لینکلن نویگیتور یک اسیووی فول سایز سه ردیفه با ظرفیت حداکثر هشت نفر، فضای بار کافی و ظرفیت یدک کشی بالا، کابینی مجلل با تریم چوبی و ماساژور صندلیهای ردیف اول و دوم است. بهتازگی لینکلن نسخهٔ فیسلیفت این خودرو را معرفی کرده است که هرچند مدل کاملاً جدیدی نیست اما ظاهری بروز و ویژگیهای جدیدی را برای آن به همراه داشته است مثل سیستم کمکرانندهٔ اکتیوگلاید که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را فراهم میکند. همچنین ازآنجاییکه این یک لینکلن است، ظرافت بالایی دارد و از سرنشینان با متریال مجلل و سواری نرم و آرام پذیرایی میکند. حال این فرصت را پیدا کردیم تا برای اولین بار پشت فرمان این شاسیبلند پرچمدار آمریکایی بنشینیم.
طراحی بیرونی
هرچند انتظار نمیرود یک اسیووی فول سایز هشتنفره خودروی کوچکی باشد اما نویگیتور واقعاً عظیمالجثه است. اصلیترین ویژگی در نمای جلویی اصلاحشدهٔ این ماشین جلوپنجرهٔ بزرگتر است که همان اول نگاهها را به خود جلب میکند. به همین دلیل، شاید چراغهای جلوی جدید نویگیتور کمتر به چشم بیایند. در عقب نیز چراغهای جدیدی دیده میشود که طراحی ظریفتری نسبت به قبل دارند ولی همچنان با یک نوار پهن کل عرض خودرو را پوشش دادهاند. ابعاد بزرگ نویگیتور هرچند کابین جاداری را فراهم کرده اما مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت. این خودرو مناسب شهر نیست مگر اینکه در صندلیهای عقب نشسته باشید و شخص دیگری پشت فرمان برای حرکت در ترافیک تلاش کند.
همچنین پارک کردن نویگیتور هم اصلاً کار آسانی نیست خصوصاً در شهرهایی که پارکینگهای کوچکی دارند. به همین دلیل، باید دنبال جای پارک بزرگی بگردید وگرنه با خراش روی سپرها مواجه خواهید شد. البته سنسورهای پارک استاندارد در جلو و عقب پارک کردن خودرو را راحتتر میکنند. نویگیتور همچنین به دستیار پارک فعال هم مجهز شده که پارک عمودی و افقی را بهطور خودکار با کنترل فرمان انجام میدهد و راننده فقط باید گاز و ترمز را کنترل کند. این سیستم در نسخهٔ فیسلیفت با تجهیز به سنسورهای جانبی ارتقاء پیدا کرده است. این سیستم از مالیدن به خودروهای کناری در پارکینگهای تنگ جلوگیری میکند.
تکنولوژیها
سیستمهای ایمنی استاندارد نویگیتور که قبلاً شامل هشدار برخورد جلو، تشخیص عابر پیاده و ترمز پس از برخورد میشد، حالا گسترش یافته و دستیار چهارراه را هم ارائه میکند. این سیستم در چهارراهها به راننده هشدار میدهد و در هنگام گردش به چپ اگر ترافیک خیلی نزدیک باشد بهطور خودکار ترمزها را فعال میکند. نویگیتور همچنین اولین محصول لینکلن است که به سیستم کمکرانندهٔ هندزفری اکتیوگلاید مجهز شده است. این سیستم درواقع نسخهٔ لینکلن از بلوکروز فورد است که بیش از ۲۱۰ هزار کیلومتر از جادههای امریکای شمالی را پوشش میدهد. هنگامیکه این سیستم فعال و دوربین و رادار آماده شوند، صفحه آمپر و هدآپ دیسپلی هردو آبیرنگ میشوند و راننده میتواند دستان خود را از روی غربیلک فرمان بردارد.
البته این صرفاً یک سیستم هندزفری است نه تمام خودران و بنابراین راننده نمیتواند پشت فرمان ایمیلهای خود را چک کند. اگر این کار را انجام دهد، دوربینی که چشمان راننده را کنترل میکند هشدار میدهد که به جاده توجه کند. عملکرد اکتیوگلاید تحسینبرانگیز است زیرا خودرو را با همان سرعتی که راننده تعیین کرده در لاین خود حفظ میکند و در ترافیک هم مثل یک انسان آن را کنترل میکند. این سیستم همچنین در پیچها هم بهخوبی خودرو را هدایت میکند اما در طول مسیر در چند پیچ سیستم از ما خواست که فرمان را در دست بگیریم؛ بنابراین، اگر اکتیوگلاید بتواند پیچهای بیشتری را بدون کمکِ راننده طی کند خیلی بهتر خواهد شد.
سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sync 4 نیز با ظاهری منحصربهفرد و دو برابر قدرت محاسباتی بیشتر، یکی دیگری از ویژگیهای جالبتوجه نویگیتور مدل ۲۰۲۲ است. سیستم تشخیص صوتی پیشرفته، یک نمایشگر لمسی بزرگتر ۱۳.۲ اینچی و یک صفحهنمایش ۵.۸ اینچی برای سرنشینان ردیف دوم بهمنظور کنترل سیستم تهویه و صدای سیستم صوتی در قسمت عقب از ویژگیهای این ماشین هستند. علاوه بر این، تمام موارد موردنیاز مثل اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم و آمازون الکسا هم در اینجا وجود دارد. Sync 4 با منوهای ساده، قابلیت سفارشیسازی نمایشگر و بهروزرسانی از راه دور، سیستم بینقصی است.
راحتی سرنشینان
کسانی که انتظار کابینی مجلل با متریال درجهیک، صندلیهای راحت و سواری آرام را دارند در نویگیتور هرگز ناامید نخواهند شد. پرچمدار لینکلن تجربهٔ یک خودروی لوکس واقعی را با لیستی طولانی از تجهیزات استاندارد مثل تریم چوبی واقعی، چرم مصنوعی پریمیوم، پارکابیهای چراغدار، غربیلک فرمان چرمی و چوبی با گرمکن و تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلیهای جلو ارائه میکند. نویگیتور همچنان خودرویی جادار، راحت و کاملاً مجلل است یعنی دقیقاً همان چیزی که از یک پرچمدار لوکس انتظار میرود. هرچند نما و احساس متریال استاندارد نویگیتور درجهیک به نظر میرسد اما صندلیهای جلوی ۳۰ جهته Perfect Position آپشن موردعلاقهٔ ما هستند.
سیستم ماساژ صندلیها حتی در طولانیترین رانندگیها کل بدن را راحت نگه میدارند و به لطف قابلیت تنظیم پدالها، پیدا کردن موقعیت ایدهآل رانندگی آسان خواهد بود. سرنشینان ردیف دوم و سوم نیز از همان متریال باکیفیت و فضای کافی بهرهمند خواهند بود اما فقط سرنشینان دوم میتوانند از ماساژور صندلیها لذت ببرند. سیستم صوتی سهبعدی Revel Ultima که ۲۸ بلندگو را در سرتاسر کابین ارائه میکند نیز موجب بهبود تجربهٔ رانندگی میشود. همهٔ این بلندگوها در جای مناسبی نصب شدهاند تا برای همهٔ سرنشینان کیفیت صدای درجهیکی را فراهم کنند. حتی صدای هشدارهایی مثل نبستن کمربندهای ایمنی یا باز بودن درها توسط ارکستر سمفونیک دیترویت ضبط شدهاند تا آرامش سرنشینان را بر هم نزنند.
نرم و درعینحال توانمند
نویگیتور خودروی بسیار بزرگی است و به همین دلیل لینکلن یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور را در سینهٔ آن قرار داده است. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و همچنان امکان انتخاب انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. البته در این فیسلیفت، تغییراتی جزئی در تنظیم پیشرانه صورت گرفته که قدرت آن را از ۴۵۰ به ۴۴۰ اسب بخار کاهش داده است ولی این موضوع تأثیر منفی بزرگی در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۲ ثانیهای که با نسخهٔ پیش از فیسلیفت ثبت کردیم نگذاشته است و نویگیتور برای یک اسیووی فول سایز ۲.۶ تنی بسیار سریع است.
در نویگیتور مدل ۲۰۲۲ همچنین صدای اگزوز موتور V6 هم اصلاح شده و حالا صدای جذابتر و مناسبتری را به این لینکلن بزرگ هدیه میدهد که میتواند با غرش یک V8 اشتباه گرفته شود. نویگیتور به لطف قدرت بالای پیشرانهٔ خود در بالا بردن سرعت در بزرگراهها هیچ مشکلی ندارد. این خودرو همچنین از حداکثر ظرفیت یدک کشی ۴ تنی برخوردار است و در قالب پکیج بکسل سنگین، یک سیستم جدید راهنمای دندهعقب تریلر هم برای آن ارائه شده است. پیشرانهٔ این ماشین بسیار توانمند و تهاجمی است اما اصلاً خشن احساس نمیشود تا جایی که گویی همان ظرافت کابین خودرو در محفظهٔ موتور هم جریان دارد.
این ویژگی در سواری خودرو هم وجود دارد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی با قابلیت پیشبینی جاده که از ۱۲ سنسور برای اسکن مسیر ۵۰۰ بار در هر ثانیه استفاده میکند، با نظارت کامل بر جاده و همینطور فرمان و میزان سرعت خودرو، ناهمواریهای جادههای خراب را پنهان میکند. البته آزمایش ما در جادههایی انجام شد که چندان ناهموار نبودند و به همین دلیل نتوانستیم خیلی کیفیت سواری نویگیتور را محک بزنیم اما در همین جادهها نیز خودرو سواری بسیار کنترلشده و نرمی را ارائه میکرد. حتی در معدود قسمتهایی که جاده خیلی هموار نبود، سواری شناور نویگیتور موجب بیخبری سرنشینان از کیفیت نامناسب مسیر میشد. البته برای قضاوت نهایی، باید با شاسیبلند لینکلن در جادههایی پر از دستانداز و چالههای بزرگ رانندگی کنیم تا واقعاً سواری آن را مورد آزمایش قرار دهیم.
قیمت و جمعبندی
در همهٔ تیپهای نویگیتور قیمت با ویژگیهای لوکس آن همخوانی دارد. قیمت تیپ پایهٔ استاندارد این خودرو از ۷۶,۷۱۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم در تیپ رزرو به ۸۷,۰۴۵ دلار میرسد. این تیپ همچنین در نسخهٔ کشیده هم قابل خریداری است. در صدر خانوادهٔ نویگیتور هم تیپ بلک لیبل با قیمت ۱۰۲,۹۸۰ دلار قرار دارد که نهتنها ویژگیهای پریمیوم بیشتری را ارائه میکند بلکه از تمهای طراحی داخلی منحصربهفردی هم برخوردار است که در دو تیپ پایه ارائه نمیشود. البته قیمت نویگیتور هرگز ارزان نیست اما همسطح دیگر خودروهای این کلاس است. بین تیپهای پایه و پرچمدار کادیلاک اسکالید تقریباً همینقدر اختلاف قیمت وجود دارد و قیمت پایهٔ جیپ گرند واگنییر هم حدود ۱۰ هزار دلار بیشتر است ولی تواناییهای آفرود بیشتری را ارائه میکند.
لینکلن نویگیتور مدل ۲۰۲۲ خودروی گرانی است اما در عوض شاسیبلند لوکس چشمگیری هم هست. در آزمایش ما در جادههای بیابانی پرپیچوخم آریزونا، این ماشین مثل یک کروزر بزرگراهی شایسته رفتار کرد. نویگیتور چه پُر از بچهها باشد و چه دوستان برای یک شب بیرون رفتن از شهر، با طراحی داخلی زیبا، تکنولوژیهای کمکرانندهٔ پیشرفته، سواری نرم و پیشرانهٔ قدرتمند، نوید یک تجربهٔ مجلل و راحت را میدهد.
مشخصات فنی
Lincoln Navigator Black Label 2022 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۶۵۵ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۵۹۰ تا ۲۹۲۵ لیتر |
ظرفیت بکسل | ۴ تن |
قیمت پایه | ۷۶,۷۱۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۹,۰۳۵ دلار |
سهند
۱۵ اسفند ۱۴۰۰خوبه خوشم اومد. بزرگترین رقیبش کادیلاک اسکالید است که نمیتونم دقیق بگم کدام بهتره البته اگر من با این پول میخواستم شاسی بلند بخرم احتمالا سایز متوسط میخریدم چون هندلینگ بسیار بهتری دارند
البته برای نشستن در صندلیهای عقب فول سایز بهتر است.
من^_^
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اگه نظر شخصی من باشه:
کادیلاک اسکالید
گرندواگونییر(حتما تو سایت جیپ ببینید امکانتشو)
لینکلن
البته واقعا جای یک و دو هی موقع نوشتن حتی جا به جا میشن و واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره ولی من طراحی اسکالید بیشتر به دلم نشست
Joker
۱۵ اسفند ۱۴۰۰با اینکه ماشین خوبیه ولی نمیدونم چرا تو بازارهای مهم کشورهای عربی استقبال زیادی ازش نشد! الان نسخه های صفر کیلومتر ۲۰۲۰_۲۰۲۱ رو میشه تو نمایندگی های امارات با قیمت های خیلی پایین خریداری کرد چیزی حدود ۳۰۰ هزار درهم که با رقم ۳۸۰ هزار درهم اوایل عرضه اختلاف ۸۰ هزار تایی داره! این در صورتیه که واسه نسل جدید لندکروزر و lx600 در نمایندگی ها رو از جا در میارن،واسه جی کلاس که دیگه نگو اونم با اون قیمت سرسام آور،فول سایزهای آمریکایی تو بحث فروش در مقابل آلمانی ها و ژاپنی ها خیلی ضعیف عمل میکنن،میشه گفت یک درصد هم شانس ندارن...
datsun
۱۵ اسفند ۱۴۰۰فهمیدن دلیلش خیلی سخت نیست پیجهای عربی تو یوتیوب یا اینستاگرام رو مشاهده بفرماید متوجه میشید .
Amir Machine
۱۵ اسفند ۱۴۰۰datsun
بهتره به آمار فروش اسکالید و نویگیتور تو آمریکا هم نگاهی داشته باشید با فروش لکسس LX و اینفینیتی QX80 مقایسه کنید
اسکالید: 40505
نویگیتور: 15631
اینفینیتی: 12572
لکسس: 3563
datsun
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بحث ما بازار خلیج بود داداش شما آمار ایالات میدی.
Amir Machine
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اون نوشته:
«فول سایزهای آمریکایی تو بحث فروش در مقابل آلمانی ها و ژاپنی ها خیلی ضعیف عمل میکنن،میشه گفت یک درصد هم شانس ندارن...»
شما در این جمله بازار خلیج میبینی؟
Raptor
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بازار های قطر و امارات و کلا خلیج که خیلی کوچیکن و اصلا تاثیر خاصی تو امار فروش ندارن
R@m!n
۱۵ اسفند ۱۴۰۰واقعا خیلی خنده داره صرفا بخاطر نبوده یه ورژن هشت سیلندر یه محصول از هر نظر برتر، نصف رقیبش که صرفا یه موتور هشت سیلندر داره، بفروشه !!
این عجایب فقط در آمریکا اتفاق میوفته.
Amir Machine
۱۵ اسفند ۱۴۰۰قطعاً نبود نسخه V8 در نویگیتور یکی از مهمترین دلایل فروش کمترش نسبت به اسکالید هست اما نکته دیگه اینکه اسکالید تو این کلاس به یک نماد تبدیل شده و تقریباً میشه گفت هیچ ماشینی تو این کلاس نمیتونه به این موقعیت و جایگاه برسه
اسکالید تو بخش فول سایز نماد ثروت و تجمل شده، فروش سال 2021 اسکالید هم افزایش فوق العاده ای داشته و به 40 هزارتا رسیده که هیچ ماشینی به گردش نمیرسه! برای مقایسه فروش GLS مرسدس 24 هزار تا بوده و نویگیتور فقط 15 هزارتا!
و حالا نکته جالب اینکه بنیان گذار SUV فول سایز لوکس مبتنی بر پیکاپ نویگیتور بود که سال 1997 معرفی شد، بعد GM که موفقیت نویگیتور رو دید و انگار دستپاچه شده بود، سریع و حول حولی نسخه لوکستری از GMC یوکان رو سال 1998 با اسم اسکالید معرفی کرد، این یه راه حل موقتی بود و سال 2001 نسل دوم و کاملاً اختصاصی اسکالید به بازار اومد
R@m!n
۱۵ اسفند ۱۴۰۰کاملا درست میگی امیر جان. متاسفانه فورد تا قبل ۲۰۱۰ با برند لینکلن کاملا بلاتکلیف عمل کرد و حتی جاهایی تا آستانه تعطیلی هم رفت اما بعد از رکود بزرگ آمریکا و جون گرفتن بازار و از طرفی بهبود دوباره برندهای آمریکایی خیلی سفت و سخت چسبید به احیای لینکلن و موفق هم بود.
تو این بازه ضعف لینکلن هم کدیلاک تو بازار بود و نسل به نسل بهتر و محبوب تر شد.
1123
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بنظر من که همین ویژگی باعث میشه از گرندوگونییر و اسکلید بهتر باشه
موتورش با اختلاف از رقباش بهتره و همین باعث میشه برعکس اونا توی بازار اروپا هم قیمت مناسبی داشته باشه
M.Kkarimi
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اتفاقا به شخصه تا الان بررسی ها و تست هایی که از دو تاشون دیدم ، اغلب ایرادات بیشتری از اسکالید در مقایسه با نویگیتور میگرفتن ، و در اون سمت واقعا نویگیتور نظر کارشناسا رو جلب میکرد …
احمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ناویگیتور بهمراه جنسیس GV80 و بنز GLS بهترین شاسی بلند های لوکس هستن 👏
Clean energy (صیانت!)
۱۵ اسفند ۱۴۰۰آماده حمله قاطعانه نوید باش
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۰🤣👌🏻
Raptor
۱۵ اسفند ۱۴۰۰هم قیمت لندکروزه!!!!! با این همه امکانات و کیفیت
GMA
۱۵ اسفند ۱۴۰۰آقای دهقان تشکر مطلب عالی بود
مهردادکمال
۱۵ اسفند ۱۴۰۰خیلی شیک و لاکچری هست هم. داخل و هم بیرونش بنظرم در حد رولزرویس شده که از این لحاظ تو کلاس بی رقیبه
GMA
۱۵ اسفند ۱۴۰۰رولزرویس چرم مصنوعی استفاده میکنه ؟😐
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۰این چرم مصنوعی کیفیتش از یه چرم سطح بالا بیشتر است در عین حال قیمتش کمتر هست .
چرم طبیعی رو هم میشه سفارش داد
GMA
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ممنون متخصص😐
Nima
۱۵ اسفند ۱۴۰۰نسخه پایه چرم مصنوئیه
بلک لیبل چرمه. در این حد که توى عکس هم حتى مشخصه.
GMA
۱۶ اسفند ۱۴۰۰نیمای عزیز نسخه تست شده بلک لیبل هست. در متن هم به صورت کاملاً واضح گفته شده «چرم مصنوعی پریموم»
نمیدونم، شاید من اشتباه میگم و حق با شماست
ولی به هر حال اینکه بگیم در حد رولزرویس هست مضحکه
BMW
۱۵ اسفند ۱۴۰۰لینکلن چه شیک و لاکچری و زیبا شده
Jdm باز
۱۵ اسفند ۱۴۰۰خیلی لاکچری و زیباست
در مقایسه با رقباش( گرند واگنیر_اسکالید_یوکان) هیچی کم نداره بجز یه موتور v8 چون امریکایی ها v8 پرست هستن امار فروش هم ببینید اسکالید حدود دو برابر نویگیتور فروخته اونم فقط بخاطر یه انجین v8
Behnam1012
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اصن جای حرفی باقی نمیذاره
فقط صندلی هاش ...😍
کوبیده
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اینکه از سواریش تعریف کرده بی خود نبوده
چند جا تو اینترنت دیدم ک محصولات لینکلن(مشخصا مرحوم mkz)برای سفرهای طولانی مدت بهترین گزینه هستند
ماکسیمیلیان
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بسیار علی👍🏻
یا علی🌷
پيمان
۱۵ اسفند ۱۴۰۰درود به همه. اتفاقاً برعکس … سال ٢٠٢١ سال فوق العاده موفقی برای لینکلن تو خاورمیانه بود و همین مدل نویگیتور یکی از پرفروش ها بود.. قطعاً این فیسلیفت از مدل قبلی هم بیشتر خواهد فروخت. تو خیابون ها هم میشه دید که چقدر این مدل زیاد شده و استقبال خوبی ازش شده.. البته قبول دارم که تویوتا و مدل لندکروز کلاً تو ذهن عربا سالهاس که جا افتاده ولی برندهای دیگه هم تو این بازار (مخصوصاً برندهای لوکس) سهم خودشون رو دارن و هر سال هم افزایش فروش داشتن مثل همین لینکلن …
...
۱۶ اسفند ۱۴۰۰لینکلن نویگیتور : ((حتی صدای هشدارهایی مثل نبستن کمربندهای ایمنی یا باز بودن درها توسط ارکستر سمفونیک دیترویت ضبط شدهاند تا آرامش سرنشینان را بر هم نزنند….))
هایما S5 شش دنده اتوماتیک ایران خودرو(هایما اس ۵ قبلی سی وی تی بود) : ((ابتدا لطفا پدال ترمز را فشرده ، سپس دکمه روشن و خاموش کردن خودرو را بفشارید تا خودرو روشن گردد))
ای کاربران پدال ، قضاوت با خودتان!
mm-yarlou
۱۶ اسفند ۱۴۰۰چقدر آپشن های کمک راننده داشت واقعا دیگه این حجم از هوشمندی زیاده
برقیه جارو برقی
۱۶ اسفند ۱۴۰۰خدایی فورد داره میترکونه عاشقشم عشقه غشق
Taha Ayoobi
۲ فروردین ۱۴۰۳هرچی بگی کمه براش
خیلی خفنه