مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS
مجموع آراء: ۲۰۳۱
آراء کادیلاک: ۱۲۰۲
آراء مرسدس: ۸۲۹
پیروز دوئل: کادیلاک اسکالید با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
مرسدس بنز GLS | کادیلاک اسکالید |
کادیلاک اسکالید | |
لینکلن نویگیتور | رنجروور |
؟ | |
جیامسی یوکان | بامو X7 |
؟ |
لینکلن نویگیتور
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
پلتفرم: T3 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۳۱ دستگاه
فروش ۳ ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۱۴۸ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۲ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند و نرم، کابین فوقالعاده جادار و بسیار مجلل، ظاهر سطح بالا، متریال باکیفیت، سیستم صوتی شگفتانگیز
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، اندازهٔ بزرگ خودرو مانوردهی را دشوار میکند، کمی سروصدای جاده و باد، سواری خشن هنگام عبور از روی دستاندازهای بزرگ
چکیده: ظاهر شیک و سطح بالا و کابین راحت و مجلل نویگیتور آن را به انتخابی کاربردی و مطلوب در بین شاسیبلندهای بزرگ لوکس بازار تبدیل کرده است
رنجروور
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۱
پلتفرم: MLA-Flex جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۷,۲۸۵ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴,۵۰۰ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی ظریف و چشمنواز، کابین فوقالعاده باشکوه و مجلل، مجموعهای از پیشرانههای قدرتمند و نرم، فرمان گیری چرخهای عقب، ارائهٔ نسخه سه ردیفه، گزینههای فراوان برای تریمهای داخلی
نقاط منفی: قیمت پایهٔ ششرقمی، فضای سر تنگ در صندلیهای ردیف سوم، حرکات زیاد بدنه، ارائهٔ نسخهٔ پلاگینهیبریدی فقط در تیپ پایه
چکیده: نسل جدید رنجروور خودرویی زیبا، شیک، مجلل است که تمام ویژگیهای یک خودروی پرچمدار لوکس را با قابلیتهای آفرود یک شاسیبلند واقعی ارائه میکند.
مقایسهٔ مشخصات فنی
لینکلن نویگیتور | رنجروور P400 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ و سوپرشارژ |
قدرت | ۴۴۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۹۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه | ۵.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۷ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۷۵۷ کیلوگرم | ۲۳۷۷ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۹۵۰ کیلوگرم | ۳۷۲۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۳۳۴ میلیمتر | ۵,۰۵۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۱۱ میلیمتر | ۲,۹۹۸ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۴۰ لیتر | ۲۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۴ یا ۵ یا ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۷۸,۹۶۵ دلار | ۱۰۵,۸۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۸۱,۹۶۵ دلار | ۱۰۵,۸۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مازیار
۲۶ خرداد ۱۴۰۱قاعدتا این حرکت زیاد بدنه نباید جزء نکات منفی رنجروور باشه
چون این انتخاب خود کمپانی هست و از نسل اول تا امروز تو همه مدلها دیده میشه و جالب اینکه مخالفان و موافقان سرسختی هم داره چه تو ژورنالیست های خودرویی و چه عامه مردمی که سوارش میشن حتی همینجا در ایران که زیاد برخورد کردم
البته فشار مخالفان باعث شد که کمپانی اواخر دهه هفتاد ۲ سانتیمتر ازش کم کنه اما بهرحال همون طور که گفتم یه سری که خواهان نرمی و انعطاف تو مسیرهای ناهموار هستن خیلی دوسش دارن و یه جورایی مفهوم سواری دلچسب رنجروور رو در همین امر میبینن و تو آف رود هم که میدونیم چقدر مفیده و بعضی که بدنبال هندلینگ و رفتارهای بهتر تو جاده هستن باهاش مخالفن
که ظاهرا با در نظر گرفتن رفتارهای جاده ای جزء نکات منفی بحساب اومده
Reza Waffen SS
۲۶ خرداد ۱۴۰۱صددرصد رنجروور انتخابمه
AMG Package
۲۶ خرداد ۱۴۰۱حاجی ماشین ها به قدری خوب شدن و به تکامل رسیدن که نمیشه بین دوتا ماشین گفت خوب تر کیه حالا توی هر کلاسی که میخواد باشه این آدما هستن که روز به روز دارن پست تر میشن
mos
۲۶ خرداد ۱۴۰۱دقیقا این موضوعی هست که بستگی به سلیقه بررسی کننده داره یه بررسی رو میخونی کلی از سواری راحت تعریف کرده یه بررسی دیگه هم از بادی رول بد گفته. هر چند که باید در نظر گرفت اینا ماشین لوکس هستن نه اسپورت، پس سواری راحت تر به بادی رول کمتر و هندلینگ بهتر ارجحیت داره و فکر میکنم بیشتر خریدار های این ماشینها هم دنبال همین هستن.
البته الان با وجود دمپر های تطبیق پذیر و آنتی رول بال فعال میشه با تغییر حالتهای رانندگی جفتش رو داشت.
مازیار
۲۶ خرداد ۱۴۰۱کاملا درسته
بخصوص که از ابتدا یعنی نسل اول که توان و پرفورمنس برای یه اس یو وی خیلی مهم و مهیا نبود، نرمی و راحتی ملاک مهمتری بود تا هندلینگ و این سابقه ذهنی برای مصرف کنندگان رنجروور باقی مونده
R@m!n
۲۶ خرداد ۱۴۰۱آنتی رول رو شاسی نردبانی و ابعاد بزرگ آنچنان کارایی نداره و این حرکات جزئی از ساختار این خودروهاس.
اتفاقا یه مقایسه هم بین چهار SUV فول سایز جیپ و لینکلن و لکسوس و کدیلاک انجام دادن که بنظرم نتیجه آخرش بسیار احمقانه و خنده دار بود. این دست مجلات که هر بار حرف خودشونو نقض می کنن به هیچ وجه معیار درستی نیستن.
mos
۲۶ خرداد ۱۴۰۱تا حدی تاثیر گذارن ولی درکل درسته بادی رول بخشی از ساختار این هاست و نمیشه کاریش کرد.
دقیقا، جالبه بررسی جداگانه همین ماشینها رو از همون مجله میخونی چیز متفاوتی گفتن 😄
R@m!n
۲۶ خرداد ۱۴۰۱کامنت بسیار قشنگی بود مازیار جان خیلی خوب گفتی.
این حرکت بدنه و نرمی که تو هر دو ماشین نکته منفی شده کاملا سلیقه ای هست که این موضوع رو سایت کار اند درایو عیب می گیره و بجاش از سواری سفت تر و هندلینگ اسپرت بنز و بی ام و تمجید می کنه اما موتور ترند و موتور 1 تعریف می کنن و بجاش از بی ام و بنز ایراد می گیرن.
در کل اون کسی که این دو تا ماشین رو جلو هم قرار داده حلال نمی کنم 😄😄
مازیار
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ممنون دوست من
به عنوان یه کاربر مفید همیشه کامنتهات رو دنبال میکنم و شخصا خوشحال میشم اگه زحمتی نیست گاهی نظرت رو راجع به حرفهام بگی خصوصا اگه انتقادی باشه😌
TML BN
۲۶ خرداد ۱۴۰۱من انتخابم لینکن هست چون هم اون هیکل و ابهت آمریکایی رو داره هم به صرفه تره شتاب بیشتر و بهتر و ظرفیت بکسل بیشتر قدرت و گشتاور بیشتر تازه با قیمت خیلی کمتر
ممد ژانگولر
۲۶ خرداد ۱۴۰۱نویگیتور قدیمی تره ، خانوادگی تره ، مردونه تره ، جالبیش اینجاست موتورش از رنجرور قوی تره و خیلی برای عجیبه با این که قدیمیتره
و امااااا
رنجرور جدیدتره ، لوکس تره ، شیکتره ، خانومانه تره ، همیشه سابقه خوبی داشته و برای همه دنیا معتبر تره ، جمع و جور تره و خیلی گرون تر
رای من به سلطان زیبا و گرون یعنی رنجروور 🥇
BMW 528i
۲۶ خرداد ۱۴۰۱توی طراحی داخلی شباهت زیادی بین هر دو هست جای تعجبی هم نداره چون انگلیسی . امریکایی از یک نژاد هستن
ولی رای من رنجروور هستش
ماشین باز
۲۶ خرداد ۱۴۰۱من رنجرور انتخابم هست چون یه ماشین بیرون جاده ای هست
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۱رنجرور حدود ۲۵ هزار دلار گرونتره یعنی کسی که رنجرور میخره اول پرستیژش را میخره !
انتخاب بین خوب و خوب هست و نه حتی خوبتر !
هردو خودرو معرکه هستند .
نویگیتور از اون آمریکاییهای دوستداشتنیایه که سالها از ساختنش دور شده بودند و به شخصه نویگیتور و گرندواگونیر را از بهنرینهای آمریکایی میدانم که ارزش خرید بالایی دارند !
بحث رنجرور جداست ، این خودرو تازه به بازار اومده و عجیب دوستداشتنیتر شده در حالی که هنوز همان طراحی قبلی را ارائه میکند با این تفاوت که شیکتر و سادهتر شده !
انتخابم رنجرور هست ولی حقیقتاً نویگیتور معرکه هست و باید دید که نسل بعدی این خودرو چطور کار میکنه !
new RAMIN
۲۶ خرداد ۱۴۰۱2تا ماشین هست تو دوئل ها حذف شدن اصلا باورم نمیشه چرا حذف شدن…
یکی پانامرا توربو اس… یکی هم جیپ گرند واگنییر… اصلا درک نمیکنم… حالا درسته در دوئل رقیب پورشه پانامرا توربو اس بنز AMG GT63 بود و ملت ایران بنز دوستن و حاضرن همه چی رو بزارن کنار و بنز سوار شن پس پانامرا باختش عجیب نبود ولی اصلا درک نمیکنم چرا بی ام و X7 برد دربرابر گرندواگنییر…هرجوری باخودم دو،دوتا چهارتا میکنم به غیر از مصرف سوخت برتری با گرندواگنییر بود(طراحی سلیقه ای هست)
.
.
.
به لطف آقا ماهان(که دیگه نیستن در سایت) فهمیدم در شاسی بلند ها حرف اول و آخر را رنجروور میزند…در تست ها هم همه میگویند رنجروور از رقبا بسیار جلوتر هست. شکوه در جاده و آفرود بینظیر. رنج قیمت خوب و انتخاب گزینه های فراوان برای آپشن و موتور. نویگیتور خودروی خوبی هست اما چون طرف مقابل رنجروور هست انتخاب من رنجروور…
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۱آقا این مسخرهبازی چیه که همه تسترها میان گیر میدن به ردیف تنگ سوم !!!
خب ردیف سوم ۹۰٪ کراساوورها و suvها تنگه و شاید سالی یکبار هم استفاده نشود و پول اضافی دادن هم برایش مسخره هست !
مگر ون خریدید که دنبال ردیف سوم دلباز میگردید !
از اون جالبتر که مثلاً خودرویی مثل سانتافه سورنتو فیدلیتی داری ردیف سومی هستند که حتی برای بچه هم مناسب نیست اما تنها دلیل گذاشتنش هم پول بیشتر گرفتن از مشتری و آپشنال بودنش هست !
Carlover
۲۶ خرداد ۱۴۰۱بچه های کلاس شما رو نمیدونم چجورین ولی بچه هایی که ما میبینیم تو کوچه خیابون همه راحت تو ردیف سوم سانتافه هایی که ٣ ردیفه هستن جا میشن،استفاده اصلیش هم برای همون بچه هاس بیشتر
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۱اصلاً نه فقط سانتافه یا سورنتو ، اکثر کراساوورهایی که در دنیا تولید میشوند چه ژاپنی چه کرهای آلمانی آمریکایی چینی در ردیف سوم فقط جنبهی فورمالیته دارند و در غیر این صورت مخالف این حرف من باشید ، مثال بیاورید مستند تا ببینیم و باور کنیم !
ردیف سوم صندلیها در کراساوورها نهایت برای یه بچهی ۱۰ سال با جُسهی کوچک مناسب باشد و لاغیر !
amirmohammad
۲۶ خرداد ۱۴۰۱بنظرم توی بحث پول اضافه گرفتن از مشتری کسی نمیتونه از کره ای ها ایراد بگیره چون معمولا نسبت به رقبا کیفیت و تکنولوژی بالا با دارن با قیمت برابر یا کمتر اگر دقت کنی توی اکثر بررسی ها هم به ارزش خرید بالاشون اشاره میشه البته نه همیشه.مثلا توی مقایسه جنسیس gv70 با nx با اینکه جنسیس ماشین برتر شد اما قیمت کمتری داشت
قاطر فروش
۲۶ خرداد ۱۴۰۱هر کدوم ببره برندس هر کدوم ببازه هم برندس
2 اسطوره
Amard
۲۶ خرداد ۱۴۰۱رنجرور که یک suv لوکس اسپرت اصلا قابل مقایسه نیست با لینکلن ویدو های رنجرور خارج جاده ببینید متوجه میشید که چه کیفیتی داره
Hadi
۲۶ خرداد ۱۴۰۱انتخاب سختیه…
ولی من انتخابم رنجروور هستش 👌🏼
چون در کنار لوکس و مجلل بودن آفرود بهتری نسبت به لینکلن داره…
mahdi-es17
۲۶ خرداد ۱۴۰۱آخه برای کادیلاک زشته که با ا
ماشینی مثل رنجروور مقایسه بشه
چه طراحی داخلی چه قوای محرکه طراحی بیرونی خیلی بهتر از رنجرووره
Porsche 911
۲۶ خرداد ۱۴۰۱😐👍
AMG Package
۲۶ خرداد ۱۴۰۱هم رنجروور خوبه هم کادیلاک .
انتخاب من یه پورشه کاین توربو اس هست درسته هم کلاس نیستن ولی بیخال پول حرف اول و آخر رو میزنه البته اگه بخوام بازم یه انتخاب دیکه کنم gt63 هست البته تا وقتی هلکت و شلبی باشن سمت این لوکس بازا نمیرم😂😂😂😂
England
۲۶ خرداد ۱۴۰۱از امتیازی که رنجررور گرفته و فروشش بیشترش تو خاک امریکا کمتر از یکسال کاملا مشخصه که کامنت غیرمنطقی گذاشتی
پدرام
۲۶ خرداد ۱۴۰۱اول قصد داشتم رنجروور رو انتخاب کنم بعد قیمت رو که دیدم به علاوه مشخصات و شتاب بیشتر نویگیتور انتخاب می کنه درسته مصرفش بالاتره اما گارانتی پیشرانه اش 6 سال یا 112 هزار کیلومتر هست در مقابل به نظر میاد رنجروور کیفیت ساخت بالاتری داره اما قیمتش هم بالاتره
ارش
۲۶ خرداد ۱۴۰۱به رنجرور رای میدم . یه ماشین لوکس عالی با توانایی آفرود فوق العاده.
England
۲۶ خرداد ۱۴۰۱هر دو گردن کلفت هستن
ولی خب رنجررور طراحی داخلی و خارجی بهتری هم داره😍
amirmohammad
۲۶ خرداد ۱۴۰۱فروش خیلی خوبی داشته رنجروور.توی امریکایی ها انتخابم اسکالید هست.اینجا هم رنجروور رو انتخاب میکنم حس لوکس بودن بیشتری رو میده بنظر من
MOHAMMAD.DEMON
۲۶ خرداد ۱۴۰۱من همیشه رنجروور رو تحسین کردم همه مدل هاش رو
ولی واقعا از نظر هزینه نگهداری و هزینه قطعات خیلی گرونه حتی بیش تر از بی ام و ها
انتخاب من لینکلن قطعا موتور بهتری داره
و قطعا به علایق من نزدیک تر
Taha Malek
۲۶ خرداد ۱۴۰۱دوتاشون برای هدف هایی که ساخته شدن عالین
رنجروور suv لوکس با آفرود فوق العادس
نویگیتور هم suv بزرگ و جادار و لوکسه آفرود جزو اهدافش نبوده
به هر حال من رنجروور رای دادم بخاطر آفرود فوق العادش و علاقه ای که به این ماشین دارم
حیف که دیگ خبری از سدان تو سبد محصولات لینکولن نیست اگه بخوام بین suv های فول سایز آمریکایی هم انتخاب کنم لینکلن گزینه آخرمه ولی واقعا ماشین خوبیه و نمیشه منکر این شد فقط رقباش منو بیشتر جذب میکنن
ماکسیمیلیان
۲۶ خرداد ۱۴۰۱محصولات رنجروور (بِالاَخَص P400) از دلرباترین خودرو ها هستند😍
فقط با احساس وصف میشود؛ کلمات قاصر و عاجزاند از وصفاش!
Yasin
۲۶ خرداد ۱۴۰۱قطعا لینکلن ارزش خرید خیلی بیشتری داره
توی مشخصات هم که مشخصه کدوم برتری داره
JDM lover
۲۶ خرداد ۱۴۰۱بنظرم هر دو بی نظیرن
از هر دو خوشم میاد
چه از لحاظ طراحی چه از لحاظ کابین
رنجروور کمی لوکس تر و نویگیتور یکم جادارتره
من خودم اگه پولم برسه رنجروور انتخابمه و اگر هم نرسه نویگیتور
نویگیتور هم خیلی خوبه و قدرت و گشتاور بیشتری هم داره و فضای بارش هم بیشتره
GMA
۲۶ خرداد ۱۴۰۱لینکلن هم مثل بقیه رقبا هست، با اینکه عالیه اما در حدی نیست که بتونه با رنجروور مقایسه بشه،سطح رنجروور بالاتره
Erfan
۲۶ خرداد ۱۴۰۱وقتی یه ماشین انگلیسی از یه ماشین آمریکایی با توجه به قیمت بالاتر ماشین انگلیسی در آمریکا بیشتر از مدل آمریکایی فروش داره همه چیز معلومه دیگه.
Daruosh
۲۶ خرداد ۱۴۰۱واقعا حیف شد بنز Gls حذف شد اینو باید با bmwx7 میزاشتین خیلی جذاب تر
رنجررور طراحیش خیلی بهتر از نویگیتور هست
پیروز در نهایت بین x7 یا یا کادیلاک اسکالید جای بنز خالی😒
javadhy
۲۶ خرداد ۱۴۰۱رنجروور توانایی آفرود و کیفیت سواری بهتری توی جاده داره
و توی این کلاس واقعا سخته رقابت با رنجروور
به نظرم سنگ محکی توی کلاس luxury suv هست
RezaRs
۲۶ خرداد ۱۴۰۱یه دوئلی که هرکی بره بالا حسرت حذف اون یکی رو میخوریم
Mf1
۲۶ خرداد ۱۴۰۱دو تاشون عالین بستگی به علاقه داره با اینکه طرفدار رنجرور هستم ولی اینجا لینکلن نویگیتور بهتره از لحاظ طراحی زیبایی داره
MC20
۲۶ خرداد ۱۴۰۱درود به همه دوستان عزیز … این دو خودرو از 2 لایف استایل مختلف ( امریکن و یوروپین ) میان … البته پر واضحه که این دو خودرو در مواردی وجوه اشتراک ماهوی و در مواردی نیز ، وجوه افتراق ، دارند … اما قیاس این 2 تا حدودی شاید درست نباشه … مثل قیاس بین کفش فوتسال و کفش رانینگ … از یک سو ، تقریبا ، در پادشاهی رنجروور در این سگمنت ، شکی نیست … از سوی دیگه ، لینکلن هم پدر با تجربه و عاشقیه که برای قد کشیدن نویگیتور ، 24 سال ، خون دل خورده ، فرزندش رو به دندون گرفته و اون رو یک شبه به این جا نرسونده … در نهایت گمان میکنم برای انتخاب برنده ، با عبور از مرز های سلیقه و تعصب ، باید به فاکتور ارزش ، در برابر قیمت پرداختی ، توجه کرد … با این رویکرد من ، لینکلن رو برنده می دونم … به عبارت بهتر ، مشتری با پرداخت هر دلار برای نویگیتور ، ماشین بیشتری دریافت می کنه …. گواه من در اثبات این ادعا ، قیاس بین رقم پایه دو خودرو ، است … آیا ، اگر از پشت فرمان نویگیتور تیپ پایه با پرداخت 23000 دلار بیشتر ، پشت فرمان رنجروور پایه ، قرار بگیریم ، لزوما معادل 23000 دلار خودروی بیشتری دریافت می کنیم ؟؟؟ با احترام به نظر دوستان اهل فن … من گمان نمی کنم …
یوسفی
۲۶ خرداد ۱۴۰۱هر دو عالی هستند اما نسبت به قیمت لینکلن را انتخاب می کنم
کوروش
۲۷ خرداد ۱۴۰۱من همه اس یو ای بزرگ را بررسی کردم و نویگیتور را انتخاب کردم. بسیار قوی، جا دار و لوکس با همه امکانات خوب سرویس مجانی برای سه سال. بسیار با صرفه و عالی است.
پیام
۲۸ خرداد ۱۴۰۱یقین دارم که هر کسی هر دوی این ماشینا رو از نزدیک دیده باشه بی درنگ و با قطعیت نویگیتور رو انتخاب میکنه! ولی خب از روی عکس و خوندن مشخصات عجیب نیست که رنجروور جلو بیوفته! در جایی که به هر حال رنجروور داشتیم از قدیم تو ایران؛ حتی مدلای نسبتاً جدیدش هم من خودم چند تا گذر موقّتش رو دیدم؛ امّا خیلیا اصلاً اسم لینکلن رو هم به عنوان یه ماشین نشنیدن چه برسه به این که بخوان دیده باشنش متاسفانه!
ولی عظمت و ابهّت لینکلن نویگیتور مسحورتون میکنه! فوق العادست!