لینکلن

بررسی لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵

در دنیای اتومبیل‌سازی گرفتن برخی تصمیم‌ها بسیار بدیهی است. توسعه خط تولید خودروهای لوکس برای یکی جذاب‌ترین کلاس‌های خود در بازار، یکی از این تصمیم‌هاست. همین‌طور ورود به بازار خودروی چینی‌ها؛ بازاری که به صورت بالقوه می‌تواند فروش شما را دو برابر کند. لینکلن هر دوی این کارها را انجام داده است. این خودروساز وارد کلاس خودروهای کامپکت کراس‌اور شده و در همین حال، در حال بازگشایی هشت نمایندگی نخست خود در چین است. ترکیب این اقدامات احتمالاً تعداد فروش و اعتبار این برند را تکان خواهد داد.

2015 Lincoln MKC
۲۰۱۵ Lincoln MKC
در وهله نخست، انتظارمان این بود که با یک فورد اسکیپ تیتانیوم در لباس لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ روبرو شویم، امّا چنین چیزی نبود. به نظر می‌رسد که لینکلن رابطه فولکس‌واگن-آئودی را به خوبی مطالعه کرده است. MKC همان طول و فاصله محوری اسکیپ را دارد با این حال، آر لحاظ عرض ۰/۹ اینچ بزرگ‌تر است. تنها تفاوت مربوط به شاسی، ضربه‌گیرهای بهینه‌سازی شده و دامپرهای با کنترل پیوسته در MKC است. این مدل محصول همان کارخانه‌ای است که فورد اسکیپ در آن مونتاژ می‌شود؛ یعنی لوئیزویل کنتاکی. البته MKC خط بازرسی و استانداردهای مخصوص به خود را دارد که بسیار دقیق‌تر انجام می‌شوند.
2015 Lincoln MKC
۲۰۱۵ Lincoln MKC
درون کابین MKC از صندلی‌های راحت و نرمی استفاده شده که دارای گرم‌کن و خنک‌کننده در بالاترین تریم این خودرو هستند. صندلی راننده و سرنشین جلو می‌توانند در جهت به صورت خودکار تنظیم شوند. همچنین آپشن جدید لینکلن برای طراحی چرخ فرمان با کنترلرها و پوشش چرمی حسی بسیار خوب منتقل می‌کند. بسیاری از امکانات خوشایند در لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ به صورت آپشن هستند. مدلی که برای تست این خودرو در اختیار قرار داده شده، تریم ریزرو (Reserve) است که از موتور ۲/۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر استفاده می‌کند که ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت داشت. این موتور به صورت آپشن در تمام تریم‌های MKC ارائه می‌شود و تنها با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه است. در تریم پرمیر (Premiere) خبری از چرم Bridge of Weir برای صندلی‌ها نخواهد بود. ولی در تریم میانی سلکت (Select) این نوع چرم به کار رفته، ولی تا زمانی که پکیج آب‌وهوا اضافه نشود، صندلی‌ها گرم‌کن و خنک‌کننده نخواهند داشت. امّا تریم ریزرو در کنار این امکانات از مواردی چون سیستم راهبری با کنترل صوتی و سقف آفتاب‌گیر پانوراما استفاده می‌کند.
2015 Lincoln MKC Interior
۲۰۱۵ Lincoln MKC Interior
قیمت اولیه لینکلن MKC پرمیر مدل ۲۰۱۵، ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار است؛ چیزی که به راحتی فورد اسکیپ تیتانیوم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. تریم متوسط «سلکت» شروع قیمتی از حدود ۴۰ هزار دلار دارد که قیمت نهایی آن بستگی به استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو یا تمام‌چرخ متحرک همراه با موتور ۲ لیتری و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ با موتور ۲/۳ لیتری دارد. تریم ریزرو با موتور ۲ لیتری و سیستم دیفرانسیل جلو از ۴۰۹۳۰ دلار آغاز می‌شود. البته خودرویی که در اینجا بررسی شده، از تجهیزات کاملی استفاده کرده که قیمت آن را به ۵۰۰۶۵ دلار رسانده‌اند.
یکی از آپشن‌هایی که برای تمام تریم‌ها عرضه شده، سیستم دستیار پارک هوشمند است. این سیستم فضای خالی را پیدا کرده و فرمان را به سمت آن هدایت می‌کند و شما تنها باید کارهای مربوط به پدال‌ها را انجام دهید. ویژگی جدید این سیستم، هدایت خودرو به خارج از فضای پارکینگ است؛ چیزی که برای یک کراس‌آور می‌تواند بسیار مفید باشد.
فرمان‌پذیری، سواری و هندلینگ خودرو در لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ بسیار بهتر از چیزی است که از یک خودرو در این کلاس انتظار می‌رود. این یک وسیله نقلیه آرام و نازپرورده مانند مدل‌های بزرگ‌تر لکسس RX یا لینکلن MKX نیست. وقتی حالت تعلیق را در حالت «راحت» و وضعیت گیربکس را به جای S، در وضعیت D تنظیم کنید، هندلینگ به طور غیرمنتظره‌ای بهبود می‌یابد و شرایط به مراتب بهتر از حالت نرمال تعلیق است. در حالت تعلیق اسپرت نیز وضعیت سیستم بر روی جاده چندان خشن نیست. سیستم فرمان سریع و دقیق برای یک خودروی بلندقد مناسب است.
یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ چیزی است که در آن وجود ندارد: نویز؛ با سیستم هوشمند جلوگیری از نویز، کراس‌اور کامپکت لینکلن شرایطی مانند یک کتابخانه را دارد و کاربردی بودن میشلین‌های ۲۰ اینچی را بیشتر نشان می‌دهد.
عنوان «اکو بوست» برای موتورهای فورد به معنای تقویت‌شده زیست‌محیطی است. هدف از آوردن این نکته آن است که یکی از مشکلات این نوع موتور را که در جاده‌های پرپیچ‌وخم کوهستانی با آن برخورد کردیم، بازگو کنیم. این خودرو در مسیری در حدود ۱۳۰ کیلومتر، نیمی از سوخت باک را خالی کرد. نتیجه اینکه موتور ۲/۳ لیتری توربو چهار سیلندر همانند دیگر موتورهای اکوبوست نمی‌تواند همزمان هم تقویت‌شده باشد و هم از لحاظ زیست‌محیطی مفید باشد.
با این وجود لینکلن MKC یک رقیب جدّی برای آکورا RDX و کادیلاک SRX بزرگ‌تر و حتی آئودی Q5 باشد. لینکلن وارد جذاب‌ترین کلاس خودروی جهانی شده و با این مدل در جستجوی اعتبار بیشتر برای خود است. [دانلود ویدئو]

مشخصات لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵

قیمت مدل تست: ۵۰۰۵۶ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۹۹۵ دلار).

پیشرانه

  • موتور: ۲ لیتری توربو I-4 ۲/۳، لیتری توربو I-4.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب‌بخار، ۲۸۵ اسب‌بخار.
  • گشتاور: ۳۶۶ نیوتن‌متر، ۴۱۳/۵ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک.
  • انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل تمام چرخ متحرک.

ابعاد

  • طول × عرض × ارتفاع: ۴/۵۵ × ۱/۸۶ × ۱/۶۶ متر.
  • فاصله محوری: ۲/۶۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۲۰- ۱۸۰۹ کیلوگرم.
  • ظرفیت حمل وسایل: ۰/۷۱ مترمکعب پشت ردیف دوم و ۱/۵ مترمکعب پشت ردیف اول.

مصرف سوخت

  • مدل ۲.0L FWD: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در جاده.
  • مدل ۲.0L AWD: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده.
  • مدل ۲.3L AWD: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده.
[jwplayer mediaid=”۷۷۳۹۱″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. PEUGEOT

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    به نظرم می تونه موفق باشه
    به شخصه خیلی از موتورای کوچیک ولی پر قدرت خوشم میاد چون اعتقادم بر اینه که با یه تیر دو نشون میزنی یعنی هم قدرت و سرعت و شتاب بالا میگیری و هم مصرف سوختت کاهش پیدا می کنه
    این موتورش از اون موتورایی که من دوست دارم
    همچنین طراحیشم دوست دارم

    1. مک میسل

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      برای یه شاسی بلند با ابهت عالیه مخصوصا با این قیمت نسبتا ارزون

  2. خاوری مزراتی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    رقیبی سرسخت برای بزرگان بازار
    به شخصه دوسش دارم ..هم طراحیشو هم برندشو

  3. Germany & Japan

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    از جلو پنجرش خوشم نمیاد

  4. توله جن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    خیلی با ابهته از ابر قدرتی مثل آمریکا بعید نیست همجین خودرویی

  5. زیگما

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    برای “شروع” کار خوبه
    من که بدم نیومد
    شاید انتظار واقعی رو باید از نسل بعدیش داشته باشیم چون این خیلی تازه کاره…..

  6. ژیار

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    ازنمای عقب زیباست وتشبیه سکوتش به کتابخانه جای تامل. ولی مصرفش با توجه به حجم و قدرت موتور کمی بالاست به نسبت هم رده های خودش

  7. کافر مقدس

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    خدایی هرکی لینکلن میخواد بخره باید لیاقت داشته باشه . .

    لیاقت وزن سنگین لوگویی رو دوششه که اندازه سن ـه منو زیگما تاریخ داره .

    یه کانتیننتال ش تو محل ما هست 800تومن! ! ! بره 40سال پیش ــــه!

    حیف ک 35سال ـه آمریکایی تو این کشور وارد نمیشه:(

    1. زیگما

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      قدمت لینکلن حدود
      دو برابر مجموع سن من ا تو هست
      کمپانی های بسیار قدیمی تری هم داریم…..
      از جمله فورد با 110 سال قدمت
      بیوک با 115 سال
      شورلت 102 سال
      مرسدس بنز 88 سال
      کادیلاک 102 سال

      هولدن 158 سال!!

      1. شاهین

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4710 ديدگاه)

        پژو 204 سال!!!

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        مرسدس بنز 127 سالشه .

      3. مرتضی

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (846 ديدگاه)

        مرسدس چطوری حساب کردی شد 88 ساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون وب لاگ یا کتابی که خوندی نگاه کردی برای چند سال پیشه؟؟؟؟؟؟

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      اپل المان هم 152 سال قدمت داره . مجله ی ماشین . اردیبهشت 93 .

      صفحه ی 56 الی 57 . با تیتر 152 سال موفیقت اپل

      در صنعت خودرو مهم سالی است که خودروساز شدن . نه فعالیت های قبلی .

      زیگما جان شما چطور مرسدس بنز رو گفتی 88 سال قدمت داره ؟؟؟؟؟

      من اشتباها نوشتم مرسدس بنز 127 سال قدمت داره . اما دقیقا 128 سال

      قدمت داره .

      مرسدس بنز یک نمونه ی کانسپت رو به خاطر 125 سالگیش در سال 2011 با کد

      F125 معرفی کرده .

      1. زیگما

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_benz
        در همون اول صفحه
        سمت راست
        روبروی Founded نوشته !
        اون سالی که گفتید احتمالا مربوط به تولد کارل هست
        البته احتمال دیگری نیز وجود دارد
        در قدیم یک ادم موفق در تجارت و ساخت و ساز معمولا چند کمپانی به نام خودشون تاسیس میکردن
        ممکنه اون قدمت مربوط به یک کمپانی قدیمی تر باشه که کارل تاسیس کرده باشه
        ولی طبق اسناد و مدارکی که دیدید ، کمپانی که امروز تحت نام مرسدس بنز میشناسیم، 88 سال عمر دارد

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          منظور شما یکی شدن کارخانه های اقای دایملر . اقای

          ویلیم میباخ و اقای کارل بنز است .

          اما در همه ی جای دنیا اینو میدونند که مرسدس بنز 125

          سال قدمت داره .

          اگر نه هستند کسانیکه زودتر از من و شما واکنش نشون

          بدهند . امار ویکی پدیا هم زیاد موثق نیست . در چند

          پست قبل هم سر یک بحث شاهین اینو گفت . یادم نیست

          کدام پست بود .

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          اینو بخون :

          کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .

          CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .

          با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .

          ارتباط

          تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
          ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          2,525 بازدید
          1 دیدگاه
          دسته بندی : خودروسازان خارجی

          کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .

          Benz History

          Benz History

          CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .

          Benz History

          Benz History

          با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .

          Benz History

          Benz History

          کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .

          در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .

          در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .

          مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .

          کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .

          مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .

          حالا میرسیم به نام مرسدس :

          مرسدس از کجا آمده است ؟

          بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .

          وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .

          تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
          ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          2,525 بازدید
          1 دیدگاه
          دسته بندی : خودروسازان خارجی

          کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .

          Benz History

          Benz History

          CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .

          Benz History

          Benz History

          با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .

          Benz History

          Benz History

          کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .

          Benz History

          Benz History

          در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .

          در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .

          Benz History

          Benz History

          مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .

          Benz History

          Benz History

          کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .

          Benz History

          Benz History

          در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود .

          Benz History

          Benz History

          مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .
          مرسدس از کجا آمده است ؟

          بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .

          Benz History

          Benz History

          وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .

          Benz History

          Benz History

          اتومبیل 35 اسب بخاری در کانستات تکمیل شد به نام دخر 10 ساله یلینک به مرسدس تغییر نام یافت و یکماه بعد یلینک اولین اتومبیل خود را تحویل گرفت .

          ارتباط

          تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
          ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          2,525 بازدید
          1 دیدگاه
          دسته بندی : خودروسازان خارجی

          کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .

          Benz History

          Benz History

          CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .

          Benz History

          Benz History

          با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .

          Benz History

          Benz History

          کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .

          Benz History

          Benz History

          در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .

          در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .

          Benz History

          Benz History

          مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .

          Benz History

          Benz History

          کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .

          Benz History

          Benz History

          در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود .

          Benz History

          Benz History

          مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .
          مرسدس از کجا آمده است ؟

          بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .

          Benz History

          Benz History

          وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .

          Benz History

          Benz History

          اتومبیل 35 اسب بخاری در کانستات تکمیل شد به نام دخر 10 ساله یلینک به مرسدس تغییر نام یافت و یکماه بعد یلینک اولین اتومبیل خود را تحویل گرفت .

          Benz History

          Benz History

          تاریخچه ساخت مرسدس بنز به دو بخش کاملا مجزا تقسیم می شود. بخش نخستین شامل طراحی فنی و مهندسی اتومبیل می شود و تا دهه 60 میلادی می پاید و بخش دیگر زیبایی آفرینی است که تا به امروز ادامه دارد .

          یکی از مثال های چشمگیر در این مورد ، طراحی رادیاتورهای سنتی بنز است . طراحی سنتی رادیاتورها ( جلوپنجره های بعدی ) مرسدس بنز که ما امروزه به عنوان نخستین نشانه شناخت این خودرو می شناسیم بیشتر مربوط به دهه 50 میلادی است و در آن زمان بود که هیئت مدیره این کارخانه تصمیم به نگهداری این فرم جلوپنجره بعنوان فرم زیربنایی و اصلی جلوی این خودرو گرفت .

          تاریخچه کمپانی مرسدس بنز
          ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          2,525 بازدید
          1 دیدگاه
          دسته بندی : خودروسازان خارجی

          کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .

          Benz History

          Benz History

          CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند .

          Benz History

          Benz History

          با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند .

          Benz History

          Benz History

          کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد .

          Benz History

          Benz History

          در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .

          در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد .

          Benz History

          Benz History

          مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند .

          Benz History

          Benz History

          کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید .

          Benz History

          Benz History

          در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود .

          Benz History

          Benz History

          مرسدس بنز در حال حاضر در بیش از 130 کشور جهان مرکز فروش و خدمات رسمی خود را دایر کرده است .
          مرسدس از کجا آمده است ؟

          بیش از 100 سال پیش اولین دستگاه اتومبیل بنز توسط تاجری به نام امیل یلینک ساکن شهر نیس فرانسه خریداری شد ، انجام این معامله سبب شد تا خریدار آن با رئیس کمپانی ، ویلهم می باخ قرارداد ساخت خودروهای دیگر را منعقد کند . بدلیل این مشارکت ، کمپانی اتومبیل سازی نام مرسدس رابر روی محصولات تولیدی خود گذاشت که نام دختر ده ساله آقای یلینک بود . در همان ماه آقای یلینک مبلغ 550 هزار مارک آلمان ، برای تولید 36 دستگاه اتومبیل سرمایه گذاری کرد که برای آن روزها مبلغ بسیار هنگفتی بود و یک سوم سرمایه کمپانی را تامین کرد .

          Benz History

          Benz History

          وقتی راننده دایملر که به نام فونیکس ( همان ققنوس و یا سیمرغ در زبان فارسی ) مسابقه ای ، طی انجام مسابقه در مسیر نیس لاتوربی در سال 1900 دچار سانحه شد ، یلینک تصمیم گرفت اتومبیلی را با ویژگی های مناسب تری عرضه کند ، لذا تیم می باخ وارد عمل شد و در دوم آوریل DMG و یلینک به توافق رسیدند .

          Benz History

          Benz History

          اتومبیل 35 اسب بخاری در کانستات تکمیل شد به نام دخر 10 ساله یلینک به مرسدس تغییر نام یافت و یکماه بعد یلینک اولین اتومبیل خود را تحویل گرفت .

          Benz History

          Benz History

          تاریخچه ساخت مرسدس بنز به دو بخش کاملا مجزا تقسیم می شود. بخش نخستین شامل طراحی فنی و مهندسی اتومبیل می شود و تا دهه 60 میلادی می پاید و بخش دیگر زیبایی آفرینی است که تا به امروز ادامه دارد .

          یکی از مثال های چشمگیر در این مورد ، طراحی رادیاتورهای سنتی بنز است . طراحی سنتی رادیاتورها ( جلوپنجره های بعدی ) مرسدس بنز که ما امروزه به عنوان نخستین نشانه شناخت این خودرو می شناسیم بیشتر مربوط به دهه 50 میلادی است و در آن زمان بود که هیئت مدیره این کارخانه تصمیم به نگهداری این فرم جلوپنجره بعنوان فرم زیربنایی و اصلی جلوی این خودرو گرفت .

          Benz History

          Benz History

          با نگاهی به مدل های گوناگون مرسدس بنز از گذشته تا کنون در می یابیم که فرم جلو پنجره این اتومبیل در عین نگهداری شکل سنتی خود همواره در حال تغییر بوده است و با گذشت زمان نیز همیشه مدرن تر از سال پیشین جلوه می کند و درست همینجاست که مهندسین طراح بنز در هنگام طراحی خودروهای جدید کار خود را شروع می کنند و خطوطی روی درپوش موتور ( همان طراحی کاپوت ) و بدنه را هماهنگ با آن طرح می کنند .

          در سال ۱۹۹۸ شرکت دایملر بنز با پرداخت مبلغ ۳۶ میلیارد دلار اقدام به خرید شرکت آمریکایی کرایسلر نمود . با این خرید شرکت دایملر کرایسلر تأسیس شد . پس از تاسیس شرکت جدید دایملر کرایسلر ، تولید اتومبیل‌ها با نامهای تجاری قدیمی ادامه یافت . با اینکه در ابتدا استفاده از فناوری‌های دو شرکت بصورت محدود پیش‌بینی شده بود ، اما ساخت خودروهای آمریکایی دوج مگنوم ، دوج چارجر ، کرایسلر ۳۰۰ و دوج چلنجر مدل ۲۰۰۹ اصولاً به خاطر استفاده از فناوری دایملر امکان‌پذیر شد .

          در سال ۲۰۰۷ به دلیل کارکرد ضعیف کرایسلر ، شرکت دایملر سهام کرایسلر را به یک موسسه مالی فروخت و به شراکت تجاری با کرایسلر پایان داد . شرکت دایملر کرایسلر متعاقباً به شرکت دایملر ( AG ) تغییر نام داد .

          شرکت دایملر اکنون یکی از بزرگترین و کهنه کار ترین برندهای تولید خودرو در جهان بوده و ابهت و نامی برای خویش بدست آورده است که کمتر کسی می تواند از این نام چشم پوشی نماید .

          در اینجا ذکر شده که علت جدایی کرایسلر از مرسدس بنز

          چی بوده .

        3. زیگما

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          وقتی میگیم مرسدس بنز، یعنی همون 88 سال
          اگه بخوایم بررسی کنیم که چطور این کمپانی بوجود اومده، همون 125 سال صحیحه

          برای بررسی قدمت اون کمپانی ها هم که گفتم، همین جور حساب کردم
          اگر بخواهیم مثل بنز، گذشته همون کمپانی هم حساب کنیم ، قدمت فورد بیشتر هم میشه چرا که فورد تا چندین سال کارش خودرو نبوده اصلا! همین جور شورلت و بیوک
          ولی من برای حساب قدمت کمپانی ها، همون تاریخچه ورود به صنعت رو حساب میکنیم(هم چنین از زمانی باید قدمت حساب بشه که “کمپانی کنونی” تشکیل شده)
          پس اعدادی که گفتم، در قیاس با هم کاملا صحیحه
          اگر بخواهیم با توجه به زمان تشکیل اولیه بررسی کنیم، اعداد شورلت و بیوک و …. رو هم باید بررسی کنیم.
          در هر حال اعداد من قابل قبول تره چون تاریخچه اصلی رو میگه.

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          من نگفتم قدمت شورولت و باقیه شرکت ها قبول نیست .

          شما باید امار جهانی و ان چیزی که در کتاب صنعت خودرو

          ثبت شده را ملاک قرار بدی .

          تاریخ هر شرکت و هر برند ، از زمانی ثبت شده که وارد

          عرصه ی خودروسازی شده .

          مثال :

          کارشناسان کاری نداشتند که ب ام و قبلا موتور هواپیما

          تولید میکرده . یا لامبو تراکتور میزده .

          زمان ثبت کارخونه از زمانی هست که وارد عرصه ی

          خودروسازی شده .

          اگر بنا به قبل باشه که اپل المان قدمتش بیشتره از

          بنزه .

          اگر بخواهی اینطور حساب کنی ، قدمت شرکت پژو و

          سیتروئن هم خیلی کم میشه . چون با هم یکی شدن .

          چون حالا سه تولید کننده در یک سالی با هم یکی شدن ،

          دلیل بر این نمیشه که اون کارخونه ازون زمان شروع به

          کار کرده .

          چون قبلش در رشته ی خودروسازی فعالیت داشته .

          مگر اینکه قبلش در کار دیگری بوده .

          تأکید میکنم امار جهانی مهمه .

          اگر بنا بود که مرسدس بنز 88 سال قدمت داشته باشه ،

          هیچ وقت اولین خودروساز جهان به حساب نمی امد .

          چون این دو جمله با هم مغایرت داره .

          در امار و دفتر جهانی سابقه ی مرسدس بنز 128 سال تا

          به امروز ثبت شده .

          اون لینکی هم که گذاشتید ، مربوط به ادغام سه کارخونه

          بوده .

          نه اغاز فعالیت بنز .

        5. زیگما

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          کمپانی که امروز تحت عنوان مرسدس بنز میشناسیم 88 سال ایجاد گردیده.
          مدرک و سند هم موجود است.

        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          من وظیفمو بابت انتقال اطلاعات درست انجام دادم . ولی

          حالا شما نمیپذیرید و فقط حرف خودتان رو قبول دارید بحث

          دیگری است .

          حرف اخر :

          قدمت کمپانیه مرسدس بنز 128 سال است و 88 سال است که

          که کارخانه ی گوتلیب دایملر . میباخ و بنز با هم

          ادغام شدن .

          پس از نظر شما کارخانه پژو سیتروئن هم که در سال 1975

          با هم ادغام شدن ، 39 سال قدمت داره .

          عجیبا و غریبا .

          سعی کنید حرفتون در سطح جهانی باشه . نه در حد بچه

          محل هاتون .

          از هر کارشناسی بپرسید قدمت مرسدس بنز رو 128 سال تا

          به الان اعلام میکند .

          من با سند و مدرک حرف زدم .

          بگی قبول ندارم خیلی بهتره تا اینکه سند رو

          نقض کنی .

        7. Sadjad97

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          نظر که نبود نقد بود، انقدر نقد میلاد جان طولانی شده که سرم گیج رفت. ده دقیقه بود که داشتم دنبال نظرم میگشتم!

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود . زیگما جان ببخشید یذره طول و دراز شد .

        1. Japan & Germany

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          یذره ؟؟؟؟ :D

  8. Gheysar

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    سلام

    من به تازگی نویسنده مجله برای رانندگی ایمن شدم و می خوام از شما یه سوال به پرسم. تاحالا با ماشین یا موتور سیکلت تصادف کردید یا نه و دلیل تصادف شما چی بوده و با چه ماشینی؟ من این تحقیق رو دارم تو چند کشور میکنم که دلیل تصادف با خودرو یا موتور بخاطر چی بوده.و بیشترین تصادفات با چه ماشین یا موتوری بوده. البته اطلاعاتی مفیدی هم در سایت پدال پیدا کردم ولی کامل نبود.

    1. شاهین

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام داداش.من چند تا تصادف داشتم که یکیش به علت سرعت زیاد بوده،یکیش به علت ور رفتن با سیستم پخش ماشین بوده.البته چند روز پیشم با دوستم بودیم که ماشین اون بود و بدون نگاه کردن به آینه بغل در ماشین رو باز کرد و یه پیکان در رو با خودش برد!
      ماشین ها هم به ترتیب پراید،سمند،پرشیا بوده.

    2. Sadjad97

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      یکبار چند سال پیش من سمت شاگرد نشسته بودم و جمعه ایرانی رو با صدایی بلند از رادیو گوش میدادم، در کوچه بن بستی پارک کرده بودیم و میخواستم از ماشین پیاده شم، آینه بغل رو هم نگاه کردم ولی وقتی در ماشین رو بازکردم بچه ای 2 ساله که سوار بر 3 چرخه ای دقیقاً پشت در ماشین بود، نقش زمین شد.
      دلم خیلی براش سوخت، چون که تازه یادگرفته بود سوار 3 چرخه بشه و بلد نبود تعادل 3 چرخه اش رو از طریق فرمونش حفظ کنه. :-( (RD)

    3. haizenberg

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      منم یکبار تصادف کردم
      به علت سرعت بالا و نداشتن ترمز abs
      ماشینم تندر e1 بود

  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    من همیشه از طراحی های لینکلن خوشم می امد . چون خاص بود . جدای از

    برندهای دیگه بود . مخصوصا سدان هاش . اما خب طراحیش از نظر خیلی ها زشته .

    ماشین های مرکوری هم عالی بودند . حیف که از سبد جنرال موتورز حذف شدند .

    لینکلن عاشقتم .

    1. زیگما

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      مرکوری ربطی به جی ام نداشت!
      مرکوری در تملک فورد بود
      و توسط فورد در سال 2011 کنار گذاشته شد
      جی ام کیه دیگه این وسط؟
      جدی اینو نمیدونستی؟

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        نه داداش . فکر میکردم این برند هم یکی از زیر مجموعه های برند

        جنرال موتورز بود ، که توسط جنرال موتورز حذف شد .

        اما خب اشتباه میکردم . ممنون که گفتی .

  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    بچه ها امروز تو خیابون سپه ( امام خمینی ) یدونه مزدا 6 2014 دیدم و

    یدونه هم نیسان ماکسیمای 2014 . مزدا عالی بود . از نظر طراحی تویوتا

    کمری 2014یا 2015 باید جلوش لنگ بندازه .

    1. Japan & Germany

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      کمری 2015 سالاره ، بزار یه رنگ سفیدش که از کنارت رد شد اونوقت نظرت رو بگو

    2. انزو

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      پس هنوز تیبا 2 رو ندیدی.بذار یه تیبا 2 سفید 2014 از کنارت رد شه انوخ میفهمی :D

  11. ESI

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    اصلا چشماش باهات حرف میزنه

  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    بچه ها قبول دارید چراغ های عقبش شبیه شاسی بلند کوپه ی مرسدس بنزه ؟؟؟؟

    لینکشو میذارم تا تأیید بشه .

    1. زیگما

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      اره شبیهه
      این ماشین وقتی تولیدش شروع شده بوده، اون بنز هنوز حتی کانسپتش رونمایی نشده بود…..بنزه شبیه اینه

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        اولا شبیه بودن تا کپی کردن فرق داره . من هم نگفتم که کپی کرده .

        گفتم شبیه شده .

        بعدشم الان طراحیه نشل بعدیه مرسدس بنز S کلاس شروع شده ، فرض

        میگیریم که برای 5 سال دیگه رونمایی بشه ، کادیلاک هم اون سدان

        خودش رو که برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس در نظر گرفته 5

        سال دیگه و 3 ماه زود تر از نسل جدید بنز S کلاس وارد بازار

        بشه . اونوقت اگر چراغ های عقب بنز با کادیلاک شباهت زیادی

        داشته باشند ، میتوانیم بگوییم که بنز از کادیلاک کپی کرده ؟؟؟

        نه همچین چیزی نیست .

        به این مسأله در طراحیه صنعتی و صنعت خودرو تشابه فکری

        میگویند .

        پس نمیشه قضاوت درست کرد زیگما جان . فقط میشه گفت شبیه هستند .

        1. Alpha

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (542 ديدگاه)

          دوست عزیز ظاهرا شما اصلا برند لینکلن رو نمیشناسی ! این برند سالهاست که همین طراحی چراغ رو داره

        2. زیگما

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          مگه من گفتم کپیه؟
          مگه من قضاوتی کردم که میگید نباید قضاوت کرد؟

          حتی با در نظر گرفتن تاریخ و زمان طراحی، باز هم بنزه شبیه لینکلنه.

        3. شاهین

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          به نظر من الان به جز بعضی خودروسازها،نباید لفظ کپی کردن رو بکار ببریم.
          فکر کنم این چراغ ها سنت طراحی لینکلن هستش.یه نگاهی به عکس های زیر بندازین دوستان:

          http://www.netcarshow.com/lincoln/2014-mkx_concept/800×600/wallpaper_20.htm

          http://www.netcarshow.com/lincoln/2013-mkz/800×600/wallpaper_11.htm

          http://www.netcarshow.com/lincoln/2012-mkz_concept/800×600/wallpaper_11.htm

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          دوست عزیز الفا جان چرا خوب هم میشناسمش .

          اما طرح چراغ های قدیمی لینکلن یذره عریض تر بود .

          حالا مهم نیست .

        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . زیگما جان شما گفتی بنز شبیه اینه .

          من هم گفتم کپی با شبیه بودن فرق داره .

        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          بله شاهین جان . حرف شما درسته .

          ولی خداییش لینکلن خیلی زیباتر از کادیلاکه .

        7. خاوری مزراتی

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1100 ديدگاه)

          نگو میلاد جان..کادیلاک تو برندای آمریکایی بهترینه از لحاظ طراحی و زیبایی

  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)
  14. Alpha

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (542 ديدگاه)

    مدل mkz و mkx که تو مناطق آزاد خوب طرفدار دارن .احتمالا اینم باید خوب بفروشه

  15. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    بالاخره لینکلن چیزی ساخت که بشه از ظاهرش تعریف کرد.بنظرم این ماشین شروع خوبی برای لینکلنه.موتور کم مصرف اما قوی.داخلش با اینکه شبیه فورد فیوژن و اکسپلورر هست اما ماشینای فورد از این نظر زیباترن.کلا این ماشین رو دوسش دارم و بهترین انتخابم به عنوان SUV کوچولو بعد از پورشه ماکان همین هست

  16. کیان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    بنظر من بهتر بود گلکیر عقب رو بزرگتر میگرفتن و درب پنجم کمی باریک تر میشد، از نمای بغل و عقب درب پنجم زشت بنظر میرسه.

  17. mahsa

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    بین شاسی بلندا لینکلن رو واقعا قبول دارم

  18. امید

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    خیلی خوشم میاد از لینکلن چه کیفیتی داره فضای داخلش

  19. عطا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

  20. mohamad

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اقا یه سوال داشتم
    این ماشین کی میاد ایران؟
    یا
    اصن میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا