بزرگترین خودروساز مستقل چین گسترش شرکتهای خود را ادامه خواهد داد. پس از خرید ولوو و شرکت تاکسی لندن، لوتوس میتواند خرید بعدی جیلی باشد
شرکت چینی جیلی هنگامیکه فرصت مناسبی برای خرید یک شرکت خودروسازی غربی فراهم بود درنگ نکرده و بهسرعت یکی از معتبرترین خودروسازان دنیا در بخش ایمنی، یعنی ولوو را خریداری کرد و با یک تیم مهندسی بسیار قوی از آن حمایت کرد. نتیجهٔ چنین امری، تولد خودروی فوقالعادهٔ XC90 بود که تولید آن همچنان در سوئد انجام میگیرد.
سپس جیلی شرکت تاکسی لندن را هم به تملک خود درآورده و با طراحی یک برند جدید، استفاده از ساختار بسیار سبکوزن آلومینیومی و بدنهای کامپوزیتی، تاکسیهای جدیدی را به تولید رساند. این شرکت همچنین پلتفرم دیفرانسیل عقب TX5 هم که پایهای برای طیف وسیعی از خودروهای تجاری بدون آلایندهٔ آینده برای اروپا خواهد بود را نیز توسعه داده است.
گام بعدی جیلی در مسیر پیشرفت، تأسیس یک برند خودروسازی جدید بنام Lynk & Co برای جوانان چینی، آمریکایی و اروپایی عاشق تکنولوژی و تلفنهای همراه هوشمند است. جیلی با استفاده از استعدادهای مهندسی ولوو و یک تیم بینالمللی از طراحان، چندی پیش اولین محصول این برند را با نام ۰۱ رونمایی کرد. زیربنا و شالودهٔ این خودرو، پلتفرم ماجولار جدید CMA ولوو است که در آینده خودروهای سری ۴۰ این شرکت (شامل سدان S40 و کراساوور XC40) بر روی آن ساخته خواهند شد. بااینحال تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا Lynk & Co موفق خواهد بود یا نه.
اما برنامهٔ بعدی جیلی چیست؟ در طول صحبت با کسی که به این شرکت چینی نزدیک است، به ما گفته است که جیلی به خرید شرکتهای خودروسازی معتبر دیگری ادامه خواهد داد و لوتوس میتواند یکی از آنها باشد. لوتوس برای ادامهٔ حیات خود نیاز به یک پلتفرم جدید سبک و پول نقد برای استفاده از فیبر کربن دارد اما صاحب فعلی این شرکت یعنی پروتون به نظر نمیرسد بتواند در منابع مالی به لوتوس کمک کند درحالیکه جیلی مطمئناً میتواند؛ بنابراین درحالیکه زمزمههای فروش لوتوس از سوی پروتون به گوش میرسد، جیلی میتواند که از محتملترین خریداران آن باشد.
جیلی منابع مالی کافی برای کمک به لوتوس در ساخت خودروهای اسپرت سبکوزن جدید را در اختیار دارد درحالیکه در سوی دیگر اگر این خرید روی دهد جیلی هم به فناوریهای جدیدی از سوی لوتوس دست پیدا خواهد کرد. همچنین جیلی با در اختیار داشتن شرکت تاکسی لندن، هماکنون بهنوعی در انگلستان حضور دارد و خرید لوتوس میتواند این حضور را قدرتمندتر از قبل کند. این در حالی است که جیلی حتی به دنبال خرید خودروسازان دیگری هم در جهان است. بنابراین شاید در آیندهای نهچندان دور، این شرکت چینی به یکی از گروههای بزرگ خودروسازی دنیا تبدیل شده و زیرمجموعههای زیادی را در تملک خود داشته باشد.
منبع: Road&Truck
كاپيتاليسم
۱۰ آبان ۱۳۹۵میدونم از شنیدن این حرفها خسته اید اما برید ببینید زمانی که در ایران بیوک ، سیتروئن و پیکان و سایر خودروها مونتاژ و به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر میشد و مردم عادی با یک شغل کارمندی سوار شورلت میشدن چین چه خودرویی داشت؟ کره ی جنوبی چطور؟ این فکرها داره دیونم میکنه… اینکه الان میتونستیم چی باشیم… ولی تبدیل به چی شدیم ، پاسپورتمون حتی از کره شمالی هم کم اعتبار تره ( اغراق نیست ، خواهشا ارزش پاسپورت کشور ها رو چک کنید) …
حالا باید به هند التماس کنیم که یک خودرو بدتر از پراید (کوئید)رو به قیمت ۳۵ میلیون بهمون بدن برای مونتاژ
رضا
۱۰ آبان ۱۳۹۵خود کرده را تدبیر نیست عزیز دل.
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ آبان ۱۳۹۵درسته
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵.
یک زمانی فورد و GM مثل الان جیلی و سایک بودن.
.
.
دوره ی جیلی تازه داره شروع میشه.
.
.
قرن 20 یکه تازی صنعت خودروی امریکا بود.
قرن 21 بازیگران دیگری خواهد داشت.
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ آبان ۱۳۹۵مجید جان فورد و جی ام از اول هم خودروسازانی بودند که کیفیت و کارایی سرلوحه اونا بودش و هر سال پیشرفت داشتن
شما عکس فوردt مدل 1906 رو ببین عکس مدل1908 رو هم ببین که تکامل داشته
درسته قرن 20 سلطنت امریکاییها بود اما قرن21 سلطنت هیچ کشوری دیگه مثل قدیم نیست
الان شاهدیم که خودروسازان 1تا3 دنیا از لحاظ فروش بسیار اختلاف اندکی دارند در صورتی که در گذشته اختلاف جی ام به عنوان خودروساز شماره 1 دنیا با شرکت شماره 2 دنیا در حد میلیونی بوده
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵.
یک دوره جنرال موتورز سهمی در هر کدوم ازین شرکت ها داشت ::
1_ ایسوزو
49 %
2_ فیات
20%
3_صنایع سنگین فوجی مالک سوبارو
20%
4_ پژو سیتروئن که فروخت به دانگ فنگ
10%
5_سوزوکی
20%
6_فیات
20%
7-… چند مورد دیگه که من حضور ذهن ندارم.
الان اکثرا همه ی این سهام رو فروخته به شرکت های خصوصی یا چینی.
_________________________________________________________________
زیر مجموعه های سابق فورد:
1_Mercury
2_Edsel
3_Merkur
4_Jaguar
5_Aston Martin
6_ Volvo
7_Mazda
8_FPV
9_Land Rover
10-…
الان همه ی این سهام رو فروخته به شرکت های هندی ، چینی ، و چند ملیتی
____________________________________________________________
زیر محموعه های سابق کرایسلر
1-Chrysler Europe
2-United Kingdom Rootes
3-United Kingdom Sunbeam
4-United Kingdom Humber
5-United Kingdom Singer
6-United Kingdom Commer
6-United Kingdom Hillman
7-United Kingdom Karrier
8-France Simca
8-Spain Barreiros
9-United States American Motors (AMC)
10-United States Hudson
11-United States Nash
12-United States Rambler
13-United States Maxwell
14-United States Graham Brothers
15-Canada Fargo
16-United States DeSoto
17-United States Plymouth
18-United States Imperial
19-United States Valiant..
20-Australia Valiant
21-Canada Valiant.
22-United States Eagle
23-United States GEMCAR
24-United States SRT
______________________________________________________
گذشته چراغ راه آیندست
تاریخ تکرار میشه
شرکتی که 10 تا زیر مجموعه داشته همه رو فروخته
شرکتی که در اروپا فرمانروایی میکرد الان به سهم 20 درصدی از بازار خوشحال و قانع هست.
غولی که 25 تا زیر مجموعه داشته الان تعطیلشون کرده ، به بدهی افتاده و بود و زندگیش در دستان یک ایتالیایی ( سرجیو مارکیونه ) هست
.
.
الان جیلی ، دانگ فنگ و سایک دارن رشد میکنن و تنومند میشن
البته در کنارشون فولکس واگن ، تویوتا و GM و Ford هم به سرعت رشد و توسعه پیدا میکنند.
ونوم
۱۰ آبان ۱۳۹۵المنتو جان به نظرم علی اقا درست میگه فورد و جی ام از اول شرکتهای خوشنامی بودن و در اوج دوران مدل تی از هر چهار خودرو تقریبا سه تا مدل تی بوده ولی شرکت جیلی خیلی سطح پایین شروع کرد در اینده ولی قطعا پیشرفت زیادی میکنه
ونوم
۱۰ آبان ۱۳۹۵لامبورگینی هم زیر مجموعه ی کرایسلر بوده زمانی که کانتاش معرفی شد
ونوم
۱۰ آبان ۱۳۹۵پدال تاریخ 1424 هجری شمسی : ایا سدان جیلی وارد کشور میشود …… به گفته مسولیین پراید چیزی از جیلی کم ندارد و فقط ظاهر قدیمی تری دارد پس امکان ورود وجود ندارد البته شرکت ماهیندرا و تاتا هم قرار داد با سایپا را به علت عدم کیفیت خط تولید رد کرده اند و امید مسولیین به شرکت مسلم جان پاکستان و یا سوماموبیل سومالی برا خط تولید مشترک میباشد
volvo fh
۱۰ آبان ۱۳۹۵چند روز دیگه تاکاتا را هم میخره.
چند سال بعد.بزرگترین ماشین سازهای دنیا.۱_جیلی،۲_فولکس،۳_تویوتا
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ آبان ۱۳۹۵مجید اگه دوره ی جی ام تموم شده چرا رتبه ی3 تو دنیا رو داره و جزو ثروتمند ترین شرکتهای دنیاست؟؟؟؟؟
اگه دوره ی فورد تموم شده چرا رتبه ی5 رو داره و سری اف اون سالی750000 و موستانگ اون از 1964 تا الان بیش از 9000000 میلون ازش تولید شد
اگه دوره ی کرایسلر تموم شده چرا رتبه ی 7 رو با فیات داره و محصولات اون مثل جیپ که سالی 2000000 ماشین درست میکنه
بله امریکاییها خیلی زیر مجموعه هاشون رو فروختن یا تعطیل کردند اما همین الان جنرال موتورز با تعداد زیر مجموعه ی کمتر از فولکس رتبش3 هست
اگه بخواهیم مثل شما بگیم دوره ی چینی ها هستش الان پس باید با فولکس و دایملر و بی ام و هم خداحافظی کرد چون شما گفتی دوره ی امریکاییها تموم شده و در زمان ادیت حرفت رو عوض کردی و گفتی جیلی و چینی ها جاشونرو گرفتن
ولی بله میشه گفت در کنار جی ام و تویوتا و فولکس چینی ها هم هستند و فعالیت میکنند
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵من که نگفتم تموم شده
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ آبان ۱۳۹۵رفرش کردم مجید جان که شما حرفت رو عوض کردی در زمان
ادیت ولی قبلش نوشتی
(دوره ی جی ام و کرایسلر و فورد دیگه تموم شد)
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵منظورم دوره ی یکه تازیشون بود.
وگرنه GM و فورد هنوزم عشق من هستن و در حال پیشرفت و تعالی.
اما نمیتونی انگار کنی که مثل قرن 20 نیستن.
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵.
رتبه ی 3 هم که شما میگی باید نسبت به سابقه ی شرکت سنجید :
شرکتی که به قول خودت 78 سال اول بوده سوم الان براش اصلا خوب نیست.
شرکتی که تا 10 سال پیش قوری و یخچال میساخت الان رتبه ی 5 هم براش تحسین برانگیزه.
هر کسی رو باید به نسبت خودش و پیشرفتش سنجید.
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ آبان ۱۳۹۵ببین مجید جون مقدار تفاوت فروش جی ام و تویوتا و فولکس به100000 تا هم شاید رسه حالا یکم بالاتر یا پایین تر
اگه فروش جی ام از مثلا 9000000میلیو ن ماشین به 6000000 میلیون میرسید حرف شما درسته و باعث ناراحتی اما تفاوت فروش جی ام و فولکس به عنوان رتبه 1 و3 اونقدری نیست که بگیم جی ام دیگه کارش تمومه و دورش گذشته
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵.
شما درست میگی.
من خواستم حرفم رو بزنم.
نظر شما هم قابل احترامه.
مرسی که هستی.
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ آبان ۱۳۹۵من منکر نمیشم که امریکاییها مثل قرن 20 نیستن
اما این رو حساب کن در بحران مالی سال 2008 جی ام و کرایسلر و تا حدودی فورد داشت شیرازشون از هم میپاشید و نابود میشدند اما با کمک دولت و فیات تونستن خودشون رو بالا بکشن و باز هم مسیر موفقیت رو طی کنن
همین الان هم هنوز امریکاییها اون ثباتی رو که باید داشته باشند ندارند و هنوز هم یه سری برنامه ها دارند که انجام نشده
اون روز نزدیک هستش که خودروسازان امریکایی دوباره قرن 20 رو زنده کنند
همینطور که الان میبینیم موفقیتهای ریز و درشت اونارو در فروش و رکورد مسابقات و ……….
منم از شما ممنونم که هستی
منم حرفم رو خواستم بزنم
یا حق
ونوم
۱۰ آبان ۱۳۹۵علی جون اتفاقا بعضی از زیر مجموعه ها باید از بین میرفتن با این که عاشقشون بودم از جمله پونتیاک یا الدزموبیل … ولی به قول کارشناسای اقتصادی زمان بحران یادمه میگفتن یکی از دلایل اوضاع جی ام زیر مجموعه های زیادشه که باعث هدر رفت سرمایه میشه یا به قول بعضی دیگه تویوتا اول خودشو کوچک کرد بعد بزرگ شد
ونوم
۱۰ آبان ۱۳۹۵البته فلوکس هم زیر مجموعه زیاد داره ولی تفاوتش اینه که بنتلی و پورشه و لامبو و بوگاتی کلا تولیدشون زیاد نیست و بعدش تو کلاس های مختلفی هستن و رقابت درون شرکتی پیش نمیاد
سعید
۱۰ آبان ۱۳۹۵درود بر مردان وطن پرست وباغیرت چینی.جناب کاپیتالیسم صحیح میفرمایید.اضافه کنم جیلی تا حدود ۱۰ سال قبل یک کارگاه یخچال سازی بیش نبود وحالا داره دنیا را میگیره.اونها دنبال منافع اقتصادی بودند نه ایدیولوژی
رضا
۱۰ آبان ۱۳۹۵البته دست ان درکاران ما هم دنبال منافع اقتصادی هستند ولی منافع اقتصادی جیبشون تمام فکر و ذکرشون اینه که چطوری وام های هزار میلیادری بگیرند و پس ندند.
Infinite
۱۰ آبان ۱۳۹۵به نظر خرید بدی نیست. اگر لوتوس با کمک جیلی پیشرفت کنه شاید شاهد تولد مجدد Esprit باشیم…
رضا
۱۰ آبان ۱۳۹۵بازم یه عده میان میگن ماشین چینی آشغاله، ببینم 10 سال دیگه هم این حرفو میزنید چشمتون رفته به ایران خودرو که تا 50 سال اگه منعش نکنند یه نوع ماشین میسازه. روزی میرسه که آرزوی ماشین چینی رو بکنیم که اون روز ما داریم هنوز پراید مونتاژ میکنیم.هه هه
حمیدرضا
۱۰ آبان ۱۳۹۵رشد این شرکت خیلی خوب بوده و حتما اینده پرقدرت تری هم خواهد داشت مهم ترین شاهدشم خروج این برند از ایران بود که نشون داد از ترس تحریم کاسه کوزشونو جمع کردن رفتن
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵ببینیم چی پیش میاد.
ارش
۱۰ آبان ۱۳۹۵یعنی واقعا سایت کاری ایرانخودرو و سایپا حول چی میچرخه …. با این همه عظمت یعنی نمتونه یکی از این شرکتا رو بخره و همین روند جیلی رو در پیش بگیره —– چه تفکری پشت این سیاست این دوتا خودروسازه خدا میدونه …. همیشه هم دم از کیفیت و مهندسی و غیره میدن
انشالله که جفتشون برشکسته بشن
علیرضا
۱۰ آبان ۱۳۹۵پروتون که یه خودروساز دولتی مثه ایرانخودرو و سایپا بود تابلو بود لوتوس در زیر مجموعه پروتون هیچی نمیشه ولی به نظر من جیلی اون تجربه مالکیت چند شرکت بین المللی رو شاید نداشته باشه البته الانم زیر مجموعه های بزرگی داره
سوشا حمیدford
۱۰ آبان ۱۳۹۵خجالت نمیکشن ارمش کپیه کادیلاکه لامصب نمیدونم ملت چجوری سوار جیلی میشن
بنتلی
۱۰ آبان ۱۳۹۵ب نظرم اتفاق خوبیه برا لوتوس… توی متن گفته حمایت مالی جیلی و دستیابی جیلی ب فناوری های لوتوس… اینو گفتم تا دو فردای دیگه مجبور نباشم هر دفه ب بقیه درموردش توضیح بدم
GOD BLESS AMERICA
۱۱ آبان ۱۳۹۵از سرجیو مارکیونه …تر نبود بشه مدیر عامل فراری؟
خرید لوتوس توسط فراری برگ برنده ای رو توی بازار به فراری میده که مازراتی نداد .
خدایا چرا باید بفهمم حرص بخورم ،؟؟؟؟
خوب منم مثل یه عده ***می آفریدی تا راحت زندگی کنم.
این اقدام به عدالت نزدیکتر بود.
GOD BLESS AMERICA
۱۲ آبان ۱۳۹۵ادمین جان زحمت دادیم برا سانسور.
شرمنده
از دست سرجیو عصبانی بودم.
ممنون
;-)
وحید
۱۱ آبان ۱۳۹۵اینا که دست به خریدشون اینقدر خوبه، نمیشه این ایران خودرو و سایپا رو هم بخرن؟؟؟ خخخخخ
رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۵اشغال خر نیستند
ارش
۱۴ آبان ۱۳۹۵جیلی اگر پیشقدم خرید لوتوس شده صرفا بخاطر دستیابی به تکنولوژی لوتوس هست از شاسی گرفته تا موتور اگر هم بعدا نصرفید لوتوس رو میفروشه اما در عوض تکنولوژی رو بدست اورده