مدیرعامل لوتوس در جدیدترین مصاحبه خود با Auto Express رسما اعلام کرد که پروژه لوتوس اسپریت به بن بست رسیده و کمپانی دیگر علاقه ای برای ادامه دادن روند توسعه و ساخت این محصول ندارد . . .
پروژه لوتوس اسپریت که چهار سال پیش در زمان مدیریت دنی باهار (Dany Bahar) کلید خورد، به نظر می رسد که در جلب نظر مثبت مدیرعامل فعلی لوتوس، توفیقی نداشته طوریکه آقای ژان گالس درباره احتمال به خط تولید رسیدن اسپریت می گوید:
جواب منفی است! نباید روی گذشته تمرکز کنیم. البته برخی تکنولوژی های بکار رفته در این پروژه بعنوان دستاورد در سال های آتی و در پروژه های دیگری استفاده می شود.
آقای ژان گالس درباره ساختن انجین های بومی لوتوس مانند انجین V8 اسپریت نیز نظر مثبتی ندارد و معتقدست:
ما هم نمی توانیم و هم نباید انجین خودروهایمان را خودمان بسازیم چراکه اکثر خودروسازان کوچکی که در این مسیر رفتند (حالا) ناپدید شده اند! ولی همچنان انجین ها را از تویوتا تامین کنیم چون معتبرند و ما هم به آنها اعتماد داریم.
هچنین ناگفته نماند که آقای ژان مارک گالس (Jean-Marc Gales) از می ۲۰۱۴ به ریاست گروه لوتوس معرفی شد. گالس که اصالتا اهل لوکزامبورگ است، هم فارغ التحصیل مدیریت از کالج سلطنتی لندن بوده و هم کارشناس ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه Karlsruhe آلمان است.
آقای گالس تاقبل از آمدن به لوتوس، هرچند به مدت ۲ سال مدیر انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا (CLEPA) بود اما شهرتش را در PSA یا همان پژو/سیتروئن بدست آورد چراکه در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ با مدیریت خوب او PSA توانست رکورد فروش جدیدی را در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تجربه کند. علاوه بر این موضوع، برند Citroen DS نیز در زمان مدیریت او معرفی شد. در کارنامه کاری آقای گالس عناوین مدیریتی دیگری هم به چشم می خورد که سمت معاونتی در کمپانی هایی مانند جنرال موتورز، فولکس واگن و دایملر از مهم ترین آنهاست.
MoahmmadTSR
۵ مهر ۱۳۹۳چی بگم دوستان:)
مک میسل
۵ مهر ۱۳۹۳لوتوس دیگه لوتوس قدیمی نیست!
والا موندم با این هماهنگی عالیییییییییییییییییییییی بین مدیران لوتوس چی بگم،به خدا موندم
DRAGONBORN
۵ مهر ۱۳۹۳حیف شد.ماشین خاطره انگیزی بود
وحید
۵ مهر ۱۳۹۳میشه خاطراتتو که با این مدل داشتی بگی. نام برده و یکی را به دلخواه توضیح دهید. 5نمره
MoahmmadTSR
۵ مهر ۱۳۹۳من تو اسفالت 8 با این خودرو بازی میکنم!
انزو
۵ مهر ۱۳۹۳هر مدیری یه نظری داره
وحید
۵ مهر ۱۳۹۳این لوتوس شمع و وایراش کهنه شدن شایدم انژکتوراش کثیف شدن خیلی وقته داره ریپ میزنه…! :D
مک میسل
۵ مهر ۱۳۹۳ریپ اونم چه ریپییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!!!!!!!
"Amir"
۵ مهر ۱۳۹۳جلوش شبیه لامبورگینی هورکانه
DRAGONBORN
۵ مهر ۱۳۹۳ولی کلا تو انگلیس جزء بهترین هاست.یادم میاد توفیقی از این ماشین خیلی بد می گفت.
میگفت را مگس ها طراحی شده با اون کابین کوچیکش
sasan
۵ مهر ۱۳۹۳چقدرشبیه لامبورگینی هوراکانه!!
farzad
۵ مهر ۱۳۹۳پشتش شبیه مکلارن p1
وحید
۵ مهر ۱۳۹۳مکلارن p1 شبیه اینه :D
Alpha
۵ مهر ۱۳۹۳یه ماشین خوبم که میخواستن بزنن به بنبست رسید . اینم از شانس ما .حالا تو نیدفور اسپید چی سوار شیم ؟ :D
a-x1
۵ مهر ۱۳۹۳لایک
ارباب امیر پاشا خان
۶ مهر ۱۳۹۳من موندم این چه نوع مدیریتی آخه. این ماشین که واقعا طراحی بهتری نسبت به بقیه لوتوس ها داره و خیلی به روز تره. د.ستان این همه تعریف و تمجیدی که در پاراگراف آخر در مورد این مدیر شده واقعی ولی ظاهرا تو لوتوس شاهد این موفقیت ها نخواهیم بود
4MATIC
۶ مهر ۱۳۹۳عجب حرف قشنگی زد راستی کسی MORGANرومی شناسه ؟؟؟
معلومه که نه چون موتوراشو خودش ساخت وورشکست شد
عجب تاک تیکی
Nissan GTR
۶ مهر ۱۳۹۳اجب طراحی داشت حیف شد که پروندش بسته شد. میگم این تولید موتور عجب ریسک بالایی دارها کمپانی هارو به مرز فنا میبره!
امید
۸ مهر ۱۳۹۳اون حرفش خوب بود که حتما نباید خودمون موتورهارو بسازیم و تمرکزشونو میزارن در دیگر بخش ها
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳لوتوس اگه پا پس نکشه آیندۀ خوبی داره
محصولات اوورا، الایت، اسپریت الایز، همگی تو دل برو هستند کاش به واقعیت بپیوندن
سجاد
۲۷ مهر ۱۳۹۳من از اول هم گفتم لوتوس اسپریت یعنی حرکت لوتوس به سمت لامبورگینی شدن!
حداقل ایتالیایی شدن . . .
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳Lotus Esprit Concept 2010
جلوش مثل لامبورگینی
عقبش مثل مکلارن
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳Lotus Esprit Concept 2010
از بقیه ماشین های لوتوس خوشکل تره
ارش
۳۰ بهمن ۱۳۹۳باید مدیر عاملشو عوض کنن یه مدیر عامل ایرانی بزارن!ببین چطور بازار رو تسخیر میکنه!!