لوتوس نسخهٔ جدیدی از مدل اوورا را با نام GT برای عرضه در ایالاتمتحده و کانادا معرفی کرده است. اوورا GT که جایگزینی برای مدلهای اوورا ۴۰۰ و اوورا اسپرت ۴۱۰ محسوب میشود، در دو نسخهٔ دونفره یا ۲+۲ به بازار عرضه میشود و قویترین و سریعترین لوتوس خیابانی حال حاضر بهحساب میآید. این اسپرت بریتانیایی به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ مجهز است که ۴۲۲ اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور آن به نوع گیربکس بستگی دارد.
درصورتیکه اوورا GT به گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد مجهز باشد، پیشرانهٔ آن ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در صورت سفارش گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک این عدد به ۴۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند. بااینحال، نسخهٔ دستی ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت را دارد اما در نسخهٔ اتوماتیک شتاب به ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا میکند.
لوتوس برای متوقف کردن اوورا GT ترمزهای مسابقهای AP با کالیپرهای چهار پیستونه و دیسکهای دوتکهٔ خنکشونده را در نظر گرفته که در جلو بزرگتر از عقب هستند. در این خودرو پکیج تعلیق اسپرت با فنرهای Eibach و کمکهای Bilstein هم استاندارد هستند. این اسپرت موتور وسط، روی رینگهای آلیاژی ۱۰ پره قرار گرفته است که در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی هستند و با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ پوشیده شدهاند.
در اوورا GT پیشرفتهای آئرودینامیکی هم صورت گرفته و با بادگیرهای روی گلگیرهای جلو، کانالهای فیبر کربنی پشت چرخهای عقب و دیفیوزر عقب، مدیریت هوا کارآمدتر شده و حالا تا ۶۴ کیلوگرم داونفورس تولید میشود که دو برابر داونفورس اوورا ۴۰۰ است. علاوه بر این، وزن اوورا GT نیز به ۱۴۰۸ کیلوگرم رسیده که ۳۲ کیلوگرم از اوورا ۴۰۰ کمتر است. بخش عمدهٔ این کاهش وزن به خاطر پکیج کربنی سفارشی است که با پانل جلو، پانل سقف، قاب دیفیوزر، درب صندوق بار و اسپویلر عقب فیبر کربنی، ۲۲ کیلوگرم از وزن خودرو را کم کرده است درحالیکه سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی هم کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی را به همراه دارد.
در داخل اوورا GT، لوتوس آلکانترای مشکیرنگ و دوخت دورنگ را روی داشبورد، رو دریها، کنسول مرکزی و تونل گیربکس کار کرده است. در کابین این خودرو همچنین صفحهنمایش لمسی هفت اینچی با بلوتوث، کارپلی، اندروید اتو، ناوبری و دوربین دید عقب، قاب فیبر کربنی صفحه آمپر، غربیلک فرمان منیزیومی با روکش چرم و آلکانترا و صندلیهای گود اسپارکو با پشتی فیبر کربنی هم به چشم میخورد. لوتوس اوورا GT مدل ۲۰۲۰ با قیمت پایهٔ ۹۶,۹۵۰ دلار در ایالاتمتحده عرضه میشود.
مهردادكمال
۵ مرداد ۱۳۹۸خدایی نمی ارزه خیلی گرونه!!!
ماشینای انگلیسی دیگه الکی گرونن
یانکی
۵ مرداد ۱۳۹۸یه داج چلنجر 800 اسبی یه کامارو 650 اسبی یه موستانگ 760 اسبی کوروت 755 اسبی و همینطور مدلهای میانه تر همینا که باز هم کلی قویتر و عظیمتر هستند و در آخر کوروت موتور وسط.طرف قطعا لج بازه.انصاف نزد آمریکاییها هست و بس
اشکان
۶ مرداد ۱۳۹۸بله به نظر منم قیمتش بالاست، ولی دوست من لوتوس با اون پیشینه و لذت رانندگی رو میشه با کامارو یا موستانگ مقایسه کرد؟؟؟؟؟؟
MAHDI
۵ مرداد ۱۳۹۸منکه اگه بخوام انتخاب کنم M2 کامپتیشن و پورشه یکمن 718 رو انتخاب میکنم!!!!
MAHDI
۵ مرداد ۱۳۹۸یا خدا قیمت رو نگاه!! نه اینکه بد باشه و لوتوس خودروهای پرفومنس خوبی هستن اما فقط همین!!! کابینش فرقیبایه تویوتاGT86 ارزون قیمت نداره!!!
حتی اگه چندهزار دلارکمتر از M2 و کیمن هم بود بازم لحظه ای به خریدش فکر نمیکردم حالا که قیمتش خیلی بیشتر از اونهاست.
ADAK
۵ مرداد ۱۳۹۸با این طراحی و با این قیمت باز محکوم به شکست میشه…
OMID
۵ مرداد ۱۳۹۸من اگه پولشو داشته باشم به جای این کوروت با چند تا آپشن ور میدارم
Amir Machine
۵ مرداد ۱۳۹۸واقعاً چه دلیلی وجود داره که یه آمریکایی بجای کوروت C8 بره این لوتوس رو بخره؟
مهدی
۵ مرداد ۱۳۹۸والله اگه یه امریگای این رو بخره، کوروت رو ول کنه این رو بخره؟