پس از انتشار شایعات و اخبار ضدونقیض فراوان سرانجام لوتوس بهصورت رسمی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۴ خودروی الکتریکی جدید را تولید خواهد کرد. این خودروهای جدید بخشی از استراتژی ویژن ۸۰ لوتوس هستند که به معنی تبدیل شدن لوتوس به برند الکتریکی جهانی در سال ۲۰۲۸ و تولد هشتادسالگی این خودروساز خواهد بود.
اولین خودرویی که به هایپرکار اویجا و امیرا به عنوان آخرین محصول اسپورت و درونسوز لوتوس خواهد پیوست یک شاسیبلند الکتریکی است که از پلتفرم جدید استفاده کرده و به عنوان خودروی سبک زندگی پریمیوم فروخته خواهد شد. این خودرو سال آینده معرفی میشود و بر پایه معماری پریمیوم لوتوس تولید خواهد شد. پلتفرم یاد شده یکی از چهار پلتفرمی است که لوتوس امسال خبر توسعه آنها را منتشر ساخته بود.
چیز زیادی درباره این شاسیبلند الکتریکی نمیدانیم اما لوتوس قول داده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن زیر ۳ ثانیه خواهد بود. انرژی الکتریکی این خودرو از باتری ۹۲ تا ۱۲۰ کیلووات ساعتی تأمین شده و این برند میگوید خودروی جدیدش از پیشرفتهترین سیستم شارژ الکتریکی ۸۰۰ ولتی صنعت خودرو سود خواهد برد.
پس از عرضه اولین شاسیبلند، لوتوس کوپهای چهار درب و الکتریکی را در سال ۲۰۲۳ تولید خواهد نمود و یک سال بعد از آن نیز شاسیبلندی بزرگتر را مونتاژ خواهد کرد. یک خودروی اسپورت کاملاً جدید و الکتریکی هم در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد تا سبد محصولات الکتریکی لوتوس را تکمیل کند.
لوتوس برای تحقق استراتژی خود مقر جدیدی را در ووهان چین احداث میکند. این مرکز تکنولوژی لوتوس در سال ۲۰۲۴ تکمیل شده و اواخر امسال کارخانه جدید آن شروع به کار خواهد کرد. این برند با افتخار اعلام کرده کارخانه جدیدش دارای پیست تست هوشمند و یکپارچه میباشد.
مت ویندل مدیر لوتوس میگوید:
تبدیل لوتوس از یک کمپانی تولید کننده خودروهای اسپورت در بریتانیا به برند پرفورمنس جهانی همیشه در بطن استراتژی ویژن ۸۰ بوده است. راهاندازی مرکز تکنولوژی لوتوس دستاورد مهمی در واقعی ساختن این استراتژی میباشد.
GT
۱۱ شهریور ۱۴۰۰لوتوس هر چند داره بسیار مدرن تر میشه ولی از وقتی افتاده دست چینی ها مثل MG هویتش رو از دست داده، اویجا، امیرا و محصولات آینده لوتوس کاملا برعکس فلسفه لوتوس هستند هر چند بسیار عالی هستند
پارسا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ایراد گیری بی منطق
مازیار
۱۱ شهریور ۱۴۰۰همیشه جذاب و پویا و زیبا طراحی کرده این کمپانی ، چیزی که اینروزها بندرت دیده میشه
و تا حدودی میشه خاطر جمع بود که عصر الکتریسیته باعث فاصله گرفتن این کمپانی از اصول طراحی خودش نمیشه
MOHAMMAD.Z06
۱۱ شهریور ۱۴۰۰به امید روزی که لوتوس به جایگاه واقعی خودش برگرده
محمد امین
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ببینید چه قدر پیشرانه ی الکتریکی، صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داد و به هم ریخت، چه کسی فکرش رو میکرد یه نفر یه شاسی بلند بسازه که شتاب صفر تا صد زیر ۳ بزنه …برند هایی که تا پ
چند مدت پیش از موتور های تویوتا که نهایتأ ۳۵۰ اسب قدرت داشت استفاده میکردن و شتا ۵ ثانیه برای اسپرت هاشون خیلی عجیب بود
قبلا هرکس بلد بود موتور بسازه دست برتر رو داشت و هیچکس به گردش هم نمیرسید، متاسفانه الان همونایی که موتور میساختن باید روی تغیر قوا فکر کنن
چون رقبا میرن از فروشگاه یه موتور برقی به هر قدرتی که دلشون بخواد با یه مقدار باتری میخرن و ….، البته موضوع فقط مربوط به درگ هست، هنوز بازی دست همون موتور سازها هست در پیست
ارشیاSVJ
۱۱ شهریور ۱۴۰۰جمع کنید بریم یه اسپرت ساز دیگه پیدا کنیم.
این دیگه به فنا رفت.
درود و سلام قاقالیلیا.
ینی اگه چپمن زنده بود خودش خودشو مینداخت زیر این شاسی بلنده.
مازیار
۱۱ شهریور ۱۴۰۰((ینی اگه چپمن زنده بود خودش خودشو مینداخت زیر این شاسی بلنده.))
شایدم اگه زنده بود به بهترین شکل ممکن لوتوس رو در این گذر همراهی میکرد
چون تجربه نشون داده که تفکرات اونها با ما خیلی نزدیک به هم نیست
دانیال_Surrey،England
۱۱ شهریور ۱۴۰۰لوتوس هم متاستفانه به سرنوشت mg دچار شد.
دقیقا دارن کاری که با mg کردن با لوتوس هم میکنن.
ساخت تاسیسات فوق پیشرفته تو چین چه ربطی به انگلیس و لوتوس داره.
هدفشون اینه که تو انگلیس فقط خودروهای اسپرت تولید کنن((محدود)) احتمالا به مدت یک دهه،بعدا کل تولید رو منحل کنن و 150 هزارتا در سال رو به طور کامل به چین منتقل کنن و بازوی انگلیس فقط نقش طراحی و مهندسی محدود رو بهش بدن.
اینطوری به قول دوستمون امیردهقان فقط از نام لوتوس و برندش برای سود استفاده میکنن.
..
البته این رو هم بگم که بسیاری از مهندسین لوتوس در زمان تاسیس مک لارن به استخدام این شرکت در اومدن.
گل سرسبدشون هم مت بکر بود که به استون پیوست،صحبت هایی هم هست که سال آینده قراره بیاد مک لارن.
خلاصه خیلی دل به لوتوس نبندین.
پویا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰انگلیسی ها هنوزم تو طراحی ام جی نقش دارن؟؟
یادم میگفتن آخرین دفتر طراحی و تولیدش هم تو لندن بسته شد
اون مدل های اولیه ای که خود انگلیسی ها طراحی کرده بودن مثه مدل6 خیلی قشنگ بودن
Sina10
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ماشین اسپرت برقی؟؟؟
با هم در تناقض هستن این دو واژه
ماشین اسپرت باید سبک باشه و حس رانندگی واقعی بده ، بعلاوه گیربکس دستی ( البته این مورد اجباری نیست)
در کل ماشین اسپرت واقعی یعنی پورشه کیمن
اصلا مشکل فقط برقی سازی نیست ، مشکل اصلی اونجاست که میخواد مرکزشون رو عوض کنن
لوتوس همیشه معنی یه کارگاه توی انگلستان رو میداد که ماشینای اصیل میسازه به سبک سنتی و اصیل
الان با مدیریت چینی ها شده یه مرکز تکنولوژی توی ووهان چین!!
اصلی ترین دلیل ماندگاری و جذابیت ۹۱۱ اینه که هرگز اصول اولیه اش رو تغییر نداد و مدرنشون کرد ، کوروت هم همینجوریه ، ولی لوتوس نه فقط این اصول اولیه بلکه تمام جزییات ماشیناش و روش و مکان تولیدشون رو تغییر داده
از الان بهتره بگیم لوتوس هم دیگه از اون ماشینا اصیل انگلیسی نیست و مثل MG ، به یه شرکت چینی معمولی و گمنام تبدیل شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ شهریور ۱۴۰۰در کل ماشین اسپرت یعنی لوتوس الیز ، معنای واقعی کلمه اسپرت در سبک بودنه ، وقتی میبینم برند مورد علاقه دوران بچگیم میخواد شاسی بلند بسازه و برقی شه و احتمالا در آینده ی نزدیک یه چنتا سدان کراس اوور کامپکت با قیمت ۱۰ هزار دلاری هم تولید کنه ، آدم دلش به رنج میاد
HamiD
۱۱ شهریور ۱۴۰۰تو ووهان قبلا ویروس میساختن
الان لوتوس میسازن
هعی …
لوتوس دیگه فلفل نبین چه ریزه قدیمی نیست!
امان از دست این چینی ها
ARMAN
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اصلا فلسفه ی لوتوس کلا با محصولات جدیدش در تناقضه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰چیزی که بیوفته دست چینیا همین میشه،اون از بورگوارد،اون ام جی،اینم لوتوس…
پارسا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰چه بخواین چه نخواین همه ماشین ها داره میشه برقی ، از لامبورگینی و فراری بگیر تا کامارو ، پس چرا لوتوس که داره کل شرکت رو ریسیت میکنه بیاد دوباره روی بنزینی ها سرمایه گذاری کنه ? که دوباره چند سال دیگه یه عالمه پول بده به این و اون که براش موتور برقی بزنن ، به نظر من کارش درسته
ارشیاSVJ
۱۱ شهریور ۱۴۰۰موضوع برقی شدن نیست.
اون چپمن خدابیامرز به ماشین بالای یک تن میگفت سنگین.
یه مثال میزنم.
اگه سامسونگ بیاد پارکت لمینت بزنه چی میگی؟
جفتشون(گوشی و پارکت لمینت) چهار ضلعی و تختن ولی این کجا و اون کجا
کوپه ۴ در و لوتوس الون۳ هم ماشینن ولی این کجا و اون کجا
Reza Waffen SS
۱۲ شهریور ۱۴۰۰خیلی خوشحال شدم با این خبر
امیر
۱۲ شهریور ۱۴۰۰صنعت خودرو داره کم کم به فنا میره چون اکثر سهامدارای شرکتای خودرو سازی از ماشین که سر در نمیارنم از اقتصاد سر در میارن که یعنی قاعده فکرشون اینه هزینه ساخت کمتر سود بیشتر در یک کلام کیفیت کمتر سود بیشتر از بین رفتن رویه ی شرکت یعنی از دست رفتن اصالت که اکثر شرکتا همین رویه رو پیش گرفتن
محمد مختاری آذر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰لوتوس واقعا عالی بود ولی با این اوصاف یک مقدار ابهت قدیم را از دست داده اگرچه محصولات جدید بی نقص هستند
لوتوس الیزه یک محصول واقعا عالی من خودم از نزدیک دیدم واقعا زیبا هستش (تو ایران قیمتش بین 2.5 تا 3 میلیارد هستش)
همچنین با پلتفرم همین لوتوس هنسی ونوم جی تی و تسلا رودستر نسل اول ساخته شده