در ناتیلوس جدید هرچند نمایشگر پانورامای داشبورد همهٔ توجهات را جلب میکند اما این بهبود کیفیت متریال و ارائه پیشرانهٔ هیبریدی جدید است که لینکلن را سطح بالاتری ارتقاء داده است.
نسل جدید ناتیلوس نشاندهندهٔ تغییری بزرگ برای لینکلن است. در این ماشین هنوز هم پیشرانهٔ استاندارد یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت است اما موتور V6 توئین توربو حذف شده و جای آن را یک پیشرانهٔ هیبریدی ۳۱۰ اسب بخاری گرفته است. سامانهٔ چهارچرخ محرک هم حالا بهصورت استاندارد ارائه میشود و در داخل خودرو شاهد تکنولوژیهای زیادی مثل نمایشگر ۱۲۰ سانتیمتری هستیم اما توجه به جزئیات است که این شاسیبلند لوکس را واقعاً متمایز میکند.
طراحی بیرونی ناتیلوس با دستگیرههای دری که روی خط کمر قرار گرفتهاند، چشمگیرتر از قبل به نظر میرسد اما جایی که تغییری واقعاً بزرگ برای لینکلن را نشان میدهد داخل خودرو است. کیفیت متریال نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده و برخی قطعات کیفیت بالاتری نسبت به شاسیبلند گرانتر اویاتور دارند. مهمترین ویژگی در اینجا اما نمایشگر پانورامای ۴۸ اینچی است که در کل داشبورد کشیده شده و تا روی درها ادامه یافته است. این طراحی شاید ابتدا عجیب به نظر برسد اما خیلی زود به آن عادت کردیم زیرا نمایشگرهایی که باهم ترکیب شدهاند، بسیار کمتر از یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سنتی باعث حواسپرتی میشوند.
لینکلن همچنین برای این خودرو حالتی را طراحی کرده است که با استفاده از نمایشگر پانوراما، ماساژور صندلیها، سیستم پخش عطر و سیستم صوتی فراگیر فضای برای مدیتیشن را فراهم میکند که باعث آرامش سرنشینان میشود. البته این حالت فقط وقتی خودرو ایستاده است قابلاستفاده خواهد بود اما از ماساژور و سیستم پخش عطر میتوان هنگام رانندگی هم لذت برد. به لطف این ویژگی، پس از ۲۶۰ کیلومتر رانندگی با احساس آرامش کامل از ناتیلوس پیاده شدیم.
بهترین کلمه برای توصیف رفتار جادهای ناتیلوس هم آرامش است. ما با دو نمونه از این خودرو شامل هیبریدی بلک لیبل با رینگهای ۲۲ اینچی و رزرو بنزینی با رینگهای ۲۱ اینچی رانندگی کردیم که هردو بهطور استثنایی ساکت بودند. به همین دلیل، از ناتیلوس نباید انتظار شخصیت اسپرت داشت و هرچند حالت رانندگی اکسایت کمکفنرهای تطبیقی را سفتتر میکند و کمی حس به فرمان بیاحساس خودرو میافزاید اما این کروزر لوکس را به خودرویی برای حمله به پیچها تبدیل نمیکند.
ما بیشتر پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی نشستیم که بهترین موتور برای ناتیلوس است. در این قوای محرکه، نسخهٔ قویتر پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو که به لطف توربوشارژر بزرگتر ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکند با دو موتور الکتریکی ترکیب میشود. به لطف قدرت بیشتر، شتاب گیری با ناتیلوس هیبریدی در شیبهای تند نسبت به نسخهٔ بنزینی راحتتر صورت میگیرد درحالیکه ۲۵۰ اسب بخار قدرت در نسخهٔ بنزینی باید سختتر کار کنند و این موضوع سروصدای بیشتری را وارد کابین خواهد کرد.
در ناتیلوس جدید تکنولوژی همهچیز را در برگرفته است. در اینجا علاوه نمایشگر پانوراما، تکنولوژیهای زیاد دیگری وجود دارد که دیده نمیشوند اما به همان اندازه مهم هستند. تمام نسخههای این خودرو با مجموعهٔ کمکراننده Co-Pilot 360 لینکلن و سیستم نیمه خودران بلوکروز ارائه میشوند. سیستم مقابله با سروصدا، نمایشگر لمسی مرکزی ۱۱.۱ اینچی، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، نورپردازی داخلی و استارت از راه دور هم از دیگر تجهیزات استاندارد ناتیلوس مدل ۲۰۲۴ هستند.
قیمت ۸۰,۳۴۵ دلاری نسخهٔ هیبریدی بلک لیبل فول آپشن آزمایشی ما خیلی گران به نظر میرسد اما نه وقتی به لیست آپشنهایی شامل سیستم صوتی Revel با ۲۸ بلندگو، ماساژور و تنظیم برقی ۲۴ جهتهٔ صندلیهای جلو، سیستم تعلیق تطبیقی، سانروف پانوراما، گرمکن صندلیهای عقب و سیستم پخش عطر توجه کنید. البته اگر قید برخی از این آپشنها را بزنید، میتوانید سراغ تیپ رزرو بروید که اکثر این ویژگیها را با ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر ارائه میکند.
ناتیلوس حتی در گرانترین نسخه قیمتی ارزانتر از رقبای هیبریدی همکلاسی مثل بامو X5، مرسدس بنز GLE و ولوو XC90 دارد. البته خودروهای مذکور پلاگینهیبریدی هستند درحالیکه لینکلن هیبریدی معمولی است و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ندارد. بااینحال، کیفیت ساخت، توجه به جزئیات و ویژگیهای مطلوب، ناتیلوس را بیش از هر زمان دیگری به پرفروشترین شاسیبلندهای لوکس بازار نزدیک کرده است.
مشخصات فنی
ناتیلوس بنزینی | ناتیلوس هیبریدی | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۰ نیوتن متر | – |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۲ ثانیه | ۱۵.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت | |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر ترکیبی | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۹۰۷ میلیمتر | |
عرض | ۱,۹۵۳ میلیمتر | |
ارتفاع | ۱,۷۳۲ میلیمتر | |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۰۰ میلیمتر | |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم | ۲۱۳۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۲,۰۱۰ دلار | ۵۳,۵۱۰ دلار |
قیمت تستشده | ۵۶,۳۴۵ دلار | ۷۷,۳۴۵ دلار |
علی جردن
۲۷ اسفند ۱۴۰۲لینکن برند آمریکایی که ایرانا کم تر از بقیه برندهای آمریکایی مثل شورلت و فورد و جیپ باهاش آشنا هستن در حالی که بنظرم مثل کادیلاک لینکن عالیه
Immortal US
۲۷ اسفند ۱۴۰۲کادیلاک کم کم داره برمیگرده به جایی که باید باشه
کادیلاک باید لوکس ترین برند امریکا باشه همونطور که قبلا بود . لینکلن یکی دو سر و گردن پایین تر از کادیلاکه .
امیدوارم کادیلاک به همون جایی برسه که تنها رقیبش بنتلی و رولزرویس باشن .
net
۲۷ اسفند ۱۴۰۲سایت دو مشکل دارد
1_ به جای بارگزاری بیشتر شماره صفحات ۱۲۳۴ باشه چون زمانی که به صفحات مثلا دو ماه قبل مراجعه می کنیم و یک صفحه می خواهیم برگردیم میاد صفحه اول
2_ مثل سابق گزینه ویرایش قرار دهید
net
۲۷ اسفند ۱۴۰۲از بغل زه مشکی اطراف شیشه دربها قطع نشده و به سمت شیشه عقب رفته چینی شده
Amirreza.M
۲۷ اسفند ۱۴۰۲یه لحظه اسمتو دیدم فکر کردم میخوای از ظاهر ماشین ایراد بگیری که واقعا کنجکاو شدم بدونم چجوری ولی خوشبختانه دیدم نه خبر دیگه ایه
parhamiof
۲۷ اسفند ۱۴۰۲از ظاهر سایت ایراد گرفت.
net
۲۷ اسفند ۱۴۰۲این دیگه چه صفحه نمایش مسخره ای هست دیگه، صفحه نمایش فقط صفحه نمایش فورد رنجر ۲۰۲۲. ستون عمود شیشه جلو و شیشه عقب متضاد مشکی هست بد شده. چراغ متصل مشکی و سفید عقب بد هست. رینگ استیل بد هست.اگزوز مستطیل بد هست
𝐀𝐥𝐢
۲۷ اسفند ۱۴۰۲بابا شما هم کشتی مارو فقط نمایشگر فورد رنجر بابا یه عالمه خودروی دیگه هم هست که نمایشگر داشته باشه
۲۷ اسفند ۱۴۰۲نمایشگر فورد رنجر
net
۲۷ اسفند ۱۴۰۲در بین ماشینهای امریکایی با لینکلن حال نمی کنم طراحی داخلی و طراحی بیرونی متفاوتی داره و چراغ جلو و جلوپنجره هاش بد هست
(Ali(chevynova
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ماشالاه لینکلن سازنده کانتینتتال افسانه ای
لینکلن یه خودروساز با کلاس در طول تاریخ بوده و هست
سال ۱۹۶۹ لینکلن برای کانتیننتال ، جعبه ابزار تیتانیومی بعنوان یک آپشن در لیست تجهیزاتش قرار داده بود
لوگوی لینکلن در تمام کانتیننتالهای دهه ۷۰ که داخل لچکی عقب ستونهاش بود هم از طلای ۲۴ عیار بود
اینها نشون دهنده جایگاه لینکلن هست که از ۱۹۱۷ که تاسیس شده تا الان مشخص میکنه چه پرستیژ بالایی این برند داره و در کنار رقیب اصلیش یعنی کادیلاک همچنان امریکایی هستن و سهامشون رو به کشوری دیگه نفروختن
khashayar0
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اینکه هی میگی اصالت اصالت . اگه به اصالت و قدمته که بنز باید اول باشه که نیست.
در ضمن واقعا خسته نشدی از این همه چرتو پرت که تفت میدی. یکم بزرگ شو
از نگاه تو مثلا چون کشورهایی مثل چین و ایران و مصر و … که تمدن و تاریخ بیشتری دارن باید بهترین باشن و هی ماشالاه ایشالا بگیم. چرا ? چون قدمت بیشتری دارن چون اصالت دارن.
Taha Ayoobi
۲۷ اسفند ۱۴۰۲علی شوی عالی
(Ali(chevynova
۲۸ اسفند ۱۴۰۲خواهش دارم
سوشیانت
۲۸ اسفند ۱۴۰۲آفرین بر شما به هیتر ها توجه نکن کارت درسته👏
پیام۲
۲۸ اسفند ۱۴۰۲باهات موافقم ولی آمریکا از دهه ۸۰ به بعد یجوری گند زد که دیگه نمیشد طرفشو گرفت
Taha Ayoobi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲دهه 80 خراب شد ولب دوباره سرپا شد
هر کشور و هر برندی فراز و نشیب هایی داره
شاید بشه گفت آمریکا الان هم تو اوج نباشه ولی براچی نشه طرفشو گرفت.
Taha Ayoobi
۲۷ اسفند ۱۴۰۲خیلی خوشگل و با وقار و زیبا
Amirmohammad
۲۷ اسفند ۱۴۰۲چه کابین فوق العاده ای داره
MehdiTurbo
۲۷ اسفند ۱۴۰۲تو این لوکسا لینکلن و ائودی پورش خوب بودن
که لینکلنم با این طراحی داخلی مثل بنز و بی ام و زد جاده خاکی حیف اون کابینای فوق العاده نسل قبلش انگار اومدی سینما
MehdiTurbo
۲۷ اسفند ۱۴۰۲هر چند واقعا کیفیت بلندگوها و دکمه های تنظیم صندلی کنار و داشبرد وسط فوق العادست این طراحی اگه به جای اون سینما خانگی کیلومتر پشت فرمون داشت اون تبلتا را جمع میکردن هم طراحی فوق العاده و کامل میشد هم بیشتر حس خودرو میداد اینجوری بیشتر حس خودران داره هر چند در اینده دیگه خودرویی وجود نخواهد داشت و همه خودران میشن ولی حداقل تا اون موقع بزارن حس خودرو رو حس کنیم هر چند اصلا اینا ایران نمیاد 😂😂 هر چند از وضعیت نوشته هام عین خلا شده
MehdiTurbo
۲۸ اسفند ۱۴۰۲جالبیش اینه این دوتا کامنت من یکی تو یکیش گفتم طراحیش به خاطره این تبلت کشیده بد شده تو یکیش گفتم طراحیش و کیفیتش فوق العاده است ولی اگه به جای اون صفحه لپتابی کشیده کیلومتر میزاشتن عالی بود ولی تعداد لایکا دیس لایکا دوتاشون جا به جان 😂 دوتاش یکیه مازا فازا
HR3
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اون نمایشگر بزرگه میدان دید جلو رو کمتر نکرده ؟ قشنگه ولی دید شیشه جلو یه طوری شده
۲۷ اسفند ۱۴۰۲چقدر خوشگله جلوش یکم شبیه تیگو هفت پرو هست
داخلشو خیلی خلاقانه طراحی کردن دمشون گرم
ایکاش میتونستم بخرمش ایکاش تو ایران بود 💔
(Ali(chevynova
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اصالت
Amir
۲۷ اسفند ۱۴۰۲قیمتش خوبه مصرفش هم مناسبه ولی فک نکنم به پای ژرمن ها برسه
Taha Ayoobi
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ژرمن ها به پای این نمیرسن
Galant.VR4(JDM)
۲۸ اسفند ۱۴۰۲لینکلن برند خوبیه اما رقابت با آلمانی ها هنوز براش قفله خودتم میدونی. تازه این برند داره احیا میشه و بزار رقبای داخلیشو کنار بزنه تا بعد
Taha Ayoobi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲تا حدی
ولی لوکس تره
Dark Knight
۲۷ اسفند ۱۴۰۲از همه نظر خوبه به جز طراحی جلو ! کاملا بهم حس ماشین های چینی رو میده ( یه ماشین چینی تو ایران داریم که دقیقا شبیه اینه ولی انقدر چرته اسمشو نمیدونم ) برای لینکلن که برند لوکس فورد هست همچین طراحی اصلا خوب نیست اما در کل از نظر تکنولوژی از لکسوس rx بالاتر هست ، در حد ولوو xc90 یا آئودی q7 هست ولی به gle یا x5 نمیرسه
Gdm
۲۷ اسفند ۱۴۰۲دقیقا! جلوشو دیدم ی لحظه تیگو۸ اومد تو ذهنم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/chery_tiggo_8_phev-6.jpg
jalopy
۲۷ اسفند ۱۴۰۲من فقط زیبایی دیدم شما هارو نمیدونم XD
یوسف
۲۷ اسفند ۱۴۰۲به نظرم خیلی خوبه…. اما نه 80 هزارتا….
بعدشم از نمای جانبی خواسته ادای بزرگان رو در بیاره نتونسته….. ولی بقیش خوبه…..
Taha Ayoobi
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ببخشید اون بزرگان کیه که این خواسته اداشونو در بیاره؟
بزرگ این نباشه کیه
جرمی کلارکسون
۲۷ اسفند ۱۴۰۲چرا فرمونش اینجوریه
Taha Ayoobi
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اصالت
parhamiof
۲۷ اسفند ۱۴۰۲آمریکاییا تو طراحی داخلی دو سه لول از رقیباشون بالاترن واقعا.
(منظورم ماسل کارای آمریکایی نیست البته)
amirboss
۲۸ اسفند ۱۴۰۲لینکلن پس از یه ورشکستی تحت مالکیت فورد قرارگرفت و یه جورایی زیرمجموعه لوکس فورد محسوب میشه و همه اونو برای تولید لیموزین های معروفش میشناسن.
لینکلن اولین شرکتی بود که خودروهای مخصوص سیاست مدارهای آمریکا رو تولید کرد بین دهه های ۳۰ و ۴۰ و تو دنیا فکر کنم از اولین شرکت هایی بوده که موردتوجه سیاست مدارها بوده.
REZA
۲۸ اسفند ۱۴۰۲من کاری ندارم بااحترام به همه ولی خیلی دوست داشتنیه کلآ لینکلن دوست داشتنیه انشالله دارم میرم اونطرف قطعآ واسه خرید انتخابهای اولمه یا rx500 یا این زیبای جذاب البته نطر منه پیشاپیش عید همه دوستان مبارک