هردو مال یک نفر هستند و همراه با دفترچه راهنمای اصلی، کارت گارانتی و سایر مدارک به فروش میرسند.
STAM
۳۰ دی ۱۳۹۹کلمات اصالت،زیبایی،ابهت،جذابیت و غرور تو این دوتا جواهر خلاصه شده
MR.JD
۳۰ دی ۱۳۹۹دوستان از بزرگترین سدان های آمریکایی(فول سایز) میتوانید چند نمونه نام ببرید ؟
مثلا بزرگترین سدان شورولت ایمپالا بود اگر اشتباه نکنم
بزرگترین سدان کادیلاک هم فیلت وود
بقیه را نمیدانم خواهشا شما معرفی کنید
ali (chevy nova)
۳۰ دی ۱۳۹۹امپریال 73-کرایسلر نیویورکر 74- کادیلاک دویل 73 و…….. از سدانهای فول سایز امریکایی هستن
Hadi
۳۰ دی ۱۳۹۹امریکایی ها تو گذشته خیلی بهتر, با ابهت تر و شکیل تر و گنگ تر بودن…
مثلاً همین لینکلن کانتیننتال و کادیلاک سویل و پونتیاک و الدزمبیل و……
ولی نه اینکه آمریکاییا الان بعد باشن ولی خیلی از چیزای خوب گذشتشون رو از دست دادن…
کانتیننتال دیگه بخاطر هجوم کراس اوور ها به بازار کم فروش شدن و دیگه تولیدشون منطقی نیست…
این کانتیننتال 1979 مثل یک جواهر ناب و بی نظیره و بنظرم ارزش پولی که براش میدی رو داره ?
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۹به جرئت میگم تمام خودروهای تولیدی از ژاپن آلمان آمریکا ایتالیا گرفته تا چین و کره و … اگر بهترینها هم بزنند ، باز نمیتوانند اون احساسی را که در سواری با این خودروها و اون صندلیهای وحشتناک راحت و نرمشون با تار و پود وجوتون حس میکنید ، در جدیدها هم حس کنید ، عمراً و ابداً این خودروها تکرار نشدنی هستند !
یه آدم پایه میخواد که یه موتور و گیربکس نسل حال حاضر موتورهای ۸سیلندر لکسوس را ببندی به روی این خودروها ، مثل همون کاری که با موتور لکسوس GS انجام میدهند بر روی پاترول و دیگه بدون دغدغه بری تمام جادهها را فتح کنی و از سواری کشتیگونش لذت ببریم !
کی دیگه حوصلهی سرعت رفتن تو جاده را داره وقتی میشه آروم رانندگی کرد و از مناظر جاده و ایمنی بیشتر لذت برد و تازه مصرف سوخت هم کم میشه و استهلاک هم کم میشه !
متاسفانه زندگیهامون داره سخت و سختتر میشه و جای پارک ماشین خودمون هم نداریم و اگر نه خیلی دوست داشتم یه ماشین آمریکایی قدیمی میگرفتم و حتی پاترول دو در و موتور گیربکسشون را با نمونههای تویوتایی و لکسوسی صفر از امارات میارن عوض میکردم و دیگه هیچگاه به خودروهای امروزی حتی گرونترینشون هم نگاه نمینداختم و هیچگاه هم نمیفروختمشون ، خدا را چه دیدی ، شاید روزی مکانش پا داد و وقتش هم کردیم یه همچین چیزی از صفر و پایه به دست خودمون و با نقاش مکانیک صافکار خوب و آشنا خلق کردیم ❤ !
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۹فقط فکرش را بکنید از طراحی تا ساخت این مدل خودروها حدود ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته ولی به اتفاق همهی کاربران از طرفداران ژاپنی تا کرهای و آلمانی عاشقش هستند ، میدانید چرا ؟!
چون احساس دارند ، انگاری واقعاً زنده هستند و با همهی آدمهای دنیا حرف از زیبایی و سادگی زندگی میزنند .
امروز یه چیزی خوندم جالب بود در مورد لگوی سیب شرکت اپل که تغییراتش را نشون میداد و میگفت (( چقدر سخت ولی آخر پس از ۴۰ سال شُد فَهموند به رئیسان شرکت که دوست داشتن در سادگیست و این در وجود آدمیست که بیاختیار از روی غریضه عاشق سادگی هستند حتی اگر با مُد روز هماهنگ باشند ، باز این سادگیست که دنیا را شیفته میکند )) .
همیشه به نوع لباس پوشیدن و حتی رفتار افراد موفق چه ثروتمند و چه فرهیخته توجه بکنید و آن را مقایسه بکنید با انسانهای تازه به دوران رسیده یا مثلاً عشق مُد روز و … اما این سادگی اونهاست که اونها را دوستداشتنی و متمایز میکنه !
خودروهای امروزی اینقدر پیچیده و از فلسفههای متفاوت و مد روز الهام گرفتهاند و طراحی شدهاند که در وَهلهی اول اغوا میکنه بیننده را اما با گذر کوتاهی از زمان عادی میشوند و از چشم میوفتند حتی اگر گرانترین باشند !
باور کنید یکی از دلایلی که هنوز عاشق تویوتا و محصولاتش هستم و حتی به لکسوس ترجیهش میدهم ، همین سادگی در طراحیست که احساس آزادای و ماندگاری به انسان میده ، البته تویوتاهای ۱۰ تا ۱۵ سال پیش را به امروزیها ترجیح میدهم ، مثل کمری گرند ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ها یا لندکروزر اتاق ۱۰۰ یا حتی کرولا و یاریس و حتی هایلوکس اون زمان را با اینکه قدیمی هستند ولی به نظر من حتی از جدیدیها هم ماندگارتر و دوستداشتنیتر هستند ، دیگر بماند آمریکاییهای همچون کادیلاک ، لینکلن و شورولت که پروردگار خودروهای زمانهی خودشان قبل از سال ۱۹۹۰ هستند و دیگر تکرار نشدند ولی اینقدر زیاد تولید شدهاند که ارزش کلکسیونی ندارند و در آمریکا کمکارکرد این خودروها زیاد پیدا میشه ولی قیمتهاشون ماورایی و گران نیست !
مثلاً یه کادیلاک سیویل بسیار کم تولید دو در با کارکرد حدود ۲۰ هزار مایل را زده بود ۲۵هزار دلار که شاید هزارتا هم تولید نشده از اون و برای بازار خاصی بوده در حالی که اگر قیمت نمیزدند ، فکر میکردم حدود ۲۰۰هزار دلار ارزش داره !
MOHAMMAD.n.r
۳۰ دی ۱۳۹۹اونا تورم دارن ما هم تورم داریم!!!
بعد از ۴۰ سال ارزش پولشون یک چهارم شده. ایران هم بعد از یک سال!!!??
مهرداد كمال
۱ بهمن ۱۳۹۹دقیقا✔️
ali (chevy nova)
۳۰ دی ۱۳۹۹این 2 جواهر مجهز به جعبه ابزار تیتانیومی بطور استاندارد هستن که لینکلن درونشون قرار میداد و جالبه بدونید لوگوی لینکلن که در داخل شیشه های لچکی نمونه های کوپه هست طلای24 عیاره
ali (chevy nova)
۳۰ دی ۱۳۹۹داخل ایران چندین نمونه سدان و کوپه کانتیننتال هست که خوشبختانه بیشتر اونها رو از نزدیک دیدم و در کمال سلامت هستن.
کانتیننتالهای ایران تاجایی که دیدم همگی انجین فوق قدرتمند 460 بیگ بلاگ دارن .
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹خوش به حالت که دیدیشون….
ali (chevy nova)
۳۰ دی ۱۳۹۹ایشالاه شما هم میبینی عشق میکنی
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹امیدوارم ?….
چون واقعا دیدن این ماشین ها خیلی لذت بخشه مخصوصا مدل های فول سایزشون،یه ماشین دم دستی مثل بیوک اسکای لارک و شورولت نوا هم خیلی بهت روحیه میده،حالا این که دیگه هیچی،لذت دنیا توی این ماشین خلاصه شده…..
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۹ali آقا
من سررشتهای از این خودروها و موتوراشون ندارم ولی سوار برخیها بخصوص کادیلاک سویل و بیوک ایران قدیمی شدم و عاشق اون فضای بزرگ داخلی با سواری دیوانهکننده نرم و صندلیهای همانند پر قو شدم که آدم از راحتی خوابش میگیره .
اما فقط میدونم این موتور گیربکسهای آمریکایی هرچی هم که قدرتمند باشند ولی مدام صاحبش را کلافه میکنه از استهلاک بالا و مصرف سوخت وحشتناک و بالای صدی۲۰ لیتر !
اما هستند کسانی که بنز معماری ۴۰ ساله سوار میشوند و موتورشون انگار ژاپنیها خرابی نداره و سواریشون هم واقعاً نرم هست و قطعاتشون در بازار ایران هنوز فراوان و قیمت مناسب هست در حالی که آمریکاییها نایاب و گران هستند !
باز هم میگم ، من تخصصی ندارم و این شنیدههایی هست که از اهل فن پرسیدم و همه به اتفاق میگویند در ایران بهترین گزینه برای نگهداری آلمانیها و فقط هم بنز هست که ارزشمند هست و میشه روزانه مثل خودروهای امروزی استفاده کرد و لذتش را برد .
AMG///
۳۰ دی ۱۳۹۹navid0098
من به عنوان یک عشق بنز میگم که خرید بنز تو “ایران” اشتباه هست
بهترین انتخاب برای خودروی لوکس در “ایران” بی ام و هست
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۹شما خودت داری میگی عشق بنزی و نه دارنده و تجربهدار نگهداری از بنز !
بنز از هر نظر در کلاسیکها و قدیمیها برتری مطلق را داره چه در ایران چه در خارج .
AMG///
۳۰ دی ۱۳۹۹navid0098
بهتره بدونی که من c350 2013 داشتم ( زمانی که تقریبا ارزون بود گرفتم ( اوایل سال ۹۶))
من بنز و بی ام و رو سوار شدم و داشتم خودم و میدونم بی ام و تو ایران انتخاب بهتریه.
اینجا حرف دروغ نمی زنم.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۹اینجا جائیه که دروغ و راست مشخص نمیشه و فقط کامنت میگذاریم تا دور هم خوش باشیم و نقد کنیم !
نوع کامنتهای شما ، مشخصه کاملاً از ایرانی بیشتر سوار نشدین و فقط علاقهمند به خودرو هستید ولی سوادش را ندارید چون تجربشو ندارید !
معذرت میخوام اگر رُک گفتم ، چون جایز دونستم با شما روراست باشم و نه اینکه حرف را بپیچونم !
در پدال فقط با سه نفر از کاربران در ارتباط هستم که میدانم حرف راست میزنند و بقیه را نه راستگو میبینم و نه دروغگو ، چون اینجا جایی برای دیدارها و مستندات چشمی نیست و اکثراً بچه هستند تا بزرگسال و با تجربه !!!
Sina
۳۰ دی ۱۳۹۹خودروی بسیار جالبیه ، طراحی زیبایی هم داره
توی ایران هم ازش هست
البته معایبی هم داره
یکیش قدرت خیلی خیلی کم موتوره
که شتاب گیری و هندلینگ خوبی به ماشین نمیداد
ولی برای این ماشین شتاب و هندلینگ اهمیت نداره ، مهم لوکس بودنه که زمان خودش خیلی لوکس بود
البته گشاورش خیلی خوبه
یه عیب دیگه ابعادشه که خیلی بزرگه
از بنز اس کلاس هم بزرگتره
که اون هم هندلینگش رو نابود میکنه
البته بهتره یه بار دیگه بگم که هندلینگ برای این ماشین اهمیت نداره
ولی خب همین بزرگی بهش جذابیت خاصی داده
که بهتره عیب حسابش نکنیم ، شاید هم یه نکته مثبت که باعث شد این نسل معروف و ماندگار بشه
ماشین فوق العادیه
ali (chevy nova)
۳۰ دی ۱۳۹۹انجینهای امریکایی طوری طراحی شدن که گشتاور بالایی داشته باشن و بیشترین قدرت رو تو دور پایین میدن و این یه حسن بزرگه براشون و همچنان با همین روش انجین طراحی میکنن.
در مورد هندلینگ ماشینی با این جسه احتیاجی به تیزی فرمونی مثل کوروت رو لازم نداشته بلکه نرمی براش بیشتر از تیزی اهمیت داشته.
از لحاظ هیکل هم بخاطر پریمیوم بودن نمونه کوپه و سدان فول سایزیش رو یک امر بدیهی میکنه و همین جسه بزرگشه که اون رو در میون همردهای اروپاییش راحت تر و جادار تر قرار میده.
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹سینا جان،چی؟بزرگتر از sکلاس؟؟میدونی این چقدره؟اس کلاس کنار این مثل پراید در کنار نیسان آبی میمونه،اس کلاس جدید ۵۲۳۱ میلیمتره اما این ۵۹۱۸میلیمتر!!!!!!! این بزرگترین ماشین تولید در زمان تولید خودش بود،پولمن زمونه این هم اندازه اش به این ماشین نمیرسه،مدل لیموزینش ۶,۵متر طولش بود،تازه مدل ۱۹۶۱!یعنی برابر با پولمن ۲۰۲۱!!!!این ماشین خدای عظمته،لوکسه، زیباست،شیکه،با اصالته و خلاصه یکی از بهترینهاست……
میثم
۴ مهر ۱۴۰۰دقیقاً، یه بار داشتم با ماشینم از کنار یه کانتیننتال رد میشدم، دیدم چرا هرچی میرم تموم نمیشه!!!
😅😅😅😅
خیلی خوبن، یکی از آرزوهای بزرگ زندگیم داشتن یه کانتیننتاله 🥺🥺🥺
از روزی که دیدمش دیگه هیچ ماشینی به چشمم نیومده
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹شرکت های خودروسازی امریکایی برای اینکه شرکت های بیمه ماشین هاشون رو از ترس تصادف و قدرت افسارگسیخته بیمه نمیکردن، همگیشون در اون زمان قدرت ماشین رو بسیار کمتر از مقداری که خودشون میدونستن اعلام میکردن
ماستنگ های مدل 1969 سری BOSS رو خود فورد میگفت 355 اسب ولی بعد ار گذشت 50 سال و کلی افت قیمت، پارسال یکیشو بردن روی داینو و 475 اسب قدرت داشت
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹*بعد از 50 سال و کلی افت قدرت منظورم بود
Benz
۳۰ دی ۱۳۹۹پولشو داشتم تو کلکسیونم میزاشتمش حیف که تو کلکسیون من یه دوچرخه داغون هست
Regra loaded
۳۰ دی ۱۳۹۹تورم ?
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹آخ آخ!وای خدا چقدر خواستنیه!حیف و حیف که پول کافی ندارم بخرم???،خدایی این یه حراجیه نه اون مدلایی که جز فرمون و صندلی و یه بدنه هیچی ندارن و فقط بخاطر تک ساخت بودن،مشهور میشن،انگار که یه تیر به قلبم خورد?دلم بدجوری شکست که نمیتونم داشته باشمش???????
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹نعش این ماشین به تمام ماشینای لوکس قرن 20 میارزه
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹گل گفتی ?❤️❤️❤️
Ramin
۳۰ دی ۱۳۹۹اقای رود رانر
من یه دونه الدورادو کوپه 1977 یا همین لینکلن کانتینانتال جی تی کوپه…
یا حتی پونیتاک جی تی او یا حتی ترانس ام رو با بنز و بی ام 2021 هم عوض نمیکنم…
یعنی یه دونه الدورادو بزارید با بنز نو که نه با 5 تا بنز نو هم عوض نمیکنم…
شما این ماشینو نگاه کن…
امکانات رفاهی شو نگاه کن….
تازه ماله 50 سال پیشه…
1000 تا رولز رویس سوپتیل 13 میلیون دلاری …. با یه دونه لینکلن کوپه یا الدورادو حتی اگه خراب هم باشه عوض نمیکنم .
هنر یعنی اینکه از هیچی شاهکار تولید کنی… یکیش همین لینکلن کانتینانتال هست…
Eldorado
۳۰ دی ۱۳۹۹توشیراز یه نقره ای سدان هست از همین مدل میگفت ۲ میلیارد
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹هرچقدر باشه ارزشمنده،من اینو به یه ب ام و سری ۷یا سنتیننتال جدید ترجیح میدم…
Ramin
۳۰ دی ۱۳۹۹??????
عشقی کانتینانتال…
هیبتو آدم میبینه آدم زبونش بند میاد..
تازه ماله 40 ساله پیشه…
کلی هم آبشن داره !!
قیمتشم مفته… واقعا مفته…
فقط صندلی هاش یه جوریه…
ولی ولش کن…
هیبت رو نگاه کن… ????
akrh78
۳۰ دی ۱۳۹۹جای ادمینای اینستاگرام خالی
Avan
۳۰ دی ۱۳۹۹خودروهای اون سالها همگی با شکوه و زیبا هستند و بعد از ۵۰،۶۰ سال هنوز جذابند.ولی یک نکته عجیب داره،با این همه هیکل که فکر کنم یک پراید تو صندوق عقبش جا میشه،ولی کابین بزرگی نداره!!!!
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹اتفاقا اینطور به نظر نمیاد،شما تا سوار یکیشون نشی فکر میکنی خیلی کوچیکه داخلش اما باید سوار شی و امتحان کنی، منم قبلا مثل شما میگفتم یه عالمه صندوق عقب و کاپوت دارن اما داخلشون کوچیکه این ماشین ها،تا وقتی که سوار یه کورونت یا حتی سوار بیوک اسکای لارک شدم…..
به جرئت میتونم بگم توی صندلی عقب چهارتا پنج نفر راحت جا میشدن…..
Farzad
۳۰ دی ۱۳۹۹کابینش از کانتینتال ۲۰۲۰ خوشگل تره ! کلا ماشین های قدیمی یه چیزهایی دارن که تو ماشین های جدید اصلا پیدا نمیشه و اون آپشن و شتاب و این جورچیزا نیست یه چیزی فراتر از اونه .
حسین دهمرد
۳۰ دی ۱۳۹۹اون نیم دایره عقب نسخه ی کوپه صرفا جهت زیبایی طراحی شده یا کاربرد خاصی داره؟
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹اگه مال صندوق عقب منظورته،اون محفظه تایر زاپاسه…
یوسف
۱ بهمن ۱۳۹۹واقعا 67 هزار دلار برای همچین ماشین هایی توهین به حساب میاد.
حداقل 200 هزار تا میارزن
مهرداد كمال
۱ بهمن ۱۳۹۹کوپه اشو ترجیح میدم
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۰من تنها کنتینتالی که دیدم در موزه عبرت بود. که متعلق به ارتشبد نصیری بود.
حامد افشار
۱۰ خرداد ۱۴۰۱شما فکرکن قرار بود ایران تولیدش کنه ما الان باید چی سوار میشدیم پراید و ال ۹۰ سواریم