لینکلن

لینکلن کانتیننتال 1962 بازسازی شده با جزئیات بی‌نظیر

چهارمین نسل لینکلن کانتیننتال که توسط الوود اِنگِل طراحی شده یکی از مهم‌ترین خودروهای دهه ۶۰ میلادی محسوب می‌شود. این خودرو از طراحی یک دست و تمیزی سود برده و جزو بهترین محصولات لوکس دیترویت در آن زمان محسوب می‌شود. کانتیننتال نسل چهارم از اواخر دهه ۵۰ میلادی تولید شده و زمانی که به عنوان مدل سال ۱۹۶۱ پدیدار شد شبیه دایناسورها به نظر می‌رسید. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کانتیننتال سقف کانورتیبل آن بوده که برای همیشه با ترور جان اف کندی عجین شده است.

این خودروی لوکس که مشاهده می‌کنید توسط یکی از شرکت‌های آمریکایی بازسازی شده و به زودی در حراجی برت جکسون حضور خواهد یافت. خودروی یاد شده گلد داست نام داشته و از رنگ طلای سفید روی بدنه استفاده شده است. ما گاها خودروهای کلاسیکی را می‌بینیم که به طرز ناخوشایندی بازسازی شده‌اند و از تجهیزات مدرن ناهماهنگ با کلیت خود استفاده می‌کنند که این امر باعث تخریب شخصیت اصلی خودرو می‌شود اما این کانتیننتال داستان دیگری دارد…

اما علیرغم رینگ‌های افترمارکتی پهنی که مشاهده می‌کنید، این کانتیننتال تقریباً مشابه نسخه استاندارد کارخانه بوده و یا حداقل مشابه آن چیزی است که تیم طراحی اِنگِل در اسکچ های اولیه پیش از تولید می‌توانستند تصور کنند. کابین خودرو هم درست به اندازه بدنه جذاب بوده و از پوشش اعلای چرم روی صندلی‌ها، داشبورد و فرمان سود می‌برد. پشت آمپرهای کلاسیک کانتیننتال جزو ویژگی‌های برجسته خودرو بوده هرچند تکنولوژی مدرن‌تری زیر پوست لینکلن ما پنهان شده است.

زیر کاپوت خودرو پیشرانه بیگ بلاک آلومینیومی ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت با قدرت ۴۶۰ اسب بخار قرار گرفته است. اگرچه مدل اصلی و قدیمی از ساختار یونی بادی استفاده کرده اما مدل بازسازی شده از فریم کاملاً سفارشی با استحکام بالا سود می‌برد. تکمیل کننده تغییرات کانتیننتال هم فرمان راک اند پینیون شورولت سیلورادو، سیستم تعلیق ارتقا یافته و ترمزهای ویلوود است. آیا این پروژه بازسازی جذاب را دوست دارید؟ یا اینکه دوست دارید محصولات مدرن را انتخاب کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    ژوووووون کابینشو عشقه

    موافقم 24
    مخالفم 2
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    اروپا هیچ وقت جوابی به چهار در های کانورتیبل آمریکایی نداشت

    موافقم 46
    مخالفم 9
  3. مهراد

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    لینکلن کانتیناتال مارک V کوپه رنگ مشکی قیمت = 1.1میلیارد 😢طرف تو دیوار آگهی زده. البته قیمت زده توافقی ولی من ظهر زنگ زدم به من گفت 1.1میلیارد ولی گفت خریدار باشی 1 میلیارد هم میدم ولی نمیدونم شما ها زنگ بزنید چند بگه بهتون!

    راستش توانم همون بیوک B3 هست😂150میخرم و 100تومن خرجش کنم نهایت 250تومن ماشین مناسب سوار شم.

    چندتا خبر بگم پیرامون صحبت های دیشب که تو سایت داشتم با دوستان.
    دیشب تقریبا ساعت 7:30 به یه آگهی کادیلاک سویل زنگ زدم طرف میگم قیمت مقطوع هست 340تومن. البته خودت باید یه 30 تومنی خرجش کنی. ولی میگفت برات عین ساعت کار میکنه. گفتم نهایت 300تومن پول دارم بیش تر از اون پول ندارم ولی بهش گفتم میشه همینجوری برای بازدید میشه ببینم ماشینو؟خدارا شکر طرف قبول کرد.میگفت کادیلاک سویل تو ایران مدل مختلف زیاده از 200تومن تا 2میلیارد!! بسته به وارداتی بودن و تمیز و سرحال بودن. طرف میگفت مال من عادیه عادیه و 6 ماه باید حتما چک آپ بشه. خلاصه رفتم کنار پدیده کل تاریخ صنعت خودرو ایران! بله! کادیلاک ایران.لعنتی عاشق اون مخمل درهاش و صندلی های نیمکتی و اون چوپ فوق باکیفیتش شدم😍یارو میگفت نسخه فول مونتاژ آمریکایی سانروف هم داره😳
    تمام شیشه هاش برقی بود چراغ مطالعه عقب ولی طرف به جای نوار قدیمی،یو اس بی و سی دی خور گذاشته بود. راستش متریالش رو دیدم به عنوان ماشین 40 سال پیش واقعا پرام ریخت. یعنی اصلا کفم بریدش. مهم نیست ماشینتون چی هست کره ای دارید چینی دارید ژاپنی دارید لعنتی یه بار فقط کادیلاک سویل رو ببنید و سوارش بشید واقعا تو شوک فرو میرید. سویل یه ماشین لوکسی بودن زمان خودش حتی هنوز هم هست ولی یه سری ماشین های آمریکایی مثل کنتینانتال یا کادیلاک فیلت ولد حتی کادیلاک الدورادو اینا از سویل خیلی بالاتر بودن دارم فکر میکنم اگه سویل اون بود وای به حال اون ماشینا. اونا دیگه چی بودن😶

    به نظرتون با 400تومن کادیلاک سویل ارزش داره برای خرید و استفاده هفتگی!؟
    راست دلم بدجوری پیش اون بیوک B3 که زنگ زدم به طرف افتاده. خیلی سرحال بود. میگفت 170میدم حالشو ببری. خودمم میخوام 100تومن خرجش کنم اللخصوص قسمت موتور و مصرف سوختش. تحقیق هم کردم درموردش.همونطور که گفتم بودجم هم نزدیک 300تومنه.به نظرتون ارزش داره پولامو جمع کنم بین 300تا 350 یه سویل بخرم سالم و 50تومن خرجش کنم؟یا نه همین بیوک B3 رنج کمتر بهتره؟لعنتی این سویل دیروز زمانی میخواستم بخوابم هم ذهنمو بدجوری درگیر کرده بود! خیلی ازش خوشم اومد فقط باید پولامو جمع کنم. راهنمایی کنید بی زحمت.

    راستی سایت پدال اگه بشه تست درایو خودروهای کلاسیک قدیم تو ایران بزاری مزایا معایبشون هزینه نگهداریشون خیلی خیلی عالی میشه🙏

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      آقا مهراد خداروشکر معلومه این چندوقت بهتون خوش گذشته 😉 راستش ماشینای کلاسیک تضمینی نیست که اگر ۵۰ تومن همون اول خرجش کنین دیگه مشکلی نداشته باشن ، من به نظرم بیوک رو بگیرین هر چقدرم خواستین خرجش کنین ولی همیشه یه پولی حدود ۳۰ میلیون یا ۴۰ میلیون هم کنار دستتون داشته باشین تا خدایی نکرده غافلگیر نشین از بابت خرابی و اینطوری دیگه میدونید که پول تعمیراتش در دورانی که دستتونه جوره و نگرانی خاصی ندارین ، کادیلاک سویل هم همینطور منتها از حداکثر بودجه شما بالاتر میزنه و با این تفاسیر حدود ۴۰۰ تومن باید آماده داشته باشین

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. Vandel

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (566 ديدگاه)

      خودروهای امریکایی بسیار پر خرج و پیچیده هستن به لحاظ موتوری و جلوبندی و کمتر تعمیرگاهی حاضر به قبول کردن اونا هستن و اکثرا هم دستمزد بسیار بالایی حتی برای یه خرابی جزئی میگیرن تو ایران فعلا خودروهای کلاسیک و قدیمی جایگاه چندانی ندارن و همینطور مشکل کمبود قطعه و تعمیرکار و گرونی قطعه دارن و صرف به اینه همین کج و کنجولای وطنی رو سوارشیم از مجبوری

      موافقم 7
      مخالفم 3
  4. من⁦^_^⁩

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوب شده
    فک کنم همه اعضای پدال رویای بازسازی یه ماشین کلاسیک رو دارن حالا بعضیا با پیشرانه اصلی و کابین کلاسیک بعضیا با موتور برقی و پشت آمپر دیجیتال

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. حیدر

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    عجب چیزیه حاجی !!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    موتورش رو 🤤🤤🤤

  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    واقعا آدم اعصابش بهم میریزه که لینکلن و کدیلاک این نامهای بی بدیل رو دوباره زنده نمیکنن.لینکلن کانتیننتال زافیر تاون کار کدیلاک سویل دویل الدورادو تنها ماشینهایی هستند که میتونن با رولزرویس و بنتلی رقابت کنن چونکه آرمشون رو روی خاور یا موتور سیکیلت یا هاچ بک نمیبینی.البته لینکلن کنتیننتال رو زنده کرد ولی به صورت اشتباه رو پلتفرم دف جلو شش سیلندر کدیلاک هم ct6 رو ارائه داد که ابعاد کوچیک بود و کم کاری توش وجود داشت.هر دو این سدانها باید رو پلتفرم دف عقب با طول حداقل 5.5 متر ساخته بشن.البته کدیلاک سلستیک رو تو چنته داره که الکتریکی هست و برا رقابت با رولز رویس میاد تو صحنه.راستی این ماشین عمو گجته یادتونه

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      آخ آخ کادیلاک دویل به معنای واقعی کلمه شاهکار بود
      به قول جیمز می
      دویل کادیلاک کادیلاک هاست

  8. مهدی

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    رخ ووووووووووووو

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. میثم

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    😍😍😍😍😍😍

  10. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    به دلیل نوع تصویر برداری از ماشین مدام حس میکنم که یک ماکت هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. Enayat

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مسلم

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ساده اما بعداز۶۰سال چشمگیر
      خدایش کف خون قاطی کردم!!!

  12. علی احمدی

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بازسازی ماشین کلاسیک رو باید از بنیاد مستضعفان یاد بگیرن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. جلو پنجره سه گوش

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    👌👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا