لوتوس اِوورا ۴۰۰ که بهزودی در نمایشگاه ژنو رونمایی میشود، سریعترین محصول خیابانی تولیدی این شرکت میباشد. لوتوس این خودروی موتور وسط را بهینه کرده تا با قدرت بالاتر و وزن کمتر، تواناییهای بیشتری از خود به نمایش بگذارد.
موتور شش سیلندر V شکل این خودرو با حجم ۳.۵ لیتر و با کمک سوپرشارژر قادر به تولید توانی به اندازه ۴۰۰ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۴۱۰ نیوتن متر میباشد. این ارقام ۴۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر نسبت به اِوورا S بیشتر هستند. با چنین قوایی، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو به ۴.۱ ثانیه رسیده که ۰.۳ ثانیه سریعتر از قبل است. شتاب صفر تا صد آن نیز ۴.۲ ثانیه میباشد. نهایت و بیشینه سرعت اِوورا ۴۰۰ هم به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. به گفته لوتوس، بیش از دوسوم از اجزای اِوورا ۴۰۰، کاملاً جدید میباشند. این شامل طراحی خودرو نیز میشود که پیچیدهتر شده است. کابین نیز از نو طراحی شده و شاسی آلومینیومی یکپارچه، گیربکس دستی و اتوماتیک، ترمزها و سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود نیز همگی بهروز شدهاند. در مجموع، وزن خودرو ۲۲ کیلوگرم نسبت به مدل S کاهش نشان میدهد. اِوورا ۴۰۰، سریعترین خودروی لوتوس روی جاده است. عملکرد این خودرو همانند خودروهای سوپراسپرت به نظر میرسد. دینامیک و هندلینگ مثالزدنی لوتوس در این خودرو نیز تقویت شدهاند. تحویل این خودرو از تابستان آینده در بازارهای اروپا و از پاییز بهعنوان مدل ۲۰۱۶ در بازارهای آمریکا، آغاز میشود.۱۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
a-x1
۲۹ بهمن ۱۳۹۳باحاله
NA-NikandreosApotheon-NA
۲۹ بهمن ۱۳۹۳به جای اینکه صندلی عقب بزارن و ماشین رو 2+2 صندلی های به درد نخور عقب رو حذف کنن که مرغ هم توش جا نمیشه در عوض فضای پای راننده و سرنشین جلو رو افزایش بدن.من همیشه کوروت و لامبورگینی و مرسدس SL کلاس رو به خاطر کوپه بودنشون تحسین می کنم.برعکس ماستانگ و کامارو و جی تی آر و 911 و چلنجر و M6 با داشتن فضای پای ناکافی برا سرنشینان عقب اصلا خوب و قابل تحسین نیستن.
ماشین باید یا به معنای واقعی دودر باشه
یا چهار در
دیگه 2+2 2-1 3+1.5 4+1 5+1 0.75-6 اصلا معنی ندارن.
shahryar
۲۹ بهمن ۱۳۹۳جی تی ار ردیف پشتیش جا داره،کاملا ی ماشین 4 نفرس.
جی تی 86 وحشتناکه، تو اون ماشین نمیدونم براچی صندلی گذاشتن!
باز با ماستنگو جنسیس میشه را اومد!
البته اینم بگم صندلی پشت جنسیس جادار تره
سعید
۲۹ بهمن ۱۳۹۳صندلی عقب تو ماشین کوپه بیشتر برا ماشینایی مثل اس کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال خوبه که بیش از 5 متر طول دارن و جا پای کافی براشون هست،
ولی درهرحال خیلی بی مزه س،فکرشو بکنید اگه نفر پشت سر راننده بخواد وسط راه پیاده بشه راننده باید از ماشین بیاد بیرون و صندلی رو بده جلو تا اون پیاده بشه و بعد دوباره سوار بشه،شاید بهتر باشه از پنجره بیاد بیرون :D
سامورایی
۲۹ بهمن ۱۳۹۳طراحی Lotus دوست ندارم
M5
۲۹ بهمن ۱۳۹۳اسمش باید میذاشتن وروجک ! D:
E 36
۲۹ بهمن ۱۳۹۳قیمتش چی ؟؟
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۳لوتوس خودروساز کاردرستیه اما نمیدونم چرا هیچوقت باحاش حال نکردم
برای اولین بار از طراحی داشبورد محصولات لوتوس خوشم اومد
امیرحسین (Lion26)
۲۹ بهمن ۱۳۹۳داشبردش باحاله.
دوستان به این توجه کردید که اگزوز خودروهای اروپایی سمت چپ و در باک سمت راسته ودر خودروهای آسیایی برعکس.
در بیشتر موارد اینجوری.
Just France.
Erfan . McLaren Automotive
۲۹ بهمن ۱۳۹۳درود
با این که لوتوس کمپانی خوبیه و ماشینای نسبتا خوبی هم تولید میکنه اما نمیدونم چرا در طول این سال های اخیر افت داشته. این ماشین هم از داشبوردش خوشم اومد و لی در کل نمیتونم باهاش چندان ارتباط برقرار کنم.
Mclaren
۲۹ بهمن ۱۳۹۳از نمای عقب شبیه فراری از نمای جلو شبیه کنیخزگ داخل هم تا حدودی رنگ بندی و شباهت زیادی به فراری
peyman
۲۹ بهمن ۱۳۹۳تا قبل از این از لوتوس خوشم نمیومد البته به لوتوس احترام میذارم ولی قیمتای لوتوس همیشه بیشتر از ارزششه
پیکان جوانان
۲۹ بهمن ۱۳۹۳با پولش میشه یه 911 سوار شد
محمد علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳NA-NikandreosApotheon-N
سلام
اول اینکه این ماشین صندلی عقب نداره
دوم evora 400 یه اجوبست من evora s دارم از نظر من از فراری 458 بهتره…
sm
۲۹ اسفند ۱۳۹۴اون اوورا s دلفینی با رینگ های آبی گذر موقت مال تو ?