در نمایشگاه شانگهای امسال، لینکلن سدان جدیدی بنام زفیر (Zephyr) را در قالب کانسپتی تقریباً نزدیک به تولید معرفی کرد و حالا نسخهٔ تولیدی این سدان شیک و لوکس آمریکایی در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شده است. زفیر مثل نسخهٔ کانسپت خود سدان جذابی به نظر میرسد اما متأسفانه فقط در چین عرضه خواهد شد و نمیتوانیم شاهد حضور آن در بازار آمریکا باشیم.
زفیر خودرویی بزرگ با شکل سنتی سدان و جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ است که لوگوی لینکلن در میانهٔ آن میدرخشد. این لوگو توسط یک نوار LED احاطه شده که به دیلایتهایی که به شکلی یکپارچه درون چراغهای جلو جای تعبیه شدهاند ختم میشود. در طرفین سپر، ورودیهای هوای C شکلی دیده میشود در پایین هم یک ورودی هوای عریض طراحی شده که رادار خودرو را در خود پنهان کرده است.
عقب زفیر با چراغهایی که طبق رسم لینکلن به هم متصل هستند، بشدت ما را به یاد آئودی A7 میاندازد و در پایین روی سپر هم یک دیفیوزر تهاجمی جلبتوجه میکند. برای این خودرو دو پکیج ظاهری بنامهای i Cool و i Enjoy هم قابل سفارش است که تریمهای مختلفی را برای جلوی خودرو ارائه میکند.
در داخل زفیر مثل اکثر خودروهای جدیدی که این روزها میبینیم، بیش از همه نمایشگرهای بزرگ جالبتوجه میکنند. این نمایشگرها شامل یک نمونه ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و یک صفحهنمایش عظیم ۲۷ اینچی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی میشود که تا جلوی صندلی سرنشین کشیده شده است. سیستم اطلاعاتی سرگرمی از نرمافزار Nebula استفاده میکند که خاص زفیر است و غربیلک فرمان هم به دکمههای لمسی مجهز است.
برای زفیر یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو در نظر گرفته شده که ۲۳۵ اسب بخار قدرت دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به چرخهای جلو برساند. برای این سدان لوکس رینگهای ۱۸ اینچی یا ۱۹ اینچی با لاستیکهای ۲۳۵ قابل انتخاب است. قیمت زفیر در چین بین ۲۵۵ هزار یوآن معادل ۳۹,۹۰۰ دلار تا ۳۴۲ هزار یوآن معادل ۵۳,۵۰۰ دلار خواهد بود و لینکلن بهزودی پذیرش سفارشات خرید برای آنرا آغاز میکند.
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۰از همه جای دنیا دنبال بازار چینن
و چینی ها دنبال بازار بقیه دنیا !!
خب عزیز تو اول بازار خودت بکش بالا بعد مدعیه رقابت با اروپایی ها و امریکایی ها تو کشورای خودشون شو !!
مزدا
۲۹ آبان ۱۴۰۰چراغ های عقب شبیه آزرا 2022 هست !
طراحی بیرونی جذابی داره ولی با صفحه نمایش طویلش حال نکردم چیه کل ماشین رو مانیتور کردند
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۰اوکی فقط چرا من رو ریپلای کردی ؟؟
من به لینکن علاقه ای ندارم
Amard
۲۹ آبان ۱۴۰۰جلو جگوار عقب ازارا البته خوشگل شده ولی فرمان در مقایسه با داشبورد کنسول کوچیک به نظرم میاد تو عکس
محمد مختاری آذر
۲۹ آبان ۱۴۰۰چقدر زیبا و با شکوه هستش با اینکه من از لینکلن خوشم نمیاد اینو دوست داشتم ولی طراحی کشیده مانندش و همچنین عقب خودرو به نوعی آئودی A7 هستش ولی وقتی از C-Pillar عبور می کنیم در بغل خودرو شاهد یک طراحی مناسب برای سدان و نه کاملا کشیده هستیم و در قسمت A-Pillar هم طراحی نه چندان شلوغ بلکه ساده به کار رفته در مورد جلوی خودرو جلوپنجره معروف لینکلن به کار رفته ولی زیاد جذاب نیست چون واقعا برای این نوع خودرو بزرگ هستش می توانستند ان را کوچکتر کنند و المان های دیگری اضافه کنند
موتور قدرت خوبی داره ولی واقعا گرون قیمت هستش میتونستن از 6 سیلندر استفاده کنند
Nima
۲۹ آبان ۱۴۰۰سدان واقعا زیبایى شده.
موتورش هم به خاطر چین و قوانین خاصشون ۲ لیتریه (خداروشکر باید کرد اکوبوست ۱.۵ لیترى نیس چون زیر ۱.۵ مالیاتش کمتره) ولى همین توى آمریکا بود موتور اکوبوست ۳۵۰-۴۰۰ اسبى داشت.
🤍Audi e_tron gt🤍
۲۹ آبان ۱۴۰۰خوش بحال چینی ها
همه ماشینا برا اوناس
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۹ آبان ۱۴۰۰فوق العادس این ماشین ، امیدوارم هم لینکلن و هم کادیلاک دوباره به اون اشرافیت اصلی خودشون در سدانها برسن چون بجز شاسی بلندای نویگیتور و اسکالید ، خودروی دیگه ای به شکوه گذشتشون ندارن ، هر چند دو تا کادیلاک ct4 و ct5 در نسخه های بلک وینگ از نظر پرفورمنس فوق العادن اما صحبت من میزان لوکس بودن هست ، نه میزان اشرافیت ، لینکلن جدیدا داره تلاش خودش رو در رابطه با تولید یک سدان خیلی لوکس میکنه یکی احیای کانتیننتال که زیاد موفق نبود یکی هم این سدان که روح آدم رو مثل ماشینای گذشته لینکلن و خود نویگیتور جلا میده
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۹ آبان ۱۴۰۰فقط ایکاش فقط توی چین عرضه نمیشد تا موتور های بهتر و جالبتر از ۲ لیتر رو روش ببینیم ، موتور های v8 که شخصیت خودروهای آمریکایی رو تشکیل میدن
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۹ آبان ۱۴۰۰واقعا عذر میخوام یه جایی اشتباه تایپی کردم
میزان لوکس بودن هست ، نه میزان اشرافیت ، اینجا منظورم از اشرافیت پرفورمنس بود
R@m!n
۲۹ آبان ۱۴۰۰نسخه های بلک وینگه کادیلاک کاملا هم سطح رقبا و حتی بهترم هستن. یک نمونه صندلی های این دو ماشین همون نمونه های صندلی های سوپراسپرت های سطح بالایی مثله 911 gt2rs هست که اجزا از فیبر کربنه و بر خلاف صندلی های این مدل دارای گرم کن و سردکن و تنظیماته راحتی هم هست.
PN
۲۹ آبان ۱۴۰۰به قول جرمی ده سال پیش یه چینی از خواب به امید این بیدار می شد تا یه خری گاوی بخره اما الان یه چینی بیدار میشه تا یه لینکلن زفیر بخره والان یه ایرانی بخاطر این بیدار نمیشه تا با قیمت نجومی آشغالا روبرو نشه….
امیرعلی
۲۹ آبان ۱۴۰۰قیمتش خیلی خوبه خود هونگچی H9 که مدعی ه یک سدان لوکس ارزونه از ۵۰ هزار دلار شروع میشه ولی این ماشین با همون سطح یا حتی بیشتر لوکس بودن و قدرت بیشتر قیمت کمتری داره
کلا ماشین های امریکایی همینطوری هستن برای هر سنت که پرداخت میکنه بهت آپشن اراعه میدن
new RAMIN
۲۹ آبان ۱۴۰۰با کامنت شما کاملا مخالفم…
H9 کیفیت بالاتری نسبت به زفیر داره.
نسخه فول آپشن یه موتور V6 قدرت 283 اسب و گشتاور 400نیوتون AWD هست.
خودران اتوپارک احضار. صندلی عقب 4نفره و اجرایی و…به هیچ وج H9 را با زفیر مقایسه نکن،خیلی خنده داره.درضمن امکان شخصی سازی هونگکی خیلی بیشتر از لینکلن هست
درکل از این زفیر من خیلی خوشم اومد ولی به هیچ وج قابل قایس با H9 نیست…
new RAMIN
۲۹ آبان ۱۴۰۰(ولی به هیچ وج قابل قایس با H9 نیست…)
😐😐😐 قایس؟؟؟؟😑 امان از دست اصلاح کننده گوشی
پویان
۳۰ آبان ۱۴۰۰سلام آقا رامین خوبی
هونگچی خوبه. یه سوال رامین درسته که هونگچی صادرات رو شروع کرده؟ به کدوم کشورها؟
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۲۹ آبان ۱۴۰۰عالیه مخصوصا داخلش بسیار شیک و آینده نگرانه قدرت خوبی هم داره به نسبت قیمتش
واقعا خلی خوبه
Reza Waffen SS
۲۹ آبان ۱۴۰۰کابینو نگاه
مرتضی
۲۹ آبان ۱۴۰۰فک کردم هونگچیه😐
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۹ آبان ۱۴۰۰واقعا عاشقش شدم خیلی زیباست اگر در بازار آمریکا بیاد مطمئنم موفق میشه
new RAMIN
۲۹ آبان ۱۴۰۰پدال به اصل ماجرا اشاره نکردی🙂
The car will be manufactured in China by Changan_Ford
طراحیش بی نظیره. فقط فرمونش خوشم نیومد. انصافا خوبه. فقط حیف دیفرانسیل جلو هست. ای کاش 4WD یا AWD بود.
M@M@DRZ
۲۹ آبان ۱۴۰۰من عاشق لینکلنم و توی لوکس ساز ها یه علاقه ی خاصی بهش دارم .
تنها ایرادی که می تونم به این زفیر بگیرم اینه که نمای جلوش شبیه بقیه محصولات لینکلن نیست و چراغ هارو بیش از حد باریک کردن . در کل نمای جلوش با بقیه محصولات فرق داره ولی برای بازار چین محصول خیلی خوبیه.
و ای کاش نمای پشتش آنقدر شبیه ائودی نبود .
new RAMIN
۲۹ آبان ۱۴۰۰یه چیز خیلی جالب تو عکس ها شکار کردم…
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/11/Lincoln-Zephyr-3.jpg
روی قسمت چراغ به هم متصل نوشته lincoln. سمت راست نوشته zephyrاما سمت چپ یه چی چینی نوشته… نوشته= 长安林肯
میدونید معنیش یعنی چی؟در چینی 林肯 میشه لینکلن و 长安 میشه چانگان…
به علت جوینت ونچر ها در بازار چین نام هر ماشین بین الملی با نام کمپانی جوینت ونچرشده با هم نوشته میشه. محصولات فورد،لینکلن ،مزدا، تو چین چون توسط چانگان منتاژ میشه با نام چانگان_فورد و چانگان_لینکلن ، چانگان_مزدا روی محصولات نوشته میشه.
جالب اینجاس تو این 10 ساله فورد و لینکلن فراخوانی در قسمت ضعف منتاژی تو بازار چین ندادن!!! (البته تو این 10 ساله برخی مدل های فورد، مثل موستانگ،f150 و اکسپدیشن برای بازار چین که وارداتی بودن ،فراخوان داده شد توسط فورد)
Mercede kaviani
۲۹ آبان ۱۴۰۰فوق العاده عالی بسیار زیبا با قیمت بسیار مناسب فقط افسوس که در ایلات متحده عرضه نمیشود
حسین دهمرد
۳۰ آبان ۱۴۰۰آره واقعا حیفه. میشد با یه v8 تصورش کرد
مرتضی
۳۰ آبان ۱۴۰۰وی ۸ دیف جلو… یه ترکیب فوق العاده سمی
مهردادکمال
۳۰ آبان ۱۴۰۰نا اونجا یادمه با قطع تولید کانتیناتال قرار بود سدان نسازه اما چه چیز محشری شده فقط کاش موتور چینی پسند دولیتری نداشت
امین
۱ آذر ۱۴۰۰دیگه ماشین نیست!! سینما شده.
چرا فکر میکنن صفحه نمایش هر چه بزرگتر بهتر؟
رانندگی خطرناکتر میکنه. حواس پرت میکنه. در آفتاب قابل دیدن نیست/ در شب نورش جلب توجه بیش از حد داره
Mojtaba Ghasemi
۱۳ آذر ۱۴۰۰آقا یه لحظه فکر کردم عقبش شبیه سمند Lx . ببخشید البته 😄😄