ظاهراً لوتوس اولین کراس اوور خود را با نام “لامبدا” عرضه خواهد کرد و قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۲ معرفی شود. برای اینکه فرایند انتظار از راه رسیدن این خودرو راحتتر شود وبسایت Motor.es رندری از اولین قدبلند بریتانیاییها را منتشر ساخته است.
طراحی این خودرو ترکیبی از انحناهای نرم و خیزهای سنگین است به گونهای که در بخش جلو میتوانیم جلوپنجره چندضلعی و ورودیهای هوای کوچکتر در طرفین را با الهام از جگوار آی پیس ببینیم. چراغهای تیز نیز با همراهی قوس گلگیرها تکمیل شدهاند.
یک خط سقف کمانی نیز هویتی اسپورت را ایجاد کرده است. بخش عقب بدنه نیز به نقطهای رسیده که دارای عناصر چشمگیری است. این بخش شیشهای با زاویه زیاد را میبینیم. چراغهای بزرگ و گرد این بخش هم کمی عجیب به نظر میرسند زیرا ارتباط مناسبی با دیگر بخشهای بدنه ندارند.
پس از شایعات بسیار سرانجام لوتوس در سال ۲۰۱۸ توسعه کراس اوور خود را تائید کرد و گفت که آن را حدود ۴ سال بعد عرضه خواهد کرد. لامبدا از پلتفرم ولوو استفاده خواهد کرد زیرا هر دو خودروساز تحت تملک جیلی چین قرار دارند.
لوتوس این کراس اوور را با قوای محرکه درونسوز و تمام الکتریکی عرضه خواهد کرد. متأسفانه فعلاً مشخصات این خودرو منتشر نشده اما جیلی هم قرار است به همراه برندهای لینک اند کو و پولستار از دانش لوتوس در تولید لامبدا سود ببرد.
لوتوس قول داده لامبدا همچنان میراث مشهور این برند یعنی هندلینگ تیز را ارائه خواهد کرد. مدیرعامل این خودروساز در سال ۲۰۱۹ گفته بود: “ما یک برند با خودروهای اسپورت هستیم. تمرکز برند ما روی راننده و تجربه سواری لذتبخش است. این DNA لوتوس را تشکیل میدهد. البته ما معتقدیم لوتوس پتانسیل فراتر رفتن از خودروهای اسپورت را دارد. ما با گذشت زمان وارد کلاسهای خودرویی دیگر هم خواهیم شد.”
MehdiTurbo
۷ آبان ۱۳۹۹اسمش ذهنم منحرف میکنه
استقفرالله اخه اینا همه اسم بعدم این اسم به شاسی بلند نمیاد
لوتوسم زد تو کار شاسی بلند فقط فراری و بوگاتی موندند دیگه
لذت ماشین داره میره شاسی بلند اتومات الکتریکی
تو اوج دوره ماشین ای کاش بشه حداقل یکم لذتش بچشیم بعد با این دوره بابای کنیم.
به خدا خارجیا قدر درون سوز و کوپه و سدان و دنده ای را نمیدونند چه لذتی داره شایدم چون ما طی نکردیم اونا طی کردند برامون یه چیز خاص شده نمیدونم.
سورنا
۷ آبان ۱۳۹۹آقا بخدا قسم الکتریکی انقدرم که میگید بد نیس آخه وقتی نداشتیم و تجربشو نداشتیم چرا انقدر متعصبانه در موردشون نظر میدیم ؟! یعنی بیایم از الکتریکیا بد بگیم و همش لذت رانندگی لذت رانندگی رو بکیم خیلی شاخیم و بهمون میگن “ماشین باز” ؟؟!
من تجربشو خارج از ایران داشتم اصلا اون چیزی که تو ذهن تصور میکنیم نیست نمیدونم این “لذت” رانندگیو تو چی خلاصه میکنید ولی تسلایی که ما (برای خود هتل بود ) سوار شدیم میتونم بگم فوق العاده بود همین
جدیدا یه چیزی مد شده که هرکی میخواد بگه مثلا چیزی از ماشین میدونم و عشق ماشینم و … سریع میاد از الکتریکیا بد میگه …
sorena330
۷ آبان ۱۳۹۹نه لزوما نمیخوان بگن عشق ماشینن و بحث بهتر و بدتر بودن نیست، پیشرانه درونسوز داشتن مثل یه لایف استایله پیشرانه از قطعات زیادی تشکیل شده، صدایی که تولید میکنه جذاب تره، خیلی وقتا وقتی خراب میشه میتونی حدس بزنی چرا این اتفاق افتاده، خودت میتونی دست به کار شی با هدرز، پورت پولیش، سوپرشارژر، توربوشارژر تقویتش کنی، یه جور لایف استایله و حالا گذر ازین لایف استایل به ماشین الکتریکی که بی روح به نظر میاد واقعا سخته.
کی میتونه منکر برتری هامر الکتریکی به مثلا لندکروز 8 سیلندر هم قیمت بشه؟
مهدی موتورز
۷ آبان ۱۳۹۹پیکان هم الکتریکی بشه بعضیا ناراخت میشت
بعدش مگه هامر و دیگر شاسی بلند ها صدای خوبی دارن که بعضی ها خوشون نمیاد
سورنا
۸ آبان ۱۳۹۹دقیقا منظورم همینه این لایف استایلی که میکی از کجا اومده ؟ خب درون سوز هم یه روزی مث الکتریکی بوده
دقیقا اونا دارن این چیزایی رو که میگیو تجربه میکنن و تبدیل میشه به همون لایف استایلی که میگی
منم تا وختی ندیده بودم و تجربه نکرده بودم به گفته بقیه که فلانه و لذت نداره و صداش اینطوریه اونطوریه میگفتم اره همینه
ولی کاملا متفاوت تر از اینا هستن کاش ایران هم ازاد بود تا تحربه میکردیم و بعد اینجا در موردشون نظر میدادیم
MehdiTurbo
۷ آبان ۱۳۹۹شما پولدار شدی پات رسید خارج تسلا و هامر بخر
فعلن که نه تسلا و هامرش هست نه کوپه خارجی درونسوز دنده ای
پس سر توهمات و خیالات الکی به خودت فشار نیار که دست هیچ کودوممون فعلن نمیرسه.
خداییش به چه دورانی رسیدیما
سر برندای ماشینی که هیچ وقت دستمون نمیرسه تو سایت مجازی بحث میکنیم یا یکی از عشقش به ماشین مورد علاقش میگه کلی چیز بهش میچسبونیم چیزی که نه وجود خارجی داره نه چیزی بعدم از فرهنگ ۲۰۰۰ ساله میگیم
خدایا توبه.
Hadi
۷ آبان ۱۳۹۹امیدوارم در حد برند لوتوس باشه…
Reza
۸ آبان ۱۳۹۹چقدر شبیه جگوار E-Plus شده
Mahdi
۷ آبان ۱۳۹۹از لوتوس بعید بود شاسی بزنه
جلوش به نظرم شبیه E_pace شده
Amin-MC20
۷ آبان ۱۳۹۹این بوگاتیه عجب چیزیه ترکوندههههههههههههه صفر تا صد 2.17 دمشششششش گرم با موتور بنزینی
ارشیاSVJ
۷ آبان ۱۳۹۹اول اینکه اصلا شبیه اون SUV استتار شده نیست.
دوم اینکه اولش فکر کردم جگوار ای پیس فیس لیفته.
Ramin
۷ آبان ۱۳۹۹حالم به هم خورد
الان به این میگن طراحی
لوتوس داشتیم تا لوتوس
نسخه قدیمش رو بیشتر دوست داشتم
امیر محمد
۸ آبان ۱۳۹۹چرا همش کپیه!؟ جلوش جگواره پشتش فراری!!