لینکلن تأیید کرده است که سدان پرچمدار کانتیننتال اواخر سال جاری از خط تولید کنار خواهد رفت و بدین ترتیب برند لوکس فورد بهطور کامل از بخش خودروهای سدان خارج خواهد شد. سخنگوی لینکلن در بیانیهای دراینباره گفته است:
لینکلن در بخشهای رو به رشد سرمایهگذاری میکند و این برند در آینده سبد کاملی از شاسیبلندها ازجملهٔ یک نمونهٔ تمام الکتریکی را خواهد داشت. فروش بخش سدانهای پریمیوم فول سایز در ایالاتمتحده رو به کاهش است و درنتیجه لینکلن در پایان امسال تولید کانتیننتال را متوقف خواهد کرد
لینکلن پس از غیبتی بیش از یک دههای در سال ۲۰۱۶ کانتیننتال را احیا کرد و هرچند این سدان لوکس در ابتدا توجهات زیادی را به خود جلب نمود اما این موضوع به فروش بالا منجر نشد. فروش این ماشین در سال ۲۰۱۷ با ۱۲ هزار دستگاه به اوج خود رسید اما سال گذشته این عدد به تنها ۶۵۸۶ دستگاه کاهش یافت. فروش کانتیننتال در سال جاری حتی از این هم کمتر شد و این کاهش قبل از شیوع ویروس کرونا رخ داد؛ بنابراین تصمیم لینکلن برای حذف کانتیننتال چندان جای تعجب ندارد اما این اتفاق در حالی روی داده که این شرکت قبلاً گفته بود به سدانها متعهد میماند. بااینحال، لینکلن در عمل دقیقاً برعکس عمل کرد زیرا چندی پیش این شرکت اعلام نمود که همین ماه به تولید سدان MKZ هم پایان میدهد و بدین ترتیب سبد محصولات آن از سدانها خالی خواهد شد.
این استراتژی دنبالهٔ همان رویکردی است که شرکت مادر لینکلن یعنی فورد در آمریکای شمالی در پیش گرفته و تمام خودروهای سواری خود شامل فییستا، فوکوس، فیوژن و تاروس را حذف کرده است. از سوی دیگر اما سخنگوی لینکلن گفته است این شرکت اواخر امسال اخبار بیشتری برای انتشار خواهد داشت. فعلاً هیچچیز رسمی نیست اما احتمالاً این اخبار شامل اطلاعات بیشتری در مورد کراساوور الکتریکی لینکلن میشود که قرار است اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ به بازار بیاید.
ایمان جباری
۱۴ تیر ۱۳۹۹مرگ سدان ها خیلی غم انگیزه ??
خیلی ماشین شیک ، با کلاس و دوست داشتنی بود
حالا کادیلاک تنها لوکس ساز سدان های آمریکایی هست
NAVID۰۰۹۸
۱۴ تیر ۱۳۹۹دلم گرفت ای همنفس / پَرم شکست تو این قفس
یه آمریکایی خوشاِستایل همه فن حریف رفت .
مهدی
۱۴ تیر ۱۳۹۹غم انگیز برای ما هستش که توخرید لاستیک پراید موندیم این چیزا برای ما رویاس
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۹ماشین به این خوشگلی و با پرستیژ رو چرا باید توقف تولید کنن …شرکت های آمریکایی لوکس ساز باید مثل آلمانی ها سبد محصولاتشون فول باشه . حالا چ سیاستی لینکلن پیش گرفته معلوم نیست
917
۱۴ تیر ۱۳۹۹آلمانی ها صادرات بیشتری نسبت آمریکایی ها دارن در نتیجه فروششون بیشتره. مادام اینکیه لینکلن فروشش کم شده و صادرات آنچنانی هم نداره، هر چند غم انگیز ولی تصمیم معقولانه ای هستش.
کیان
۱۴ تیر ۱۳۹۹تفاوت عمده در این هستش، اروپایی ها همچنان ماشین جمع و جور میپسندن اما آمریکایی ها بیشتر از پیش هم پیکاپ و هم شاسی و بازم هم بزرگتر و هم شاید الکتریکی تر میخوان نسبت به گذشته خواهان بیشتر پیدا کرده.
منطقی هست شرکتهای بومی همونی و بسازن ک بازار خودشون و بیشتر جواب گو هست.همینطور ک لیست پرفروشهای چندروز پیش اروپا نشون میداد ک فرانسویا ریزه چقدر فروش بالایی دارن. هرچند تو امریکای شمالی پیکاپهای امریکایی سلطه بی چون و چرا دارن و حتی تو کلاس سدان فول سایز باز هم بازار دست امریکایی ها هست. حالا کراس اورهای کوچکترو کامپکت کمی فرق داره، مثلا راو 4 و هوندا CHR پرفروشترین هستند البته باز هم حضور امریکایی ها پر رنگ هست.
اینکه لینکلن و خیلی از برندهای اصیل و نام آشنا حرکتهای منطقی دارن و به سادگی تمرکزشون و از بازاری به بازاری دیگه انتقال میدن حرفه ای گری اونها هستش، اما جایی ک حتی چینیا هم به این نتیجه رسیدن بهتره شاسی یا کراس اور ساختن بهتر هست بازم بعضیا از قافله عقب هستند و ادعای رقابت با بنز اس و سری 7 و دارن و دارن سدان فول سایز میسازن ادم شاخ در میاره !!!
مانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹داشتم کامنتت رو میخوندم
گفتم چه عجب به کره ییها هیچ تیکهای ننداختی
……..
نتیجه گرفتم جوجه رو آخر پاییز میشمرن
Peyman56
۱۴ تیر ۱۳۹۹افسوس.مرگ بعضی ماشینا مثل مرگ یک هنرپیشه و یا هنرمند بزرگ و دوست داشتنی عمیقا دل رو میسوزونه.مثل مرگ سیروس گرجسنانی عزیز.چون سرشار از خاطره و یا جذابیتن.
AMIR-REZA
۱۴ تیر ۱۳۹۹خدا لعنت کنه کراس اوور هارو که دارن یکی به یکی سدان های به این خوبی رو خارج میکنن ….آخه واقعا حق این ماشین کنار گذاشتنه ؟؟؟
اون از مولسان اون از فورد فیوژن و…..اینم از کانتیننتال …..
بعد چین باید هرروز 3-4 تا ماشین رونمایی کنه!!….
Mahdi
۱۴ تیر ۱۳۹۹حیف واقعا سدان ها از بین برن وsuv جا شون رو بگیرن من همیشه به شخصه سدان ها رو به suv ها ترجیح می دم
Elmiraj
۱۴ تیر ۱۳۹۹خبر ناراحت کننده هست…
بله….الان ناچاره بره ، ولی امید وارم چند سال دیگه در قالب یک سدان لوکس تولید محدود برگرده همون جایی که باید باشه ، مثل کادیلاک که میخواد با نام سلستیک به شکوه گذشته برگرده…
فرشاد
۱۴ تیر ۱۳۹۹ای بخشکی شانس خیلی دلم میخاست یه روزی شرایط کشور جوری میشد که تو ایران یکی از اینا داشته باشم
meysam
۱۴ تیر ۱۳۹۹ربطی به بازار نداره. مدیریت خوبی ندارن.
فروش خوب تسلا رو نمیگم چون بازارشون متفاوته ولی سواریهای لکسوس تو همون بازار چرا انقدر خوب میفروشن؟
Amir Machine
۱۴ تیر ۱۳۹۹دقیقاً به بازار ربط داره چون فروش سدانها روزبروز در حال کاهشه
برای همین، همون لکسس هم اعلام کرد امسال تولید GS رو متوقف میکنه، سال قبل فروش LS که همکلاس لینکلن کانتیننتال هست هم تو آمریکا بشدت کاهش پیدا کرد و به 5500 دستگاه رسید، یعنی حتی از کانتیننتال هم کمتر
تو سدانهای لکسس فقط ES هنوز فروش نسبتاً خوبی داره
ارشیاsvj
۱۴ تیر ۱۳۹۹????????????
Hadi
۱۴ تیر ۱۳۹۹ای لعنت بر هر چی شاسی بلنده که دارن سدان های جذابی همچون کانتیننتال رو بخاطر فروش کم از رده خارج میکنن…
لعنت ✊…
مانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹حالا برین با مرسدس حال کنین که
A-C-E-S-CLA-CLS-AMG-GT4Door
رو در مدلهای مختلف استیشن،کروک،شوتینگ بریک و … تولید میکنه
آریا ماشین
۱۷ تیر ۱۳۹۹لعنت به هر چی کراس اووره…
دنیا رو خراب کردن این گنده بکا