لینکلن، اواخر این هفته در نمایشگاه خودروی نیویورک از سدان لوکس فول سایز و پرچمدار خود با طراحی کاملاً جدید، پردهبرداری خواهد کرد. خودرویی که کاملاً با زبان طراحی محصولات اخیر لینکلن نظیر مدلهای MKS و MKZ متفاوت است.
در نگاه نخست، جلوپنجره دو قسمتی و بال شکل لینکلن در کمال تعجب جای خود را به طرحی مشبک و کرومی که به خودروهای بنتلی مخصوصاً مولسان شباهت دارد، داده است. چراغهای جلو با ماتریس LED و چراغ نوربالای با تکنولوژی لیزری، جلوه ای مدرن به تصویر کلاسیک خودرو بخشیدهاند. رنگ بدنه آبی متالیک، تزئینات کرومی فراوان، گلگیرهای متورم و عضلانی، چرخهای ۲۱ اینچی آلیاژی با طراحی براق، چراغهای یکپارچه عقب و چهار خروجی اگزوز، همگی به ایجاد تصویری جذاب از یک خودروی مجلل کمک نمودهاند. دستگیرههای دربها از تکنولوژی لمسی برخوردارند که با یک لمس مختصر، از جای خود خارج میشوند فضای داخل کابین نیز بسیار لوکس و باشکوه است. صندلیهای جلو در ۳۰ جهت و وضعیت مختلف قابل تنظیم میباشند. تنها با فشار یک دکمه میتوان صندلی سرنشین را کاملاً خم نمود. فورد از ۵۰ ابداع و پتنت ثبت شده برای صندلیها استفاده کرده است. سرنشینان عقب هم از تنظیمات مجزا برای کنترل سیستم تهویه و سیستم صوتی برخوردارند. نورپردازی داخل هم با LED هایی با نور طلایی صورت میگیرد. فضای داخل کابین با کفپوشهای مخملی، بسیار باشکوه و لوکس شده است. این خودروی تنومند، از یک پیشرانه شش سیلندر V شکل ۳.۰ لیتری از سری موتورهای اکوبوست فورد نیرو میگیرد. به احتمال زیاد، نیروی این موتور توربو به چرخهای عقب گسیل میشود. شاید هم از سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ موجود در فورد فوکوس RS جدید در آن استفاده شود. احتمالاً در بازارهایی نظیر چین، از موتور چهار سیلندر توربو استفاده خواهد شد. پلتفرم کانتیننتال، همان زیربنای مشترک بین فورد فیوژن و لینکلن MKZ یعنی پلتفرم CD4 است.۴۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
خاوری
۱۰ فروردین ۱۳۹۴اینکه ناکس خود خود بنتلی مولسانه… ولی خیلی کپی خوبیه انصافا گرچه لینکلن رو از اصالت همیشگیش دور کرده اما در صورت داشتن قیمت مناسب فروشش تضمینه
"Amir"
۱۰ فروردین ۱۳۹۴زیباست و.بی نقص، ولی ب نظرم جلوش یکم از جنسیس جدید برداشته شده، چراغاش تو اون مایه هاس، عقبش هم یکم عضلانی تر باید میکردن
سعید
۱۰ فروردین ۱۳۹۴توی عکس سومی هم عقب خودرو بخصوص ستون C شبیه به استون مارتین لاگوندا شده،ولی در کل ماشین قشنگیه،جلوپنجره لینکلن های دیگه رو من اصلا دوست نداشتم،این بهتر شده
صادق
۱۰ فروردین ۱۳۹۴درود فراوان بر خاوری گل
چه خبر داشی؟
با مرام، خیلی کم پیدا شدی؟؟! یه سر به ما بزن.
ارادت
خاوری
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ارادات ویژه به خدمت داداش صادق گل … سال نوت مبارک… لطف داری… درخدمتیم.. امر فرموده تا در جی میل بچتیم :-)
مهران72
۱۰ فروردین ۱۳۹۴سلام
دقیقا.بنتلی مولسان و جکوار xjرو زدن تنگ هم
چراغ جلو و جلو پنجرش کپی جکوار و فرم بدنه خود بنتلیه
javid
۱۱ فروردین ۱۳۹۴با سلام
ای وای ببینید عجب تیزهوشیی به خرج دادن داخل چراغش هم با لوگویه لینکلن ساختن عجب چیزی شده
اما انصافا اون خط بالای چرخ های عقب خیلی شبیه بنتلی موسلان شده
ایمان
۱۰ فروردین ۱۳۹۴بازگشت به دوران طلایی .
بسیار زیباست و یادآور کانتیننتال فوق العاده دهه 70 (مخصوصا ویژگی های داخل خودرو).
احمدرضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ماشینه قشنگیه با اینکه کانسپته ولی معلومه خیلی به طرح نهایی نزدیک باشد
سهیل
۱۰ فروردین ۱۳۹۴آها…این شد یه چیزی…بالاخره!
alireza
۱۰ فروردین ۱۳۹۴خیلی بهتر از لینکلن های دیگست.
ولی به نظر من شباهت بیشتری با آزرای 2007 داره تا مولسان!
از حالت چراغ های جلو و عقب گرفته تا حالت گلگیر ها !
افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۳۹۴عجب ماشینی شده منم فکر میکنم به طرح نهایی نزدیک باشه ! !
ولی آدم رو صندلی راننده خوابش میبره :-) صندلی نیست که تخته ! !
شلبى
۱۰ فروردین ۱۳۹۴لینکلن هاى کانتیننتال قدیمى که در زمان خودشون ماشیناى فوق العاده اى بودن و تصمیم فورد براى احیاى کانتیننتال به نظرم تصمیم درستیه
طراحى خارجیه زیبایى داره،جلوش یه خرده شبیه بنتلیه ولى عقبش کاملا امریکاییه ولى باز هم اگه به تولید برسه تغییراتى رو به خودش میبینه
طراحى داخلیش عالیه و رگه هایى از ماشیناى لوکس قدیمیه امریکایى در اون به کار رفته و ناخود اگاه حس اون ماشینا رو منتقل میکنه
میلاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴واقعا زیباست، هم طراحی داخلی و هم خارجی، طرح لامپ های جلوش هم ایده ی خلاقانه و ستودنی ای هست، اما جلوش خیلی شبیه جگوار ایکس افه.
milad
۱۰ فروردین ۱۳۹۴Only made in usa..
reza
۱۰ فروردین ۱۳۹۴اگه تو طرح نهایی هم اینقد کروم به کار ببرن فقط بدرد عروسی میخوره
یحیی
۱۰ فروردین ۱۳۹۴داخل کابین فوق العاده س .همه چیز زیبا وشبیه هیچ کدامه دیگه نیست
حسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۴درود. یکم از نظر ظاهری منو یاد جنسیس جدید و آزرا (از نمای عقب) میندازه. اما حالا فهمیدم اسم هیوندای سنتیننتال از کجا اومده!!! خب این به اون در ;)
البته منظورم این نیست که لینکلن از هیوندای تقلید کرده، اصالت لینکلن بسیار بالاتر از این حرفاس. اما خوشحالم که یکی دیگه از برندهای قدیمی داره به اوج برمیگرده و رقابتها شیرین تر میشن
صادق
۱۰ فروردین ۱۳۹۴درود
فورد هم دیگه اعصاب نداره ها
با اون GT که میخواد حمله کنه به ایتالیاییا
با اینم میخواد بره سراغ آلمانیا
ولی در کل خیلی خوشم اومد ازش، دیگه واقعا فورد (یا لینکلن) به یه ماشین توی این سطح نیاز داشتن.
ارادت
میثم
۱۰ فروردین ۱۳۹۴خیلی کار خوبی کردن جلو پنجرشو عوض کردن. آخه حفظ اصالت به چه قیمتی! اینجوری خیلی شکیل ترشده.
در مورد دوستانی که میگن شبیه فلان ماشینه، الان هر جوری طراحی کنی شبیه یه ماشین در میاد دیگه!
SAEED
۱۰ فروردین ۱۳۹۴کمپانی لینکلن 93 سال پیش (1922) فقط در ازای مبلغ 8 میلیون دلار به فورد واگذار شد
فقط پنج سال تونست به خودش متکی باشه
از خبر احیای دوباره کانتیسننتال هم خوشحال شدم
امیدوارم این شرکت باسابقه خاک خورده دوباره به اوج خودش برسه
سجاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴واقعا زیبا و فوق العاده طراحی شده … هرچند که دوستان میگن از هیوندای کپی کرده ولی به نظر من نمی تونه اینجور باشه ؛ آخه لینکلن یه کمپانی با اصالت آمریکاییه ( با وجود اینکه به فورد واگذار شده) و این حرف مثل اینه که بگیم مثلا htc بره از Huawei کپی کنه !!!
ولی کابین ـش بی نظیره .. آدم دلش میخواد بره با این داشبورد عکس سَلَفی بگیره بعد بنویسه :
من و داشبورد لینکلنم همین الان یـــــــــــــهــــــــــــــــویی !!!
راستی بچه ها دیروز یه کشف بزرگی انجام دادم.فهمیدم ماشین Tesla Roadster که تو بازی NFS Most Wanted 2012 هست ، اصن صدای موتور نداره ؛ چون الکتریکیه دیگه !!
(به خدا نمی دونستم ؛ دیسلایک بارونمون نکنید!! )
SAEED
۱۰ فروردین ۱۳۹۴بله دقیقا درست گفتی
یک کمپانی بااصالت که بیش از یک قرن قدمت داره هیچ وقت طراحی و سبک خودشو ول نمیکنه بره از دیگری تقلید کنه .
حسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۴درود.
داش سجاد اگه منظورت منم باید بگم به هیچ عنوان منظورم تقلید نبوده، فقط گفتم ظاهرش منو یاد هیوندای میندازه. در واقع چراغهای عقب پیوسته جزء ویژگیهای سنتی لینکلن هستن. فقط دوست داشتم جلو پنجرش رو به همون شکل معروف به “بال های گشوده” نگه میداشت
سجاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴سلام .. دمت گرم آقا سعید .. زدی تو خال
.
ما چاکر داش حسین گلم هستیم ..
نه اتفاقا کامنت شما متعادل تر بود به نظر من.. اون آخرش رو خیلی باحال گفته بودی دادا
.. ولی امروز دقیقا داشتم به همین ایده شما یعنی ” بال های گشوده ” فکر می کردم.. اگر این پارامتر توی طراحی حفظ میشد صد در صد اصیل تر بودش اما شاید طراحی های لینکلن دارند به یه فصل جدید وارد میشند و این ابتدای مسیره ..
در هر صورت باید تا سال آینده یعنی زمان عرضه ـش صبر کنیم.شاید نظرشون مثل ما به سمت بال های گشوده تغییر کرد.
مرسی عزیز
باربد★فقط GM★فقط کامارو
۱۰ فروردین ۱۳۹۴محشره بازم یه شاهکار تمام عیار آمریکایی!
لینکلن و کادیلاک اومدن که بازم دنیای خودروهای لوکس رو تو دستشون بگیرن گرچه رقبای سرسختی دارن.
دوستانی که میگن شبیه مولسانه رو چه حسابی اینوحرف رو میزنن ؟من دارم فکر میکنم نه جلوش نه پشتش نه بدنه نمیدونم آدم بعضی اوقات حرف هایی میشنوه که نمیدونه بخنده نخنده البته قصد جسارت ندارم خب نظر برخی به این صورت است.جلوپنجره ی این کانسپت کاملاً برگرفته از جلوپنجره ی سنتی لینکلنه که برای چندین دهه ی متوالی شاهدش هستیم چراغ های پیوسته ی عقب هم به همین شکل در سایر محصولات لینکلن به چشم میخوره.
این خودرو کاملاً اصالت یک لینکلن واقعی رو داره و بنده در تعجبم که دوستان میگن کپیه فلان خودرو هست و …
تنها چیزی که این خودرو رو شبیه بنتلی میکنه فقط قسمت میانی چراغ های جلوهست کافیه لینکلن طبق معمول این قسمت رو با یک خط عمودی جدا کنه که دیگه جای شکی باقی نمونه.
باربد★فقط GM★فقط کامارو
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ملاحظه کنید
http://assets.forddirect.fordvehicles.com/assets/2012_Lincoln_MKZ_J1/NGBS/Model_Image3/Model_Image3_8801F25B-E26F-8A14-C5D7-8B79C5D78B79.jpg
کاملا این نوع جلوپنجره نشان از یک لینکلن واقعی است.
تنها تفاوت در این خودرو چینش خطوط است.
SAEED
۱۰ فروردین ۱۳۹۴باربد جان منم با نظر شما کاملا موافقم
لینکلن و کادیلاک طراحی مستقلی دارند و زبان طراحیشون شبیه هیچ ماشینی نیست
به خصوص کادیلاک
honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
۱۰ فروردین ۱۳۹۴آقا باربد گل گفتی . واقعا این کانسپت عالیه .
فریا
۱۰ فروردین ۱۳۹۴گـــــل کاشت ♥
از سرگیری حکومت لینکلن و کادی بر لوکس ساز ها از اواخر 2015 در همه ی دنیا بـ جز ایران ..
کــوچکترین شباهتی هم با مولسان نداره !
honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
۱۰ فروردین ۱۳۹۴آقای فریا با نظرت بدجور موافقم .
فریا
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بـــدجور مخلصیم .
مجتبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۴آها به این میگن خودرو دیگه کم کم داشتم از طراحی های ضعیف لینکولن خسته می شدم که این اعجوبه جدید رو دیدم درسته کانسپته ولی به نظرم ساختنش دور از ذهن نیست.
مجتبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۴تو رو خدا ببینید تو چراغهای جلوشم آرم لینکولن داره اونم چند تا چقدر الآن اصالت مهم شده که همه تو محصولاتشون اصالت رو به شدت چاشنی طراحی میکنن.
بی ام و – بنز – بنتلی-رولز رویس – آئودی – آستون مارتین – ولوو و ….
پیکان جوانان
۱۰ فروردین ۱۳۹۴سلام 1 سوال خارج از بحث
دوستان حدود 30 میلیون میخوام بدم واسه ماشین
یکی از دوستان جنتو رو معرفی کرد و خیلی ازش تعریف میکرد
لطفا راهنمایی کنید جنتو بردارم یا یکی از نوادگان 405
محاسن و معایب جنتو چی هستند؟
پیکان جوانان
۱۰ فروردین ۱۳۹۴معنی این لایک و دیس چیه واقعا اگه میدونید بگید نه که لایک کنید…
SAEED
۱۰ فروردین ۱۳۹۴درود
دوست عزیز پروتون GEN 2 رو از نظر کیفیت نمیشه با ماشین های ایرانی اعم از 405 یا 206 و … مقایسه کرد مخصوصا در بلند مدت
پروتون جن تو در کلاس C بدنه قرار میگیره و لیفت بک هست
و توسط زاگرس خودرو در ایران عرضه میشد که الان مدل صفر کیلومتر2008 هم به ندرت میشه پیدا کرد (اونایی که تو گمرک مونده بودند و فروش نمیرفتند)
در کل ماشین خوبیه البته مدل دنده دستی . قطعاتش هم در تهران و کرج راحت پیدا میشه و ماشین مقاومیه هم از نظر فنی و هم کیفیت قطعات و … یه چیزی تو مایه های هیوندای آوانته
کسایی هم که دارند از خریدش راضی هستن
قیمتش هم مناسبه
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کن
1car.ir/ci-902
((( دوست عزیز شخصا توصیه میکنم تا اطلاعات کافی بدست نیاوردید دست به خرید نزده و عجله نکنید ))) .
موفق باشید
پیکان جوانان
۱۰ فروردین ۱۳۹۴مرسی سعید لطف کردی
از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ و فراوانی و ارزان بودن قطعات در دراز مدت به چه صورته؟
towncar
۱۰ فروردین ۱۳۹۴طراحی جلو پنجره قبلی دوست داشتم حیف شد شدیدا شبیه جگوار xj هست
نمیدونم چرا لینکلن با این قدمت هر روز زبان طراحیش به طور کامل عوض میکنه عکس
کادیلاک و بقیه برندها
http://images.thecarconnection.com/hug/2015-jaguar-xj_100478508_h.jpg
آیدین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴من از کلمه کپی یا تقلید تو خودروسازهای بروز دنیا چه بنز چه هیوندای بدم میاد.من همیشه از کلمه الهام گرفتن استفاده میکنم.چون واقعا بعد از الهام گرفتن از یک طرحی ،روی اون طرح یک دنیا کار میکنند و تلاش میکنند.
من میگم پشت این لینکلن از آزرا 2008 الهام گرفته.در صندوق عقب فرمی که از چراقا میاد به طرف صندوق کاملا الهام گرفته شده از آزرا 2008.
آیدین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴اما واقعا خیلی زیبا هستش.
M5
۱۱ فروردین ۱۳۹۴واقعا کلمه شکوه برازندشه!
Ehsan
۱۱ فروردین ۱۳۹۴آفرین به لینکلن بالاخره از اون جلو پنجره بی ریخت دست کشید ، امیدوارم طراحی هاش دوباره مثل دهه 80 و 70 خوب باشه