لوتوس

لوتوس الیزه نسخه بیست سالگی

کمپانی لوتوس، بیستمین سالگرد تولد مدل الیزه را با معرفی یک نسخه ویژه جشن گرفت.
در ماه سپتامبر سال ۱۹۹۵ در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت بود که لوتوس از نسل اول الیزه رونمائی به عمل آورد و اکنون دو دهه بعد از معرفی نسخه اولیه الیزه، کمپانی بریتانیایی لوتوس، از یک مدل ویژه که قرار است نقش جانشین مدل Elise S Club Racer را بازی کند، رونمائی به عمل آورده است.

Elise S 20th Edition
Elise S 20th Edition
نسخه ویژه گرامیداشت بیست سالگی لوتوس الیزه، تحت یک رژیم غذایی مختصر نسبت به مدل الیزه اس، ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرده و وزن کلی آن به ۹۱۴ کیلوگرم رسیده است. موتور این خودرو یک نمونه ۱.۸ لیتری سوپرچارجر است که قادر به ارائه توان ۲۱۷ اسب بخار قدرت در ۶,۸۰۰ دور در دقیقه و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۴,۶۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. در مبحث عملکرد فنی لوتوس الیزه نسخه بیست سالگی به لطف بدنه سبک‌وزن قادر است تنها در ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعتی برابر با ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. از جمله محاسن دیگر بدنه سبک‌وزن، میزان مصرف سوخت پائین اتومبیل است که مقدار آن در هر صد کیلومتر تنها ۵.۹ لیتر می‌باشد و موتور این اتومبیل در هر کیلومتر تنها ۱۷۳ گرم کربن دی اکسید را وارد جو می‌کند. نسخه ویژه بیست سالگی از نظر فنی تفاوتی با مدل الیزه اس ندارد و رینگ چرخ‌های آلومینیومی مشکی، صندلی‌های سبک‌وزن اسپرت با روکش آلکانترا و نشان 20th Anniversary در نمای بیرونی و هم‌چنین بر روی داشبورد مرکزی وجه تمایز این نسخه با مدل الیزه S می‌باشد.
Lotus Elise S 20th Edition
Lotus Elise S 20th Edition
این نسخه ویژه از لوتوس الیزه را می‌توان در رنگ‌های سبز، آبی، نقره ای و زرد برگزید البته رنگ قاب آینه‌های بغل، دیفیوزر عقب، رول سقف و قسمت عقبی اتومبیل به‌صورت ثابت به رنگ مشکی مات هستند هم‌چنین این نسخه ویژه را از لحاظ بصری می‌توان با رینگ چرخ‌های مشکی مات به‌راحتی تشخیص داد.

قیمت نسخه بیست سالگی الیزه ۳۹,۹۰۰ یورو (۵۸,۹۰۰ دلار) بوده و سفارش نمونه هاردتاپ هم مستلزم پرداخت ۱,۲۰۰ یورو بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. (((RETOLEX(((REZA

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    فقط 240 تا میره !!!!!!
    اگر پیشرانه رو در نظر بگیریم واقعا گرونه ولی شتاب خیلی خوبی داره (نسبت به قدرتش) و همینطور قدرت خوبی نسبت به حجم موتورش داره
    در کل باید سریع و قوی تر از این باشه

    1. Carroll Shelby

      ۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      این همون مدله که hennessey venom gt از روش ساخته شده این مدل پتانسیل خیلی بالایی داره برای سوپر ماشین شدن و این قدرت طراحی lotus رو میرسونه ایکاش مث hennessey اینو گسترش میداد و تبدیلش میکرد به هایپر کار

  2. مجتبی

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ظاهر انواع لوتوس ها از سال 2004 به بعد زیاد دچار تغییر نشده و تنها تغییرات کوچکی در طراحی چراغها و داخل اتومبیل انجام شده است که این نشان از کم تنوعی در محصولات لوتوس شده است در صورتی که سایر رقبا در این سبک اتومبیل های خود را به سرعت تنوع میبخشند.(اشکالی که در مورد بوگاتی نیز بیشتر منتقدان مطرح میکنند البته بوگاتی توی رنج این نوع اتومبیل ها نیست به عنوان مثال عرض کردم)
    اما از نظر فنی در مورد این مدل باید گفت قدرت موتور ضعیف است ولی برای بدنه سبکی به این اندازه کافی به نظر میرسد و البته به لطف همین وزن سبک است 0تا 100 بسیار خوبی برای این اتومبیل به ارمغان آمده است.
    در مورد قیمت هم بایستی گفت که شاید کمی گران به نظر برسد معادل قیمت نوشته شده در این مطلب 176 میلیون ایران است که شاید برند های بهتر و ارزان تری برای خرید در بازار خودروی اروپا موجود باشند.

    1. حامد قدسی

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      واقعا خوشحالم که نظر منطقی شما را خواندم.
      امیدوارم همه ی نظراتی که اینجا داده می شود منطقی علمی و به دور از تعصب باشد تا در کنار هم چیز های زیادی یاد بگیریم نه اینکه کشمکش و درگیری و بحث های متعصبانه ی بیهوده داشته باشیم یا نظرات احساسی و بدور از منطق.
      به نظر من از نظر ظاهری چندان مورد پسند نیست و به نوعی تکراری است اما از نظر وزن و پیشرانه و به خصوص مصرف سوخت و آلایندگی بسیار آن را می پسندم.

      1. مجتبی

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (56 ديدگاه)

        متشکرم
        خواهش میکنم
        ببینید تعصب هیچ جایگاهی در تکنولوژی چه در اتومبیل چه در سایر موارد دیگر ندارد.چرا که این رقابت است که باعث می شود شرکت ها در محصولاتشان تنوع ایجاد کنند و مشتری را به خود جذب کنند.مثلا اگر بوگاتی ،فراری ،لامبورگینی ،کوئینزگ،مکلارن و سایر در رقابت سوپر کارها نبودند الآن هیچ گونه تنوعی در آن ها دیده نمی شد و مشتریان هم کم کم دلسرد می شدند.
        باید در عرصه تکنولوژی طرفدار مدل و برندی بود که در عین مشتری مداری ، تنوع را هم سرلوحه کار خودش قرار دهد حال میخواهد بوگاتی باشد یا مثلا شرکتی مثل سات .

    2. k-sh

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      با این مبلغ تو ایران میشه ماشینی مثل هیوندای جنسیس کوپه 2010 خرید…………………….

    3. (((RETOLEX(((REZA

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      لوتوس خواسته یه ماشین رو برای همیشه زنده نگه داره دقیقا مثل پورشه که911 افسانه ای رو همیشه با یک طراحی قدیمی بروز و مدرن نگه داره ( واقعا مهندسی پورشه بینظیر هست)
      ولی لوتوس در این زمینه موفق نبود اخه این کار هر کس نیست
      یا مثلا همین g class با همان طراحی قدیمی یک ماشین با قیافه مدرن هست
      کمپانی مثل رنجروور اصلا در دیفندر تغییر ایجاد نکرد و کاملا یک ماشین قدیمی و کلاسیک باقی ماند. ولی انقدر دیفندر دوست داشتنی بود که اصلا قدیمی و پیر به چشم نمی اید ولی بالاخره دوره دیفندر هم به پایان رسید
      ولی لوتوس نه مهندسی پورشه رو داره و نه محبوبیت دیفندر
      پس باید به فکر طراحی های جدید و مدرن باشه
      ولی این طراحی برای ایران عزیززززززززززززززز ما خیلی هم خوبه
      یک ماشین مدرن برای ما
      راستی کار سایبان و ویرانخودرو از همه اینا درست تره . فکرشو بکن یه ماشین رو بدون تغییر و با پسرفت فران برای قرون پیاپی به فروش میرساننننندددددد

      1. مجتبی

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (56 ديدگاه)

        متشکرم دوست عزیز بابت توضیحات مفید و ارزنده ات.
        متاسفانه صحبت کردن از تولیدات ایران نمک هر مطلب در سایت پدال شده دوست من (سوء تفاهم نشود منظور بدی ندارم)
        اگه هر مطلبی باعث میشود ما در سایت از تولیدات ایران نام ببریم مقصر هم تولید کنندگان و هم برخی مصرف کنندگان آن ها هستند.
        توجه داشته باشید تولیدی ارزش خریدن و پیش خرید را دارد که در هر مدلی که به بازار می دهد شاهد تغییرات در آن ها باشیم ولی متاسفانه برخی مردم ما به سرعت اتومبیل های تاریخ مصرف گذشته را به نام جدید می خرند.
        کیا سال 1993 تولید پراید را شروع کرد و حدود سال 2000 به تولید آن پایان داد.اگر ما عمر مفید 10 سال را برای پراید درنظر بگیریم سال 2010 باید یک پراید هم روی زمین نمی بود اما تولید پراید درایران تازه قرار است سال 95 برابر با 2017 میلادی متوقف شود و با عمر 10 سال که در ایران تا 30 سال هم میرسد باید انتظار داشت تا سال 2027 یا 2047 شاهد حضور این پدیده در جاده های ایران باشیم.

      2. مجتبی

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (56 ديدگاه)

        سلام دوست من
        از 911 حرف زدین.دیشب توی شبکه نسیم چند تا درگ گذاشت که اتومبیل ها دو به دو درگ میزدن جالب اینجا بود که انواع پورشه 911 همتاهایی مثل گالاردو ، نیسان GT-R، شرولت کروت z06 و غیره رو شکست دادن .نکته جالب تر اینجا بود که نیسان با اختلاف فاحشی عقب افتاد .توی مسابقات آخر فقط شاهد حضور انواع 911 و cayman 2010 بودم که آخر آخرش 911GT3 قهرمان شد.
        شاید باورش سخت باشه اما جدا اینو توی تلویزیون دیدم.
        شاید توی آرشیو شبکه نسیم باشه یه سر بزنین.

        1. سعید

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1483 ديدگاه)

          منم از این درگا زیاد دیدم،911 توربو اس با شتاب زیر 3 ثانیه ای خیلیها رو شکست میده،ولی متاسفانه طرفداران متعصب “بعضی خودروها”با بزرگنمایی ماشین مورد علاقشون به هیچ وجه قبول نمیکنن که شکست میخوره و اون رو حتی برتر از سوپراسپرت های 1000 اسب بخاری میدونن!!!

        2. CBR400

          ۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا سعید سال نو مبارک . اگه یادت باشه در مورد هیوندای و کیا با هم بحث میکردیم . شتاب صفر تا صد که نشد دلیل توجیه پذیر برتری 911 توربو نسبت به دیگران . اصلا اگه شتاب اولیه رو هم ملاک قرار بدیم 0 تا 100 نیسان جی تی آر 2.4 ثانیه هست . شتاب صفر تا صد 911 توربو چقدره ؟ لابد 2.3 یا 2.2 ثانیه . در ضمن به همه نمیتوان انگ متعصب بودن چسباند .

        3. سعید

          ۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1483 ديدگاه)

          سال نو شما هم مبارک باشه.
          شتاب 911 رو من برای یادآوری گفتم و منظورم این نبود که به خاطر شتابش تو درگ برنده میشه،من درگهای 400 متر و یک کیلومتر و یک مایلش رو دیدم که برنده شده و منظورم اونا بود.
          ضمنا من به همه انگ تعصب نزدم و گفتم بعضیا،اصلا منظورم شخص خاص یا برند خاصی نبود،کلی گفتم

        4. CBR400

          ۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا سعید به این دلیل گفتم نمیتوان به همه انگ متعصب بودن زد چون نظرات مختلفی رو خوندم که در آنها افراد رو متعصب خطاب میکردند . واقعا منظور بدی از این حرفم نداشتم و نمیخواستم ناراحتت کنم .

    4. Ahmad..F12

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2541 ديدگاه)

      مجتبی جان سلام ورودتون رو به پدال خوش آمد میگم

      امیدوارم در کنار هم روزهای خوبی رو سپری کنیم و از مطالب هم بهره ببریم.

      ارادتمند

      1. مجتبی

        ۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (56 ديدگاه)

        سلام دوست من
        متشکرم
        بنده هم امیدوارم بتونم از شما دوستان عزیز چیزهای جدیدتری یادبگیرم.

  3. سعید

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    ماشین خوب و قشنگیه،موتور 1.8 با این وزن کم شتابش 4.6 هست که خیلی خوبه.
    البته آلفارومئو 4C هم با موتور 1742 سی سی 237 اسب قدرتشه و شتابش هم 4.3 هست با قیمت پایه 55 هزار دلار

  4. Ahmad..F12

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2541 ديدگاه)

    فرید جان ممنون از مطلب خوبت

    واقعاً خودروی چابکیه هم قدرت و هم عملکرد بالایی داره نسبت ربه رقبای خودش،

    فقط جسارتاً اسمش “الیز” هست یا “الایز” هم تلفظ میشه

    ارادت

  5. محمد علي

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خودروی اسپرت لوتوس در ایران آفتابی شد
    نمایندگیش به ایران اومد!!!!!
    insta: lutoscarsiran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا