لینکلن

معرفی نسخهٔ تولیدی لینکلن زفیر، سدان باشکوهی برای چینی‌ها

در نمایشگاه شانگهای امسال، لینکلن سدان جدیدی بنام زفیر (Zephyr) را در قالب کانسپتی تقریباً نزدیک به تولید معرفی کرد و حالا نسخهٔ تولیدی این سدان شیک و لوکس آمریکایی در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شده است. زفیر مثل نسخهٔ کانسپت خود سدان جذابی به نظر می‌رسد اما متأسفانه فقط در چین عرضه خواهد شد و نمی‌توانیم شاهد حضور آن در بازار آمریکا باشیم.

زفیر خودرویی بزرگ با شکل سنتی سدان و جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ است که لوگوی لینکلن در میانهٔ آن می‌درخشد. این لوگو توسط یک نوار LED احاطه شده که به دی‌لایت‌هایی که به شکلی یکپارچه درون چراغ‌های جلو جای تعبیه شده‌اند ختم می‌شود. در طرفین سپر، ورودی‌های هوای C شکلی دیده می‌شود در پایین هم یک ورودی هوای عریض طراحی شده که رادار خودرو را در خود پنهان کرده است.

عقب زفیر با چراغ‌هایی که طبق رسم لینکلن به هم متصل هستند، بشدت ما را به یاد آئودی A7 می‌اندازد و در پایین روی سپر هم یک دیفیوزر تهاجمی جلب‌توجه می‌کند. برای این خودرو دو پکیج ظاهری بنام‌های i Cool و i Enjoy هم قابل سفارش است که تریم‌های مختلفی را برای جلوی خودرو ارائه می‌کند.

در داخل زفیر مثل اکثر خودروهای جدیدی که این روزها می‌بینیم، بیش از همه نمایشگرهای بزرگ جالب‌توجه می‌کنند. این نمایشگرها شامل یک نمونه ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و یک صفحه‌نمایش عظیم ۲۷ اینچی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی می‌شود که تا جلوی صندلی سرنشین کشیده شده است. سیستم اطلاعاتی سرگرمی از نرم‌افزار Nebula استفاده می‌کند که خاص زفیر است و غربیلک فرمان هم به دکمه‌های لمسی مجهز است.

برای زفیر یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو در نظر گرفته شده که ۲۳۵ اسب بخار قدرت دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو برساند. برای این سدان لوکس رینگ‌های ۱۸ اینچی یا ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۳۵ قابل انتخاب است. قیمت زفیر در چین بین ۲۵۵ هزار یوآن معادل ۳۹,۹۰۰ دلار تا ۳۴۲ هزار یوآن معادل ۵۳,۵۰۰ دلار خواهد بود و لینکلن به‌زودی پذیرش سفارشات خرید برای آن‌را آغاز می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (374 ديدگاه)

    از همه جای دنیا دنبال بازار چینن
    و چینی ها دنبال بازار بقیه دنیا !!

    خب عزیز تو اول بازار خودت بکش بالا بعد مدعیه رقابت با اروپایی ها و امریکایی ها تو کشورای خودشون شو !!

    موافقم 31
    مخالفم 7
    1. مزدا

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      چراغ های عقب شبیه آزرا 2022 هست !
      طراحی بیرونی جذابی داره ولی با صفحه نمایش طویلش حال نکردم چیه کل ماشین رو مانیتور کردند

      موافقم 32
      مخالفم 6
      1. علی

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (374 ديدگاه)

        اوکی فقط چرا من رو ریپلای کردی ؟؟

        من به لینکن علاقه ای ندارم

        موافقم 2
        مخالفم 24
      2. Amard

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (841 ديدگاه)

        جلو جگوار عقب ازارا البته خوشگل شده ولی فرمان در مقایسه با داشبورد کنسول کوچیک به نظرم میاد تو عکس

        موافقم 9
        مخالفم 1
  2. محمد مختاری آذر

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چقدر زیبا و با شکوه هستش با اینکه من از لینکلن خوشم نمیاد اینو دوست داشتم ولی طراحی کشیده مانندش و همچنین عقب خودرو به نوعی آئودی A7 هستش ولی وقتی از C-Pillar عبور می کنیم در بغل خودرو شاهد یک طراحی مناسب برای سدان و نه کاملا کشیده هستیم و در قسمت A-Pillar هم طراحی نه چندان شلوغ بلکه ساده به کار رفته در مورد جلوی خودرو جلوپنجره معروف لینکلن به کار رفته ولی زیاد جذاب نیست چون واقعا برای این نوع خودرو بزرگ هستش می توانستند ان را کوچکتر کنند و المان های دیگری اضافه کنند
    موتور قدرت خوبی داره ولی واقعا گرون قیمت هستش میتونستن از 6 سیلندر استفاده کنند

    موافقم 5
    مخالفم 4
  3. Nima

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    سدان واقعا زیبایى شده.
    موتورش هم به خاطر چین و قوانین خاصشون ۲ لیتریه (خداروشکر باید کرد اکوبوست ۱.۵ لیترى نیس چون زیر ۱.۵ مالیاتش کمتره) ولى همین توى آمریکا بود موتور اکوبوست ۳۵۰-۴۰۰ اسبى داشت.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  4. 🤍Audi e_tron gt🤍

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خوش بحال چینی ها
    همه ماشینا برا اوناس

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    فوق العادس این ماشین ، امیدوارم هم لینکلن و هم کادیلاک دوباره به اون اشرافیت اصلی خودشون در سدانها برسن چون بجز شاسی بلندای نویگیتور و اسکالید ، خودروی دیگه ای به شکوه گذشتشون ندارن ، هر چند دو تا کادیلاک ct4 و ct5 در نسخه های بلک وینگ از نظر پرفورمنس فوق العادن اما صحبت من میزان لوکس بودن هست ، نه میزان اشرافیت ، لینکلن جدیدا داره تلاش خودش رو در رابطه با تولید یک سدان خیلی لوکس میکنه یکی احیای کانتیننتال که زیاد موفق نبود یکی هم این سدان که روح آدم رو مثل ماشینای گذشته لینکلن و خود نویگیتور جلا میده

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (523 ديدگاه)

      فقط ایکاش فقط توی چین عرضه نمیشد تا موتور های بهتر و جالبتر از ۲ لیتر رو روش ببینیم ، موتور های v8 که شخصیت خودروهای آمریکایی رو تشکیل میدن

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (523 ديدگاه)

      واقعا عذر میخوام یه جایی اشتباه تایپی کردم
      میزان لوکس بودن هست ، نه میزان اشرافیت ، اینجا منظورم از اشرافیت پرفورمنس بود

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. R@m!n

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      نسخه های بلک وینگه کادیلاک کاملا هم سطح رقبا و حتی بهترم هستن. یک نمونه صندلی های این دو ماشین همون نمونه های صندلی های سوپراسپرت های سطح بالایی مثله 911 gt2rs هست که اجزا از فیبر کربنه و بر خلاف صندلی های این مدل دارای گرم کن و سردکن و تنظیماته راحتی هم هست.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. PN

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به قول جرمی ده سال پیش یه چینی از خواب به امید این بیدار می شد تا یه خری گاوی بخره اما الان یه چینی بیدار میشه تا یه لینکلن زفیر بخره والان یه ایرانی بخاطر این بیدار نمیشه تا با قیمت نجومی آشغالا روبرو نشه….

  7. امیرعلی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (309 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خوبه خود هونگچی H9 که مدعی ه یک سدان لوکس ارزونه از ۵۰ هزار دلار شروع میشه ولی این ماشین با همون سطح یا حتی بیشتر لوکس بودن و قدرت بیشتر قیمت کمتری داره
    کلا ماشین های امریکایی همینطوری هستن برای هر سنت که پرداخت میکنه بهت آپشن اراعه میدن

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. new RAMIN

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      با کامنت شما کاملا مخالفم…

      H9 کیفیت بالاتری نسبت به زفیر داره.
      نسخه فول آپشن یه موتور V6 قدرت 283 اسب و گشتاور 400نیوتون AWD هست.
      خودران اتوپارک احضار. صندلی عقب 4نفره و اجرایی و…به هیچ وج H9 را با زفیر مقایسه نکن،خیلی خنده داره.درضمن امکان شخصی سازی هونگکی خیلی بیشتر از لینکلن هست

      درکل از این زفیر من خیلی خوشم اومد ولی به هیچ وج قابل قایس با H9 نیست…

      موافقم 9
      مخالفم 13
      1. new RAMIN

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        (ولی به هیچ وج قابل قایس با H9 نیست…)

        😐😐😐 قایس؟؟؟؟😑 امان از دست اصلاح کننده گوشی

      2. پویان

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (822 ديدگاه)

        سلام آقا رامین خوبی
        هونگچی خوبه. یه سوال رامین درسته که هونگچی صادرات رو شروع کرده؟ به کدوم کشورها؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
  8. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    عالیه مخصوصا داخلش بسیار شیک و آینده نگرانه قدرت خوبی هم داره به نسبت قیمتش
    واقعا خلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. Reza Waffen SS

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    کابینو نگاه

  10. مرتضی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    فک کردم هونگچیه😐

    موافقم 3
    مخالفم 6
  11. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (201 ديدگاه)

    واقعا عاشقش شدم خیلی زیباست اگر در بازار آمریکا بیاد مطمئنم موفق میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. new RAMIN

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    پدال به اصل ماجرا اشاره نکردی🙂
    The car will be manufactured in China by Changan_Ford

    طراحیش بی نظیره. فقط فرمونش خوشم نیومد. انصافا خوبه. فقط حیف دیفرانسیل جلو هست. ای کاش 4WD یا AWD بود.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  13. M@M@DRZ

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    من عاشق لینکلنم و توی لوکس ساز ها یه علاقه ی خاصی بهش دارم .
    تنها ایرادی که می تونم به این زفیر بگیرم اینه که نمای جلوش شبیه بقیه محصولات لینکلن نیست و چراغ هارو بیش از حد باریک کردن . در کل نمای جلوش با بقیه محصولات فرق داره ولی برای بازار چین محصول خیلی خوبیه.
    و ای کاش نمای پشتش آنقدر شبیه ائودی نبود .

  14. new RAMIN

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    یه چیز خیلی جالب تو عکس ها شکار کردم…
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/11/Lincoln-Zephyr-3.jpg

    روی قسمت چراغ به هم متصل نوشته lincoln. سمت راست نوشته zephyrاما سمت چپ یه چی چینی نوشته… نوشته= 长安林肯
    میدونید معنیش یعنی چی؟در چینی 林肯 میشه لینکلن و 长安 میشه چانگان…

    به علت جوینت ونچر ها در بازار چین نام هر ماشین بین الملی با نام کمپانی جوینت ونچرشده با هم نوشته میشه. محصولات فورد،لینکلن ،مزدا، تو چین چون توسط چانگان منتاژ میشه با نام چانگان_فورد و چانگان_لینکلن ، چانگان_مزدا روی محصولات نوشته میشه.

    جالب اینجاس تو این 10 ساله فورد و لینکلن فراخوانی در قسمت ضعف منتاژی تو بازار چین ندادن!!! (البته تو این 10 ساله برخی مدل های فورد، مثل موستانگ،f150 و اکسپدیشن برای بازار چین که وارداتی بودن ،فراخوان داده شد توسط فورد)

    موافقم 5
    مخالفم 7
  15. Mercede kaviani

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (550 ديدگاه)

    فوق العاده عالی بسیار زیبا با قیمت بسیار مناسب فقط افسوس که در ایلات متحده عرضه نمیشود

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2686 ديدگاه)

      آره واقعا حیفه. میشد با یه v8 تصورش کرد

      1. مرتضی

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (195 ديدگاه)

        وی ۸ دیف جلو… یه ترکیب فوق العاده سمی

  16. مهردادکمال

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    نا اونجا یادمه با قطع تولید کانتیناتال قرار بود سدان نسازه اما چه چیز محشری شده فقط کاش موتور چینی پسند دولیتری نداشت

  17. امین

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (678 ديدگاه)

    دیگه ماشین نیست!! سینما شده.
    چرا فکر میکنن صفحه نمایش هر چه بزرگتر بهتر؟
    رانندگی خطرناکتر میکنه. حواس پرت میکنه. در آفتاب قابل دیدن نیست/ در شب نورش جلب توجه بیش از حد داره

  18. Mojtaba Ghasemi

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا یه لحظه فکر کردم عقبش شبیه سمند Lx . ببخشید البته 😄😄

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا