لینکلنهفته نامه

انتخاب شاسی‌بلند سال 2025 موتورترند

پس از یک هفته آزمایش و بررسی ۳۱ شاسی‌بلند جدید بازار، مردان موتورترند بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ را انتخاب کرده‌اند.

درحالی‌که شاسی‌بلندها بازار ایالات‌متحده را تسخیر کرده‌اند، حالا زمان انتخاب بهترین شاسی‌بلند بازار فرارسیده است. نزدیک به ۳۰ خودروی جدید یا بروز شده، در مرکز آزمایش هوندا در کالیفرنیا و همین‌طور جاده‌های واقعی کالیفرنیا باهم رقابت می‌کنند و داوران موتورترند، پس از یک هفته آزمایش و ارزیابی این خودروها بر اساس شش معیار اصلی موتورترند یعنی طراحی، مهندسی، مصرف سوخت، ایمنی، پرفورمنس و ارزش در برابر قیمت، نهایتاً شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ را انتخاب کردند.

شرکت‌کنندگان رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند

  • آکورا ZDX
  • آئودی Q4 E-Tron
  • ب‌ام‌و X2
  • شورلت اکوئناکس
  • شورلت اکوئناکس EV
  • فورد موستانگ Mach-E رالی
  • جنسیس GV80
  • هوندا پرولوگ
  • هامر EV SUV
  • هیوندای آیونیک ۵ N
  • هیوندای کُنا EV
  • هیوندای سانتافه
  • اینیوس گرنادیر
  • اینفینیتی QX60
  • اینفینیتی QX80
  • کیا EV9
  • لکسوس GX
  • لکسوس RX
  • لکسوس TX
  • لکسوس UX
  • لینکلن ناتیلوس
  • مزدا CX-70
  • مرسدس بنز G کلاس
  • پورشه کاین
  • ریویان R1S
  • سوبارو فورستر
  • تویوتا کراون سیگنیا
  • تویوتا لندکروزر
  • فولکس‌واگن ID.4

انتخاب ۱۰ فینالیست از بین این ۲۹ خودرو کار بسیار سختی است ولی بااین‌حال، مردان موتورترند روزها را در صحرای گرم و غبارآلود موهاوی در جنوب کالیفرنیا گذراندند و توانایی‌های آفرود، رفتار جاده‌ای، انعطاف‌پذیری کابین و موارد دیگر را در تمام شرکت‌کنندگان ارزیابی کردند. بدین ترتیب، درنهایت ۱۰ خودرویی که در ادامه خواهید دید، به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند. این خودروها بر اساس شش معیار مذکور ارزیابی خواهند تا نهایتاً از بین آن‌ها یک خودرو به‌عنوان شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ انتخاب شود و جایزهٔ کالیپر طلایی را از آن خود کند.

فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند

شورلت اکوئناکس

در رقابت شاسی‌بلند سال گذشته، ما شیفتهٔ شورلت ترکس شدیم و امسال مدل بزرگ‌تر اکوئناکس بود که ما را مجذوب خود کرد. نسل چهارم اکوئناکس حتی با وجود عرضهٔ نسخهٔ جذاب الکتریکی، هنوز هم گاو شیرده جنرال موتورز محسوب می‌شود. البته نسخه‌های بنزینی و الکتریکی اکوئناکس نه از لحاظ پلت‌فرم و نه بدنه هیچ اشتراکی باهم ندارند. برای کسانی که خواهان یک کراس‌اوور مقرون‌به‌صرفه با پیشرانهٔ بنزینی هستند، نسل جدید اکوئناکس بزرگ‌تر و توانمندتر شده و همچنان قیمت پایهٔ زیر ۳۰ هزار دلار را حفظ کرده است.

هامر EV SUV

هامر شاسی‌بلند به خاطر هدر دادن فاحش منبع گران‌بهای ساخت باطری، مصرف انرژی بشدت بالا، ابعاد بزرگ که یافتن جای پارک را دشوار می‌کند و ترمزهای ضعیف، ابتدا شبیه یک فاجعه به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین با وزن ۴ تن، کم‌بازده‌ترین خودروی الکتریکی جهان محسوب می‌شود. بااین‌حال، هامر هنوز هم از تویوتا پریوس هیبریدی مصرف انرژی کمتری دارد و ما عاشق رانندگی با آن هستیم. علاوه بر این، دلیل راه‌یابی هامر به جمع فینالیست‌ها، کسب امتیاز بالا در شش معیار اصلی ما مثل برتری مهندسی بود.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه در نسل جدید خود، از ظاهر جدید، صندلی‌های ردیف سوم استاندارد و هزاران تکنولوژی با قیمتی جذاب بهره‌مند شده است. درواقع، هیوندای در این نسل کراس‌اوور میان سایز خود را از یک شاسی‌بلند معمولی به کراس‌اووی جعبه‌ای شکل و جذاب تبدیل کرده است. نسل جدید سانتافه فوراً به خودروی موردعلاقهٔ داوران رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ تبدیل شد و به دلیل بهره‌مندی از ویژگی‌های جذاب، به‌سرعت به مرحلهٔ فینال راه پیدا کرد. اکثر داوران نیز از عملکرد پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی این خودرو راضی بودند.

کیا EV9

کیا EV9 سال گذشته موفق به کسب جوایز زیادی شد و به همین دلیل، شاید این سؤال برایتان پیش آید که چرا امسال در قابت موتورترند حاضر شده است. دلیل این موضوع به زمان‌بندی عرضه بازمی‌گردد. کیا در سال ۲۰۲۳ شاسی‌بلند الکتریکی سه ردیفهٔ خود را در برای آزمایش در اختیار رسانه‌ها قرار داد ولی هنوز امکان رانندگی با آن در جاده‌های عمومی وجود نداشت. به همین دلیل، هرچند ما سال گذشته مجذوب EV9 شدیم ولی طبق قوانین، مجبور شدیم آن را برای حضور در رقابت شاسی‌بلند سال گذشته رد صلاحیت کنیم.

لکسوس GX

برخی از ما منطق عرضهٔ تویوتا پرادو با بدنه‌ای مشابه لکسوس GX و نام لندکروزر در آمریکای شمالی را زیر سؤال بردیم ولی مدل پرچم‌دار GX550 لاکچری پلاس، به همهٔ ما یک جهش بزرگ برای GX را در جذابیت و راحتی نشان داد حتی با اینکه احساس مرسدس G کلاس را نداشت. برای اطمینان از اینکه در رابطه اشتباه نکرده‌ایم، تویوتا لندکروزر و لکسوس GX550 را به همراه مرسدس بنز G550 در بین فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ قرار دادیم.

مرسدس بنز G کلاس

زمانی که مرسدس اعلام کرد پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی G550 را با ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو جایگزین خواهد کرد، کمی نگران شدیم ولی مثل بسیاری از چیزهایی که این روزها در اینترنت می‌بینیم، این نگرانی‌ها بیهوده بودند. با این پیشرانهٔ شش سیلندر جدید هیبریدی خفیف، قدرت از ۴۱۶ اسب بخار به ۴۴۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده هرچند که گشتاور از ۶۱۰ به ۵۶۰ نیوتن متر کاهش یافته است. مطمئناً هنوز همه خواهان V8 هستند اما هم‌اکنون در دورانی قرار داریم که مزیت موتورهای V8 فقط در صدای جذاب‌تر است.

ریویان R1S

ریویان قصد عقب‌نشینی ندارد. این شرکت نسخهٔ سه موتورهٔ R1S را با ۸۵۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ بروز شدهٔ مدل چهار موتورهٔ این شاسی‌بلند را با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت به بازار فرستاده است. این یعنی اکنون R1S در نسخه‌های دو، سه و چهار موتوره قابل خریداری است که همگی از موتورهای خود ریویان استفاده می‌کنند. به لطف افزودن یک پمپ حرارتی، راندمان این ماشین در هوا سرد بهبود پیدا کرده، دوربین‌های جدید هشت برابر وضوح بهتری دارند و آخرین نسخهٔ سیستم کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ ریویان به لطف چیپست جدید، پیشرفت بزرگی داشته است.

تویوتا کراون سیگنیا

طی چند دههٔ گذشته، تنها استیشنی که در آمریکا شکست نخورده، سوبارو اوت‌بک است. حال همان استیشن را تصویر کنید که به‌اندازهٔ اوت‌بک خشن و زمخت نیست. در این صورت، به تویوتا کراون سیگنیا می‌رسیم. البته این داستان را قبلاً دیده‌ایم. ماجرای کراس‌اوورهای میان سایز دو ردیفهٔ تویوتا در آمریکا ابتدا با ونزا در دههٔ ۲۰۱۰ آغاز شد و سپس با یک ونزای دیگر که به‌تازگی از خط تولید کنار رفته ادامه یافت. این خودروها هردو شکست خوردند و کراون سیگنیا آخرین تلاش تویوتا برای شکستن این طلسم محسوب می‌شود.

تویوتا لندکروزر

لندکروزر یکی از محبوب‌ترین خودروها در رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ موتورترند بود. این آفرودر نمادین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که آن را به یک فینالیست جذاب تبدیل می‌کند. داوران تحت تأثیر طراحی رتروی لندکروزر قرار گرفتند و از پیشرانهٔ هیبریدی و توانایی‌های آفرود آن خوششان آمد. همهٔ داوران تویوتا را به خاطر طراحی جذاب لندکروزر جدید و یادآوری طراحی‌های دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ تحسین کردند ولی انتظار داشتیم فضای داخلی آن‌هم از جذابیت بیرون برخوردار باشد.

لینکلن ناتیلوس، شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ موتورترند

ناتیلوس برند لینکلن را به سطح جدیدی ارتقاء داده و ما را به آیندهٔ این برند لوکس آمریکایی امیدوار کرده است. نسل سوم ناتیلوس سعی نمی‌کند آلمانی یا بیش‌ازحد اسپرت باشد. این خودرو زیر پوست آمریکایی خود، یک کروزر راحت با توانایی‌های آفرود در صورت نیاز است. ما توجه لینکلن به جزئیات را تحسین می‌کنیم. برند لوکس فورد در داخل کراس‌اوور جدید خود از متریال گران‌قیمت و نرمی استفاده کرده که فضایی آرامش‌بخش را ایجاد کرده‌اند. سیستم کمک‌رانندهٔ بلوکروز بدون نقص وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و صفحه‌نمایش ۴۸ اینچی که کل عرض داشبورد را پوشش داده هم در ارتفاع پایینی جای گرفته تا در دید راننده یا سرنشین اختلال ایجاد نکند.

ناتیلوس روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و از پیشرانه‌های جدیدی شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و هیبریدی کم‌مصرف با ۳۰۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. نتیجه، خلق شاسی‌بلندی با فرمان سبک و پاسخگویی بالا است. قدرت به‌آرامی تحویل داده می‌شود و سیستم تعلیق نرم و راحت است. مأموریت اصلی ناتیلوس این است که در هر شرایطی رانندگی بدون استرسی را فراهم کند و این کار را به‌طور شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد. همچنین بسیاری از نقاط قوت این خودرو در تیپ‌های پایینی هم وجود دارند. به‌طورکلی، دورانی که لینکلن مترادف با خودروهای پیرمردی بود گذشته و این ناتیلوس جدید برای جوانانی طراحی شده که به دنبال احساس خاص بودن هستند.

مشخصات فنی

Lincoln Nautilus Hybrid
پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو هیبرید
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک چهارچرخ
طول ۴,۹۰۷ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۳۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر
وزن خالص ۲۱۳۸ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۲ ثانیه
توقف از ۹۶ ۴۰.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۷۴ جی
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۷۷,۴۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۹,۴۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. amirkhanzadeh

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    انتخاب من بنز g کلاس
    تماشای وقار
    کیفیت و موتور و اصالت این خودرو حرفی رو برای گفتن نمی ذاره
    و از همه مهم تر ستاره با غرور روی جلو پنجره خودرو همه چی رو ثابت می کنه

    موافقم 65
    مخالفم 43
    1. داریوش

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      نوات رو سوار شو و زیادی حرف نرن..

    2. هراکلیوس

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (281 ديدگاه)

      لکسوس سلطان قد بلند

      موافقم 36
      مخالفم 31
    3. نانو

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اخه اینم شد انتخاب ظاهر ماشین چینی داخل هم فرمان زشت کنسول بازی

      موافقم 26
      مخالفم 32
      1. amirkhanzadeh

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        نانو جان سهام لینکلن برای شرکت های چینی
        برای همین ظاهر چینی داره مونتاژ قطعات بی کیفیت

        موافقم 17
        مخالفم 32
        1. Taha Ayoobi

          ۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          امیر فشار ضرر داره.

          موافقم 10
          مخالفم 12
    4. علی Shelby

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (540 ديدگاه)

      باز انتظار سانتافه رو داشتم ولی ای وی ۹ رو نه
      ولی داخل لینکلن رو میتونستن بهتر در بیارن خیلی توش طوسیه

      موافقم 6
      مخالفم 12
  2. فريد

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (526 ديدگاه)

    لینکلن از اون ماشینایی که زیاد شناخته نشده اون طوری که باید ولی کیفیتش خیلی خوبه

    موافقم 28
    مخالفم 7
    1. A

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      میشه همه خودروهاش بجز پرچمدارش رو میشه مثل استون مارتین، جگوار، اینیوس، آلفارومئو و… جزو خودروهای خاص‌پسند قرار داد

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. JDM سابق

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    مثل اینکه قراره جنگ دیگری در کامنت ها رخ دهد

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      متاسفانه

      موافقم 6
      مخالفم 4
  4. (Ali(chevynova

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    ماشالاه لینکلن
    غیر این بعید بود براش

    موافقم 20
    مخالفم 28
    1. JaMsHiD_R1988

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      یذره راجع به این تحقیق کن ببینی از روی چه ماشینی ساختنش
      کمک گرفتن عیب نیست ، در کل صنایع رواج داره . ولی از بت های آمریکایی که از هیچکس توی خودروسازی کمک نمیگیرن که حتی ترمز های ماشینشون هم خودشون درست میکنن بعید بود😁

      موافقم 16
      مخالفم 11
    2. Nismo

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      ماشالا چانگان چین که این لینکلن رو ساخته

      موافقم 22
      مخالفم 15
      1. amirkhanzadeh

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        این و طاها کمبود اطلاعات دارند

        منظورش از ماشاالله هم ماشاالله چینه

        چون تمام سهام لینکلن برای چینه

        موافقم 9
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          میشه یه نفر به من بگه کجا گفته سهامش برا چینه؟

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          نبود؟

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. سعیدرحیمی

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        خریدن سهام ب این معنی نیست که چانگان برای فورد ماشین بسازه بلکه از پولشون برای توسعه پلتفرمها استفاده میکنند! امروز آیا هندی ها برای لندروور آن رنجروور تجملاتی را ساخته اند؟!

        موافقم 5
        مخالفم 2
    3. Taha Ayoobi

      ۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      علی شوی ببین پشتوانه و اصالت چیکار کرده…

      موافقم 2
      مخالفم 2
  5. hosen

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    طراحی لینکلن ناتیلوس واقعا جذابه
    لکسوس gx و شورلت اکوئناکس هم لایق این عنوان بودن.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  6. ممد ژانگولر

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    خداوکیلی به ترتیب حق به شرح ذیل بود :
    لکسوس GX
    تویوتا پرادو
    هیوندای سانتافه با پشت سانسور شده بود

    موافقم 14
    مخالفم 14
  7. amirboss

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (754 ديدگاه)

    واقعا لینکلن روی این خودرو حسابی کار کرده و از کسل بودن تولیدات قبلش فاصله زیادی گرفته.
    امیدوارم این رویه همچنان ادامه داشته باشه.
    هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ کیفیت و مشخصات فنی قابل قبول هست.

    موافقم 6
    مخالفم 7
  8. BMZ

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    انتخاب کاملا منطقی و به دور از رشوه و پدرسوخته بازی

    چی شد که از بین g کلاس ، پورشه کاین ، ریویان R1 و حتی مزدا و شورلت اکوئناکس با همچین قیمتی، این ریبج چانگان رو انتخاب کردن

    موافقم 30
    مخالفم 7
  9. A

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    باید قبول کرد دیگه 2025 باید رسماً برقی هارو معیار قرار داد
    هامر، یه‌ماشین همه‌چی تموم و البته تسلاخور برام به‌شخصه جذابیت داره
    و از بین بنزینی‌هام بنظرم نسل جدید لکسوس جی‌ایکس بهترین سوپرایز میتونه باشه تو نوع خودش
    امیدوارم لیست سال بعدی، خودروهای هیدروژنی هم حضور داشته باشن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    ماشالا ناتیلوس که هرچی هیتره فشاری کرده.
    فشار موج میزنه.

    بهترفن انتخاب ناتیلوسه با کابین فوق‌العاده و لوکس.

    ولی جدای از این بحث ها طراحی نسل قبلش بهتر بود.

    موافقم 8
    مخالفم 19
    1. Taha Ayoobi

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      بهترین*

      موافقم 3
      مخالفم 11
    2. Absurd Hero

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      امریکن فن ها توجه کنند که این ماشالا رو چانگان تو چین میسازه و با لوگوی لینکلن صادر می‌کنه به آمریکا

      موافقم 15
      مخالفم 12
      1. سوشیانت

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        استاد این ماشین توسط چانگان فقط مونتاژ میشه طراحی پلتقرم و بدنه هم توسط خود طراحان لینکلن انجام شده

        موافقم 7
        مخالفم 15
        1. Absurd Hero

          ۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (308 ديدگاه)

          شدی مثل این ام جی سوارا که میان میگن « نه ببین MG مراکز طراحی و تحقیق و توسعه‌ش داخل انگلستانه و فقط مونتاژ تو چینه»
          پلتفرم هم مشترکه بین چانگان و فورد و تمام قطعات از چین تأمین میشه و همونجا سرهم میشه و به صورت CBU صادر میشه به آمریکا

          موافقم 14
          مخالفم 7
        2. سوشیانت

          ۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          استاد پلتفرمش c2 خود فورد هست ربطی به چانگان نداره کمی مطالعه کن

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        مونتاژ میکنه

        موافقم 7
        مخالفم 10
      3. Galant.VR4(JDM)

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        حالا چه فرقی میکنه یطور میگین چین که انگار سایپا مونتاژ یا تولید میکنه دوروز دیگه چین میاد جز بهترینا اونوقت همکاری باهاش جز افتخارات یه برند محسوب میشه
        حقیقتا تعصب و یاوه گویی رو بزارین گوشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          یاوه گویی اینه که فرق بین خودرو اقتصادی و سطح بالا رو متوجه نشی

          موافقم 1
          مخالفم 2
  11. Absurd Hero

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    موتور ترند اصلاً رشوه نگرفته و کاملاً منطقی هست که یه چانگان ۴ سیلندر ۲ لیتری با گیربکس cvt، قیمت 80,000 دلاری داشته باشه و لکسوس و لندکروز و G کلاس رو کنار بزنه اول شه

    موافقم 16
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      هرچی که خوشتون نیاد حتما پول گرفته.

      موافقم 6
      مخالفم 14
  12. 𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    لکسوس 👑
    تویوتا 👑

    موافقم 10
  13. C4

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    واقعا ناامید کننده بود . حتی میشه گفت توهین آمیز . به لطف پول ، ضعیف ترین گزینه موجود رو انتخاب کردند
    با این کار فقط میخواستند ذره ای توجه مردم رو به لینکلن جلب کنند . برندی که فقط با چندتا کراس اور و شاسی بلند زندست و فروشش هم تعریفی نیست . منو یاد این جوایز و یادبودهایی میندازه که به بعضی هنرمندای فراموش شده در اواخر عمرشون میدن تا آخر عمری کمی دلخوش باشند

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      چندتا کراس اوور ها؟
      نویگیتور از رو کل لیست رد میشه😂

      موافقم 2
      مخالفم 1
  14. samurai

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    چینیا هم یاد گرفتن :)))
    واسه دیده شدن باید خرج کرد :)))
    مجله ها دلشون واسه خریدار نمیسوزه واسه جیب خودشون دلسوزی میکنن :)))

    موافقم 9
    مخالفم 2
  15. A.R.A.S.H

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    همشون خوبن ولی چینی ها و کره ای ها…
    اخه ایونیک مگه ار میچر برقی نبود پس چرا اومده تو لیست بهترین شاسی بلند ها

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. علی منصوری

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    چقدر زبان طراحی ماشینها مدرن و عجیب شذن، ی زمانی فک میکردیم خیلی از این طراحیا فقط بصورت جلوه ویژه و تو فیلماس، ی ده قبل یا بیشتر حتی فکرش جسورانه و رویایی بود… انتخابم…..
    با احترام ب هامر با تمام نقدهاش
    تقدیر و تشکر از لندکروز
    G کلاس بخاطر همه چیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا