کراساوور کامپکت لینکلن کرسیر خودرویی عالی برای پیمایشهای طولانی بزرگراهی است هرچند که در برخی قسمتها مشکلاتی دارد.
آیا یک چاقوی سوئیسی چندکاره که فقط یکی از ابزارهای آن واقعاً خوب کار میکند ارزش خرید دارد؟ شاید در بازار بتوان گزینههای همهکارهتری پیدا کرد که در کل بهتر هستند اما هیچکدام از آنها تیغهای بهخوبی این ندارند. این مثال در مورد لینکلن کرسیر ۲۰۲۳ صدق میکند که بهتازگی بروز شده است. این خودرو بهترین و مطلوبترین کراساوور کلاس خود نیست اما یک ویژگی فنی برجسته دارد که باعث میشود بهعنوان گزینهای برای خرید ارزش توجه را داشته باشد.
در بهروزرسانی مدل ۲۰۲۳ لینکلن پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر قویتر کرسیر را حذف کرده و این خودرو حالا فقط با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین، کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند غیر از نسخهٔ پلاگینهیبریدی گرند تورینگ با ۲۶۶ اسب بخار قدرت گزینهٔ دیگری نخواهند داشت. بااینحال، در آزمایش ما کرسیر ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که تنها یکدهم ثانیه از نسخهٔ ۲.۳ لیتری کندتر است.
چنین پرفورمنسی برای این کلاس منطقی است و نشان از خودرویی دارد که توانایی سبقتگیری در سربالایی را خواهد داشت. همچنین عملکرد ترمزهای کرسیر نیز چشمگیر بود زیرا در ۳۴.۷ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت متوقف شد که در حد مسافت توقف بهترینهای این کلاس یعنی پورشه ماکان و بامو X3 است. کراساوور کامپکت لینکلن پشت فرمان نسبتاً اسپرت احساس میشود و وقتی حالت رانندگی روی Excite قرار گیرد کاملاً سرزنده به نظر میرسد. همچنین روش انتقال نیرو به مسیر توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابلتوجه است.
در بهروزرسانی مدل ۲۰۲۳ لینکلن نمایشگر ۸ اینچی قبلی را با نمونهٔ بزرگتر ۱۳.۲ اینچی جایگزین کرده که در جای مناسبی نصب شده اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن بینقص نیست زیرا پاسخگویی آن به لمسها کمی کند بوده و اپل کارپلی هم مشکلاتی دارد. همچنین بهتر بود همهٔ کنترلهای سیستم تهویه به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی منتقل نمیشدند زیرا استفاده از دکمههای لمسی زیر نمایشگر بسیار راحتتر از جستجو در بین منوها است. این باعث میشود برای انجام تنظیمات چشم از جاده برداریم. دیگر تکنولوژیهای کرسیر اما کمنقصتر هستند و بهعنوانمثال، صفحه آمپر تمام دیجیتالی خودرو بدون مشکل کار میکند.
همچنین صندلیهای جلو هم از تنظیمات چشمگیری برخوردار هستند و با چرم باکیفیتی پوشیده شدهاند. خودروی آزمایشی ما حتی به ماساژور صندلی هم مجهز بود که عملکرد واقعاً آرامشبخشی دارد و در این کلاس بیسابقه است. بااینحال، هرچند در لیست آپشنهای کرسیر تهویهٔ صندلیهای جلو هم دیده میشود اما این تهویه کارکرد خیلی خوبی ندارد و فنهای آن بسیار پرسروصدا هستند. تودوزی خودرو مناسب شرکتی است که میخواهد بهترین لوکسساز دیترویت باشد و چرمها بسیار باکیفیت هستند اما خریداران پس از صرف کمی زمان داخل کابین ممکن است ناامید شوند زیرا بخش بزرگی از پانل درها از پلاستیک خشک و ارزان ساخته شده و صندلی عقب هم سفت است.
رانندگی با کرسیر در شهر تجربهٔ خیلی جالبی نخواهد بود زیرا میزان نوسان کمکفنرها کم است که روی دستاندازهای بزرگ سواری آرامی را به دنبال نخواهد داشت اما کراساوور لوکس لینکلن در بزرگراه خود را نشان میدهد. اینجا با کابین ساکت و تعلیق نرم، کرسیر به یک کروزر لوکس برجسته تبدیل میشود. لینکلن همچنین سیستم اکتیوگلاید را هم برای این خودرو ارائه کرده که نسخهای از سیستم نیمه خودران بلوکروز فورد است و در کنار سوپر کروز جنرال موتورز و اتوپایلوت تسلا یکی از بهترین سیستمهای خودران سطح دو در بازار محسوب میشود.
این سیستم نسبت به راننده نرمتر ترمز میگیرد، شتاب میگیرد و تغییر مسیر میدهد و در بزرگراههای نقشهبرداری شده پیچها را بدون مشکل طی میکند تا جایی که توانستیم بیش از ۲۰ دقیقه دستانمان را از روی غربیلک فرمان برداریم. همچنین حتی زمانی که شرایط برای رانندگی هندزفری مناسب نیست، کروز کنترل تطبیقی عملکرد خوبی از خود نشان میدهد و به راننده اعتمادبهنفس القا خواهد کرد. بهطورکلی، اکتیوگلاید کرسیر بهترین سیستم رانندگی نیمه خودکار در همهٔ شاسیبلندهای کامپکت لوکس بازار محسوب میشود.
جمعبندی
لینکلن کرسیر مدل ۲۰۲۳ یک کروزر استثنایی است. راحتی، سکوت و تکنولوژی رانندگی هندزفری این ماشین باعث میشود برای یک سفر جادهای بزرگراهی در این کلاس رقابتی هیچ خودروی دیگری را به آن ترجیح ندهیم و این همان تیغهٔ تیز در چاقوی سوئیسی است. شرایط دیگر ابزارهای کرسیر از مفید تا بشدت خستهکننده متفاوت است ولی این بدان معنا نیست که کراساوور کامپکت لینکلن ارزش خرید ندارد و برای کسانی که از چاقوی سوئیسی خود بیشتر در بزرگراه استفاده میکنند کرسیر مدل ۲۰۲۳ میتواند یک گزینهٔ قابلتوجه باشد.
نقاط قوت
عملکرد استثنایی سیستم نیمه خودران اکتیوگلاید
کابین ساکت و راحت
پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ قدرتمند
نقاط ضعف
ترکیب متریال باکیفیت و ارزانقیمت در داخل
مشکلاتی در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی
صندلیهای عقب نهچندان جالب
مشخصات فنی
Lincoln Corsair 2023 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۱۰ میلیمتر |
طول | ۴,۶۰۷ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۸۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۲۸ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۸۰۱ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۰ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۴.۷ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۳ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۷.۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۴۶,۷۷۰ دلار |
قیمت تستشده | ۶۱,۵۳۵ دلار |
DATSUN
۳۰ فروردین ۱۴۰۲عاشق لینکلنم . چه همین کرسیر چه نویگیتور و … . تجمل ، راحتی و کیفیت رو میشه تو مدل های مختلفش دید .
خدایی حلالشون باشه :)
MehdiTurbo
۳۰ فروردین ۱۴۰۲لینکلنم زبان طراحیه مخصوص خودش داره امضای خاص خودش که از چند فرسخی میتونی بفهمی لینکلن داره میاد مثل بی ام و
فقط خیلی در هیاهو نیس سر و صدا نکرده درصورتیکه تو همان لول
همیشه وقتی صحبت از امضا میشه همه از بی ام و و پورش یاد میکنند در صورتیکه لینکلن هم همینجور لینکلن،جیپ،جگوار،لندرور
پیام
۳۰ فروردین ۱۴۰۲خیلی اسم خطرناکی داره! یکم این ور اون ور تلفظ بشه کار تمومه!
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲بلوکروز فورد یا اکتیو گلاید لینکلن تقریبا جزو ضعیف ترین سیستم های خودران بود ، بالاخره سرمایهگذاری فورد جواب داد و الان جزو بهترین هاست
(Ali(chevynova
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ماشالاه اصالت لینکلن
امریکایی اصیل و زیبا
مردیم از خوشی
۳۰ فروردین ۱۴۰۲۶۲ هزار دلار ، گزینه های بهتری وجود دارند
محمد نادری
۳۰ فروردین ۱۴۰۲لینکلن چند مدل داره کلا ؟
Reza Waffen SS
۳۱ فروردین ۱۴۰۲تو کلاس SUV ها 6 مدل
Navigator – MKX – MKC – Aviator – Corsair – Nautilus
محمد نادری
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ممنون
❤ ب ت bugatti
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اصیل
زیبا
واقعا ماشین خانوادگی عالی هست
صندلی سفت عجب،مجبورا سفت کنن پیکان نرم تره
ولی در کل محشره
گازوئیل ریزه بین راهی
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ما با پراید تو جاده سبقت می گیریم یعنی مسابقه می دهیم اونوقت این کوکولا چطوری میرونن که نمی تونن با ۲۵۰ اسب قدرت سبقت بگیرن و خواهان قدرت بیشتری هستند و منتظر نسخه ۲۶۶ تایی هستند ، حداکثر سرعتشونم که ۱۳۰ تاست ،؛: یکی ساکن کالیفرنیا بیاد بگه ببینم درد اینا چیه
عاشق پدال
۳۱ فروردین ۱۴۰۲تو عمرم حتی یک سبقت امن ندیدم کسی گرفته باشه. این سبقاتیی که طرف از ۵ کیلومتری گاززززز رو تا ته میده بعدم با چراغ زدن و چراغ زدن راه باز میکنه اسمش سبقت نیست.
سبقت یعنی شما با سرعت قانون داری تو لایت میری ولی ماشین جلوییت سرعتش ۵ کیلومتر کمتره. میری تو لاین سبقت بعدم سبقت میگیری و برمیگردی لاین خودت.
Hamilton1970
۳۱ فروردین ۱۴۰۲کلا این سگمنت خیلی دوستداشتنیه.
SUV/کراساور خانوادگی مناسب جاده…
عاشق پدال
۳۱ فروردین ۱۴۰۲بهترین ماشین برا مسافرت جیپ گراند چروکی یا گراند وگووونیر.
تو ایران بهترین ماشین برا مسافرت لکسوس nx
Royal Driver
۳۱ فروردین ۱۴۰۲درکل آنچنان قبولش ندارم ولی اسمشو دوست دارم. نام یکی از جنگنده های نمادین آمریکایی ها تو جنگ جهانی بود. Vought F4U Corsair
مهردادکمال
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲المانی ها رو به شخصه ترجیح میدم