لوتوس اوورا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۶ که پس از یک سال فاصله دوباره به امریکا بازگشته است، وقتی در ماه دسامبر سال جاری میلادی وارد بازار شود، قیمتی برابر ۸۹ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت.
یک پکیج جدید «بلک پک» به ارزش ۱۹۵۸ دلار باعث اضافه شدن طرحهای تیره به سقف، حاشیه پنجرهها، بال عقب و سقف داخل کابین میشود. سایر آپشنها شامل مواردی مانند چرخهای سبک به ارزش ۳۹۱۷ دلار، کالیپرهای رنگی ترمز به ارزش ۴۷۰ دلار، ارتقای چرم یا آلکانترای داخلی به ارزش ۳۹۱۷ دلار و رنگآمیزی متالیک به ارزش ۱۴۱۰ دلار هستند. در حالی که لوتوس اوورا میبایست بهصورت مستقیم با مدلهایی مانند پورشه کیمن، شورولت کوروت استینگری و آلفا رومئو 4C رقابت کند، قیمتگذاری و سطح قدرت جدید آن را در یک صحنه رقابت جدید در برابر پورشه ۹۱۱، شورولت کوروت Z06 و آستونمارتین V8 ونتیج قرار داده است. اوورای جدید صاحب وزن کمتر و قامتی کوتاهتر شده و سطح عملکرد آن برای مدل ۲۰۱۶ ارتقا یافته است. این خودرو در حال حاضر با ترمزهای دو تکه ۱۴/۶ اینچی از AP ریسینگ همراه شده و در همین حال، از یک دیفرانسیل جدید با لغزش محدود استفاده میکند. همچنین لوتوس اوورا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۶ بر روی یک شاسی جدید آلومینیومی ساخته شده و از مصالح کامپوزیت جدید در جلو عقب کوپه اسپورت استفاده شده است. در زیر کاپوت، اوورا ۴۰۰ نسبت به مدل قبلی، قدرت بیشتری نهفته است. یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 که در مورد طراحی آن تجدیدنظر صورت گرفته، در حال حاضر با استفاده از سوپرشارژر، قدرتی برابر ۴۰۰ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۰۹/۴ نیوتنمتر ایجاد میکند؛ یعنی به اندازه ۵۵ اسببخار و ۹/۵ نیوتنمتر بیشتر نسبت به نسخه قبلی در اوورا S مدل ۲۰۱۴. این قدرت بیشتر، برای اوورا این امکان را فراهم میکند که در ۴/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که این زمان برای اوورا S برابر ۴/۴ ثانیه بوده است. حداکثر سرعت اوورا ۴۰۰ نیز از ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت در مدل قبلی به ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. قدرت موتور توسط گیربکس استاندارد ۶ دنده دستی به چرخهای عقب منتقل میشود و در همین حال، از آپشن ۳۱۳۴ دلاری گیربکس اتوماتیک نیز میتوان استفاده کرد.۲۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
یک ایتالیایی
۳ خرداد ۱۳۹۴دوستان لوتوس مال کدوم کشوره؟؟ درسته هیچ ماشینی به گرد پای فراری نمیرسه ولی شباهت هایی هم هست این وسط! از نمای کنار و در کل چهار چوبش شبیه فراری نیست؟؟ همچنین تاحدودی طراحی داخلیش!! دیس ندین دقت کنین!
simorq
۳ خرداد ۱۳۹۴لوتوس خیلی ساله ک این سبک طراحی میکنه
و این ک لوتوس مال انگلستان هست
HILUX
۳ خرداد ۱۳۹۴مال انگلیسه ولی زیر مجموعه ی پروتونه…
یک ایتالیایی
۳ خرداد ۱۳۹۴دوستان به جای دیس دلیل منطقی بیارین.البته می دونم بیشتر دیس ها به خاطر اسمم هستن.چون من قبلا هم بودم با یه اسم دیگه ولی این همه دیس نمی خوردم!من از دیس های منطقی و واقعی استقبال میکنم!
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۴خاطراتی که از لوتوس دارم مربوط میشه به PS1 که توی یه بازی یه لوتوس بود که هر چقدر بهش فرمون میدادم قشنگ میپیچید و به در و دیوار نمیخورد! از همون قدیم الایام این لوتوس هندلینگ خفنی داشته…
احسان آرسنالی
۳ خرداد ۱۳۹۴داش شاهین سلام
در مورد هندلینگ لوتوس همین بس که بیش از نصف کارخونه های شرق آسیا واسه طراحی سیستم تعلیق و فنربندی میرن پیش لوتوس مشاوره می گیرند الان هم لوتوس جزو برترین بازیگران صنحه خودروسازی چین هستش در واقع چینی ها تقریبا تا اونجایی که من میدونم بیشتر واسه مشاوره میرن دوجا : 1-واسه موتور میتسوبیشی 2-واسه تعلیق لوتوس
تازه فکر کنم واسه چندتا تیم فرمول یک هم لوتوس طراح اصلی سیستم فنر بندی و تعلیق بوده
جواد
۳ خرداد ۱۳۹۴بگو چرا تو یه دهه تقریبا 2بار لوتوس ورشکست شده هر بار به شرکت فروخته شد این چه قیمتیه پیش خودشون چی فکر کردن انگار مثل چند سال پیش بازم میخوان ورشکست بشن اینا ادم نمیشن
احمد باقری
۳ خرداد ۱۳۹۴ماشین باحالیه.
کافر مقدس
۳ خرداد ۱۳۹۴آیا سید زینال عابدین و اسلام فاریکو الله همچنان در لوتوس هستن؟ خیلی نقش تاثیر گذاری دارند (نمیشناسم ولی در جریانم:D )
لوتوس چقدر به زوال رفته که پروتون الان مالشکه:| دوران اوجش زمانی بود که مالکشGM بود
رضا
۳ خرداد ۱۳۹۴بنظرم آلفای 4c بهتر باشه
علي
۳ خرداد ۱۳۹۴چه کاریه ؟ خوب ادم 74 هزار میده نیسان GTR میخره(اگه با ماسل کار حال نمیکنه)، هیچ ماشین استانداردی ام حریفش نیست به جز تاپ کارا که بالا ۲۰۰ هزارند
سعید
۴ خرداد ۱۳۹۴نیسان GTR تازگیا 30 هزار دلار ارزون شده آیا؟!!!!!!
ali
۴ خرداد ۱۳۹۴اونی که میگی نسخه نیسومه GTR هستش که گرونه
سعید
۴ خرداد ۱۳۹۴این قیمتا رو از کجا میارید؟قیمت جی تی آر 102 هزار دلاره و نسخه نیسمو 150 هزار دلار
سعید
۴ خرداد ۱۳۹۴http://www.nissanusa.com/sportscars/gt-r?next=header.vehicles.postcard.vlp.image
علي رضا
۳ خرداد ۱۳۹۴طراحی اش خوب نیست…تنها شانسش برای فروش اینه که خاصه..چون کم میخرن
BMW4ever
۳ خرداد ۱۳۹۴خدایی لوتوس با خودش چی فکر کرده 90 هزار تا یعنی آمریکایی ها کوروت ارزون تر رو به این ترجیح میدن
ارش
۵ خرداد ۱۳۹۴با این قیمت دو تا موستانگ خوشکل میدن!
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی والفا
۳ خرداد ۱۳۹۴مدل های قبلی کمتر شبیه 4c بود ولی این یکی از نمای عقب زیادی به4c شبیه…
سعید
۴ خرداد ۱۳۹۴ماشین خوب و قشنگیه اما قیمتش….
حمید
۱۵ مرداد ۱۳۹۴از قدیم بین خودروهای اسپورت، لوتوس ها بهترین سیستم تعلیق و فرمونپذیری رو دارن.معمولا خودروهایی فوق العاده سبک و اغلب بخاطرکاهش وزن حداقل های امکانات رفاهی رو دارن.در مواردی حتی سیستم صوتی هم ندارن.