لینکلن در نمایشگاه لسآنجلس امسال کراساوور جدیدی بنام ناتیلوس را معرفی کرده است؛ اما این کراساوور، با وجود نام جدیدش، خودروی جدیدی نیست بلکه در اصل فیسلیفت میاندورهای مدل محبوب MKX است. به گفتهٔ لینکلن، به خاطر اینکه خریداران نامهای کلمهای را به نامهای الفبایی ترجیح میدهند، نام این کراساوور از MKX به ناتیلوس تغییر پیدا کرده است. به همین ترتیب بهتدریج نامهای سری MK در سبد محصولات لینکلن کاهش خواهد یافت؛ بنابراین باید گفت خداحافظ MKX و سلام ناتیلوس.
همانند نسخهٔ فیسلیفت شدۀ مدل کوچکتر MKC که چندی پیش معرفی شد، در ناتیلوس هم از زبان طراحی جدید لینکلن استفاده شده است که این یعنی همان ویژگیهایی که قبلاً در سدان کانتیننتال و اسیووی نویگیتور دیده بودیم، حالا در ناتیلوس هم ارائه شدهاند. ازجملهٔ این ویژگیها میتوان به جلوپنجرهٔ کرومی و چراغهای جلوی LED جدید اشاره کرد. در عقب نیز چراغهایی تمام LED ارائه شده است. علاوه بر این، لینکلن گفته است که شش طرح رینگ جدید را هم برای ناتیلوس در نظر گرفته است.
در بخش پیشرانهها اما تغییر عمدهای که صورت گرفته حذف پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی MKX است؛ بنابراین حالا در لیست موتورهای ناتیلوس تنها دو موتور توربوشارژ وجود دارند. موتور پایه یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت است درحالیکه پیشرانهٔ بعدی از نوع ۲.۷ لیتری V6 توربوشارژ اکوبوست با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال نیروی هردو موتور، یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت اما نسخههای دیفرانسیل جلو مصرف سوخت کمتری دارند.
کابین ناتیلوس اما اساساً همان کابین MKX است با چند ویژگی جدید مانند صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی بازطراحی شده. از دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور لوکس آمریکایی نیز میتوان به غربیلک فرمان با چرم دستدوز و صفحهنمایش لمسی مرکزی بزرگ برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sync 3 فورد با قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. برای هرچه لوکستر شدن ناتیلوس نیز برای آن صندلیهای فوق راحت با تنظیم برقی ۲۲ جهته و سیستم صوتی Revel با ۱۳ یا ۱۹ بلندگو ارائه شده است.
برای کسانی که خواهان یک کراساوور واقعاً پریمیوم هستند نیز لینکلن پکیج Black Labe که اولین بار برای نسل جدید نویگیتور ارائه شده را برای ناتیلوس هم ارائه کرده است. این پکیج خود شامل سه تریم داخلی و خارجی جدید و متفاوت میشود. لینکلن همچنین ادعا کرده است که فضای سر و پای سرنشینان عقب در ناتیلوس از تمامی رقبای دو ردیفه بیشتر است.
علاوه بر این، چند تکنولوژی ایمنی هم به ناتیلوس اضافه شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم حفظ حرکت در میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی با توانایی متوقف ساختن کامل خودرو حرکت دوباره اشاره کرد. دیگر سیستمهای ایمنی این ماشین نیز شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم تشخیص نقاط کور، کمک پارک فعال و اتو هلد (ثابت نگهداشتن خودرو بدون نیاز به فشردن پدال ترمز) اشاره کرد. هردو پیشرانه نیز بهصورت استاندارد به سیستم توقف/حرکت مجهز هستند. لینکلن ناتیلوس از بهار آینده با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.
(Ali(Chevy Nova
۱۱ آذر ۱۳۹۶اى جون
عجب خوشگله
لىنکلن از خواب چند ساله بىدار شده و مىخواد خواب رو از چشم کادىلاک بگىره با معرفى محصولات متعددش
منتظر رقابتهاى بىشتر بىن کادىلاک و لىنکلن و همىنطور کرایسلر هستم
(Ali(Chevy Nova
۱۱ آذر ۱۳۹۶رفقا نظر سنجى هم داریم
1. lincoln premiere 1957 لاىک
2. chrysler 300 1957 دىس لاىک
Hamid.Hellcat
۱۲ آذر ۱۳۹۶طرح چراغای عقبش رو نمی پسندم ولی در کل خیلی با ابهت شده به ویژه نحوه نامگذاری مدل های مختلف لینکن که داره برمیگرده به اصالت خودش
کاش کادیلاک هم همین کارو میکرد
CNA
۱۱ آذر ۱۳۹۶ولی جلوش شبیهه ایودی q7 قدیمی شده
عقبش فک کنم شبیه یه ماشین چینیه
دقیق اسمشو نمیدونم
(Ali(Chevy Nova
۱۱ آذر ۱۳۹۶Cna
خوب تو طراحى خودروها شباهتها انکار ناپذیر هست
مثل نسل جدید بنز cls که همه ى دوستان جلوش رو با برلىناس اچ 230 شبىه دونستن
moein
۱۱ آذر ۱۳۹۶تو رو قرآن به چیز نگید خندمون بگیره
همین مونده لینکلن که اسمش رو تریلی هم نمیکشه،بیاد از آئودی اونم نسل قدیم بیاد تقلید کنه
مگه دارید درباره کمپانی دانگ فانگ حرف میزنید؟؟؟?
(Ali(Chevy Nova
۱۱ آذر ۱۳۹۶معىن جان
در مورد لىنکلن بگم که افتخاراتش به حدى هست که به قول شما اسمش رو ترىلى نمىتونه حمل کنه
شرکت لىنکلن از اول تاسىسش مورد توجه ثروتمندان بود
شرکت لىنکلن و شرکت کادىلاک موسسشون جناب هنرى لالند بود
شرکت لىنکلن و کادىلاک تخصص اصلىشون ساخت لىموزىنهاى بسىار نفىس و گرون از گذشته تا به حال بوده
شرکت لىنکلن در دهه هاى 30 با تولىد محصولاتى نظىر مدل k و مدل زپىر که موتورهاى 12 سىلندر داشتن به رقابت محصولات 12 و 16 سىلندر کادىلاک مىرفت
در 1939 لىنکلن مدل جاودانه کانتىننتال رو با موتور 12 سىلندر عرضه کرد و همىن محصول باعث شد لىنکلن تا سالهاى متمادى براى روساى جمهور امریکا لىموزىن بسازه و از کادىلاک جلو بىوفته
CNA
۱۱ آذر ۱۳۹۶مگه من حرف از تقلید زدم
مگه من گفتم لینکلن مثله دانگ فنگه
من گفتم شبیهه و واقعاً شبیهه
چه بخوای چه نخوای
و خواهشاً حرف یکیو عوض نکن
(Ali(Chevy Nova
۱۱ آذر ۱۳۹۶Cna
معىن منظورش جواب این حرف شما بود
((عقبش فک کنم شبیه یه ماشین چینیه))
ولى اگه روى صحبتت با من هست باىد بگم شباهتهاى طراحى تو دنىاى خودروها خىلى مواقع رخ مىده و نمىشه کارى کرد
مثل شباهت انکار ناپذیر قسمت جلوى packard caribbean 1956 و mercury monterey 1956
پس این شباهتها از قدیم هم بوده
就哦还能
۱۱ آذر ۱۳۹۶*** خودروسازای داخلی که بجز هدر دادن سرمایه و منابع، خون ملت بیچاره رو هم کردن تو شیشه
ای مرگ بر این نظام پول پرست
Mehdi TuRbO
۱۲ آذر ۱۳۹۶میدونم بی ربط ولی معنی اسمتو میتونم بپرسم جلب توجه کرد برام،در مورد خودرو میشه همچین خودرویی دید و ازش گذشت،حالت طراحی بدنه جلوش خیلی زیباس منو یاد بنتلی میندازه ک دلیل اینک عاشقش شده بودم همین حالت طراحی جلوش بود،قیمتاشونم ک عالیه نسبت به رقیباشون.
ی همچین خونه ای با ی همچین ماشینی تو خارج داشته باشی دیگ چیزی نمیخوای.
Kamran
۱۱ آذر ۱۳۹۶کابینش میتونست از این بهتر باشه
Mehdi TuRbO
۱۲ آذر ۱۳۹۶طراحی داخلش خیلی سال همینه شاید یکم قدیمی شده باشه ولی من عاشقشم یکی به خاطره اینک دندش وسط کنسول نیست و ی حالت مخفی داره و اینک دستگیره داشبوردش مخفیه یکم خاصش کرده داخل زرشکیش خیلی خوش رنگ.
Kamran
۱۱ آذر ۱۳۹۶در کل از نظر فنی و ظاهری عالیه
فرهاد
۱۱ آذر ۱۳۹۶اون ال ای دی های زیر چراغای جلو منو یاد رولزرویس میندازه. کاش طراحی داخلیشم عوض میشد
Mahdi Chevrolet
۱۱ آذر ۱۳۹۶همه چیش عالیه نیازی به تعریف و تمجید نداره
خداروشکر اسماشو اون جوری که من دوست دارم تغییر داد
عشق ماشین
۱۱ آذر ۱۳۹۶واقعا خوشگل شده.بخصوص داخل کابینش محشره
ونوم اف ۵
۱۱ آذر ۱۳۹۶حالا شد ماشین امریکایی با اسم خیلی بهتره تا اینکه با حروف و عدد نامگذاری بشه
حمیدرضا
۱۱ آذر ۱۳۹۶انقدر اروپایی ها و ژاپنی ها از موتورهای کوچیک توربو استفاده کردن امریکایی ها هم دارن به این سمت لیز میخورن ولی در کل چهره خوبی داره منتهی ایرادی که ساخته های فورد داره سیستم انتقال قدرتشه که باعث میشه توان بالای موتور خیلی تو دید استفاده کننده نیاد
mostafa
۱۱ آذر ۱۳۹۶فقط تنها چیزی که می تونم بگم
کاش میتونستم. یکیش رو بخرم
خیلی از طراحی خارجی و داخلیش خوشم اومد
مهدی اکرمی
۱۱ آذر ۱۳۹۶از نظر کیفی و فنی که کاملا مناسبه، در مورد طراحی هم اگه جلوپنچره رو با انگشت بپوشونید متوجه شباهتش با آئودی Q7 قدیمی میشید، چراغ های عقبش هم منو به یاد تسلا مدل S میندازه، ولی طوری نیست که بگیم طراحیش رو کپی کردن، در کل خوبه ??