لینکلن

رونمایی از کانسپت اویاتور، پیش‌نمایش کراس‌اوور جدید لینکلن

لینکلن روند جامع احیای محصولات خود را در پیش گرفته است و پس از معرفی مدل‌های جدید کانتیننتال، نویگیتور و ناتیلوس، حالا این برند آمریکایی با رونمایی از کانسپت اویاتور، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدید خود را ارائه کرده است؛ اما این اولین باری نیست که نام اویاتور در سبد محصولات لینکلن دیده می‌شود چراکه بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ نیز این شرکت اس‌یووی میان سایزی را با نام اویاتور تولید می‌کرد.

حال پس از تیزری که چندی پیش منتشر شد، لینکلن رسماً اویاتور جدید را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است. هرچند این خودرو به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده است اما بسیار به خودرویی تولیدی نزدیک است و به همین دلیل می‌توان آن‌را یک پروتوتایپ دانست. درهرحال این ماشین پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی آن است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. اویاتور یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفه است که به‌عنوان جایگزینی برای مدل کم‌فروش MKT در نظر گرفته شده و در بین شاسی‌بلندهای لینکلن بالاتر از کراس‌اوور ناتیلوس و پایین‌تر از اس‌یووی نویگیتور قرار می‌گیرد.

صرف‌نظر از اینکه اویاتور را کانسپت بدانیم یا پروتوتایپ، این ماشین کراس‌اوور فریبنده و باشکوهی است. در طراحی ظاهری این خودرو به بهترین نحو از زبان طراحی جدید لینکلن استفاده شده که پیش‌تر در مدل‌های کانتیننتال و نویگیتور دیده بودیم. در قسمت عقب اویاتور نیز امضای لینکلن یعنی چراغ‌های متصل‌به‌هم کار شده است. از سوی دیگر، درحالی‌که مدل MKT بر روی پلت‌فرم D4 فورد ساخته شده بود که با کراس‌اوورهای فورد اکسپلورر و فلکس مشترک بود، اویاتور چیزی بسیار بیشتر از یک فورد فلکس با پوستهٔ لینکلن است تا جایی که حتی از پلت‌فرم مشترکی با اکسپلورر هم استفاده نمی‌کند زیرا درحالی‌که فورد اکسپلورر کراس‌اووری دیفرانسیل جلو است، اویاتور روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب ساخته شده است.

لینکلن فعلاً اطلاعات زیادی را از اویاتور جدید اعلام نکرده است اما گفته شده که این کانسپت به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز است. همان‌طور که اشاره شد، فعلاً اطلاعاتی از مشخصات و ویژگی‌های این قوای محرکه اعلام نشده اما لینکلن گفته است که می‌توان در اویاتور در کنار موتور الکتریکی از یک پیشرانهٔ بنزینی V6 بای‌توربو استفاده کرد تا این کراس‌اوور به خودرویی قوی‌تر از بسیاری از سوپراسپرت‌های امروزی تبدیل گردد. این ادعا برای شرکتی که هرگز با خودروهای عملکرد بالا شناخته نمی‌شود بسیار جسورانه است اما چون اویاتور روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب ساخته شده، احتمال بالایی برای تجهیز به چنین قوای محرکه‌ای وجود دارد.

در کابین اویاتور اما لینکلن طراحی باشکوه و زیبای نویگیتور را در اندازهٔ کوچک‌تری ارائه کرده است. در داخل این کراس‌اوور لوکس سه ردیفه، ترکیبی از چرم کرمی‌رنگ به همراه‌تریم مشکی براق و همین‌طور تریم کرومی بکار رفته است. در کنار این ویژگی، لینکلن ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی‌های مدرن زیادی را هم برای اویاتور ارائه کرده است. ازجملهٔ این تکنولوژی‌ها می‌توان به نمایشگر ۱۲ اینچی برای ارائهٔ جدیدترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sync و همین‌طور امکان استفاده از تلفن همراه هوشمند به‌عنوان کلید خودرو اشاره کرد. علاوه بر این، اویاتور به سیستم ایمنی و کمک‌رانندهٔ جدید فورد بنام Co-Pilot360 و همین‌طور سیستمی بنام تکنولوژی پیش مشاهدهٔ تعلیق هم مجهز شده است. این سیستم پیش مشاهده با استفاده از یک دوربین، مسیر روبرو را اسکن کرده و بر این اساس بسته به شرایط جاده، سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند.

رئیس لینکلن آقای «Joy Falotico» در مورد اویاتور جدید گفته است:

«نسل جدید نویگیتور همچنان به جذب خریداران جدید به سمت برند لینکلن ادامه می‌دهد. به همین دلیل ما معتقدیم که اویاتور جدید هم با طراحی زیبا، تکنولوژی‌های پیشرفته و آپشن قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، خریداران بیشتری را به سمت نمایندگی‌های فروش لینکلن جذب خواهد کرد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به خانواده‌هایی اشاره کرد که به دنبال کراس‌اوور لوکس سه ردیفه هستند».

به‌طورکلی اویاتور یک پیش‌نمایش فوق‌العاده است که به‌سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که چقدر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن در نسخهٔ تولیدی هم حفظ خواهد شد. این در حالی است که لینکلن می‌گوید کانسپت اویاتور صرفاً یک پیش‌نمایش نیست بلکه جهت هدایت کل لینکلن را نشان می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت آینده‌ای روشن در انتظار اویاتور و به‌طورکلی برند لینکلن است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (306 ديدگاه)

    دیگه اینقدرم خوب نباش لعنتی

    1. علی

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اگه اون ۳.۵ لیتری تویین توربوی فورد GT روش بزاره
      ب علاوه ۲ تا موتور برقی
      از نظر خروجی تنه ب تنه ی کاین توربو اس میزنه
      شاید ردشم بکنه

    2. peyman

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      بگم طوفان شده یا زوده؟

  2. charger

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (393 ديدگاه)

    هر روز عشقم به لینک بیشتر میشه

  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (986 ديدگاه)

    حالا بگید سلطان لوکس ساز امریکا کیه صدای کادیلاک نمیشنوم ……. مخصوصا با اون سیستم مسخره نام گذاری ….. سلطان لوکس سازی امریکااااااااااااااااااااااااااا لینکلن

    1. Amir Machine

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      سلطان لوکس‌سازهای آمریکا کادیلاک بوده و هست و مطمئناً لینکلن با MKC حتی به نزدیکی‌های شاهکاری به نام XT4 هم نخواهد رسید
      یه نگاهی به فروش این دو برند در آمریکا در سال 2017 بندازی هم بد نیست:
      کادیلاک 156 هزار دستگاه
      لینکلن 111 هزار دستگاه
      ضمناً تقریباً همۀ لوکس‌سازهای دنیا از مرسدس بنز و آئودی گرفته تا لکسس و ولوو از سیستم نام‌گذاری حرف و عدد استفاده میکنن و این یه رویۀ جهانیه
      البته در عالی بودن لینکلن هم شکی نیست، فورد بسرعت داره لینکلن رو احیا میکنه و این برند بزودی با محصولات جدید و زبان طراحی جدید، به رقیب سرسختی برای لوکس‌سازهای آلمانی و ژاپنی تبدیل میشه.
      این اویاتور هم بنظرم فوق‌العاده‌س که البته از اون طرف رقیب سرسختی بنام بیوک انکلیو روبروش قرار داره.
      الان دیگه لینکلن فقط باید یه دستی به سر و روی MKC بکشه که طراحیش هنوز متعلق به زبان طراحی قبلی لینکلنه

  4. ahmad m

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (63 ديدگاه)

    فوق العاده زیباست

  5. Omid622

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (740 ديدگاه)

    بهترین برند لوکس ساز آمریکا و بهترین سازنده شاسی بلند های لوکس

  6. Just German

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وااای وااای وااااای
    یعنی به عنوان یه ژرمنی فن همیشگی نمیتونم این ماشینو توصیف کنم
    به جراااات هماهنگ ترین طراحی و شیک ترین شاسی بلند جهانه…
    یعنی حتی خوشتیپ تر از ولار❤❤

    1. فرهاد

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (172 ديدگاه)

      شما آلمانی باز نیستی به اسم آلمانی باز کامنت گذاشتی عزیز خیلی ضایس دیگه خداییش??

  7. آرش آمریکایی

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (637 ديدگاه)

    صبح فکر میکردم کادیلاک xt4 قشنگ ‌‌ ترین کراس‌اووری هست که دیدم تا این که اینو دیدم

  8. MAHDI CHEVROLET

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1474 ديدگاه)

    همه چی یه طرف موتورش یه طرف
    از نظر فنی میخواد با گرند چروکی هم جداگونه رقابت کنه

  9. Hossein

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (157 ديدگاه)

    به معنای واقعی زیبا و جذابه
    دیروز کادیلاک یه شاهکار رونمایی کرد امروز لینکلن
    خوبی محصولات لینکلن اینه که خیلی به نسخه کانسپت وفاداره و با حداقل تغییرات به تولید میرسه
    واقعا زیبا بود
    به امید اوج گیری دوباره لینکلن و کادیلاک

  10. Divergence

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    این دیگه کانسپت نیست، میتونه راحت به عنوان محصول نهایی وارد بازار بشه

  11. M3csl

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (125 ديدگاه)

    چراغهای جلوش منو یاد نسل پیش سری هفت انداخت.

  12. احسان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    خیلی زیاد
    فورد گل کاشته
    به نظر من تناسب ابعاد و هماهنگی استایل کلی در همه بخش های بدنه اش را فقط میشه با رنج روور ووگ مقایسه کرد
    طراحی داخلی هم که شاهکار
    مطمئن هستم یه قیمت معقول و منطقی هم براش اعلام میشه

  13. حسن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2135 ديدگاه)

    اول نویگیتورِ تحسین برانگیز ، حالا هم این طراحیه جذاب وزیبا .
    دنیای خودرو سیاه یاسفید نیست ،رنگیه ،خودروی صفر یا صد هم نداریم .
    هر گل یه بویی داره تا به دل کی بشینه .نظرات المانی وار موجب فرار ی دادن ادمهای بیطرف میشه جاذبه ایجاد کن برا ماشینی که دوس داری.

  14. Sajjad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    چقدر هماهنگ و زیباست
    لذت بردم از دیدنش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا