لینکلنهفته نامه

انتخاب شاسی‌بلند سال 2025 موتورترند

پس از یک هفته آزمایش و بررسی ۳۱ شاسی‌بلند جدید بازار، مردان موتورترند بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ را انتخاب کرده‌اند.

درحالی‌که شاسی‌بلندها بازار ایالات‌متحده را تسخیر کرده‌اند، حالا زمان انتخاب بهترین شاسی‌بلند بازار فرارسیده است. نزدیک به ۳۰ خودروی جدید یا بروز شده، در مرکز آزمایش هوندا در کالیفرنیا و همین‌طور جاده‌های واقعی کالیفرنیا باهم رقابت می‌کنند و داوران موتورترند، پس از یک هفته آزمایش و ارزیابی این خودروها بر اساس شش معیار اصلی موتورترند یعنی طراحی، مهندسی، مصرف سوخت، ایمنی، پرفورمنس و ارزش در برابر قیمت، نهایتاً شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ را انتخاب کردند.

شرکت‌کنندگان رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند

  • آکورا ZDX
  • آئودی Q4 E-Tron
  • ب‌ام‌و X2
  • شورلت اکوئناکس
  • شورلت اکوئناکس EV
  • فورد موستانگ Mach-E رالی
  • جنسیس GV80
  • هوندا پرولوگ
  • هامر EV SUV
  • هیوندای آیونیک ۵ N
  • هیوندای کُنا EV
  • هیوندای سانتافه
  • اینیوس گرنادیر
  • اینفینیتی QX60
  • اینفینیتی QX80
  • کیا EV9
  • لکسوس GX
  • لکسوس RX
  • لکسوس TX
  • لکسوس UX
  • لینکلن ناتیلوس
  • مزدا CX-70
  • مرسدس بنز G کلاس
  • پورشه کاین
  • ریویان R1S
  • سوبارو فورستر
  • تویوتا کراون سیگنیا
  • تویوتا لندکروزر
  • فولکس‌واگن ID.4

انتخاب ۱۰ فینالیست از بین این ۲۹ خودرو کار بسیار سختی است ولی بااین‌حال، مردان موتورترند روزها را در صحرای گرم و غبارآلود موهاوی در جنوب کالیفرنیا گذراندند و توانایی‌های آفرود، رفتار جاده‌ای، انعطاف‌پذیری کابین و موارد دیگر را در تمام شرکت‌کنندگان ارزیابی کردند. بدین ترتیب، درنهایت ۱۰ خودرویی که در ادامه خواهید دید، به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند. این خودروها بر اساس شش معیار مذکور ارزیابی خواهند تا نهایتاً از بین آن‌ها یک خودرو به‌عنوان شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ انتخاب شود و جایزهٔ کالیپر طلایی را از آن خود کند.

فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند

شورلت اکوئناکس

در رقابت شاسی‌بلند سال گذشته، ما شیفتهٔ شورلت ترکس شدیم و امسال مدل بزرگ‌تر اکوئناکس بود که ما را مجذوب خود کرد. نسل چهارم اکوئناکس حتی با وجود عرضهٔ نسخهٔ جذاب الکتریکی، هنوز هم گاو شیرده جنرال موتورز محسوب می‌شود. البته نسخه‌های بنزینی و الکتریکی اکوئناکس نه از لحاظ پلت‌فرم و نه بدنه هیچ اشتراکی باهم ندارند. برای کسانی که خواهان یک کراس‌اوور مقرون‌به‌صرفه با پیشرانهٔ بنزینی هستند، نسل جدید اکوئناکس بزرگ‌تر و توانمندتر شده و همچنان قیمت پایهٔ زیر ۳۰ هزار دلار را حفظ کرده است.

هامر EV SUV

هامر شاسی‌بلند به خاطر هدر دادن فاحش منبع گران‌بهای ساخت باطری، مصرف انرژی بشدت بالا، ابعاد بزرگ که یافتن جای پارک را دشوار می‌کند و ترمزهای ضعیف، ابتدا شبیه یک فاجعه به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین با وزن ۴ تن، کم‌بازده‌ترین خودروی الکتریکی جهان محسوب می‌شود. بااین‌حال، هامر هنوز هم از تویوتا پریوس هیبریدی مصرف انرژی کمتری دارد و ما عاشق رانندگی با آن هستیم. علاوه بر این، دلیل راه‌یابی هامر به جمع فینالیست‌ها، کسب امتیاز بالا در شش معیار اصلی ما مثل برتری مهندسی بود.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه در نسل جدید خود، از ظاهر جدید، صندلی‌های ردیف سوم استاندارد و هزاران تکنولوژی با قیمتی جذاب بهره‌مند شده است. درواقع، هیوندای در این نسل کراس‌اوور میان سایز خود را از یک شاسی‌بلند معمولی به کراس‌اووی جعبه‌ای شکل و جذاب تبدیل کرده است. نسل جدید سانتافه فوراً به خودروی موردعلاقهٔ داوران رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ تبدیل شد و به دلیل بهره‌مندی از ویژگی‌های جذاب، به‌سرعت به مرحلهٔ فینال راه پیدا کرد. اکثر داوران نیز از عملکرد پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی این خودرو راضی بودند.

کیا EV9

کیا EV9 سال گذشته موفق به کسب جوایز زیادی شد و به همین دلیل، شاید این سؤال برایتان پیش آید که چرا امسال در قابت موتورترند حاضر شده است. دلیل این موضوع به زمان‌بندی عرضه بازمی‌گردد. کیا در سال ۲۰۲۳ شاسی‌بلند الکتریکی سه ردیفهٔ خود را در برای آزمایش در اختیار رسانه‌ها قرار داد ولی هنوز امکان رانندگی با آن در جاده‌های عمومی وجود نداشت. به همین دلیل، هرچند ما سال گذشته مجذوب EV9 شدیم ولی طبق قوانین، مجبور شدیم آن را برای حضور در رقابت شاسی‌بلند سال گذشته رد صلاحیت کنیم.

لکسوس GX

برخی از ما منطق عرضهٔ تویوتا پرادو با بدنه‌ای مشابه لکسوس GX و نام لندکروزر در آمریکای شمالی را زیر سؤال بردیم ولی مدل پرچم‌دار GX550 لاکچری پلاس، به همهٔ ما یک جهش بزرگ برای GX را در جذابیت و راحتی نشان داد حتی با اینکه احساس مرسدس G کلاس را نداشت. برای اطمینان از اینکه در رابطه اشتباه نکرده‌ایم، تویوتا لندکروزر و لکسوس GX550 را به همراه مرسدس بنز G550 در بین فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ قرار دادیم.

مرسدس بنز G کلاس

زمانی که مرسدس اعلام کرد پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی G550 را با ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو جایگزین خواهد کرد، کمی نگران شدیم ولی مثل بسیاری از چیزهایی که این روزها در اینترنت می‌بینیم، این نگرانی‌ها بیهوده بودند. با این پیشرانهٔ شش سیلندر جدید هیبریدی خفیف، قدرت از ۴۱۶ اسب بخار به ۴۴۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده هرچند که گشتاور از ۶۱۰ به ۵۶۰ نیوتن متر کاهش یافته است. مطمئناً هنوز همه خواهان V8 هستند اما هم‌اکنون در دورانی قرار داریم که مزیت موتورهای V8 فقط در صدای جذاب‌تر است.

ریویان R1S

ریویان قصد عقب‌نشینی ندارد. این شرکت نسخهٔ سه موتورهٔ R1S را با ۸۵۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ بروز شدهٔ مدل چهار موتورهٔ این شاسی‌بلند را با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت به بازار فرستاده است. این یعنی اکنون R1S در نسخه‌های دو، سه و چهار موتوره قابل خریداری است که همگی از موتورهای خود ریویان استفاده می‌کنند. به لطف افزودن یک پمپ حرارتی، راندمان این ماشین در هوا سرد بهبود پیدا کرده، دوربین‌های جدید هشت برابر وضوح بهتری دارند و آخرین نسخهٔ سیستم کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ ریویان به لطف چیپست جدید، پیشرفت بزرگی داشته است.

تویوتا کراون سیگنیا

طی چند دههٔ گذشته، تنها استیشنی که در آمریکا شکست نخورده، سوبارو اوت‌بک است. حال همان استیشن را تصویر کنید که به‌اندازهٔ اوت‌بک خشن و زمخت نیست. در این صورت، به تویوتا کراون سیگنیا می‌رسیم. البته این داستان را قبلاً دیده‌ایم. ماجرای کراس‌اوورهای میان سایز دو ردیفهٔ تویوتا در آمریکا ابتدا با ونزا در دههٔ ۲۰۱۰ آغاز شد و سپس با یک ونزای دیگر که به‌تازگی از خط تولید کنار رفته ادامه یافت. این خودروها هردو شکست خوردند و کراون سیگنیا آخرین تلاش تویوتا برای شکستن این طلسم محسوب می‌شود.

تویوتا لندکروزر

لندکروزر یکی از محبوب‌ترین خودروها در رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ موتورترند بود. این آفرودر نمادین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که آن را به یک فینالیست جذاب تبدیل می‌کند. داوران تحت تأثیر طراحی رتروی لندکروزر قرار گرفتند و از پیشرانهٔ هیبریدی و توانایی‌های آفرود آن خوششان آمد. همهٔ داوران تویوتا را به خاطر طراحی جذاب لندکروزر جدید و یادآوری طراحی‌های دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ تحسین کردند ولی انتظار داشتیم فضای داخلی آن‌هم از جذابیت بیرون برخوردار باشد.

لینکلن ناتیلوس، شاسی‌بلند سال ۲۰۲۵ موتورترند

ناتیلوس برند لینکلن را به سطح جدیدی ارتقاء داده و ما را به آیندهٔ این برند لوکس آمریکایی امیدوار کرده است. نسل سوم ناتیلوس سعی نمی‌کند آلمانی یا بیش‌ازحد اسپرت باشد. این خودرو زیر پوست آمریکایی خود، یک کروزر راحت با توانایی‌های آفرود در صورت نیاز است. ما توجه لینکلن به جزئیات را تحسین می‌کنیم. برند لوکس فورد در داخل کراس‌اوور جدید خود از متریال گران‌قیمت و نرمی استفاده کرده که فضایی آرامش‌بخش را ایجاد کرده‌اند. سیستم کمک‌رانندهٔ بلوکروز بدون نقص وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و صفحه‌نمایش ۴۸ اینچی که کل عرض داشبورد را پوشش داده هم در ارتفاع پایینی جای گرفته تا در دید راننده یا سرنشین اختلال ایجاد نکند.

ناتیلوس روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و از پیشرانه‌های جدیدی شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و هیبریدی کم‌مصرف با ۳۰۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. نتیجه، خلق شاسی‌بلندی با فرمان سبک و پاسخگویی بالا است. قدرت به‌آرامی تحویل داده می‌شود و سیستم تعلیق نرم و راحت است. مأموریت اصلی ناتیلوس این است که در هر شرایطی رانندگی بدون استرسی را فراهم کند و این کار را به‌طور شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد. همچنین بسیاری از نقاط قوت این خودرو در تیپ‌های پایینی هم وجود دارند. به‌طورکلی، دورانی که لینکلن مترادف با خودروهای پیرمردی بود گذشته و این ناتیلوس جدید برای جوانانی طراحی شده که به دنبال احساس خاص بودن هستند.

مشخصات فنی

Lincoln Nautilus Hybrid
پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو هیبرید
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک چهارچرخ
طول ۴,۹۰۷ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۳۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر
وزن خالص ۲۱۳۸ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۲ ثانیه
توقف از ۹۶ ۴۰.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۷۴ جی
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۷۷,۴۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۹,۴۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. amirkhanzadeh

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (921 ديدگاه)

    انتخاب من بنز g کلاس
    تماشای وقار
    کیفیت و موتور و اصالت این خودرو حرفی رو برای گفتن نمی ذاره
    و از همه مهم تر ستاره با غرور روی جلو پنجره خودرو همه چی رو ثابت می کنه

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. هراکلیوس

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      لکسوس سلطان قد بلند

    2. نانو

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اخه اینم شد انتخاب ظاهر ماشین چینی داخل هم فرمان زشت کنسول بازی

  2. فريد

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (525 ديدگاه)

    لینکلن از اون ماشینایی که زیاد شناخته نشده اون طوری که باید ولی کیفیتش خیلی خوبه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. A

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      میشه همه خودروهاش بجز پرچمدارش رو میشه مثل استون مارتین، جگوار، اینیوس، آلفارومئو و… جزو خودروهای خاص‌پسند قرار داد

  3. JDM سابق

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (679 ديدگاه)

    مثل اینکه قراره جنگ دیگری در کامنت ها رخ دهد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. (Ali(chevynova

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7314 ديدگاه)

    ماشالاه لینکلن
    غیر این بعید بود براش

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD_R1988

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2633 ديدگاه)

      یذره راجع به این تحقیق کن ببینی از روی چه ماشینی ساختنش
      کمک گرفتن عیب نیست ، در کل صنایع رواج داره . ولی از بت های آمریکایی که از هیچکس توی خودروسازی کمک نمیگیرن که حتی ترمز های ماشینشون هم خودشون درست میکنن بعید بود😁

    2. Nismo

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1265 ديدگاه)

      ماشالا چانگان چین که این لینکلن رو ساخته

  5. hosen

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (479 ديدگاه)

    طراحی لینکلن ناتیلوس واقعا جذابه
    لکسوس gx و شورلت اکوئناکس هم لایق این عنوان بودن.

  6. ممد ژانگولر

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4102 ديدگاه)

    خداوکیلی به ترتیب حق به شرح ذیل بود :
    لکسوس GX
    تویوتا پرادو
    هیوندای سانتافه با پشت سانسور شده بود

  7. amirboss

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (645 ديدگاه)

    واقعا لینکلن روی این خودرو حسابی کار کرده و از کسل بودن تولیدات قبلش فاصله زیادی گرفته.
    امیدوارم این رویه همچنان ادامه داشته باشه.
    هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ کیفیت و مشخصات فنی قابل قبول هست.

  8. BMZ

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    انتخاب کاملا منطقی و به دور از رشوه و پدرسوخته بازی

    چی شد که از بین g کلاس ، پورشه کاین ، ریویان R1 و حتی مزدا و شورلت اکوئناکس با همچین قیمتی، این ریبج چانگان رو انتخاب کردن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. A

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    باید قبول کرد دیگه 2025 باید رسماً برقی هارو معیار قرار داد
    هامر، یه‌ماشین همه‌چی تموم و البته تسلاخور برام به‌شخصه جذابیت داره
    و از بین بنزینی‌هام بنظرم نسل جدید لکسوس جی‌ایکس بهترین سوپرایز میتونه باشه تو نوع خودش
    امیدوارم لیست سال بعدی، خودروهای هیدروژنی هم حضور داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا