در ۴ فوریهٔ سال ۱۹۲۲، هنری فورد به توصیهٔ همسرش «کلارا» و پسرش «ادسل» قراردادی را برای خرید لینکلن امضا کرد و حالا یک قرن بعد، این برند لوکس آمریکایی در آستانهٔ یک تغییر بزرگ دیگر قرار دارد. لینکلن در سال ۱۹۱۷ توسط «هنری لیلاند» و پسرش «ویلفرد» تأسیس شد. هنری یکی از بنیانگذاران کادیلاک بود اما به خاطر اختلافاتی که با دیگر مدیران این شرکت پیدا کرد، در زمان جنگ جهانی اول کادیلاک را ترک و لینکلن را برای تولید موتورهای V12 لیبرتی هواپیما تأسیس کرد. وی نام شرکت جدید خود را به افتخار اولین رئیسجمهور آمریکا یعنی «آبراهام لینکلن» که در سال ۱۸۶۴ به او رأی داده بود، لینکلن گذاشت.
پس از جنگ جهانی اول، لینکلن به ساخت خودرو روی آورد اما در ادامه با چالشهایی مواجه شد و در سال ۱۹۲۲ در آستانهٔ ورشکستگی قرار گرفت. در همین زمان فورد وارد عمل شد و این شرکت را با قیمت ۸ میلیون دلار معادل ۱۳۳ میلیون دلار امروز خریداری کرد. مدت کوتاهی پس از تصاحب لینکلن، هنری فورد ادارهٔ شرکت را به پسرش ادسل سپرد. او که تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۳ لینکلن را اداره میکرد، جاهطلبیهای زیادی داشت و اینطور میگفت:
پدر محبوبترین خودروهای جهان را ساخت، من میخواهم بهترینها را بسازم
جایگاه امروزی لینکلن بهعنوان برند لوکس فورد از همان ابتدا بخش مهمی از هویت آن بود. امروزه نیز این برند همچنان به تولید خودروهای لوکس ادامه میدهد و به سمت الکتریکیسازی گام برمیدارد. لینکلن وعده داده است که تا سال ۲۰۳۰ مجموعهٔ کاملی از خودروهای الکتریکیشده را در سراسر جهان عرضه کند. به مناسبت صدسالگی انتقال مالکیت لینکلن به فورد نیز این شرکت طی سال جاری رویدادهایی را آغاز خواهد کرد که گذشتهٔ آن را به حال و آینده متصل خواهند کرد. همچنین نمایندگیهای لینکلن هم در تلاش هستند تا با میزبانی از رویدادهای خاصی برای خریداران، صدمین سالگرد فعالیت این برند تحت مالکیت فورد را جشن بگیرند.
مازیار
۱۶ بهمن ۱۴۰۰فردا هم جشن تولد سایپا و ایران خودروست.
مازیار
۱۶ بهمن ۱۴۰۰از کاربران عزیز معذرت میخوام.من ننگم میاد اسم این دو نامرد رو بیارم و اینجا هم اصلا جای این شوخی ها نیست ولی خواستم کمی کامتون رو شیرین کنم.
کافر مقدس
۱۶ بهمن ۱۴۰۰دهه50-60-70 لینکلن رقیب سر سختی به نام کادیلاک داشت که همیشه زیر سایه کادیلاک بود با وجود لوکس بودن وقتی در سال 74 کادیلاک سیستم ایربگ نصب کرد دیگه فاصله رو بیشتر کرد
https://automotivemileposts.com/cadillac/cadi1974acrs.html
جالبه چندسالی میشه ایربگ ماشین های ایرانی کار نمیکنن همچنان .فکر میکردیم برای تصادف بهبان باشه فقط کاشف ب عمل اومده برای خیلی ها عمل نکرده
البته ایربگ در ابتدا جز برنامه های فورد بوده در 1970 ولی خوب کادیلاک رو خودروهای تولیدی تحویل مشتری داد به صورت آپشن
https://www.autonews.com/article/20170109/NOTES/170109823/ford-s-airbag-claims-slightly-inflated
Mad.z.Max
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ضمن تشکر ویژه بابت مطالبی که هر روز در سایت گذاشته میشه، یه موضوعی رو خواستم بگم که قبلتر هم دیدم دوستای دیگه بهش اشاره کردن. اونم اینکه از زمان تلفیق سایت با زومیت، درسته که تعداد مقاله ها بیشتر شده، اما انگار کیفیتشون پایین اومده. مثلا همین مقاله به طرز عجیبی کوتاه بود، خیلی دیگه از مقاله ها هم متاسفانه به این سمت رفتن که انگار فقط واسه پر کردن تعداد آپلود شدن. قبلتر که روزی ۶-۷ تا مطلب آپلود میشد، کیفیت بیشتری داشتن انگار..
کافر مقدس
۱۶ بهمن ۱۴۰۰این داستان کمیت فقط شامل حال پدال نمیشه . ب طرز عجیبی سایتای داخل رپورتاژ میکنن از ماشین های چینی اونم روزی چند ده مورد!!!!!! این سایت ها هم بیشتر دنبال کلیک بیت و اسپانسر و.. هستن . اللخصوص کلیک بیت که منجر به روزی چندین خبر زرد از تسلا میشه الان دیگه کم مونده بگن کارکنان تسلا از چای کیسه ای شهرزاد استفاده میکنند
پدال باید یه فرومی بسازه مثل تیونینگ تالک وعلا کامنت که اونم نیاز به تایید داره و هر چیزی نمیشه گفت بیشتر خفقان ایجاد میکنه برای مخاطب . البته ایرانی ها سالهاست با خفقان و سرکوب عادت دارن
امیرعلی
۱۶ بهمن ۱۴۰۰چند وقت دیگه هم سالگرد تولد یک برند فوق لوکس و کپی کار به اسم گریت وال تانک ه:))
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ممنون از آقای دهقان
از این مقالات سرگذشت شرکتها بیشتر بگذارید ، چون جدا از جالب بودن ، درسهایی هم به دوستان میدهد که اصالت خریدنی نیست ، ساختگی هست با گذر زمان .
اما این مقاله اولش جالب شروع شد و هرچه به آخر نزدیک شدیم ، یاد فیلمهای بیمحتوا و خالی و بیپایان افتادم !
این مقاله جا داشت هیجانیتر و بلندتر و داستانیتر قرار بگیرد تا لذت خواندنش بیشتر شود !
ممنون !