حدود هشت سال از زمان اعلام برنامههای لوتوس برای معرفی ۶ خودروی جدید شامل اسپریت، الیت، ایلان و اترن میگذرد. این برنامهی برجسته هرگز به واقعیت نپیوست و دلیل اصلی آن نیز نبود سرمایه لازم بود.
از نمایشگاه پاریس سال ۲۰۱۰ تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده و یکی از مهمترین آنها تسلط جیلی چین بر بخش اعظم سهام این برند بریتانیایی میباشد. چینیها بیش از ۱۱ میلیارد دلار را برای احیای ولوو خرج کردهاند و هماکنون نیز به دنبال احیای کامل لوتوس میباشند.
بلومبرگ گزارش داده جیلی در حال سبکسنگین کردن سرمایهگذاری حداقل ۱.۹ میلیارد دلاری در لوتوس به منظور تبدیل این برند به نامی لوکس برای رقابت با پورشه و فراری میباشد. گفته میشود این سرمایه عظیم برای استخدام ۲۰۰ مهندس جدید، ساخت یک کارخانه و تأسیس مرکز طراحی و نوآوری نوین خرج خواهد شد.
سرمایهگذاری سنگین جیلی همچنین راه را برای توسعه محصولات جدید و بازطراحی شده باز خواهد کرد اما هنوز به جزئیات آن اشارهای نشده است. البته جیلی گفته به احیای کاملاً لوتوس و تبدیل آن به برند لوکس جهانی کاملاً متعهد است.
مدیرعامل اسبق لوتوس آقای ژان مارک گیلز گفته این برند در حال برنامهریزی برای عرضه دو خودروی جدید در سال ۲۰۲۰ است. این مدیر ارشد سابق در ماههای پیش گفته بود یکی از این خودروها در جایگاهی بالاتر از اوورا قرار خواهد گرفت و راندمان، آئرودینامیک، چابکی و نیروی ترمز را با توازنی خوب ارائه خواهد کرد. لوتوس همچنین گفته در حال کار روی دو کراس اوور به منظور رقابت با ب ام و X4 و X6 میباشد.
بلومبرگ میگوید جیلی جدای از سرمایهگذاری در لوتوس خواهان افزایش سهم خود از این کمپانی هم میباشد؛ بنابراین گفتوگوهایی با شرکت اتیکا اتوموتیو به منظور خرید سهام آن صورت گرفته است.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۲ مرداد ۱۳۹۷امیدوارم به جای لوکس تو محدوده اقتصادی یا نیمه لوکس بمونه به جاش خودروهای اسپورت بیشتر تولید کنه ککه تو دسترس ادمهای بیشتری باشه
علی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ی بار از جلوی نمایندگی لوتوس تو شریعتی رد میشدم دیدم دارن با مگس کش مگس شکار میکنن . فکر میکنم از زمانی که شرکتش امد ایران ۱ دونه هم نفروخت . ۲ تا دونه نمونه نمایشگاهشم هی می آوردن تو سطح شهر چرخ بزنه شاید تبلیغ بشه که بازم مفید واقع نشد .
با تچکر
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۲ مرداد ۱۳۹۷از حرف رئیس جیلی خیلی خوشم اومد((مهندسی در بریتانیا،طراحی در بریتانیا و ساخت در بریتانیا.هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بیش از پنجاه سال تجربیات این شرکت را به چین منتقل کنیم،اجازه خواهیم داد آنها بهترینشان را در بریتانیا انجام دهند))???
چیزی که از شواهد مشخصه سه گانه ی اسپرت سازی بریتانیا با لوتوس((کوه مهندسی)) تکمیل خواهد شد.
..
..
ببخشید اینجا میگم ولی میگم!!!!
((فراری)) جان آلدو کاستا بهتر از نیوی نیست مهندس فوق العاده ای هستش ولی اون چیزی که شما گفتی اشتباه بود.
((طرح های مهندسی Rory Byrne پیروز در 99 گرندپری و آوردنده 7 قهرمانی سازندگان جهان است.،که او را در رتبه سوم و پشت سر آدریان نیوی و کالین چاپمن قرار میدهد))
اینو گفتم چون هیچ اسمی از کاستا نیورده بود.
..
بهزاد جان یه مقاله ی قدیمی بود که برآورد کرده بود ((بین سال 2000 تا 2010)) انگستان مرکز جهانی موتور اسپرت……….((کاملشو تو یک پست جدا میگم))
من منکر خوبی های بقیه نیستم ولی همون چیزی هست که گفتم.
mahdy
۲۲ مرداد ۱۳۹۷یه سوال بی ربط ازت دارم پهلوون به نظرت مهندسی فراری قوی تره یا لامبو؟
چون میدونم آدم عادل و بی طرفی هستی ازت پرسیدم (در مورد فراری و لامبو)
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۲ مرداد ۱۳۹۷نظره لطفته.
خیلی رک بگم فراری بهتره.
حمیدرضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۷جیلی نشون داده راه پیشرفت رو خیلی خوب درک کرده اگر اشتباه نکنم خودشون بزرگترین چینی فروش بازار چین هستن یعنی حتی از برند هاوال و چانگان هم بیشتر میفروشن بازسازی برند ولوو هم به بهترین شکل انجام دادن پولستار رو هم که مستقل کردن دیگه کاملا دارن تبدیل میشن به یه مادر گروه قدرتمند شاید در چند سال آینده بتونن با برندهایی مثل سوزوکی رقابت کنن