لینکلن

بررسی لینکلن ناویگیتور مدل ۲۰۱۵

فورد در چند سال گذشته مبلغی به میزان ۲ میلیارد دلار برای توسعه لینکلن‌های جدید صرف کرده و همچنین تصمیم گرفته است که برای این شاخه لوکس خود در مدت ۵ سال، سالانه یک میلیارد دلار هزینه کند. ولی در این میان، بزرگ خانواده لینکلن، یعنی ناویگیتور شاسی‌بلند تا یک جایگزینی کامل در سال ۲۰۱۷، از این سرمایه‌گذاری بی‌نصیب مانده است؛ یعنی تا زمانی که ۱۰ سال از ارائه نسل کنونی در کنار رقیبی چون کادیلاک اسکالید خواهد گذشت. جنرال موتورز برای شاسی‌بلند لوکس خود که از اولین رقیبان ناویگیتور به شمار می‌رود، طراحی دوباره‌ای انجام داده است؛ این در حالی است که لینکلن تنها اندکی هزینه برای ارتقای مدل ۲۰۱۵ این خودرو کرده است.

2015 Lincoln Navigator
۲۰۱۵ Lincoln Navigator
در طراحی بیرونی، قسمت جلوبندی و عقب بدنه تغییر کرده‌اند. جلوپنجره دارای نوارهای افقی کمابیش مشابه آن چیزی است که در لینکلن‌های جدید می‌بینیم. همچنین طراحی‌های LED در ناویگیتور برای این خودرو یک حالت مدرن ایجاد کرده‌اند؛ ولی تأثیر کلی آن شبیه به استفاده از یک عنصر مدرن بر روی یک پایه طراحی قدیمی و کهنه است. در عین حال، بهینه‌سازی‌های داخل کابین، تأثیرگذاری بیشتری دارند. استفاده از دکمه‌های معمول برای عملکردهای مهم خودرو مانند کنترل صدا، تنظیم و کنترل هوا بسیار رضایت‌بخش هستند. مهم‌تر از همه، ارتقاهایی است که در زمینه پیشرانه و سیستم تعلیق صورت گرفته است؛ چیزی که بالاخره لینکلن ناویگیتور ۲۰۱۵ را از مدل‌هایی مانند ۲۰۱۲ آن متمایز می‌کند.
2015 Lincoln Navigator
۲۰۱۵ Lincoln Navigator
برای سال ۲۰۱۵، یک موتور ۳/۵ لیتری V6 اکوبوست جایگزین موتور قدیمی ۵/۴ لیتری V8 شده است. این موتور به صورت استاندارد بوده و تنها موتور ارائه شده برای این مدل است. در همین حال، قدرت موتور از ۳۱۰ به ۳۸۰ اسب‌بخار افزایش یافته و گشتاور تولیدی آن نیز از ۴۹۵ به ۶۲۳/۶۷ نیوتن‌متر افزایش یافته است. همین موضوع باعث شده تا شتاب ناویگیتور حدود ۲ ثانیه بهبود یابد و بتواند در مدت ۶/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ زمانی که تنها یک‌دهم ثانیه تا اسکالید فاصله دارد. در تست یک‌چهارم مایل نیز ناویگیتور این مسیر را در ۱۴/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۹/۶۷ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید که این زمان تنها اندکی از کادیلاک بیشتر است؛ ولی به مراتب از آمار ۱۶/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۸/۴ کیلومتر بر ساعت در مدل V8 قدیمی بهتر است. مدل V6 اکوبوست در زمینه ظرفیت یدک‌کشی نیز مدل V8 قبلی را پشت‌سر گذاشته است و ۴۰۸۲ کیلوگرم را می‌تواند به دنبال خود بکشد. البته مدل‌های 4WD که نمونه آن در اینجا تست شده، طبق آمار رسمی، ظرفیت یدک‌کشی برابر ۳۹۰۰ کیلوگرم دارند.
2015 Lincoln Navigator
۲۰۱۵ Lincoln Navigator
مصرف سوخت مدل دو دیفرانسیله طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا بهبود پیدا کرده و از ۱۵/۷ لیتر به صورت ترکیبی در مدل قبلی به ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است. در تست انجام شده، مصرف سوخت ۱۵/۷ لیتر از این خودرو مشاهده شد؛ این در حالی است که در مدل ۲۰۰۷ مصرف سوخت ۱۴/۷ لیتر از ناویگیتور شاهد بوده‌ایم. البته این را هم باید درنظر داشت برای تست آن مدل، مسیری با بزرگراه‌های زیاد طی شده بود. در بررسی مدل ۲۰۱۵، مسیر تست بیشتر مسیرهای شهری و بسیار کوتاه‌تر بوده است. با این حال، این اولین بار نیست که از موتورهای فورد اکوبوست عملکردی پایین‌تر از آنچه که اعلام شده، می‌بینیم.
2015 Lincoln Navigator Interior
۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior
نمونه تست شده، از گروه تجهیزات «رزرو» با هزینه ۶۸۵۰ دلار استفاده کرده که امکاناتی چون چرم پرمیوم برای تمام سه ردیف صندلی‌ها، سیستم کنترل رانندگی لینکلن (شامل جاذب‌های شوک تنظیم‌شونده الکترونیکی) برای ناویگیتور به همراه داشته است. همچنین پکیج رزرو خودش را با چرخ‌های ۲۲ اینچی کرومی در تایرهای تمام‌فصل ۲۸۵/۴۵ نشان می‌دهند که هر ترکیب چرخ و تایر وزنی بیش از ۴۰ کیلوگرم دارد؛ چیزی که مسلماً سنگین‌تر از چرخ‌های هم‌اندازه آن در مدلی مانند جی‌ام‌سی یوکون است.
2015 Lincoln Navigator
۲۰۱۵ Lincoln Navigator
تایرهای عریض‌تر به عملکرد نویگیتور در جاده کمک زیادی کرده است. این خودرو در تست لغزش در پیچ، نیروی چسبندگی ۰.74g را دارد که ارتقای زیادی را نسبت به آمار ۰.65g در مدل V8 نشان می‌دهد. این عملکرد، تقریباً منطبق با عملکرد کادیلاک اسکالید در پیچ است. در همین حال، این لینکلن تنها ۵۵/۴۷ متر برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد؛ یعنی حدود ۴ متر کمتر از کادیلاک.
2015 Lincoln Navigator Interior
۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior
2015 Lincoln Navigator Interior
۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior
2015 Lincoln Navigator Interior
۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior
2015 Lincoln Navigator Interior
۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior
همچنین یک سیستم جدید دستیار الکترونیکی فرمان و همین‌طور یک سیستم تعلیق تنظیم‌شونده در ناویگیتور ۲۰۱۵ استفاده شده است. در هر حال، باید قبول کرد که وضعیت ناویگیتور در جاده و پیچ‌ها بهتر شده است. البته حس چابکی شاسی‌بلندهای جدید جنرال‌موتورز بیشتر است (شاید به خاطر وزن بسیار کمتر آن‌ها)؛ ولی لینکلن در حضور یک اینفینیتی QX80 می‌تواند سر خود را بالا بگیرد. همچنین کابین این خودرو، بیش از آنچه که انتظار می‌رود، ساکت است؛ چیزی که در حضور چرخ‌های بزرگ، بیشتر جلب‌توجه می‌کند.
برای خریدارانی که نیاز به فضای بزرگ‌تر و ظرفیت حمل وسایل دارند، احتمالاً تا چند سال دیگر این مدل در مدنظر آن‌ها قرار خواهد داشت. شاید نسل جدید آلومینیومی این خودرو، به این زودی‌ها از راه نرسد.
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷ سرنشین، ۴ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۷۴۳۹۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۶۰۵۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۲۴ سوپاپ V6 با دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۳۴۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۸۰ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۲۳/۶۷ نیوتن‌متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۰۲۳ متر.
  • طول ماشین: ۵/۲۶۸ متر.
  • عرض: ۲/۰۰۲ متر.
  • ارتفاع: ۱/۹۸۴ متر.
  • وزن کلی: ۲۷۸۹ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۹/۶۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۸۱/۸۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۴۷۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    از ظاهرش خوشم نمیاد نمی دونم چرا

    از لحاظ زیبایی شناسی درگیرم نمی کنه
    البته
    شاید بعضی ها بپسندند
    اما با 75 هزار دلار گزینه های بهتری هم هست

    1. E 36

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      از لحاظ فنی خوبه ولی طراحی داخل و بیرونش 2 زار!

      1. "Amir"

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        طراحیش اگه یکم مدرن تر بود عالی میشد

      2. ali g35

        ۲۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        2زار چی ؟ چرا حرفتو ادامه ندادی ؟ نکنه خجالت میکشی ؟ خجالت کشیدن نداره که . اگه منظورت اینه که داخل و بیرونش 2زار نمیازه باید بگم طراحی داخل و بیرونش اگه نگیم عالی و بی رقیبه خوب طراحی شده و جای بحث کردن نداره .

    2. سجاد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      ابهت لینکلن رو باید از نزدیک ببینی ، نه از تو عکس!
      ماشینهای آمریکایی مثل فورد و GMC گرچه معیارهای امریکایی بودن رو دارن ، اما ظرافت و جزئیات طراحیشون به پای لینکلن نمیرسه . طراحی لینکلن هم امریکاییه هم جزئیاتش خاص و زیاده .

    3. MAFIA

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      ماشین خوبیه و من کامل قبولش دارم و نقصی براش نمیگیرم جز اینکه خیلی شبیه اکسپلورره

  2. hadi

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالید لایک
    لینکلن نویگیتور دیس لایک

    1. Predator

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      الان که این کامنتو میذارم نتایج صفر صفره ولی میگم با وجود اینکه پست لینکلنه، کادیلاک میبره
      اونم با اختلاف زیاد!!!

  3. saeed.shariati

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چقدر از بغل زشته
    از پشت هم همینطور
    اسکالید اصن یا این قابل مقایشه نیس بابا اون خیلی سر تره

  4. احسان آرسنالی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    من که بین نمایی جلویی و عقبی خودرو نتونستم رابطه ای پیدا بکنم!!؟ در ضمن در سطر دوم جمله(سالانه یک میلیون دلار هزینه کند) به احتمال 4میلیون درصد اشتباهِ لطفا اصلاح شود.

    1. مهران۱

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      همون موتور هشت سیلندر رو تقویت می کردن بهتر بود،اخه هشت سیلندر یه چیز دیگیت.

  5. 4MATIC

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    لینکلن ماشین خوبیه حتی تورده بندی های کیفیت هم رتبه اورد ولی ازطراحیش خوشم نمی اد

  6. AliZeus

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    75 هزار دلار؟؟ عمرا..اصلا حرفشم نزن!
    مگه پورشه کاین و بی ام و X6 و بنزGL , … مردن؟؟

  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    این مدل لینکلن به بازنگی کلی و اساسی نیاز داره . کادیلاک خیلی سرتره .

    1. ali g35

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا میلاد چجوری به خودت اجازه میدی از طراحی لینکلن انتقاد کنی ؟؟

  8. شلبى

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    اعداد مربوط به سرعت و شتابش خوبه با توجه به حجم موتورش و هیکل و اندازه ماشین!!
    ولى وقت اون رسیده که یه دست اساسى به سر و روش بکشن و مانند اسکالد دوباره طراحیش کنن

  9. Ehsan

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    اگر به لینکلن های مدل دهه 60 ، 70 ، 80 نگاه کنید واقعا جلو پنجره ای زیبایی داشتند ولی نمیدونم کدوم ابله از سال 2000 تقریبا این جلو پنجره دو تیکه رو به این ماشین اضافه کرد واقعا از ریخت افتاده این ماشین ، به نظرم سقوط لینکلن با این طراحی جدید جلوش به وجود آمد ، باید برگردند به طراحی دهه 80 ، یا لااقل با الهام از اون مدل ها دوباره طراحی کنند

  10. رسول

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    کیلومتر شمارش شبیه سایپا هست

  11. bse7en

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    لینکلن mkz خیلی ماشین خوشگلی ولی این واقعا زشته!

  12. محمدMOHAMMAD

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اگر از نزدیک این ماشین را می دیدید محو ابهتش می شدید البته کسایی که روزی 100 بار ایکس 33 را از نزدیک می بینند معلومه این دیگه اصلا به چشمشون نمیاد

  13. 4MATIC

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    قیمتش زیادی بالانیست؟؟
    با این پول می شه
    بنز GL
    پورشه کاین4S
    بی ام وX6وباX5
    کادیلاک اسکالید
    خرید

    1. فریا

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      این شاسی بلند فول سایز هست و با کادیلاکــ اسکَلِید و لسکسوس LX570 مقایسه

      میشه که قیمتش نسبتاً از اونا مناسب تره ! و طبیعتا نسبت به اونا مزایا و

      معایبی داره .

      کاربرد این ماشین با پورش و بی ام و هایی که گفتین متفاوته .

  14. rasoul

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    به نظر من درمورد ماشینی که آدم فقط عکسش رو می بینه نمیشه قضاوت کرد
    ولی خوب من حدود یکماه پیش مقایسه ای بین فورد اج و آی ایکس 35 که تو یه سگمنت بودن در منطقه آزاد انزلی انجام دادم
    فقط نگاهی اجمالی به قطعات بکار رفته تو زیربندی و جلوبندی دو خودرو و محتویات داخل کاپوت آدم رو قانع می کنه که نمیشه با فورد در افتاد حالا شما همین رو با مقیاس بزرگتر تو این لینکلن که کاملتر و بهینه تر شده در نظر بگیرید بعد با ماشینهای دیگه مقایسه بکنید ضمنا با اسکالاید هم مقایسه نکنید چون وقتی کنار هم پارک می کنن اصلا کسی به این نگاه نمی کنه

  15. محمدMOHAMMAD

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ساخته شده برای مسافرت های طولانی بین ایالتی حالا کوه تپه رودخانه هرچی باشه هیچ فرقی نمیکنه ماشین برای خارجی ها یعنی کارایی دوام استفاده مفید یعنی اصطلاحشون اینه خودروی شهری یا تفریحی و یا مسافرتی اما برای ایرانی ها فقط قیافه گرفتن کلاس گذاشتن اصلا نمیدونند کارایی هر ماشین چیه یا اصلا نمی دونند ماشین را برای چه کاری میخواهند مثلا لندکروز را با اون عظمت می خرند میان، توی ترافیک و خیابان های تنگ یا با ماتیز میزنند به دل جاده و بیابون و یا سانتافه را می برند آفرود ولی اف جی کروز را مثلا بجای سانتافه نمی خرند برای آفرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا