لوتوس

معرفی لوتوس الیزه Cup 250، کاهش وزن با رژیم غذایی!

کارکنان لوتوس به‌طور مداوم به دنبال یافتن راه‌هایی جهت بهبود محصولات کنونی این شرکت هستند که جدیدترین تلاش آن‌ها مدل الیزه Cup 250 است. وزن دشمن محصولات لوتوس است و به همین دلیل مدل جدید الیزه Cup 250 به میزان ۱۴ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده و بدین ترتیب وزن خالص این رودستر به تنها ۸۸۴ کیلوگرم رسیده است. لوتوس با اتخاذ یک رژیم غذایی شامل استفاده از یک باطری لیتیوم یون استاندارد، پوستهٔ کربنی صندلی‌ها و رینگ‌های فورج‌کاری شده توانسته به این کاهش وزن ست پیدا کند.

این سازندهٔ بریتانیایی همچنین یک کیت بدنهٔ جدید را در الیزه Cup 250 نصب کرده است که شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر و دیفیوزر عقب می‌شود. این قطعات در هنگام حرکت با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت به میزان ۱۲۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کنند. این در حالی است که خریداران می‌توانند با پرداخت مبالغ بیشتری برای سفارش آپشن‌های عملکردی، وزن این ماشین را حتی بیش از این کاهش دهند.

بیشترین کاهش وزن با سفارش یک سیستم اگزوز تیتانیومی پدید می‌آید که موجب کاهش ۷ کیلوگرمی وزن خودرو می‌گردد. پکیج کربن نیز با قطعات کامپوزیتی برای اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب، ۳.۷ کیلوگرم از وزن الیزه Cup 250 می‌کاهد. علاوه بر این، لوتوس نسخهٔ سبک‌وزنی از سقف قابل جدا شدن، پانل‌های دریچه‌های هوای روی کاپوت، پوشش حلقه‌های محافظ عقب و پوشش موتور را هم برای این خودرو ارائه می‌کند. همچنین سفارش تریم داخلی با بخش‌های کربنی ۲.۱ کیلوگرم و دیسک‌های ترمز دوتکه نیز ۴ کیلوگرم از وزن این الیزه را کاهش می‌دهند.

پشت سر راننده اما یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که این رودستر اسپرت موتور وسط را ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و قادر می‌سازد که نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. برای انتقال نیرو هم تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.

در داخل نیز سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید لوتوس ارائه شده که از آی‌پاد و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. همچنین Cup 250 به‌صورت استاندارد به یک رول بار هم مجهز شده است. این خودرو با قیمت ۴۷,۴۰۰ پوند در انگلستان و ۶۲,۶۰۰ یورو در آلمان به فروش می‌رسد اما در ایالات‌متحده در دسترس نیست. بااین‌حال لوتوس قصد دارد نسل آیندهٔ الیزه را در سال ۲۰۲۰ در ایالات‌متحده هم عرضه کند. بنا بر گزارشت، نسل آینده کمی بزرگ‌تر از نمونهٔ فعلی خواهد بود اما لوتوس سعی دارد وزن آن‌را همچنان زیر یک‌تن نگه دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اقا من تقریبا سه هفته پیش یکی از این لوتوس هایی که داخل پلاک کردن رو دیدم تو خیابون وزرا بودم پشت یه چراغ قرمز ساعت حدود نه شب من تو ماشین داشتم با تلفن حرف میزدم شیشه ماشینمم پایین بود این لوتوسه اومد کنار ما وایستاد 53 ثانیه مونده بود چراغ سبز شه من حواسم رفت به نگاه کردن این ماشین راننده ماشینم نامردی نمیکرد هی نیش گاز میزد پنج ثانیه مونده بود چراغ سبز شه انگار میخواست کنترل شروع حرکت کنه گاز و ترمز و صدای خشن موتور هی اگزوز پاپ بنگ میزد اونی که اونطرف موبایل من داشتم باهاش حرف میزدم اصلا حرفشو ول کرد گفت یاسین بیخیال اون قضیه چه ماشینی کنارته ؟؟؟؟ گفتم لوتوس گفت باورت میشه من پنج ثانیه اس نمیفهمم تو چی میگی دارم به صدای اون گوش میدم
    واقعا ما از صدای خوب محرومیم صدای خوب موتور نصف لذت رانندگیه امیدوارم یه بار از نزدیک بشنوید این کوچولو عجب صدای معرکه ای تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بزرگترین نقطه ضعف ماشین های لوتوس قیمت های تخیلی شونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید(تهران)

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    با این ضعیت صاحبش اگه بره باشگاه خودش وزن کم کنه میتونه کلی توی این هزینه ها صرفه جویی کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا