لوتوس

رونمایی از لوتوس اگزیج اسپرت 350 رودستر

کمپانی لوتوس خودروی اگزیج اسپرت ۳۵۰ رودستر را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشت.

Lotus Exige Sport 350 Roadster
Lotus Exige Sport 350 Roadster
Lotus Exige Sport 350 Roadster
Lotus Exige Sport 350 Roadster
اگزیج اسپرت ۳۵۰ رودستر با استفاده از مجموعه قطعات سبک‌وزن (شامل باتری لیتیوم یونی، پنل عقب خودرو و قطعات پیشرانه سبک‌وزن) جا پای مدل کوپه‌ی همین سری گداست.
Lotus Exige Sport 350 Roadster
Lotus Exige Sport 350 Roadster
لوتوس آپشن های متعددی را برای این خودرو در نظر گرفته است. نمونه‌هایی از آپشن های این خودرو عبارت‌اند از: رینگ‌های آلیاژی و پکیج آئرو کربن که شامل اسپویلر فیبر کربنی جلو، بال عقب فیبر کربنی و دیفیوزر عقب فیبر کربنی می‌شود. این خودرو به لطف استفاده از مواد و قطعات سبک‌وزن بعد از نصب تمام آپشن ها وزن محدود ۱۰۸۶ کیلوگرمی دارد.
Lotus Exige Sport 350 Roadster
Lotus Exige Sport 350 Roadster
اگزیج اسپرت رودستر زیر کاپوت موتور سوپرشارژ شش سیلندر و ۳.۵ لیتری دارد. این موتور که می‌تواند ۳۴۵ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند با گیربکس شش سرعته دستی کاملاً جدیدی جفت می‌شود. این قدرت تولیدی بالا در برابر وزن محدود باعث شده که این خودرو تنها در ۳.۷ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سرعت نهایی ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. لوتوس گیربکس شش سرعته اتوماتیک را به‌صورت آپشن و با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان برای این خودرو در نظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    به داشبوردش نگا کنید حتی رادیو نداره(اگه درست دیده باشم)
    فقط واسه لذت رانندگی ساخته شده

    1. محمود

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      چرا باید داشته باشه پس اون بلندگو های بالا داشبورد زیر شیشه چیه ؟؟

      1. احسان آرسنالی

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1953 ديدگاه)

        احتمالا به خاطر ادای فرامین صوتی باشه

  2. علی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (966 ديدگاه)

    روکشش که شبیه زیر شلواریه تو خونه منه. دریچه های هواشم عین پرایده .زیرشم که ی گردو ول کنی ملق میزنه در حد لیگ برتر انگلیس. من نمیفهمم از نظر بعضیها لذتی میمونه که لمسش کنی اخه ؟!! آخه اینم شد ماشین ؟!!! تنها جایی که بدردش میخوره پیست کارتینگه از نظر من

    1. moein

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این ماشین رو صرفا ساختا برای اوج لذت و رانندگی با هیجان که جسارت نباشه شما به اون درجه از کمال نرسیدی که این ماشین بهت سواری بده

  3. امیرحسین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (335 ديدگاه)

    دوست گرامی که میفرمایید مگه این ماشین با این امکانات کم لذت هم داره،با شما موافقم چون….
    اصولاً لذت رانندگی و ماشین تنها در گرمکن صندلی،نمایشگر سوپرویژن و روکش چرمی خلاصه شده و والسلام!!!!!!چی بگم دیگه؟؟؟؟

    1. moein

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      پس شما برو کیا یا هیوندای بخر جسارت نباشه ولی سوار شدن این ماشین لیاقت می خواد

  4. احمد باقری

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    به هر حال، عرض این ماشین از خیلی از سوپر اسپرتها و هایپر کارها، کمتر هست و جای کمی برای داخل کابین داره، در کل طراحی قابل قبول و ویژگیهای فنی خودش رو داره.

  5. exiiir

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    موتورش خوب نیس. تاپ اسپیدش از جی تی کمتره با موتور ۲ لیتری. درسته شتاب خوبی داره، اما با این موتور و این سرعت یه مشکلی هست. شاید به گیربکس برگرده و ضرایب دنده ها، اساتید نظر بدن

  6. بهنام طیبی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شبیه هنسی ونوم ولی از نوع ساده تر

  7. نوید جهرمی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    پورشه باکستر ی چیز دیگس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا