لینکلن سال گذشته در نمایشگاه نیویورک کانسپت نویگیتور را معرفی نمود که پیشنمایشی از نسل جدید این SUV فول سایز لوکس بود. حالا یک سال بعد سازندهٔ آمریکایی نسل جدید یا چهارم نویگیتور را رسماً در همین نمایشگاه رونمایی کرده است. نسل جدید این خودرو که بهطور کامل نسبت به نسل قبلی متحول شده است، وعده داده که لوکستر از همیشه باشد.
برای شروع، بدنهٔ نسل جدید نویگیتور از آلومینیوم سبکوزن ساخته شده است که این تغییر موجب کاهش حدود ۹۰ کیلوگرمی وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است. در زیر کاپوت این SUV مجلل نیز یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو قرار گرفته است که گفته میشود حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. البته در این مورد هنوز نمیتوان با اطمینان سخن گفت. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ جدید ساخت فورد منتقل میشود. نسل جدید نویگیتور مانند نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل قبلی تنها با همین یک پیشرانهٔ شش سیلندر عرضه میشود و متأسفانه خبری از موتور هشت سیلندر برای آن نیست.
داخل کابین نویگیتور جدید نیز کاملاً متحول شده تا بتواند در صدر کلاس SUVهای لوکس بازار قرار گیرد. این ماشین بهصورت استاندارد به سه ردیف صندلی مجهز شده و از یک سیستم مدیریت حمل بار منحصربهفرد هم استفاده میکند که شامل یک قفسهٔ قابل تنظیم در پشت صندلیهای عقب میشود. علاوه بر این، صندلیهای جلوی نویگیتور ۲۰۱۸ مجهز به سیستم گرمایش، سرمایش و ماساژور بوده و در ۳۰ جهت مختلف قابل تنظیم هستند.
برای این SUV فوق لوکس آمریکایی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 3 فورد با قابلیت پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل در نظر گرفته شده است درحالیکه این سیستم از طریق دو نمایشگر ۱۰ اینچی برای سرنشینان عقب هم در دسترس قرار دارد. نویگیتور همچنین به اینترنت وای فای هم مجهز شده است که میتواند در یکزمان تا ۱۰ گوشی هوشمند را پشتیبانی کند. خریدارانی که خواهان یک تجربهٔ صوتی فوقالعاده هستند نیز میتوانند سیستم صوتی Revel Ultima با ۲۰ بلندگو و حالات پخش مختلف را سفارش دهند.
تعدادی از دیگر ویژگیهای کلیدی نویگیتور جدید نیز شامل مواردی چون سیستم کمکی تریلر، دوربین دید ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر سربالای ۱۲ اینچی سفارشی، شش پورت USB، چهار خروجی برق ۱۲ ولت و یک خروجی ۱۱۰ ولت میشود درحالیکه شارژر بیسیم هم برای آن قابل سفارش است. لینکلن نویگیتور ۲۰۱۸ همچنین از خدمات «برچسب سیاه» نیز بهره میبرد که شامل تمدید زمان گارانتی و ارائهٔ خدمات پس از فروش پریمیوم میشود. این ویژگی، تعمیر و نگهداری خودرو را هم پوشش میدهد. عملکرد سیستم کمکی تریلر بدینصورت است که در هنگام دندهعقب رفتن و اتصال تریلر به خودرو، بهطور خودکار آنرا هدایت میکند؛ اما عجیب است که لینکلن سیستم حفظ حرکت میان خطوط را برای نویگیتور ارائه نکرده است.
طراحی بیرونی نسل جدید نویگیتور تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت آن و همچنین سدان کانتیننتال شباهت دارد؛ بنابراین در این SUV شاهد طراحی باشکوهی هستیم که از ویژگیهای کلیدی آن میتوان به جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی، رینگهای منحصربهفرد و چراغهای عقب متصلبههم اشاره کرد. البته متأسفانه در نویگیتور جدید درهای گالوینگ نسخهٔ کانسپت حذف شدهاند. لینکلن همچنین در این SUV پرچمدار یک تکنولوژی روشنایی جدید را بکار برده است که بهصورت خودکار هنگام حرکت با سرعتهای پایین بهمنظور افزایش دید نور چراغها را گسترش داده و در هنگام حرکت با سرعتهای بالا برای جلوگیری از تابش خیرهکننده، پرتو نور را باریک میکند.
علاوه بر این، یک سیستم نورپردازی هم بهعنوان خوشامدگویی هنگام ورود سرنشینان در این خودرو تعبیه شده است که زیر دستگیرهٔ درها را روشن کرده و نشان لینکلن را هم روی زمین به نمایش درمیآورد. لینکلن نویگیتور با حضور رقبای قدرتمندی چون کادیلاک اسکالید، مرسدس بنز GLS، رنجروور اتوبیوگرافی و لکسس LX نیاز مبرمی به بهروزرسانی و ارائهٔ نسل جدید داشت و حالا این کار انجام گرفته است. نویگیتور جدید خصوصاً در بخش استایل بیرونی بسیار قدرتمند عمل کرده و از طراحی بسیار باشکوه و باابهتی برخوردار شده که از این لحاظ کاملاً توانایی رقابت با رقبای خود را دارد.
هنوز هیچ صحبتی از قیمت نسل جدید نویگیتور نشده است اما پیشبینی میشود قیمت پایهای در حدود ۶۵ هزار دلار داشته باشد.
[دانلود ویدئو]با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم.
علي
۲۴ فروردین ۱۳۹۶به نظرم ماشینهای آمریکایی خیلی خیلی شبیه هم شدن و پلتفورمشون یکی شده دقیقا شاسی و ابعاد همون جی ام ، دوج ، کادیلاکه فقط از نظر طراحی داخلی و طراحی بیرونی تغیرات بوجود اوردن . ولی هر چی هست دوست داشتنیه هر چند به مردی و ابهت کادیلاک و جی ام نمیرسه .
با تچکر
KING 918 (محمدرضا)
۲۴ فروردین ۱۳۹۶فقط 65 هزار دلار :-o
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶.
خیلی وقته همچین شاسی بلند فول سایز قشنکی ندیده بودم ?
حالت خوشامد گویی هم داره.???
از اسم قشنگ و با ابهتی استفاده کردن و دیگه خبری از عدد و حرف نیست. ?
حیف که در های پروانه ایش حذف شده. ?
از نبود موتور 8 سیلندر هم انتقاد نمیکنم ، اینطوری نویگیتور شاسی بلند پاک تر و کم مصرف تری خواهد بود.
لینکلن نویگیتور کانسپت وقتی در های گالوینگش باز می شد ، پله هایی از داخل ماشین به بیرون می آمد و جلوی پای کسی که میخواست سوار ماشین بشه قرار می گرفت ، نمیدونم اون پله ها هستن یا حذف شدن.
وقتی به ابهت و امکانات این ماشین دقت کردم و داشتم این مقاله رو میخوندم احتمال میدادم قیمتش بالای 150000 دلار باشه ، ولی فقط 65000 دلاره ، ??
من که هم به GLS ترجیحش میدم و هم به لکسوس LX و هم به رنجرور اتوبیوگرافی.
این سری از نویگیتور یک پدیده ی جدیده. باید دید کادیلاک اسکالاد حریفش میشه یا نه.
GT
۲۴ فروردین ۱۳۹۶هنوز جی ال اس و کولینان در راهن باید اون موقع دید.رقابت جذابی میشه
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶.
کولینان که احتمالا 6 برابر این قیمت داشته باشه. فانتوم که 420/000 دلار بود.
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶GLS هم مطنئنا حداقل 15000 دلار از این گرون تر باشه.
آریا
۲۴ فروردین ۱۳۹۶پلت فرم نویگیتور با f150 مشترکه. یعنی با یه وانت پلت فرم مشترک داره و هیچوقت از لحاظ کیفیت سواری و کیفیت متریال به پای GLS نمیرسه.
نمیشه با دیدن یه عکس و خوندن تجهیزات گفت چه ماشینی بهتره (کاری که خیلیامون تو ایران میکنیم)
چند وقت پیش یه مقایسه از نویگیتور( نسل قبل) و GLS خوندم و نگارنده به کیفت متریال و کیفیت سواری بسیار بهتر GLS اشاره کرده بود.
به علاوه این که طبیعتا بنز خیلی از شاخه لوکس فورد با ابهت تره.
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶جناب اریا
بنز هنر نکرده که با کیفیت تره چون قیمتش بالاتر از نویگیتور هستش
در ضمن تمام محصولات بنز گرون تر هستن تا لینکلن که همین با عث میشه تو هر زمینه دستش باز تر باشه
بعدش شما سوارش شدی که میگی کیفیتش به بنز نمیرسه؟؟؟؟؟؟
یعنی اون افرادی که لینکلن میخرن مثل شما عقلشون نمیرسه که دارن چی میخرن؟؟؟؟؟؟؟؟
در اخر تعریف ابهت از نظر شما چی هست؟؟؟؟؟؟
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶راستی اریا ((کاربر 1000 اسم )) با 11 تا دیدگاه
ماشین امریکایی با تمام نقاط ضعفش ازنظرشما و المانی بازها که برا امثال من اندازه ی پشیزی مهم نیست با ارزش هست
پس
عشقست ماشین امریکایی پر مصرف
عشقست ماشین امریکایی بدون هندلینگ
عشقست ماشین امریکایی کم کیفیت
ونوم اف ۵
۲۴ فروردین ۱۳۹۶پلتفرم این با جی ام مشترکه مطمئنی ؟؟؟؟؟؟؟؟
Hemichan
۲۴ فروردین ۱۳۹۶با فورد f150 و فورد اکسپدیشن مشترکه
Machine
۲۴ فروردین ۱۳۹۶در پاسخ به دوستمون آریا
شماها (منظورم بعضی از طرفداران خودروهای آلمانیه) هم که فقط منتظرین یه ماشین آمریکایی معرفی بشه سریعاً بیاین زیر پُستش هر جور که شده ثابت کنین که محصولات آلمانی از اون بهترن!! نمونههاش رو هم فراوون میشه اینجا و تو مطلب چلنجر دیمن دید. من واقعاً نمیفهمم چه اصراری دارین که هی بگین صنعت خودروسازی آلمان بهتر از آمریکاس؟ واقعاً چرا؟
همۀ طرفدارای خودروسازی آمریکا، ژاپن، انگلستان، ایتالیا و… جمع بشن سند محضری تنظیم و امضا کنن که صنعت خودروسازی آلمان بهترین جهانه از این حرکات دست برمیدارین آیا؟
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶Machine
دوست من
یه سری از افراد هستن که دیگه به اخر خط رسیدن و نمیتونن دیگه حرف منطقی بزنن و شروع کردن به فکاهی گفتن که خوب نشون دهنده ی فشار مضاعفی هست که رو این افراده
محصولی مثل چلنجر دیمون با قیمت خیییلللیی پایین تر کاری کرده که محصولات گرون قیمت المانی نمیتونن انجامش بدن و همین موضوعات باعث شده که یه سری افراد دیگه حرفی برا گفتن ندارن بگن و شروع به گفتن داستان حسین کرد شبستری میکنن
من بازم تبرک میگم به دوستان امریکایی بازم که خودروسازان امریکایی دارن کاری میکنن که طرفداران بعضی از خودروسازان کشور المان نمیتونن تحمل کنن
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ونوم اف ۵
نه دادا پلتفرم این مدل با فورد اکسپلورر یکسان هست و ربطی به محصولات جی ام نداره
Machine
۲۴ فروردین ۱۳۹۶نه علی آقا
پلت فرم نویگیتور با فورد اکسپیدیشن مشترکه نه با اکسپلورر
نویگیتور ساختارش بدنه رو شاسیه درحالیکه اکسپلورر یه کراساووره
ونوم اف ۵
۲۴ فروردین ۱۳۹۶علی شوی گل میدونم اون دوستمون کامنت اول گفته با کدی و … مشترکه یعنی حیرون شدم
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶Machine
شرمنده دوست من
شما درست میگی با اکسپدیشن مشترک هستش که محصولی فول سایز هست
اکسپلورر فور د محصولی سا یز متوسط هست
من عذر میخوام از دوستان امریکایی بازم
آریا
۲۵ فروردین ۱۳۹۶علی عزیز در جواب کامنتایی که گذاشتی میخوام چند نکته رو بگم:
اول اینکه تعداد پایین کامنتام به دلیل عوض کردن آدرس ایمیلمه وگرنه من چند سالی میشه تو پدال کامنت میزارم.
دوم اینکه کامنتهای بیشتر اصلا نشونه ی سواد خودرویی بالاتر نیست.
سوم اینکه من گفته های مجلاتی رو بازگو میکنم که به بی طرفی معروفا نه مثل موتور ترند که همش رپورتاژ میده بیرون.
چهارم اینکه نظرات متفاوته دوست من نمیشه هر کی با شما نظرش یکی نبود با ادبیاتی تند بهش حمله کنین.
راستی کاربر 1000 اسم یعنی چی؟؟؟
من فقط با اسم آریا کامنت میزارم.
Machine
۲۵ فروردین ۱۳۹۶موتورترند رپورتاژ میده بیرون؟؟!!؟؟!!!
جوک قشنگی بود!
خوبه موتورترند همین امسال مرسدس بنز GLC رو بعنوان SUV سال انتخاب کرده و این حرفو میزنی
Saied
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اسکالیدو بیشتر دوس دارم.
mostafa
۲۴ فروردین ۱۳۹۶واقعا زیباست
یه سورپرایز واقعی از لینکلن
احسان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶از رینگاش خوش نیومد ،کلید تنظیم صندلی و روکش بلندگو هم شبیه بنز اس کلاس
علیرضا میرزایی
۲۴ فروردین ۱۳۹۶لینکلن نکن!!!!!! لینکلن با ورورد این ماشینت همه رقبارو کنار میزنی !! لینکلن وجودت تو این سگمنت لازمه ولی نه انقدر پرقدرت !!!(با لحن فیلم ابدویک روز بخونید!!!!)
تا الان تو این کلاس فقط لکسوس lx رو دوست داشتم ولی حالا با دیدن این نظرم تغییر کرد.
panamera,turbo
۲۴ فروردین ۱۳۹۶دم خودروسازان امریکایی گرم, نشون دادن میشه خودرویی تولید کرد که هم با کیفیت باشه هم ارزون,واقعا محشره,اگه 65000 هزار دلار بابت این ماشین بدی بیشتر از یه رنجروور 200/000هزار دلاری بهت ایمنی و امکانات میده,به عبارتی این ماشین در امریکا ارزونتر از ارزونترین شاسی بلند لکسوس تو بازار ایرانه ولی در عمل بسیار سطح بالاتر از گرونترین شاسی بلند لکسوسlx570 تو بازارهای جهانیه
آریا
۲۴ فروردین ۱۳۹۶قیمت پایه رقباش اینه:
بنز جی ال اس: 67.000 دلار
رنج روور : 90.000 دلار
لکسس ال ایکس: 89.000 دلار
اینفینیتی کیو ایکس 80 : 64.000 دلار
میشه بگید اون 200.000 هزار دلار از کجا اومد؟؟؟
Machine
۲۴ فروردین ۱۳۹۶از اینجا اومده:
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-suv%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1/
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز توی همون لینکی ک گذاشتی قیمت پایه رنجرور رو نوشته 85هزار دلار!
Machine
۲۴ فروردین ۱۳۹۶بله میدونم فقط میخواستم بگم که قیمت 200 هزار دلاری که اون دوستمون گفته بی پایه و اساس نیست وگرنه مطمئناً قیمت نویگیتور هم با سفارش همۀ آپشنها ممکنه به 100 هزار دلار هم برسه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ممنون از جواب خوبت. منم میدونم قیمت رنجرور ب 200هزار دلار میرسه ولی خب اون دوستمون قیمت پایه 65هزاردلاری نویگیتور رو با قیمت مدل رده بالا رنجرور مقایسه کرده !
فرید
۲۴ فروردین ۱۳۹۶خودرویی جذاب در کنار رقبایی جذاب…
حميد
۲۴ فروردین ۱۳۹۶عاشق اینجور اس یؤ وی ها هستم
جلوپنجره بزرک و رینگهای زیبا
امیر
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ببخشید سی جهت یعنی چی کجاها میشه
بسیار زییا باشکوه لوکس وخاص شده بدنه ماشین بسیار جذاب شده نویگیتور واکسپدیشن جدید هردو عالین درطراحی خارجی وداخلی زیبایی دارن
خسرو
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اومده هنرمندانه از رنجروور کپی کرده- نمای بغل/ تنظیمات صندلی و اسپیکر از مرسدس/چینیزاسیون ..
ونوم اف ۵
۲۴ فروردین ۱۳۹۶داداش الان اگه میخوای بگی کپی کرده بگو از سانتافه که چند تا لایک بگیری خستگیت در بره
خسرو
۲۴ فروردین ۱۳۹۶اقا از سانتافه کپی کرده خخخ ..
اشکان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶با دنیای خودرو شکوهمندانه خدافظی کن با این نظرت…?
فرشاد سجادیان
۲۴ فروردین ۱۳۹۶نمای عقب و داشبوردش میتونست لوکستر باشه اما در کل ماشین زیبا و خوش قیمتیه.
فيصل.
۲۴ فروردین ۱۳۹۶رینگ ۲۲. به این میگن ابهت
آرش آمریکایی
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ماشین لوکس و نسبتا ارزونیه
ولی کاش فورد بجای موتورهای اکوبوست از همون هشت سیلندرهای قدیمی استفاده میکرد
بجاش مثل جنرال موتورز و کرایسلر از روشهای دیگه مثل خاموش کردن سیلندرها و توانایی محدود کردن توان خودرو توسط راننده برای کاهش مصرف سوخت استفاده میکرد
shahin
۲۴ فروردین ۱۳۹۶عظمت و شکوه حتی از تو عکساش معلومه
حمیدرضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۶کلا suv رو فقط با ساخته های امریکایی میشه شناخت فقط یه تویوتا هست که میتونه جلوشون کمی عرض اندام کنه همین چند روز پیش تو خیابون یه فورد اف150 دیدم وقتی از کنارش رد شدم داشتم به این فکر میکردم اگر این وانت هست هایلوکس 2017 چی محسوب میشه
آریا
۲۴ فروردین ۱۳۹۶هیلوکس و f150 اصلا رقیب هم نیستن دوست عزیز و این که تست آفرود تا حلا هیچ suv آمریکایی نتونسته مقابل بنز G دووم بیاره.
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ فروردین ۱۳۹۶آریا
منظورت از دوام چی هست؟؟؟؟؟؟
هر زمان المان تونست مثل رپتور یا هامر که شیب 65 درجه رو میره با قیمت کم تر از 100 هزار دلار بسازه بیا با هم صحبت کنیم
از حرفهات معلومه دیگه چیزی نداری بگی که خوب باعث خوشحالی هست کاربر 1000 اسم اریا
آریا
۲۵ فروردین ۱۳۹۶دیگه این 1000 اسمی که نوشتیو نفهمیدم.
علی عزیز علاقت یا بهتره بگم عشقت به ماشینای آمریکایی باعث شده به هر کی که از یه ماشین آمریکایی ایراد بگیره حمله کنی.
من خودم بارها کامنتای شمارو لایک کردم و برخلاف تصور شما آلمانی باز و ضد آمریکایی نیستم و برای مثال رکورد های فوق العاده ی وایپر ACR در 13 پیست معروف که پورشه 918 رو به زانو درآورد تحسین میکنم .
اگه شما میگی ماشین آمریکایی بی نقصه و بهترینه خود این باعث پسرفته تا قبول نکنیم نقصی هست هیچ نمیتونیم اونو برطرف کنیم.
کارل شلبی
۲۴ فروردین ۱۳۹۶کلا در دو چیز خلاصه میشه لوکس و زیبا
omid622
۲۴ فروردین ۱۳۹۶از بیرون بهش نگاه میکنی انگار نسخه پروتایپ هستش اما نگو که نسخه اصلیه با این ظاهر بیرونش رودست همه رقبا اومده و ابهت مثال زدنی رو داره البته جا داشت نسخه ۸ سیلندرش رو هم معرفی کنن البته با موتور بالای ۶۰۰ اسب که دیگه کلا اسکالاید رو جا می زاره و میره صدر جدول بهترین شاسی بلند لوکس امریکا
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ فروردین ۱۳۹۶خییلی خودروی فوق العاده ای هس.طراحی جذاب و با ابهت. امکانات و تجهیزات فراوون با قیمت مناسب.از هر جهت عالیه.البته ب شخصه دوس داشتم ستون هاش یه رنگ باشن و بین چراغای عقبش باریک تر باشه.
احسان(احسان سابق)
۲۵ فروردین ۱۳۹۶امروز ماشین رو تو پارکینگ که پارک کردم یه منظره خیلی جالب دیدم: یدونه پراید در کنار یدونه شورولت سیلورادو 2015 پارک بود(تو خوزستان زندگی می کنم). تا حالا هیچ وقت به اندازه امروز پراید رو حقیر ندیده بودم. سیلورادوی پرابهت در کنار پراید بیچاره. اصلا قابل قیاس نبود.جالب این هست که هر دو پروفروش ترین خودرو در کشور سازندشون هستن(بعد از اف 150) که یجورایی پراید معرف اوضاع اقتصادی اکثر ایرانی ها و سیلورادو هم معرف اوضاع اقتصادی اکثر امریکایی ها.
حالا فرض کنید نویگیتور جدید در کنار کوییک قرار بگیره. نمیتونم تصور کنم که چقدر خجالت آوره.
احمد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷۶۵ هزار دلار ؟ این ماشین به این لوکسی ۶۵ هزار دلار، اصلا تو اروپا زیر ۲۰۰ هرار دلار لوکس به حساب نمیاد . من واقعا موندم یه همچین ماشین با شکوهی با این امکانات چطور میشه ۶۵ هزار دلار باشه. مگه میشه ، مگه داریم . حساب کن شب میری سمت ماشینت اون لوگوی زیبا زیر ماشین جلوی پات روشن بشه . واااای ، حیف از دیدن این زیبایی تو ایران محروم هستیم ، و نباید ماشین های روز و زیبای آمریکایی تو بازار ما باشند. چه حالی اروپایی ها و چینی ها میکنند. این ظلم به اراده و شعور میلیونها ایرانی ست که فکر کنیم صلاحشون اینه که حتی ما برند ماشینهای بازار رو کامل نداشته باشیم . امریکا زشته ، عیبه .