لینکلن

همراه با لینکلن کانتیننتال لیموزین استیو مک‌کوئین

لیموزین‌هایی که از تبدیل سدان ها به وجود آمده‌اند دیگر کم‌کم به مدهای سال‌های گذشته تبدیل می‌شوند. مخصوصاً اینکه مردم امروزی بیشتر از همیشه به سوی کراس اوورها و شاسی بلندها هجوم آورده‌اند. این موضوع جای شرمساری دارد زیرا لیموزین‌های طویل و کم ارتفاعی چون این‌یکی به اندازه‌ی بسیاری از خودروها جذاب هستند.


خودرویی که مشاهده می‌کنید لینکلن کانتیننتال ۱۹۶۵ است که شبیه هیچ‌یک از نمونه‌های دیگری نبوده و به جای فاصله بین محوری استاندارد و سقفی بازشو، طویل‌تر بوده و سقفی ثابت دارد.


این لیموزین کلاسیک توسط لمان-پترسون به این شکل درآمده و کار انجام شده به حدی خوب بوده که فورد گارانتی خود را برای تمامی ساخته‌های این شرکت ارائه کرده است؛ و البته کار آن‌ها به قدری خوب بوده که سلبریتی‌های زیادی خودروهای آن‌ها را خریده‌اند.


رئیس‌جمهور لیندون جانسون یکی از آن‌ها را دارد. سناتور رابرت کندی، فرماندار نلسون راک فلر و حتی وزیر امور خارجه شوروی سابق آندری گرومیکو یکی از خودروهای این شرکت را دارند؛ اما داستان این خودرو بسیار جذاب‌تر است زیرا استیو مک کوئین اسطوره‌ای مالک آن بوده است.


البته که مک کوئین بخاطر راندن فراری‌ها و پورشه‌ها و موتورسیکلت‌های خود بهتر شناخته شده است؛ اما بعضی مواقع نیز درخواست راننده می‌کرده و در این زمان‌ها مک کوئین از لیموزین خود استفاده می‌کرده است. از جمله تجهیزات لوکس خودرو در آن زمان می‌توان به حائل کابین و لیوان‌های کریستالی اشاره کرد.

این خودرو ماه آینده در حراجی سانتا مونیکا حضور خواهد یافت و تخمین زده می‌شود با بهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار فروخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    یعنی ب معنی واضح کلمه میگم ک من عاشق کانتینتال ۱۹۶۵ هستم❤
    واقعا از زیبا ترین ماشین های دنیاس??
    در وصفش هیچی نمیتونم بگم?
    ولی نسخه های عادیش رو بیشتر دوس دارم تا لیموزین!

    1. ونوم اف ۵

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      با اجازه دوستان امریکایی باز من به لینکلن کانتیننتال های کلاسیک از کشتی کانتیننتال استفاده کنم از بس که هیولاس و لوکسه

    2. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      بسىار زىبا و با ابهت هستش

  2. Germany

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کم کم داره دلم به حال خودروسازی آمریکا می سوزه چون تولید خیلی از خودروهاش متوقف شده و قراره تولید چند تای دیگشون هم متوقف بشه از جمله
    بیوک ورانو
    کرایسلر 200
    کرایسلر تاون اند کانتری
    دوج دارت
    دوج گرند کاراوان
    جیپ کامپس
    جیپ پاتریوت
    کادیلاک ELR

    1. Mahdi US CARS

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1474 ديدگاه)

      آمریکا به دلسوزی تو احتیاج نداره
      دلت به حال افکار اشتباهت بسوزه

    2. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      تو دلت به حال وضعىت اسفناک خودروسازى المان بسوزه که بى ام و سرى 6 رو ىواشکى از رده خارجش کردن تو فروشش افتضاح بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Achtung

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خیلی خوشگله . یکی از دلایلی که از ژاپنیها متنفرم اینه که با مدلهای درپیت ارزون پلاستیکی رقابت رو منحرف کردن و باعث شدن دیگه نتونیم ماشین خوب سوار بشیم .

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      جاااااااااااان?????
      یکی بیاد به داد این برسه!!!!!

      (در اینکه ماشین های آمریکایی فوق العاده بودند و هستند و خواهند موند شکی نیس ولی “باعث شدن نتونیم ماشین خوب سوار شیم”.. دوست عزیز ماشین میدونی چیه که این حرفو زدی???)

    2. عطا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      Achtung داداش اصا اینا رو ول کن خودت جطوری؟ :|
      … به هر حال هر چی باشن از ما ها بهتر هستند و باید قبول کنیم. البته خیلی بهتر. حالا چه ربطی به ماشین خوب سوار نشدن ما داره؟

    3. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (568 ديدگاه)

      من موندم کی به این لایک داده :))

      1. Mahdi US CARS

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1474 ديدگاه)

        اکانت فیک اومده و معلومه که لایک هم به خودش میده

  4. مهدی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    تو مقاله دوئل لینکلن و ولوو گفتم اون زمان که لینکلن خودروی لوکس میساخت بنز اس در مقابلش حکم زباله رو داشت که خیلی ها دیسلایک دادند البته این به خاطر عدم اگاهی هست. من جدا و بدون اغراق میگم تو دهه شصت و هفتاد خودروهایی مثل اس کلاس تو لذت سواری و اسایش سرنشین نه تنها در مقابل امثال کانتیننتال و دویل و الکترا و … بلکه در مقابل محصول ارزون قیمتی مثل ایمپالا که واسه قشر متوسط رو به پایین ساخته شده بود هم حرفی واسه گفتن نداشت این رو باید تو نمونه های سالم تجربه کنید تا متوجه بشین

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (79 ديدگاه)

      زباله افکار متعصب بعضی هاست.مرسدس اس کلاس همیشه در صدر خودروهای لوکس دنیا بوده و هرقدر مدلهای مختلف بنز در طول زمان دچار فراز و نشیب شدند یا از سبد محصولات حذف شدند اما بنز برای کلاس اس همیشه سنگ تموم گذاشت و برتری این مدل رو حفظ کرد.

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. ونوم اف ۵

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      مهدی جون یه بار کافیه بنز اس کلاسیک رو با لینکلن کلاسیک تو همایشی جایی از نزدیک ببینن همزمان مقایسه کنن حق رو به تو میدن

      1. Mahdi US CARS

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1474 ديدگاه)

        دوستان توهین ممنوع
        بس کنید
        باز یه عده ریختن وسط که مشکل تراشی کنن

      2. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (7396 ديدگاه)

        ونوم جان داداش مگه اس کلاس رو هماىش راه مىدن؟؟؟؟؟

        1. ونوم اف ۵

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1267 ديدگاه)

          بله علی اقا منتها چون خواهان نداره بدون بلیت میبینن امریکایی ها رو باید بلیت بخری ببینی داداشم

      3. silver

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        بله ونوم
        تازه با وجود این که لوازم ماشین آمریکایی نسبت به کلاسیکای دیگه تقریبا میشه گفت ریخته و یه آمریکایی رو نسبت به ماشینای دیگه میشه ارزون تر جمع کرد ولی بازم مالکان به بلیط فروشی افتادن که خودش جای سوال داره !
        البته مدلایی از بنز هم داریم که از بس گرون قیمت اند که مالکین ماشین رو برای هر همایشی حرکت نمیدند و صد البته نیازی به بلیط فروشی برای امرار معاش و در آوردن خرجای ماشین ندارند !
        مرسدس ۳۰۰c
        170 کابریولت a
        دو نمونه مرسدس پونتون با سقف وباستو
        و خیلی مدلای دیگه هستند که ارزش جهانی بسیار بالایی دارند (بر خلاف بسیاری از هم دوره های امریکایی) و البته ممکنه سالی یکبار هم در همایش ها شرکت نکنند.

  5. Steve McQueen

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چه دورانی داشتم با این ماشین،یادش بخیر…..

    1. ونوم اف ۵

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      ما هم با فیلمهای شما

  6. Steve McQueen

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    برای شما که آمریکایی باز هستید. حتماً فیلم بولت را ببین دوست عزیز.توی این فیلم از دوتا ماشین اسطوره ای استفاده شده. از یک داج چلنجر ویک فورد ماستنگ مدل 1969 استفاده شده که توی فیلم صدای ماشین ها ی هشت سیلندر با روانت بازی میکنه

    1. ونوم اف ۵

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      دیدم فیلمشو راستی فورد اگه اشتباه نکنم ۲۰۰۹ یه موستانگ به همون رنگ به افتخار اون فیلم تولید کرد

  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    انقدری که ما اینجا امریکا المان ژاپن میکنیم خودشون به این اندازه تعصب ندارن.

    1. Mahdi US CARS

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1474 ديدگاه)

      اره دقیقا
      ولی کسی گوش نمیده

  8. Behrouz anzali

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بابا بیخیال عاشق ماشین همه ماشینا رو دوست داره لزومی نداره به هم بپرین بیخیال

  9. h

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (433 ديدگاه)

    پارسال که امدم تهران رفتیم خانه ساواک ، فکر کنم یه مدل همنطور داخل پارکینگش بود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا