نسل اول SUV فول سایز و لوکس لینکلن یعنی نویگیتور در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. نویگیتور هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. بااینکه لینکلن در سال ۲۰۱۵ نسل سوم نویگیتور را مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار داد اما همچنان گرد پیری و کهنگی بر چهرهٔ نویگیتور نشسته و خصوصاً در برابر فرزندان تازهنفس جنرال موتورز یعنی کادیلاک اسکالید و جمس یوکان دنالی حرفی برای گفتن ندارد. بنابراین لینکلن و در رأس آن فورد هم بیکار ننشسته و کار جهت ساخت و معرفی نسل چهارم نویگیتور را آغاز کرده است. در اولین قدم، لینکلن کانسپت نسل چهارم نویگیتور را در نمایشگاه نیویورک امسال رونمایی کرده و اعلان جنگی رسمی به اسکالید و یوکان نمود. بعلاوه با سرمایهگذاری تازهٔ فورد در بخش لوکس خود یعنی لینکلن، امید فراوانی به ساخت نویگیتوری کاملاً جدید و باشکوه وجود دارد. به همین دلیل در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ویژگیهای نسل آیندهٔ لینکلن نویگیتور.
طراحی خارجی باشکوه
لینکلن در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ با معرفی نمونهٔ کانسپت نسل جدید مدل کانتیننتال، زبان طراحی جدید خود را به جهانیان معرفی نمود. این زبان طراحی جدید برای اولین بار در مدلهای تولیدی، در فیسلیفت مدل MKZ بکار گرفته شد و سپس نسخهٔ تولیدی کانتیننتال نیز با همین زبان طراحی جدید به بازار آمد. حال با توجه به طراحی نسخهٔ کانسپت نسل چهارم نویگیتور میتوان گفت سومین خودروی لینکلن که از زبان طراحی جدید این برند سود میبرد قطعاً نسل چهارم نویگیتور خواهد بود. طراحی عضلانی و باشکوهی که با تقلید از کانتیننتال جدید شکلگرفته است اما در هیبت یک SUV تنومند. نویگیتور جدید با چراغهای جلو و پروژکتورهای مدرن به همراه جلوپنجرهٔ عظیم کرومی، طراحی بسیار جذابی خواهد داشت.
زیر پوست
در حال حاضر بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا از پلت فرم مشترک در طیف گستردهای از محصولات خود و زیرمجموعههایشان استفاده میکنند و این عملی نسبتاً شایع و همهگیر است؛ بنابراین گروه فورد هم از این قاعده مستثنی نبوده و نسل جدید نویگیتور را بر روی پلت فرم مشترکی با نسل آیندهٔ فورد اکسپیدیشن و F-150 جدید ساخته است که از ساختار بدنهٔ آلومینیومی سود میبرد. بااینحال ممکن است برخی استفاده از آلومینیوم را در یک SUV غولپیکر مناسب ندانند اما باید گفت در این خودرو از یک قاب ساختهشده از فولاد با مقاومت بالا استفادهشده است که در کنار استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه موجب کاهش وزن خودرو تا ۳۲۰ کیلوگرم گردیده است.
قوای محرکه
نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل فعلی نویگیتور صرفاً با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو عرضه میشود که ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد. نسل آینده نیز همانند نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل فعلی، فقط با پیشرانههای ۶ سیلندر عرضه خواهد شد. موتور پایهٔ نسل چهارم نویگیتور یک واحد ۳ لیتری V6 توئین توربو تزریق مستقیم سوخت با ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که از مدل کانتیننتال قرض گرفتهشده است. در تیپ بالاتر نویگیتور نیز نسل دوم موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست فورد استفاده میشود که حداقل ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشته و با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میگردد. این در حالی است که کادیلاک اسکالید و جمس یوکان دنالی همچنان با موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت ارائه میشوند. از دیگر گزینههای قوای محرکهٔ نویگیتور جدید میتوان به نمونهای هیبریدی که شامل یک واحد بنزینی-الکتریکی میشود اشاره کرد. بعلاوه امکان بهکارگیری یک واحد دیزل V6 که هماکنون در وانت F-150 ارائه میشود نیز برای نسل چهارم نویگیتور وجود دارد؛ اما آیا یک موتور دیزل با تصویر لوکس لینکلن همخوانی دارد؟
رقبا
کادیلاک اسکالید که در دو نوع استاندارد و نمونهٔ بافاصلهٔ محوری و طول بیشتر ESV ارائه میشود، مهمترین و اصلیترین رقیب لینکلن نویگیتور بشمار میرود. این در حالی است که نویگیتور آینده با فضای داخلی بیشتر و لوکستر (ازجمله استفاده از صندلیهای مدل کانتیننتال با تنظیم برقی در ۳۰ جهت) و همینطور وزن سبکتر به دنبال برگ برندهای نسبت دشمن اصلی خود، جنرال موتورز است. از رقبای دیگر لینکلن نویگیتور میتوان به مرسدس بنز GLS، لکسوس LX570، آئودی Q7، رنجروور و اینفینیتی QX80 اشارهکرده درحالیکه بهزودی رقیب دیگری بانام X7 نیز از سوی بامو به این جمع اضافه خواهد شد.
سخن پایانی
انتظار میرود SUV فول سایز لوکس آلومینیومی لینکلن اواخر امسال یا اوایل سال آینده معرفیشده و رقابت سختی را با کادیلاک اسکالید آغاز کند. این در حالی است گروه کرایسلر نیز وعدهٔ معرفی SUV فول سایز لوکس خود یعنی جیپ واگنییر را در سال ۲۰۱۹ داده است؛ بنابراین با عرضهٔ نسل چهارم لینکلن نویگیتور و نسل جدید جیپ واگنییر شاهد شکلگیری رقابت جذابی میان سه قطب خودروسازی ایالاتمتحده در بخش SUVهای فول سایز لوکس خواهیم بود.
Madjid
۲۲ تیر ۱۳۹۵از این شیک تر شاسی بلند داریم؟؟؟ به نظر من که نداریم.
king 918
۲۲ تیر ۱۳۹۵واقعا طراحی باشکوه خیلی هیولاست بی وجدان بابا بی خیال ……
چه کرده لینکلن باریکلا نه باریکلا …………..
اون پله های کنار ماشین تو ستون فقراتم این دیگه چیه وااااااااااااای …….
The Stig
۲۲ تیر ۱۳۹۵داریم. همون g class که عکسشو گذاشتی
ali
۲۲ تیر ۱۳۹۵پرچم لینکلن دوباره بدجوری داره بالا میره
ای جونم تک تک ماشینهای اصیل امریکایی
عشق امریکایی ها منتظر یه نبرد جانانه بین کادیلاک و کرایسلر و لینکلن این 3 کهنه کار لوکس ساز هستند اساسی
دوستان یه شعر برا شورولتم خوندم خواستم اینجا هم بگم که چقدر عاشقشم
آن کس که مرا گاز و ترمزبود،شورولت بود
آن کس که مرا مونس و جان بود، شورولت بود
افسوس که رفت از سرم آن سایه رحمت
آن کس که برایم امنیت بود، شورولت بود
البته شورولت رو هیچ زمان نخواهم فروخت همینطوری سرودم به عشقش
یا حق
Sina
۲۲ تیر ۱۳۹۵قیافش فوقلاده عالیه چهره شیک و چشم نوازی داره از ماشینهای با بدنه با زوایای نرم بیضوی یا تخم مرغی مثل ایووک یا این خیلی خوشم میاد
موتورهای انتخابیش v6 ء 3لیتری رو خیلی دوست دارم
جادار و تنومده استایلش ارتفاعش شیب کف پشتش نشون میده آفرود خوبی هم داره
اما داخلش و مخصوصن نوع باز شدن درهاش دیگه زیادی زیادی فضایی شده کاشکی این دو مورد رو هم مقولانه و متناسب با امروزه طراحی کنن
asa
۲۲ تیر ۱۳۹۵خدایا چه قدر باید خوس شانس باشم که تاوقتی زنده هستم قراره این امریکایی با شکوه، امریکایی اصیل، امریکایی که دیگه زیر سایه بحران اقتصادی نیست روبرویم،از طرفی دلم برای پدربزرگانم می سوزه که از دنیا رفتنو بازگشت قدرتمند امریکایی هارو ندیدن.امریکا باز برمیگرده به دهه پنجاه تا هشتاد،زمانی که ماشین نمیساخت،اثر هنری خلق میکرد،زمانی که خطوط بدنه هاشون با روان ادم بازی میکرد،مثل الدورادو یا بیوک وایلدکتll.خلاصتا اینکه چه کره ای دوست هستید چه چین،ژاپن،المان و هر کشور دیگه ای نمیتونید نفس بکشید،باید همیشه در خفقانی باشید که امریکایی ها بوجود اوردن.البته این حسو حدود ده های پنجاه تا هفتاد تجربه کردید.زمانی که امریکا یکه تاز بود.
asa
۲۲ تیر ۱۳۹۵یک تبریکی هم بابت شروع دوباره امریکایی ها به دوستاران آن مانند اقا نیمای گل،علی اقا«البته اونی که به انگیلیسی تایپ شده نامشون یا بهتر بگم جنابی که بالای من کامنت گذاشتن»و داش شروین و دیگر امریکایی دوستان واقعی که نام انها در خاطرم نیست.
Nima
۲۲ تیر ۱۳۹۵فدات داداش. ممنون. عزیزى
ali
۲۲ تیر ۱۳۹۵دمت گرمasa دوستان عشقه امریکایی حرفهات رو خوب متوجه میشن
اون بازی خطوط کادیلاک 59 یا اون جلوپنجره ی کنده کاری شده ی بیوکهای اوایل دهه ی پنجاه
کی میگه تاریخ بر نمیگرده بر میگرده یعنی امریکاییها دارن بر میگردوننش
امریکاییها دارن همون شاهکارهای بی مانند دهه ی 50 تا 70 رو با شکل مدرن اما با همون اصالت بر میگردونند
خدایا ماشینهای امریکایی رو در سراسر دنیا به تو میسپارم
asa جان داداشم برای اینکه من رو اسم ببری بگو علی نوا تو دانشگاه هم اینو بهم میگن و تو فامیل چون شوی نوام معروفه پیش همه
علي
۲۲ تیر ۱۳۹۵واقعا همینطوره که میگی فقط طراحی آرمش و دراش میرزه به کل صنعت اتومبیل سازی انگلستان .
ali
۲۲ تیر ۱۳۹۵خدایی انتخاب بین لینکلن و کادیلاک سخته
اصلا بین چندتا امریکایی یکی رو انتخاب کردن از شب اول قبر هم سخت تره
من همشون رو با هم میخوام
علي
۲۲ تیر ۱۳۹۵جملت عالی بود???شب اول قبر???کم کم دارم ازت میترسم. از اونور چجوری وارد سایت شدی ؟!! سلام به حوریها برسون?
فقط آمریکایی
۲۲ تیر ۱۳۹۵از نسل قبلی خیلی با کلاس تره
Nima
۲۲ تیر ۱۳۹۵من ۲ چیز رو واقعا خیییلى از آمریکایى ها دوست دارم. که واقعا توى شرکت هاى بخصوص آلمانى نمیبینم.
۱.ماشیناشون روح داره یعنى اسم با اصالت دارن: مثل کانتیننتال مثل کامارو مثل سیلورادو و بخصوص الدورادو(طلا پوش)
۲.ماشیناى آمریکایى توى اختلاف هر نسل واقعا چهرشون زمین تا آسمون فرق میکنه: مثال همین نویگیتور یا مثال ماستنگ و کامارو توى هر نسل یا تمام ماشیناشون بلا استثنا.
فقط باید شناخت قبلى داشته باشین تا بفهمین چى میگم. چون واقعا تمام وجود ماشین متحول میشه از فنى و ظاهرى.
احسان(احسان سابق)
۲۲ تیر ۱۳۹۵جنگ شاسی بلندهای لوکس امریکایی اغاز شده.البته که بعضیا فکر می کنن امریکایی ها در حال ورشکسته شدن هستن.گشت و گذار در سایت پدال رو به چنین افرادی پیشنهاد میکنم!!!
احمد باقری
۲۲ تیر ۱۳۹۵طراحی باحال و پرابهتی داره.
valid porsche
۲۲ تیر ۱۳۹۵طراحی داخلیش فوق العاده آدمو به وجد میاره
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵درود. از دوتا چیز توی این ماشین خیلی خوشم اومده. (گرچه کانسپته اما خواستنیه)
یکی اینکه به اِلمانهای لوکس توجه زیادی شده
و یکی دیگه اینکه طراحی داخلیش خیلی شبیه به ماشینهای قدیمی امریکاییه. همون فرمون و همون داشبرد قدیمی رو به شکل مدرن تعبیر کردن.
خوشحالم از اینکه امریکایی ها دوباره دارن برمیگردن. کاش پونتیاک هم برمیگشت
Nima
۲۲ تیر ۱۳۹۵کاش پونتیاک
کاش الدزمبیل
کاش مرکورى
کاش AMC
کاش هامر
کاش…
آمریکا توى این چند سال اخیر خیلى نابود شد خیلى ولى الان براشون واقعا خوشحالم.
ferrari
۲۲ تیر ۱۳۹۵باشکوه ودیگر هیچ…
دوچرخه سوار
۲۳ تیر ۱۳۹۵ولی نمیدونم چرا آلمانیها همیشه یه پا جلوترند.
BMW و پورشه ها یا بنز یا فولکس یا آئودی .
X5 x6 x7 _ کاین توربو _ بنز G وGLS _ آئودی q7
دوچرخه سوار
۲۳ تیر ۱۳۹۵البته وانتهای آمریکایی بهترینها هستند و از سطح جهانی بالاترند مثل پاور واگن 50 سال پیش که همین الان هم جزء بهترینهاست .
البته تویوتا تاندرا و نیسان تایتان هم حرف زیادی برای گفتن دارند .