امیرا به عنوان اولین محصول لوتوس در طی بیش از ۱۰ سال اخیر محصولی برجسته بوده و طرفداران این برند با دیدن آن در جولای ۲۰۲۱ خوشحال شدند. با وجود خطوط کلاسیک و یک دست لوتوس روی این خودرو قدرت ۴۰۰ اسب بخاری، امیرا پایانی خوش برای محصولات درونسوز و پرفورمنس لوتوس خواهد بود. البته این پایانی بی سر و صدا نخواهد بود زیرا حالا نسخه مسابقهای این خودرو معرفی شده است.
لوتوس امیرا GT4 که مشاهده میکنید یک کانسپت توسعه یافته به همراه گروه RML است. لوتوس قول داده نسخه کامل امیرا GT4 مسابقهای را در ماههای آینده معرفی کند اما حدس میزنیم همهچیز مشابه همان خودرویی باشد که میبینید. نسخه مسابقهای امیرا کمی سبکتر بوده و هدفگذاری مهندسان رسیدن به وزن ۱۲۶۰ کیلوگرم میباشد.
لوتوس تغییرات دقیق رخ داده در این خودرو را اعلام نکرده اما احتمالاً کاهش وزن این مدل مسابقهای با حذف برخی تجهیزات رفاهی به دست آمده است. در داخل این خودرو شاهد داشبورد جدید با سیستم جمعآوری دادهها و رول کیج هماهنگ با قوانین فیا خواهید بود. یک سلول سوخت ۹۶ لیتری نیز جایگزین باک بنزین شده و طبیعتاً در بخشهای سیستم تعلیق و ترمز نیز بهبودهایی رخ داده است. رینگهای ۲۰ اینچی مدل استاندارد هم جای خود را به نمونههای ۱۸ اینچی مسابقهای و لاستیکهای پیرلی GT4 دادهاند.
به نظر نمیرسد که در بحث قدرت و پیشرانه تغییر خاصی وجود داشته باشد. تنها پیشرانه موجود برای امیرا GT4 از نوع ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار تویوتاست که قدرت ۴۰۰ اسبی تولید کرده و با گیربکس ۶ سرعته xTrac همراه میشود. شاید برخی افراد این میزان قدرت را برای یک خودروی مسابقهای کافی ندانند اما وزن پایین باعث میشود پرفورمنس مناسبی وجود داشته باشد.
فعلاً اشارهای به قیمت این خودرو نشده اما لوتوس گفته تعداد محدودی از امیرا GT4 را برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات تولید خواهد کرد.
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰واقعا لوتوس از خوب های بی حاشیه هست و خیلی خوب کارهاش رو انجام میده، این ماشین هم در کنار طراحی خوب روی کاغذ هم سریع به نظر میرسه ، اما ممکنه نسبت به رقبا کم بیاره ، مثلا 911rsr که ۵۱۰ اسب قدرت داره و وزنش هم ۱۲۴۳ هست
مازیار
۱۹ شهریور ۱۴۰۰رقبا؟!!
یعنی لوتوس رو رقیب پورشه بحساب میارید اونم مدل RSR ؟؟
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰حواسم نبود ، فکر کردم gt3 هست ، رقیبش میشه 718 gt4 rs
مازیار
۱۹ شهریور ۱۴۰۰خلاصه اینکه چپ و راست میزنی انگلیسی ها رو مخصوصا استون مارتین😉
البته مشکلی نیست فقط ممکنه یه شب ملکه شخصا به خوابت بیاد که در اون صورت بعدش دیگه اون آدم سابق نخواهی بود😂😂
شوخی😊
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰نه ، اصلا حواسم نبود به اینکه نشوته gt4 ، فکرکردم کلاس gt3 هست
خودم واقعا به شخصا لوتوس رو دوست دارم ، در هر سگمنت
استون رو هم دوست دارم ، مخصوصا نسخه های قدیمی تر تنفس طبیعی، و اوایلی که در سایت بودم، عکس پرو فایلم v12 vantage بود ، اما از نظر پرفورمنس نسبت به رقبا قبول کنید که خیلی عقبه حتی بهتریت کارشون از m3 یا m5 عقب تره از نظر پرفورمنس
هرچند نسخه هایی مثل والهالا و والکری و والکان رو هم معرفی کردن که پرفورمنس چشم گیری دارن ، اما ببخشید من اونها رو خیلی استون نمیدونم
البته قبلا هم بحث کردیم ولی خب من رو نظرم هستم
مازیار
۱۹ شهریور ۱۴۰۰من هم قبلا عرض کردم که هدف از ساخت آستون مارتین پرفورمنس نیست بلکه دستیابی به نهایت لذت سواری با یک اتومبیل از همه لحاظ جذاب هست
Reza Waffen SS
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بایدم کم بیاره اصلا قابل قیاس نیستن
Philipp
۱۹ شهریور ۱۴۰۰خیلی عجیبه
مکلارن f1 با موتور v12 و تکنولوژی 30 سال پیش
وزنش از این کمتره!
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰نکات ایمنی و سیستم های الکترونیکی و … جدید هم در وزن تاثیر میگزارند ، اما باز هم سنگین به نظر میاد
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰دوستان یه خبر خوندم در سا یت electrek که گفته بود تسلا مدل اس plaid در نوربرگ تایم هفت دقیقه و سی ثانیه و نه دهم زده ، که برای یه ماشین که در خط مستقیم مثل موشک شلیک میشه واقعا خیلی بده و به نظرم میاد سر پیچ ها از رنو ۵ کند تر هست ،چون د خط مستقیم خیلی سریع هست و کلی زمان به دست میاره پس در پیچ ها زمان از دست میده
واقعا خنده دار هست چونکه مزراتی mc12 که نصف اینم قدرت و سرعت در مسیر مستقیم نداره و سال ۲۰۰۲ ساخته شده این پیست رو در ۷ و ۲۴ رفاه اونم در یه تست غیر رسمی ، و یا ۹11 gt3 که ۲ ثانیه در ۴۰۰ متر از این ماشین کند تر هست اما بیشتر از ۳۰ ثانیه در این پیست سریع تر هست ، واقعا ترفدار های تسلا باید قبول کنن که هندلینگ و عملکرد تسلا در پیست یه چیز دست نیافتنی هست در مقابل رقبا
Audi rs e_tron gt
۱۹ شهریور ۱۴۰۰مشکل از راننده ی ماشین بوده
راننده در ماشین بحث مهمی نیست؟
تسلا مدل s plaid اگه کار اند درایو تستش کنه از فراری sf90 سری تر خواهد بود
porsche
۱۹ شهریور ۱۴۰۰لگن تسلا تو پیست از sf90 سریع تر باشه ؟
بابا تو که بچه خوبی بودی چرا تسلا فن شدی
Silent
۱۹ شهریور ۱۴۰۰لگن اوون ماشینی هست که عکس ش و زدی رو پروفایلت
Audi rs e_tron gt
۱۹ شهریور ۱۴۰۰نه من به همه جور ماشینا تقریبا علاقه دارم همان پورشه ای هم که روی پروفایلتان است را دوست دارم
اما واقعا تسلا مدل اس می تونه سری تر از sf90 باشه
خداییش ماشین های تسلا همششوون عالین فقط به مدل y و 3 علاقه ای ندارم
اما مدل s x واقعا عالین و رودستر و سایبرتراک
رودستر با شتاب ۱.۱ ثانیه ای
سایبرتراک هم که به جرئت می گم بهترین پیکاپ روی این کره ی خاکی است
بعد راننده ی ماشین اهمیتی برای رکورد زدن نداره؟
الان مرسدس amg black series هم توی نوبرگ رینگ بالاخره همان راننده اش هم برای رکورد موثر بوده
خود ماشبن هم عالی بوده
مدل اس هم قطعا خیلی بهتر از این رکورد می زنه
Audi rs e_tron gt
۱۹ شهریور ۱۴۰۰آقا محمد امین عزیز
بعد به جز اون انتظار دارید که رکورد پورشه ۹۱۱ رو توی پیست بزنه؟
تسلا مدل اس برای زدن رکورد پورشه ۹۱۱ gt2 rs و amg black series ساخته نشده جایگاه متفاوتی داره
الان هم تایم بدی در پیست نزده
تسلا مدل اس رو با این قیمت نگاه کنید تو خیابون های مستیم مثل موشکه
شتاب ۱.۹۸ صدم ثانیه
سرعتش ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت
بجز اون کلی تکنولوژی داره سیستم خودرانشو ندیدید
طراحی داخلی بی نظیرش رو ندیدید
چه ماشینی تو این سطح بهتر می تونه باشه
1020 اسب بخار قدرت هم داره
Audi rs e_tron gt
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ولی سلایق شما هم محترم است😁
ارشیاSVJ
۱۹ شهریور ۱۴۰۰☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️
اینکه به ۹۱۸ میگی لگن ینی از منم کوچیکتری.
فقط شتاب
باشه؟
این مدارس کی میخواد باز شه؟
اخه انلاینم که باشه مطمئنم میپیچونی(خیلی از همکلاسیام اینکارو میکنن) میای پدال نظرات گوهر وارتو میدی.
و اما برسیم به ماشین اصلی.
فک کن نسخه gt از امیرا بیاد…
بهههههه چه شود.
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰آئودی، من منظورم این بود که ماشینی که این قدر در خط مستقیم سریع هست و حتی هایپر کارها هم نمیتونن باهاش رقابت کنن ، باید در پیست هم سریع باشه ، وقتی این تایم رو زد ، نشون داد باتوجه به سرعت بالایی که در خط مستقیم داره، به هیچ وجح در پیچ ها خوب نیست ، حتی با مثال هم گفتم که سرعتش در پیج ها از ماشین های آوایل ۲۰۰۰ و دهه ۹۰ و گاها ۸۰ هم کمتره
و این برای من فقط این نتیجه رو میده که مهندسی تسلا فقط تحت تاثیر پیشرانه ی الکتریکی هست و توی پیست حدودا ۳۰ سال عقب هستن ، تقصیر خودشون هم نیست ، اونا به چیزی که میخواستن رسیدن ، سرعت در خط مستقیم و درگ و نقطه کردن فراری و مکلارن و لامبو ..
اما هنوز در پیست یه ۳۰ الا ۴۰ سال فاصله دارن که مهندسی ضعیفشون رو در این بخش نشون میده
در آخر باید بگم خیلی شرکت ها هستن که در زمینه ی خودران از تسلا جلو تر هستن ، مثالش شافلر گروپ هست که خودرو های مسابقه ای بی سرنشین ساختهٔ، دیگه بالا تر از این هم مگه هست
منم به سلیقه ی شما احترام میزارم ،ولی تا حالا چیزی در تسلا ندیدم که تحت تاثیر قرارم بده ، اینکه با باطری سریع باشی که همه این روزا یاد گرفتن
Porsche
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اگه اون ابر خودرو لگنه تسلا سطل اشغالی بیش نیست
اونموقع که اون مثلث آتشین هایپرکار های نوین بودن تسلا کجا بود ترجیح میدم نگم چون کسی نیست که ندونه
الان هم که تا قبل سال ۲۰۲۵ خبری از جانشین ۹۱۸ نیست بهتره اونموقع ببینی چی میشه
قول میدم روز معرفی جانشین ۹۱۸ تیتر زده
تسلا رودستر بدلیل کمبود چیپ تولیدش به تعویق افتاد 😂😂
شما هم هر موقع که خود تسلا رودستر اومد بعد از پکیج اسپیس ایکسش صحبت کن چون وقتی هنوز حتی یه نمونه تولیدی هم ازش ندیدیم
جالا جانشین لافراری هم هست که اون زودتر از جانشین ۹۱۸ میاد
که قطعا فوق سریع السیر خواهد بود
حالا آقا ایمان و محمد امین عزیز بیشتر خبر دارن
ببین میتونن جلوی این دوتا جانشین قد علم کنن؟
Silent
۱۹ شهریور ۱۴۰۰با فرض درست بودن ارقام سریع ترین تایمی هستی که توسط برندهای الکتریکی ثبت شده! با فاصله. الان این خنده داره یا فوق العاده! :))
پورش تایکان با شرکتی که سال هاست تو موتوراسپورت بوده و تخصصش نورنبرگ رینگ هست 7:42 رکوردش 11 ثانیه کندتر از PLAID هست.
BMW 5C 7:35.9
پورش پانامرا توربو 7:30
PLAID S 7:30
مرسدس AMG GT 63 S 7:23
نکته ش اینجاس TESLA شاخه تیون مثل amgو m power نداره چیزی که خود ماسک تایید کرد تست بعدی با لاستیک های ترک تایر و ترمزهای سرامیکی انجام می شه که خوب بازهم ارقام جذابتر می شه.
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰حالت استاندارد مهمه دوست عزیز ، من نمیگم تایم بدی بوده در سگمنت الکتریکی ها، بلکه بهترین تایم بوده، اما در مقابل رقبا ای که همیشه میگید تسلا از اون ها پرفورمنس بیشتره و کلی عشق میکنید ، خیلی کند تره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ شهریور ۱۴۰۰پلاد شاخه پرفورمنس حساب میشه تقریبا
Audi rs e_tron gt
۱۹ شهریور ۱۴۰۰کاملا موافقم قطعا تسلا شاخ پرفورمنسه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ شهریور ۱۴۰۰شاخ نه ، شاخه ، شاخه یعنی پلاد بخش پرفورمنس تسلا هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ شهریور ۱۴۰۰داداش تایمش خوبه ولی نه اونقدری که شما میگفتین و یا انتظار میرفت
زیزیگولو
۱۹ شهریور ۱۴۰۰الآن سالهاست که ماشینای مسابقه ای به بخش بزرگی از تاریخ تبدیل شدنو طرفدارای زیادی دارن جوری که تو مسابقه های اتومبیل رانی تماشاچیای زیادی از همه جای دنیا واسه دیدن مسابقات جمع میشن تا راننده مورد علاقه شونو تشویق کنن و از قرن نوزدهم میلادی که کلید چنین مسابقاتی زده شد شده تا به الآن محبوبیت اینجور ماشینا و مسابقات رو به افزایش بوده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ظاهر انیراخیلی جذابه واقعا دوست داشتنیه ولی من خیلی دوست دارم که اسپریت احیا بشه ولی متاسفانه شرایط لوتوس متعادل نیست
زیزیگولو
۱۹ شهریور ۱۴۰۰بله …. ولی فقط حیف که مردم ایران از این هیجانها و لذتها محرومن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پایانی دردناک برای بنزینی ها…
محمد مختاری آذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰واقعا خیلی طراحی خیلی زیبایی داره وزن کم و قدرت متوسط واقعا این خودرو عالی هستش