مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه ششم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل اول
دور اول سری رقابتهای خودرویی پدال در مرحلهٔ یکچهارم نهایی به پایان رسیده و امروز اولین دوئل دور دوم را برگزار میکنیم که به گروه شاسیبلندهای میان سایز لوکس اختصاص دارد. این یکی از شلوغترین گروهها در مرحلهٔ مقدماتی بود زیرا در آن شانزده خودرو حضور داشتند که نیمی از آنها با پیروزی در هشت دوئل توانستند خود را به مرحلهٔ یکچهارم نهایی برسانند. آخرین دوئل این گروه هم بین کادیلاک XT6 و اینفینیتی QX60 برگزار شد که نتیجهٔ آن را در ادامه مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین کادیلاک XT6 و اینفینیتی QX60
مجموع آراء: ۱۱۴۱
آراء اینفینیتی: ۵۹۱
آراء کادیلاک: ۵۵۰
پیروز دوئل: اینفینیتی QX60 با کسب ۵۲ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
لینکلن اویاتور | آئودی Q7 |
؟ | |
فولکسواگن توآرگ | مرسدس بنز GLE |
؟ | |
لینکلن ناتیلوس | بامو X5 |
؟ | |
جیپ گرند چروکی L | اینفینیتی QX60 |
؟ |
لینکلن اویاتور
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۹.۲ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۳,۰۸۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰,۹۲۴ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند، طراحی بیرونی شیک، کابین لوکس با طراحی زیبا و متریال چشمگیر، تعادل خوب بین تجمل و پرفورمنس
نقاط منفی: فضای محدود صندلیهای ردیف سوم، قیمت گران بالاترین تیپها که وارد محدودهٔ نویگیتور میشود
چکیده: اویاتور تمام ویژگیهای نویگیتور، از طراحی گرفته تا تجمل را در پکیج کوچکتری ارائه میکند که راحتتر در پارکینگ خانه جای میگیرد
آئودی Q7
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۵,۳۷۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۵,۳۶۲ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ چابک و سرحال، کابین پر از تکنولوژی با فضایی کافی برای همهٔ اعضای خانواده، سواری نرم و راحت
نقاط منفی: صندلیهای ردیف سوم تنگ که فقط برای کودکان مناسب است، فضای بار اندک هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، قیمت گران تیپهای بالایی و آپشنها
چکیده: آئودی Q7 خودرویی شیک و لوکس با رانندگی لذتبخش است که گزینهای عالی برای خانوادههای اقشار بالای جامعه محسوب میشود
مقایسهٔ مشخصات فنی
لینکلن اویاتور | آئودی Q7 55 TFSI | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه | ۵.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۱ ثانیه | ۱۳.۸ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۲ جی | ۰.۸۶ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۰ متر | ۵۴.۲ متر |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۸۵ لیتر |
وزن | ۲۳۴۳ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳.۰ تن | ۳.۵ تن |
طول | ۵,۰۶۲ میلیمتر | ۵,۰۶۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۲۵ میلیمتر | ۲,۹۹۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۲۰ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۶ یا ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۲,۶۶۰ دلار | ۵۷,۹۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۵,۱۶۰ دلار | ۶۳,۱۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ارش
۳۰ دی ۱۴۰۰بدون هیچ گونه تردیدی آئودی .
شاهرخ
۳۰ دی ۱۴۰۰تقریبا توی تمام مشخصات فنی لینکن بهتر بود توی طراحی بیرونی هم من لینکن رو بیشتر دوست داشتم داخلی که مشخصه لینکن بهتره
من بدون هیچ تردیدی به لینکن رای دادم
مردیم از خوشی
۳۰ دی ۱۴۰۰واقعا اویاتور از همه لحاظ بهتر هست ، زیبا تر هم هست ، اندکی شتاب کم تر داره که بخاطر قیمت کم تر قابل چشم پوشی هست
گارانتی بهتر
قدرت بیش تر
گشتاور بیش تر
سرعت بیش تر
صندوق بزرگ تر
در کنار قیمت کم تر
ممد ژانگولر
۳۰ دی ۱۴۰۰جالبه آئودی ۵ سال زودتر معرفی شده ولی کیفیت و تجهیزاتشو میبینی انگاری جلوتر از لینکلنه
رای من لینکولن خواهد بود
ولی آئودی از نظر کیفیت و طراحی داشبورد خیلی جلوتره
M
۳۰ دی ۱۴۰۰Q7 سال پیش یه فیس لیف سنگین شده
Kamy
۳۰ دی ۱۴۰۰انتخابم آویاتور بود اگه آئودی تو این دوئل نبود…!
شاهرخ
۳۰ دی ۱۴۰۰گرند چروکی به نظرم از همشون بهتره
OMID
۳۰ دی ۱۴۰۰به نظرم Q7 گرد پیری روش نشسته
از اون طرف طراحی اویاتور واقعا عالیه
موتور خوبی هم داره توی کابین هم کم نداره
نظر من اویاتوره
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۳۰ دی ۱۴۰۰من اویاتور رو دوست دارم
Elmiraj
۳۰ دی ۱۴۰۰از هر نظر نگاه میکنی دلیلی بر انتخاب آئودی نیست .
.
کلی بخوام انتخاب کنم گرند چروکی L فرمانروای این کلاسه….
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ دی ۱۴۰۰هر چی نگاه میکنم آویاتور خیلی سرتره.آئودی نسل قبلش معرکه بود هم بزرگتر بود هم با عظمت ولی این نسلش هم کوچیکتر شد هم ظاهر متوسط.البته این فیس لیفتش خیلی بهتر شد ولی در مقابل آویاتور به چشم نمیاد.انتخاب من مدل 500 اسبی پلاگین هیبرید آویاتوره گشتاورش بیش از 850 نیوتن متره و مصرفش عالی.تو این کلاس هم که جیپ گرند چروکی حرف اول آخر رو میزنه.یه سه ردیفه واقعی
M.Kkarimi
۳۰ دی ۱۴۰۰اونایی که به آئودی رای دادن دقیقا استدلالشون چی بوده ؟؟ :|
قیمت ..؟ مشخصات فنی …؟ جادار بودن کابین …؟ طراحی …؟ اللخصوص که لینکلن چه در این کلاس چه در کل کلاس لوکس سازا همیشه صاحب سبک و زبان زد بوده … مگر اینکه باز بخوایم کل کل آلمانی آمریکایی راه بندازیم که در اون صورت هر نظر و رایی دور از انتظار نیست …! ولی در کل چه روی کاغذ چه از نظر بصری بنظرم لینکلن یک ذره سر تر هست بخصوص قیمتش که خریدشو توجیح میکنه …
Kamy
۳۰ دی ۱۴۰۰اینو باید از اون تعداد خریدار امریکایی پرسید که هم تو سال ۲۰۲۰ و هم سال ۲۰۲۱ q7 رو حتی با قیمت بیشتر به آویاتور ترجیح دادن
M.Kkarimi
۳۰ دی ۱۴۰۰بنظرم تو دنیای خودرو اللخصوص حال حاضر فروش به هیچ وجه نه برتری طراحی رو نشون میده ، نه برتری مشخصات روی کاغذ رو ! نمونه هاش زیادن !
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۳۰ دی ۱۴۰۰طراحی آئودی
فضای داخلی لینکلن
به دلیل قیمت کمتر به لینکلن رای دادم ولی حق آئودی نیست حذف بشه
در کل انتخاب اول و آخرم X5 هست
Aboalfazl demon
۳۰ دی ۱۴۰۰چرا آئودی نباید حذف بشه ؟
چون آلمانیه یا ژن برتر داره
داش لینکلن کاملا بهتره
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۳۰ دی ۱۴۰۰نه داداش
منظورم این هست که جزو ۴ خودروی برتر هست
ارین صاحب جمعی
۱ بهمن ۱۴۰۰بله چون نژاد المانی ژن برتره خودت نگاه کن مهندسیو با گشتاور کمتر اسب کمتر یک دونه توربو همون حجم سریعتر صفر تا صد پر میکنه
Arman
۳۰ دی ۱۴۰۰واسم جالبه که تو خود آمریکا فروش آئودی از لینکلن بیساره حدود ۲/۳ هزار تا
مهدی
۳۰ دی ۱۴۰۰با توجه به قیمت که تفاوت چندانی ندارن انتخاب منطقی ائودی هست
Aboalfazl demon
۳۰ دی ۱۴۰۰با توجه به مشخصات . قیمت و طراحی سلیقه ای
بدون شک لینکلن
تعصبی نباشین لینکلن واقعا بهتره
ارین صاحب جمعی
۳۰ دی ۱۴۰۰آئودی چون لینکلن طبق گزارش کانسومر ریپورتر قابلیت اطمینان ۲۸ هست ولی آئودی ۶۴
R@m!n
۳۰ دی ۱۴۰۰چه رقابته جذابی هست هر دو عالین و بشدت نزدیک، قطعا هر دو ماشین رضایت کامله مشتری رو جلب می کنن و جزو معدود محصولاته بی نقص بازار هستن.
دکتر
۳۰ دی ۱۴۰۰چه دلبری میکنه لینکلن،فکر نمیکنم توی این سگمنت آمریکاییا رقیب داشته باشن،دوستانی که آئودی رو انتخاب کردین،شکی ندارم از نزدیک این دو ببینید لینکلن هست که نگاهتون روش قفل میشه نه آئودی!
AMIR / ARMI
۳۰ دی ۱۴۰۰انتخابم لینکلن هستش
هنوز یادم نرفته واکنش کاربران به اویاتور رو وقتی معرفی شد
منتظرم ببینم کراس اوور برقی لینکلن که بر اساس مک ای ساخته میشه چه شکلی میشه
sam
۳۰ دی ۱۴۰۰یکی بیاد برتری اویاتور رو نشون بده
آئودی با قدرت کمتر شتاب بهتری داره
مصرف سوخت بهتر
ظرفیت بکسل بیشتر
کابین صد درصد با کیفیت تر و بهتر
فروش بیشترش همینو میگه
امیررضا
۳۰ دی ۱۴۰۰عقاید و سلایق مختلف قابل احترام هستن ولی باید اینجا به لینکلن رای داد. اویاتور عالیه. بینقصه، لوکس قدرتمند شیک زیبا
کوبیده
۳۰ دی ۱۴۰۰لینکلن باید با اختلاف خیلی بیشتری جلو میبود
Mf1
۱ بهمن ۱۴۰۰واقعا دو خودرو زیبا هستن احساس میکنم لینکن یه ذره زیباتره سخته یکی انتخاب کنی
علی
۱ بهمن ۱۴۰۰معلومه لینکننننننننننننننننننن
بدون شک لینکننننننننن