لینکلن

تجربهٔ رانندگی با لینکلن کانتیننتال، پرچم‌دار 400 اسبی

لینکلن کانتیننتال جدید ممکن است به‌عنوان خودرویی لوکس و آرام شناخته شود اما یک روی وحشی‌گری هم دارد چراکه زیر کاپوت خود یک نیروگاه دو توربو ۴۰۰ اسب بخاری را پنهان کرده است

لینکلن پس از یک وقفهٔ ۱۴ ساله مدل کانتیننتال خود را بازگردانده است و برای این سدان پرچم‌دار خود یک پیشرانهٔ منحصربه‌فرد هم ارائه کرده است. موتور ۳ لیتری V6 توئین ‌توربو که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور نیز از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. کانتیننتال در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است که نمونهٔ مورد آزمایش ما هم از این سیستم برخوردار بود.

2017-lincoln-continental-30t-awd-front-three-quarters

چهارصد اسب بخار قدرت خالص در این سدان آمریکایی از طریق چهارچرخ خودرو به آسفالت چنگ می‌زنند که شتابی انفجاری را برای کانتیننتال به ارمغان می‌آورد. نمونهٔ مورد آزمایش ما توانست در ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که حتی ۰.۱ ثانیه از رقم اعلامی لینکلن هم سریع‌تر است. این شتاب با توجه به وزن ۲ تنی کانتیننتال، رقمی قابل‌احترام است؛ اما فراتر از شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر، عملکرد خوب کانتیننتال در پیمودن مسافت ۴۰۰ متر است به‌گونه‌ای که این مسیر را در ۱۳.۸ ثانیه طی نمود.

2017-lincoln-continental-30t-awd-engine-02

بنابراین لینکلن کانتیننتال با تکیه بر پیشرانهٔ شش سیلندر دو توربوی خود، در خط مستقیم به‌خوبی توان رقابت با رقبای خود را دارد. رقیب مستقیم این خودرو یعنی کادیلاک CT6 در بالاترین تیپ مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۴ اسب بخار قدرت بوده که نیروی آن به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این در حالی است که کادیلاک در شتاب صفر تا ۹۶ با زمان ۵.۱ ثانیه کمی سریع‌تر از لینکلن است که به‌احتمال‌زیاد این امر به خاطر وزن کمتر (۷۳ کیلوگرم کمتر) و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سریع‌تر CT6 است.

یکی دیگر از رقبای کانتیننتال، جنسیس G90 است. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک. اگرچه جنسیس ۳۵ اسب بخار قدرت کمتری از لینکلن دارد اما در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۰.۱ ثانیه سریع‌تر است. کادیلاک و جنسیس به ترتیب مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۳.۶ ثانیه و ۱۳.۹ ثانیه طی می‌کنند که هر دو عملکردی نزدیک به کانتیننتال دارند.

2017-lincoln-continental-30t-awd-front-three-quarter-in-motion-02-e1481065008122

با وجود قرارگیری ۵۹ درصد از وزن خودرو بر روی محور جلو، کانتیننتال نسبتاً عملکرد خوبی در پیچ‌ها دارد. البته بدنهٔ آن کمی در پیچ‌ها خم می‌شود اما به‌صورت شگفت‌آوری خنثی و کنترل می‌گردد. شاسی این ماشین به‌خوبی تنظیم شده که این امر حتی بیشتر از MKZ بوده است. بااین‌حال شاید بخشی از عملکرد خوب کانتیننتال در پیچ‌ها به خاطر سیستم مبدل گشتاور پیچیدهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک آن باشد که می‌تواند گشتاور متفاوتی را به هر چرخ ارسال کند. فرمان کانتیننتال هم پاسخگویی سریعی داشته و قدرت توقف خودرو نیز قابل‌قبول است به‌گونه‌ای برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت نیاز به ۳۶ متر مسافت دارد.

2017-lincoln-continental-30t-awd-rear-three-quarter-in-motion-02

در شرایط رانندگی در دنیا واقعی، کانتیننتال عمدتاً کار خود را برای نشان دادن عملکردی لوکس و آرام به‌خوبی انجام می‌دهد. صدای موتور در بیشتر مواقع غیرقابل‌شنیدن است و گیربکس هم انتقال قدرت را نسبتاً روان انجام می‌دهد. سدان لوکس لینکلن در بزرگراه‌ها مانند یک سدان بزرگ مناسب احساس می‌شود هرچند که گاهی اوقات تعلیق تحت تأثیر ناهمواری‌های شدید ضرباتی را به اتاق وارد می‌کند. این در حالی است که خودروی مورد آزمایش ما مجهز به رینگ‌های ۱۹ اینچی بود بنابراین انتظار می‌رود اگر رینگ‌های ۲۰ اینچی را سفارش دهید خشونت سواری کانتیننتال افزایش یابد.

نکتهٔ قابل‌توجه در بیرون این ماشین دستگیرهٔ درهای آن است که به‌صورت یکپارچه با زه‌های پایینی پنجره‌های جانبی طراحی شده است؛ اما ظاهراً لینکلن زمان زیادی را صرف توسعهٔ صندلی‌های کانتیننتال کرده است و این به‌وضوح مشخص است چراکه این صندلی‌ها راحت بوده و درعین‌حال حمایت مناسبی را از بدن به عمل می‌آورند. همچنین صندلی‌های این سدان لوکس آمریکایی تنظیمات فراوانی دارند تا جایی که حتی بعضی از آن‌ها کاربردی به نظر نمی‌رسد. همچنین نمونهٔ مورد آزمون ما مجهز به پوشش چرمی داشبورد و صندلی‌های بود که نمایی پریمیوم را به داخل آن بخشیده است.

2017-lincoln-continental-30t-awd-interior-view

اما چند ایراد در کابین کانتیننتال به چشم می‌خورد. کنترل تهویهٔ آن هرچند کاربردی است اما به خاطر قرارگیری دکمه‌هایی قدیمی در فضایی نسبتاً کوچک، نمای نامطلوبی دارد. همچنین نمونهٔ مورد آزمون ما دارای پوشش سقف استاندارد پارچه‌ای بود که گاهی اوقات شبیه به محصولات فورد به نظر می‌رسد. البته هرچند هم‌اکنون لینکلن پوشش سقف آلکانترا را در بالاترین تیپ برای کانتیننتال ارائه می‌کند اما این شرکت باید این ویژگی را در تمامی تیپ‌های کانتیننتال به‌صورت استاندارد عرضه کند.

کانتیننتال مورد آزمون ما که از نوع ۳.0T AWD بود، ۷۰,۹۰۰ دلار قیمت دارد که جهش بسیار بلندی را نسبت به قیمت پایهٔ ۴۵,۴۸۵ دلاری کانتیننتال نشان می‌دهد. بخش بزرگی از این اختلاف قیمت به خاطر پیشرانهٔ وحشی ۴۰۰ اسب بخاری آن است که ۳۲۶۵ دلار قیمت دارد و بخشی دیگر به خاطر یک پکیج لوکس است که شامل ترکیبی از چراغ‌های LED، یک سیستم صوتی بهتر و یک دستگاه پخش CD می‌شود و ۵ هزار دلار قیمت دارد. یکی دیگر از پکیج‌های تکنولوژی کانتیننتال نیز ۳۱۰۵ دلار قیمت دارد اما این پکیج شامل لیستی طولانی از تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار خروج از خط می‌شود. در کل می‌توان گفت لینکلن کانتیننتال تلاش می‌کند که مجدداً شکوه دههٔ ۶۰ خود را به دست آورد و به نظر می‌رسد برای این کار شروعی مناسب و معقول داشته است. لینکلن در این خودرو خردمندانه، راحتی را بالاتر از همه‌چیز در اولویت قرار داده است درحالی‌که موتور وحشی آن‌هم عالی است.

مشخصات فنی

Lincoln Continental AWD 2017
قیمت پایه ۵۶,۸۴۰ دلار
قیمت تست‌شده ۷۰,۹۰۰ دلار
ترکیب موتورجلو/چهارچرخ
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
وزن خالص ۲۰۶۳ کیلوگرم
فاصلهٔ محوری ۳ متر
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۱/۱.۹۱/۱.۴۸ متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۸ ثانیه
ترمز از ۹۶ کیلومتر ۳۶ متر
شتاب جانبی ۰.۸۳ جی (متوسط)
مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی)

 

منبع: MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (892 ديدگاه)

    والا خیلی شیک و مجلسیه مخصوصا قیمتش

    1. مهرشاد

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (344 ديدگاه)

      آزرا گرنجور که از این قشنگتره اصلا بیرون خودرو بهش نمیاد لوکس باشه بیشتر میخوره تو کلاس کرایسلر باشه هیچ چیز خاصی نداره که آدم دوستش داشته باشه چراغای عقبش که افتضاح و جلوی خودرو هم که حرف خاصی واسه گفتن نداره خوروهای 25 تا 40 هزار دلاری زیادی هستن که از این قشنگترن خیلی بد سلقیگی میخواد خرید همچین ماشینی

      1. Daniel

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        یعنی مقایست تو حلق هیوندای.
        خود هیوندای هم شرمنده لینکلن شد بخاطر این حرفت… .

        1. مهرشاد

          ۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (344 ديدگاه)

          در ضمن من نسل جدید گرنجور که تازه در کره رونمایی شده و مطلبش هم در پدال انتشار یافت منظورم هست نه این گرنجوری که داخل خیابونا هست که اگر منطقی بخوایم قضاوت کنیم حدااقل از نمای عقب خیلی بهتر از این لینکلن درآورده و جذابتر ،شیکتر و بروزتر بنظر میاد ولی از نظر متریال داخلی حرف شما درسته قابل مقایسه با هم نیستند

      2. ونوم

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        کلاس کرایسلر دیگه چه کلاسی نکنه همون داشبورد سوناتایی هست ؟

      3. امپراتور لامبورگینی

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        نگووووووو….
        این ماشین رو ‌چه به گرنجور؟
        لینکلن کجا هیوندای کجا/

        1. مهرشاد

          ۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (344 ديدگاه)

          اگه داخل این ماشینو کسی نبینه اصلا فکر نمیکنه لوکس باشه ظاهر خودرو پرستیژ لازم یک خودروی لوکس رو نداره اکثر ما ایرانی به بیرون خودرو اهمیت زیادی میدیم و وقتی قرار نزدیک به 60000 دلار سرمایه گذاری کنه طرف به همه جوانب اهمیت میده این طراحی تا 4 سال پیش شاید میتونست خودشو تو بازار نشون بده ولی الان با این خودرو های آلمانی لوکس که همتون اشراف دارین چه کسی حاظر میشه مثلا بی ام و سری 5 و 7 و پورشه پانامرا یا بنز سری E وS و CLS رو بی خیال بشه بره سمت همچین ماشینی وقتی فردی خودروی لوکس میخره انتظار داره ماشینش حدااقل از اکثر خودرو ها زیباتر باشه ولی در صورتی که یک کرایسلر 300 که حدود 30000 دلار قیمتشه تفاوت فاحشی که با این نداره که هیچ حتی شاید لوکستر و زیباتر هم به نظر بیاد حدااقل در نمای بیرون و پرستیژ خودرو که اینطوره

      4. nima

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (150 ديدگاه)

        آقا شما اینو نخرید همون آزرا رو بخرید.کسی مجبورتون نکرده.اینا رو بزارید واسه ما !!!!!
        خداییش نمیدونم چی بگم دیگه،مقایسه سلطان لینکلن با……
        من سکوت میکنم به احترام لینکلن

      5. amin

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        خداییش چجوری روت شد لینکلن رو با آزرا مقایسه کنی و تازه آزرا رو برتر بدونی؟؟؟؟!!!!
        جناب المنتو ملاحظه فرمودید منظورم در تاپیک قبلی چی بود؟ایشون نمونه ای از دوستانی هستند که هیوندا رو برتر از لینکلن میدونند!آخه خداییش وجدانت چجوری راضی میشه این غول رو به آزرا بفروشی؟؟

      6. سیاوش

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        شاید حرفت تا حدودی در مورد دیزاین داخلی و بیرونی درست باشه ولی خداییش کدام خودروی 20 -30 گرندی قدرت موتور 400 اسب بخاری میده ؟؟؟؟موتورش بخش مهمی از فاکتور قیمته

      7. Mdesign

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (29 ديدگاه)

        دوست عزیز یه کانتیننتال رو فقط با یه کانتیننتال مقایسه می کنن … نهایتش با یه کادیلاک … بقیه ماشین ها تو قواره این جا نمیشن …
        تازه یه آمریکایی اصیل هم فقط با یه آمریکایی اصیل مقایسه میشه و بس …

        حالا کره کجای کار بود نمی دونم … هیوندا بد نیست ولی تو سایز این کمپانی ها نیست …
        هیچ وقت تفنگ بادی رو با شاتگان آمریکایی مقایسه نمی کنن !

        1. مهرشاد

          ۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (344 ديدگاه)

          من نگفتم گرنجور بهتره گفتم قشنگتره خب زیبایی خودرو هم بخش مهمی از انتخاب یک خودروی لوکس هست بعضیا همین که بدونن یک خودرو در کلاس لوکس هستش با تعصب تمام از اون خودرو دفاع میکنن به طور کلی زبان طراحی لینکلن از خورو های لوکس که اکثرا آلمانی هستن عقبتره

      8. رضا

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        یعنی از او همه دیس لایک شرمنده باش
        من که آمریکایی باز نیستم و کره ای هم بدم نمیاد موندم تو این قیاست

        1. مهرشاد

          ۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (344 ديدگاه)

          هیچ موقع کمیّت رو در زندگیت ملاک درستی یا غلط بودن قرار نده چون اگه حرف شما درست بود پراید ماشین خوبی بود چون خیلی فروش داشته حتی در جامعه خودمون هم نگاه کنیم میبینیم اکثرا با حقیقت و درستی مشکل دارند و نمیخوان آن را قبول کنند و هر چیزی به نفع خودشون باشه اون رو انجام میدن حتی دانشمندانی مانند نیوتن هم اگه میگفتن کره زمین گرده همه مسخرش میکردن و حتی میخواستن اعدامش کنن

        2. amin

          ۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          البته اون گالیله بود نیوتون نبود!!!!!

    2. ایرانی

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (640 ديدگاه)

      قیمتش مثل خودش شیک و مجلسیه…

      چون کنتینانتال واقعی اینه… نه هیوندایی کنتینانتال…

  2. حسین

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    فوقالعادست … اسم ماشین ابهت خاصی داره و ویژگی های فنی فوق العاده با طراحی اسپرت و سنگین و کلاسیک .
    فضای کابین خیلی بزرگ و امکانات فراوان و لوکس

  3. امپراتور لامبورگینی

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    عالیه.
    70000 دلار اصلا براش زیاد نیست.

  4. Mr. MRM

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من هیچ وقت نتونستم با جلو پنجره لینکلن کنار بیام. معلوم نیست زشته یا زیبا!
    به نظرم میشه به عنوان یه ماشین نسبتا لوکس همه چی تمام روش حساب کرد. شتاب خوب با قدرت معقول.
    قیمتش هم نسبت به خودش خیلی خوبه. ولی اختلاف قیمت تست شده و با قیمت پایه تقریبا زیاده.
    با تشکر از امیر دهقان

  5. ونوم

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ای لینک تویی ؛تو کانتی ننتال / از دیدن تو ونوم دراورده دو بال…….. برگرد سریع تو بر جیگه خویش / نیما و علی ز دیدنت بردن حال (تقدیم به امریکایی بازا بخصوص نیما و علی و پی جی که دیگه نمیاد و شاهین یو اس و…. )

    1. Nima

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      عزیزى داداش بابت شعر خوبت
      ممنون

  6. فرشاد سجادیان

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قیمتش خوبه اما فقط قیمت پایش؛ من ترجیح میدم با دو سه هزار دلار بالاتر از قیمت نسخه فول لینکلن کانتیننتال، نسخه‌ پایه مرسدس بنز E43 AMG رو بخرم که از نظر کیفیت ساخت، ,طراحی‌ به خصوص در‌ کابین، ایمنی، شتاب، تکنولوژی، کیفیت سواری، مصرف‌ سوخت و. . . سطحش بالاتره، تجهیزات استانداردE43 هم خیلی زیاده؛ از طرفیم فکر نمیکنم منطقی باشه که 540i xDrive مدل ۲۰۱۷ رو با قیمت پایه ۵۸ هزار دلار نادیده بگیری برای خرید نسخه ۴۰۰ اسبی کانتیننتال که فقط قدرت و گشتاورش بهتره نه بقیه مولفه‌هاش مثل شتاب، کیفیت، تکنولوژی، لذت رانندگی. . .

    1. Nima

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      فرشاد جان؟؟
      شما دارى نسخه فول لینکلن رو با پایه بنز مقایسه میکنى از نظر امکانات!!!؟؟؟
      یعنى به نظرت تنظیم 30 جهته داره صندلى بنز تو حالت پایه یا امثال این موارد؟
      کیفیت ساخت منظورت رو نفهمیدم داداش؟ دقیقا کیفیت کجا؟ چرم گاون هردو و از نظر کیفیت دوام اگر منظورته که جایگاه بنز و لینکلن دقیقا پیش همه توى آمار JD.power و کانستومر ریپورتز( دیگه نمیدونم دوام و کیفیت یعنى چى!! طراحى یه بحث کاااملا سلیقه اى هست من شخصا کابین این لینکلن رو میپرستم چون واقعا حس لوکس بودن زیادى داره با اون فرمون زیبا و تودوزى و فرمون قشنگش.
      ایمنى؟؟؟ عزیز یه جورى میگى ایمنى انگار بنز 5 ستارس و لینکلن 2 ستاره! نه عزیزم هردو 5 ستاره هستن و بالاترین سطح ایمنى رو دارن.
      تکنولوژى چى بالاتره؟ کروز کنترل تطبیقى؟ رادار؟ شرط میبندم سکوت کابین لینکلن به دلیل ۱-۲ تکنولوژى که یادم نیس خیلى بیشتره(تو متن اشاره شد به سختى صداى موتور اونم گاهى اوقات شنیده میشه) چون تخصص لینکلن ساخت کابین ساکت و راحت هست.
      کیفیت سوارى تعریف داره ولى دو کل لینکلن استاد سکوت و راحتى توى کابینه.
      مصرف سوخت؟ من مال بنز رو نمیدونم ولى فکر نمیکنم تفاوت زیادى داشته باشن.
      هرگز 540 امکانات و راحتى کابین لینکلن رو نداره
      شما یه جورى درباره لینکلن حرف میزنى انگار تازه به دوران رسیدس!!!
      لینکلن اون موقع که بنز و بى ام و ماشیناى دنده دستى و شیشه دستى و عیر هیدرولیک و بخارى دار میساختن لینکلن لیموزین میساخت با صندلى و شیشه برقى و دنده اتوماتیک و سقف کروک برقى و سنسور الکل و … که بنز واقعا تکنولوژیش رو نداشت!!
      در آخر بازار هدف لینکلن کانتیننتال و بنز E43 کاملاااا متفاوته.

      1. فرشاد سجادیان

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        بیشتر از پنجاه سال پیش،‌مرسدس بنز لیموزین لوکس ۶۰۰ رو‌ ساخت، خودرویی که تو زمان‌خودش نهایت لاکچری‌ و تکنولوژی بود، این‌که بگیم چون فلان‌ شرکت تو یه بازه زمانی، فلان تجهیزات رو‌ استفاده نمی‌کرد، پس تواناییش رو نداشته، اشتباهه، خیلی چیزا خیلی وقتا مرسوم‌ نبودن، ربطی به داشتن تکنولوژی نداره، وگرنه فکر میکنی قدرت مهندسی وخلاقیت مرسدس بنز که بنیان گذار خودروسازیه و تا حالا بیشتر از هشت هزار اختراع به ثبت رسونده، از لینکلن پایین‌تره؟! نه عزیز، اون‌ زمان هر شرکتی دنبال یه ایده متفاوت میرفت، مثل الان نبوده که نود و‌ نه درصد آپشن‌ها قابلیت استفاده توسط هر‌ خودروسازی‌ رو‌ داشته باشن.
        برخی از‌ اختراعات و ابداعات و خدمات مرسدس بنز (اولین‌های صنعت خودروسازی):
         سه چرخه موتوری
        ارابه چهار چرخ موتوری
        خودروی 4 سیلندر
        اولین خودروی تجاری
        پیشرانه الکتریکی خودرو
        خودروی اسپرت پیشرانه سوپر شارژ 65 اسب بخاری
        سیستم تعلیق جلو و عقب مجزا
        خودرو سواری با پیشرانه دیزل
        پیشرانه چهار زمانه
        سامانه تزریق مستقیم سوخت
        سیستم کامل تهویه مطبوع
        خودرو تولید انبوه با بدنه ایمن
        آزمایش تصادف برای بررسی تخمین ایمنی خودروها
        سیستم کروز کنترل
        موتور هیدروژنی خودرو
        خودروی سواری با پیشرانه توربو دیزل
        ترمز ضد قفل ABS
        سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی (مالتی لینک) در محور عقب
        مبدل کاتالیستی سه راهی استاندارد برای کلیه جهت کاهش آلودگی
        کیسه هوا برای سرنشینان
        صندلی با کمربند ایمنی سر خود
        اولین کمپانی که تمام محصولاتش را به‌طور استاندارد به سامانه ترمز ضد قفل مجهز‌ کرد
        خودروی آزمایشی با سلول سوختی الکتریکی
        سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESP)
        لامپ­ های زنون برای چراغ جلو
        سیستم کمکی ترمز
        سامانه تزریق مستقیم سوخت با ریل مشترک در پیشرانه ­های دیزل
        سامانه نمایشگر و ناوبری برای مدیریت ارتباطات و سیستم­ های الکترونیکی خودرو
        سیستم تعلیق بادی با کمک فنرهای سازگار (AIRmatic)
        کیسه هوای جانبی جلو
        کیسه­ های هوای جانبی خودروهای رودستر
        اولین سیستم کامل حفاظت سرنشین (pre-safe) شامل کمربند ایمنی پیش کشنده، تنظیم خودکار صندلی خودرو و سانروف در هنگام تصادف
        اولین جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک 7G-Tronic 
        اولین خودروی چهار در کوپه لوکس
         سیستم گرمکن سر و گردن سرنشینان جلو (AIRScarf)
        سیستم ترمز گیری خودکار خودرو
        خودروی مجهز به سلول سوختی (Fuel cell)
        اختراع سیستم شاسی پیشرفته با سامانه تشخیص شرایط جاده
        سیستم هشدار خواب ­آلودگی راننده (attention assist) با لرزش فرمان و هشدار صوتی
        سامانه کمکی دید در شب
        اولین خودروی هیبریدی با باتری لیتیوم – یون
        اختراع سیستم Blue efficiency جهت کاهش مصرف سوخت
        اولین خودروی دیزل با سامانه کنترل آلایندگی (Bluetec E320)
        همچنین:
        سیستم کنترل جادویی بدنه (Magic body control)
        سامانه کمکی نمایشگر نقطه کور فعال (Blind spot Assist)
         سیستم کمکی حفظ خودرو در خط جاده (Lane keeping Assist)
        چرخش نور چراغ­ها هنگام عبور از پیچ
        ماساژور صندلی راننده و سرنشین
        جمع شدن اتوماتیک آینه­ های پس از پارک کردن
        گرمکن صندلی­ ها
        گرمکن غربیلک فرمان
        حافظه تنظیمات برقی صندلی­ ها
        پشت سری فعال صندلی ها در هنگام تصادف
        و. ‌. .

        1. Nima

          ۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          عزیز این موارد رو از خودتون نوشتین؟
          چون چند موردش رو که کنجکاو شدم و تحقیق کردم به نتیجه اى براى بنز نرسیدم
          مثلا ترمز ABS که اولین بار توى کرایسلر امپریال 71 استفاده شده و اختراعش به دهه 50 مربوطه. و اولین خودرو هیبریدى با باترى لیتیوم یون و اولین ماشین با اتاق ایمن هم که کادیلاک بود. نمیخوام بحثى کنم ولى کاش با دقت بیشترى مینوشتین. من بنز رو دوست دارم ولى دوست ندارم بیخود بزرگش کنم نه فقط بنز حتى آمریکایى ها رو هم همینطور
          دوستان منو تا الان شناختن.

        2. فرشاد سجادیان

          ۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          نیما جان من اینارو چند‌ جا خوندم، در‌مورد خیلیاش مطمئنم که درست هستن، نسبت به چندتاشم شک دارم، اگر ناخواسته‌ باعث به وجود اومدن شک و‌ شبهه‌ای شدم عذر میخوام، درستش این بود که فقط مواردی که ازشون مطمئن هستم رو ذکر کنم.

  7. continental

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این ماشین بینظیره کانتیننتال و ct6 لوکس ترین ماشینای امریکا هستن خیلی خوبن.راستی رقیب لینکلن تو المان چیه ماشینیایی هستن؟
    خداکنه مدل کوپشونم بیاد.

  8. كوروش

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    من واقعا تنها ماشین های امریکایی که دوست دارم همین لینکن هست بعضی می گند قیافش خیلی بی روحه ولی من خیلی ازین طراحی این شرکت خوشم می اد
    یک حس ارامش توی هوای ابری رو داره

  9. حمیدرضا

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یه فورد خیلی با کلاس قدرت موتورش هم خیلی خوبه احتمال موفقیتش خیلی زیاده خصوصا که امریکایی ها در دوره ترامپ احتمال اینکه به سراغ کالاهای ساخت آمریکا برن خیلی بیشتره تا کالاهایی با اصالت غیر آمریکایی در کل امیدوارم تمامی برند های خوب و قدیمی مجددا بتونن اعتبارشون رو به دست بیارن و با رقابت با برندهای جدید فضای آسایش و امنیتی بهتری برای سرنشینان فراهم کنن

  10. احسان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    قیافش خیلی شبیه به ازرای ۲۰۰۹ هست

  11. احسان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من خودم کادیلاک ct6 رو توی ماشینهای لوکس دوست دارم به امید روزی که کادیلاک از ct8 رونمایی کنه برای مقابله با بنز کلا س s چه شود

  12. Shahin uscars

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    خیلی خوبه این ماشین.. واقعا خیلی کار کردن روش ولی بازم به نظرم به عنوان یه کنتینانتال یه مقدار ضعیفه مخصوصا وقتی که نمونه های کلاسیکه کنتینانتالو در نظر بگیرین.. این ماشین عالیه ولی ای کاش لینکلن نام کنتینانتالو روش نمیگذاشت..چقدر امریکا بدبخت شده که لینکلنو بیان با ازرا مقایسه کنن.. دوسته عزیز بد نیست یه مطالعه روی تاریخچه لینکلن داشته باشین اونم کنتینانتال… ضمنا بد نیست بدونید که تمام ماشینای کره ای زیر نظر جی ام و فورد ساخته میشن وهمون گرانجوری که تو ایرانه شاسیو زیر بندیش ماله بیوک لاکراسه

  13. علیرضا .م

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    میگم همه چیز توی این سایت اتقاق میفته . فقط مونده سمند رو با بنتلی و … مقایسه کنند .
    البته میدونید که هیچ ماشینی پراید نمیشه ( لوکس – شیک – با وقار – پر قدرت – ایمن )

  14. علیرضا

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    من گیبلی رو تو این قیمت خیلی بیشتر دوست دارم هم خوشکلتره هم مازراتیه که کلاسش از لینکلن بالاتره هم هندلینگ و شتابش بهتره

  15. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوبه، از طراحی بگیر تا قدرت، سرعت و شتاب و همچنین قیمت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا