طی سالهای اخیر سبد محصولات لینکلن تغییرات زیادی را تجربه کرده است. این برند لوکس آمریکایی از یک سو شیوهٔ نامگذاری محصولات خود را تغییر داده و نامهای الفبایی قبلی را کنار گذاشته است و از سوی دیگر نسل جدید یا محصولات کاملاً جدیدی مثل نویگیتور، اویاتور و کُرسیر را معرفی کرده است؛ اما برند لوکس فورد اخیراً تمرکز اصلی خود را روی شاسیبلندها گذاشته و بهنوعی از سدانهای غافل شده است. به همین دلیل در حال حاضر سدان MKZ قدیمیترین خودرو در سبد محصولات لینکلن بوده و تنها محصول باقیمانده با نام قدیمی الفبایی محسوب میشود.
حالا اما به نظر میرسد سرانجام لینکلن تصمیم گرفته ساخت جایگزین سدان MKZ را هم در دستور کار خود قرار دهد. این موضوع چندان شگفتانگیزی نیست زیرا همانطور که گفته شد، از یک سو MKZ قدیمیترین محصول در حال تولید لینکلن است و از سوی دیگر، این سدان لوکس بر اساس پلتفرم فورد فیوژن ساخته شده یعنی خودرویی که بهزودی تولید آن خاتمه خواهد یافت. حال اما بر اساس گزارش جدیدی که توسط کارانددرایور منتشر شده است، ممکن است جایگزین MKZ بر اساس پلتفرم دیفرانسیل عقب جدید مورداستفاده در لینکلن اویاتور و فورد اکسپلورر ساخته شود.
این میتواند تغییر بسیار بزرگی برای لینکلن باشد زیرا این شرکت از زمان خاتمهٔ تولید سدان تاون کار در سال ۲۰۱۱، تاکنون هیچ سدان دیفرانسیل عقبی تولید نکرده است؛ بنابراین اگر این گزارش صحت داشته باشد، به معنای بازگشت سدانهای دیفرانسیل عقب به سبد محصولات لینکلن پس از چندین سال غیبت خواهد بود. از سوی دیگر، هرچند اینها فعلاً در حد احتمال است اما نشان میدهد که لینکلن هم مثل کادیلاک هنوز به سدانها پایبند و امیدوار است.
در این گزارش اما علاوه بر این موضوع، نکتهٔ مهم دیگری هم عنوان شده است. مثل دیگر محصولات جدید لینکلن، جانشین MKZ هم باید نام جدیدی داشته باشد و به همین دلیل کارانددرایور اعتقاد دارد که این خودرو زفیر (Zephyr) نام خواهد داشت. این احتمال منطقی به نظر میرسد زیرا نسل اول MKZ در ابتدا در سال ۲۰۰۵ با نام زفیر معرفی شد و سپس در سال ۲۰۰۷ نام آن به MKZ تغییر پیدا کرد. البته این نام در لینکلن سابقهای بسیار قدیمیتری دارد بهگونهای که سازندهٔ آمریکایی بین سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۲ از نام زفیر برای سدان بسیار لوکسی با پیشرانهٔ V12 استفاده میکرد.
پیشبینی شده است که اوایل سال آینده کانسپتی بهعنوان پیشنمایش جایگزین MKZ معرفی گردد و سپس نهایتاً تا یک سال بعد نسخهٔ تولیدی آن به بازار عرضه شود. البته غیر از MKZ، در حال حاضر کراساوور سالخوردهٔ MKT هم در سبد محصولات لینکلن وجود دارد اما درواقع مدل جدید اویاتور جایگزین MKT شده است ولی بااینحال به گفتهٔ مدیر بازاریابی لینکلن، این کراساوور قدیمی همچنان برای استفادههایی مثل خودروی هتلها و مراسم تشییعجنازه تولید خواهد شد.
(ali (chevy nova
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸اون زپییر 1938 یه جواهر هستش
گرون قیمت و خاص
لینکلن هم که تو پیشرفت روی همه رو سفید کرده
hasan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لینکن Town Car از ماشینهای هست که ظاهرش با اونکه کهنه شده ولی همچنان زیباست
Elmiraj
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ناویگیتور – اویاتور – ناتیلوس – کُرسیر
کانتیننتال – زِفیر
.
با وجود چهار شاسی بلند و دو سدان فوقالعاده زیبا و اصیل ، لینکلن با سبدی پُر به استقبال ۲۰۲۰ خواهد رفت…
فروش بیش از ۲۰۰ هزار تایی دور از انتظار نیست .
hasan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸البته کادیلاک هم با مدلهای تازه نفسش کار رو برای لینکلن سخت میکنه
F22RAPTOR
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خبر بسیار جالبی بود،اگه مثه آویاتور دف عقب باشه
قطعا با این پلتفرم جدید و زبان طراحی جدید میترکونه
AMANTE
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لینکلن بدجور عاشقتم.
نام کمپانی عالی، نحوه نام گذاری خودرو هات فوق العاده و خود خودروهات کم نظیرن.
ممنون ازت لینکلن.
Am
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸رقیب بنزs کلاس میشه؟
حمیدرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸برا اولین باره میخونم قراره با پلتفرم یه کراس اور سدان بسازن معمولا برعکس بوده
لینکلن و فورد خیلی تغییرات زیادی رو در دستور کار قرار دادن باید تا ۲۰۲۰ منتظر نشست چ دید بازم عرصه خودرویی رو به ژاپن و رقیب نو ظهورشون کره تقسیم می کنن یا نه برعکس میشه
hasan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸میشه بگید کدوم عرصه مهم خودرویی رو واگذار کردن؟؟؟
کلاس وانت و شاسی بلندهای فول سایز رو یا کلاس کوپه های اسپرت و سدانهای فول سایز رو؟؟؟
برای اطلاع شما فورد سری اف دومین ماشین پرفروش جهان در 2018 بود و 44 ساله پرفروش ترین ماشین تو امریکاست
سال 2018 در کلاس شاسی بلندهای فول سایر 3 محصول که عبارت بودن از فورد اکسپلورر . شورولت سابربن و شورولت تاهو 3 شاسی بلند فول سایز بازار امریکا شدن
موستانگ امسال هم برای چهارمین سال پیاپی پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان لقب گرفت با وجود تمام رقبای دیگه
دوج چارجر . شورولت ایمپالا و کرایسلر 300 هم 3 سدان فول سایز پرفروش امریکا در 2018 بودن
تمامش هم با مدرک تو ارشیو پدال هستش میتونید ببینید
جالبه بعضی ها اصلا متنها رو نمیخونن و فقط انگاری عکسهای هر مقاله رو میبینن
Hemichan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چه خبر خوبی
اون تاون کار ۵.۶ متر بود
همه اینا به اضافه موتور جدید ۷.۳ لیتری ..
SeeKer of DynAmic
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸MKZ خیلی زیباست خیلی . مخصوصا طراحی عقبش .