در ادامهی عرضهی مدلهای MKC و MKX، لینکلن نشان داده که میتواند با خودروهای تاپ کلاس لوکس رقابت نماید.
جدیدترین نسل کراس اوورهای لینکلن با استایل منحصر به فرد، پیشرانههای قدرتمند، کیفیت برتر و لیست بلندبالایی از تجهیزات سفارشی معرفی شدهاند. هماکنون زمان آن رسیده تا این برند لوکس با عرضهی مدل MKZ، ورود پرقدرت خود به بخش سدان ها را اعلام نماید.
اولین تغییری که در این خودرو مشخص است به نمای جلوی جدید آن با جلوپنجرهای که یادآور بنتلی و جگوار است باز میگردد. طراحی جلوپنجرهی بال جدای لینکلن به خوبی با ظاهر خودرو هماهنگ بوده و ظاهر مجللی را ساخته است. با لمس کردن کلید خودرو، نوری از دربهای جلو به روی زمین تابیده و شاهد خوشامدگویی گرم لینکلن هستیم. چراغهای LED عقب و لامپهای روشنایی در روز خودرو را سرزندهتر نشان میدهند.
بدون هیچ بحثی این خودرو تأثیری عمیق بر راننده داشته و این حس در داخل کابین نیز پدیدار است. در حال حاضر پانل های پلاستیکی ارزانقیمت کمتری نسبت به گذشته وجود داشته و در اکثر بخشهای کابین از تریم آلومینیوم برس خورده به همراه بافتی منحصر به فرد استفاده شده که قطعاً باعث ایجاد حسی میشود که پیشازاین در هیچ خودروی تولید از فورد وجود نداشته است. درحالیکه به نظر میرسد نرمی و آسایش صندلیها به اندازهی MKX نیست اما این سدان هنوز هم از چرم لوکسی بهره میبرد که حس لمس خاصی را ایجاد میکند. حتی پکیج صندلی سفارشی وجود دارد که تنظیمات برقی زیادی را به همراه ماساژور در اختیار شما قرار میدهد.
خودروهایی که ما تست کردیم مدلهای پیشتولیدی بودند و برخی مشکلات در رابطه با فینیش کلی خودرو وجود داشت. برخی دوختهای اطراف پانل دربها وجود نداشت درحالیکه دیگر پانلها در داشبورد نیز فواصل ناهمگونی داشتند. لینکلن میگوید که با گذشت زمان و عرضهی خودرو این مسائل بهکلی حل خواهند شد.
دیگر بهبودهای داخل کابین شامل پانل کنترل مرکزی است که نه تنها از انتخابکنندهی دندهی فشاری استفاده میکند بلکه دکمهها و اعدادی وجود دارند که احساسی بسیار بهتر از لینکلنهای قبلی را ایجاد میکنند. بهطور خاص، دکمهی تنظیمکنندهی سرعت بخاری دقیقاً احساس یک خودروی لوکس را دارد.
دیگر تجهیزات کابین خودرو عبارتند از سقف پانورامیک بزرگ و سیستم صوتی Revel با ۱۴ بلندگو که شما میتوانید آن را تا ۲۰ بلندگو ارتقا دهید. همانند دیگر مدلهای لینکلن، این خودرو نیز نورپردازی احساسبرانگیزی سود میبرد.
علیرغم نمای بیرونی و داخلی جذاب MKZ، فضا یک مسئله است. فضای سر برای سرنشینان جلو محدود است و فضای پای سرنشینان عقب نیز در هنگامیکه صندلیهای جلو برای افراد قدبلند تنظیم شدهاند عملاً وجود ندارد.
زیر کاپوت خودرو سه انتخاب میتوان برای پیشرانه داشت: دو پیشرانهی توربو و یک نسخهی هیبرید. مدل چشمگیر ۶ سیلندر و ۳ لیتری قدرت ۴۰۰ اسب بخاری دارد اما تا انتهای امسال قابلدسترسی نیست. دو پیشرانهی دیگر عبارتاند از نمونهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و یک پیشرانهی هیبریدی که از همان پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری به علاوهی پیشرانهی الکتریکی و گیربکس CVT استفاده میکند و قدرت ۱۸۸ اسب بخاری دارد. هر دو پیشرانهی ذکر شده در تست ما حاضر بودند.
در کانادا که خودروها آزمایش شدند، نسخههای توربو به همراه سیستم چهارچرخ محرک در دسترس هستند. این سیستم فعال بوده و همیشه سطح کشش خودرو را پایش میکند و بسته به مقدار کشش، بخش متفاوتی از گشتاور را به چرخهای جلو و عقب میفرستد تا حداکثر چسبندگی حاصل شود. خریداران آمریکایی انتخابهای اندکی بیشتر خواهند داشت و پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر توربو را میتوانند هم بهصورت تک و هم بهصورت دو دیفرانسیل سفارش دهند. نسخههای هیبرید نیز فقط بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشوند.
در روی جاده این خودرو نرم عمل میکند. روی جاده لینکلن سر میخورد و ناهمواریها غربیلک فرمان و حتی شاسی را نمیلرزانند. MKZ راحت بوده و حتی مواقعی وجود دارد که خودرو کمی ناهنجاری نشان میدهد اما دینامیک نرم و روان خودرو باعث فراموشی این موارد میشود. فرمان خودرو اندکی سبک است که موردی نادر در این سگمنت محسوب شده و اکثر رقبا به خاطر ایجاد حس اعتمادبهنفس و اسپورت بودن فرمان سنگینتری دارند.
دیگر ویژگی چشمگیر این خودرو به سیستم دامپینگ کنترلی آن مربوط میشود. با حس کردن تعدادی از پارامترها دربارهی شرایط خودرو و عکسالعملهای راننده، خودرو میتواند در حد میلیثانیه و به منظور ایجاد سواری نرم و راحت واکنش نشان دهد. حالت اسپورت لینکلن نیز خودرو را سفتتر کرده اما حالت استاندارد بسیار نرم و روان است و حالت اسپورت خودرو را وارد مرحلهای میکند که برای آن ساخته نشده است.
انتقال قدرت پیشرانهی ۴ سیلندر توربو روان انجام میگیرد اما انتظار عملکرد خارقالعاده از آن را نداشته باشید و شاید ترجیح دهید که منتظر نسخهی ۶ سیلندر توربو بمانید. گیربکس ۶ سرعته نیز وفق پذیر بوده و معکوسها را در زمان موردنیاز و با کمی مکث انجام میدهد. شیفترها نیز کنترل بیشتری را برای راننده فراهم میکنند.
مدلهای ۲ لیتری دیفرانسیل جلو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۱.۲/۷.۵/۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتری دارند درحالیکه نسخههای دو دیفرانسیل مصرف بیشتری را نشان میدهند.
نسخهی هیبرید برای رانندگان دوستدار محیطزیست طراحی شده و اگر پیشرانهی ۴ سیلندر توربو کند باشد، این نسخه کندتر هم هست! هیبرید دارای کیلومتر سنج متفاوت بوده و حالت اسپورت در آن وجود ندارد و بجای آن حالت L وجود دارد که همانند ترمز پیشرانه عمل میکند. حالت اکو متفاوتی نیز وجود دارد که جریان قدرت از باتریها، پیشرانهی بنزینی و الکتریکی را نشان میدهد.
نسخهی هیبرید مصرف سوخت تحسینبرانگیزی دارد که این مقدار در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب برابر است با ۵.۷/۶.۱/۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر.
نقاط قوت: بهروزرسانیهای نمای داخلی، تکنولوژی SYNC3، سواری نرم و روان
نقاط ضعف: اندکی کند است، فضای داخلی محدود
مشخصات لینکلن MKZ 2017
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتون متر گشتاور، ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور، هیبریدی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، eCVT (هیبرید)
قیمت: آغاز از ۳۵۹۳۵ دلار
منبع: autoguide
Daniel
۱۸ مرداد ۱۳۹۵عالی…………
مجید
۱۸ مرداد ۱۳۹۵لینکلن برندی هست که گذشته افتخار آمیزی داره و به خاطر اینکه اسم یکی از معروف ترین و تاثیر گذارترین سیاستمداران آمریکا رو یدک میکشه هم محبوبه و هم پر طرفدار ولی همیشه با دوران اوجش فاصله زیادی داشته چون همون جور ک تو متن هم اشاره شد زیر نفوذ فورد بود ولی چند سالیه ک برگشته اما این مدل با تمام زیباییش دو تا ضعف عمیق داره ک اشاره شد قدرت کم و فضای کم داخلی که از لینکلن بعید بود چون تو آمریکایی ها یکی از بهترین ها هستش اما فوق العاده زیباست و حیف ک نمیشه تو مناطق آزاد کشورمون فعلا بیاد
Davood
۱۸ مرداد ۱۳۹۵آقا تو تبریز اومده منطقه آزاد تو خود شهر چند تا دیدم من از نزدیک گیرایی ش در حد خیلی بالاییه
حميد
۱۸ مرداد ۱۳۹۵با این إمکانات قیمت خوبی داره موتور دو لیتری توربو چهار چرخ متحرک
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵دقیقا مشخصات خوبی داره
احمد باقری
۱۸ مرداد ۱۳۹۵خیلی ماشین خاصیه. دمش گرم.
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ مرداد ۱۳۹۵شیک و باکلاس
حال یکی
۱۹ مرداد ۱۳۹۵لینکلن با اون جلو پنجره سابقش هرچه در طراحی زحمت میکشید بی نتیجه بود
حالا شد یه چیزی
احسان(احسان سابق)
۲۵ مرداد ۱۳۹۵حیف. اگر ممنوعیت واردات خودروهای امریکایی تو منطقه ازاد اعلام نمیشد میتونستم تا سال دیگه یدونه داشته باشم
مرسده کاویانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵با درود
خیلی فوق العاده زیبا و قیمت بسیار مناسب است در ضمن مدل های غیر هایبرید داری موتور 6 سیلندر بصورت استاندارد هستنند
باسپاس دوستدار شما
مرسده کاویانی