لوتوس اخیراً از آخرین ساخته سبکوزن خود رونمایی کرده است: اگزیج کاپ ۳۸۰؛ یک ابزار ویژه پیست مسابقه که میتواند در خیابانهای شهری نیز تردد کند. اگزیج کاپ ۳۸۰ که مانند هر «لوتوس» دیگری، قرار نیست که به تولید انبوه برسد، بیش از هر چیز، نشاندهنده وفاداری لوتوس به میراث موتور اسپورت است و در عین حال، سطحی از راحتی را برای مسافران در جادههای خارج از شهر حفظ میکند.
اگزیج کاپ ۳۸۰ که بر اساس مدل برجسته اگزیج اسپورت ۳۸۰ ساخته شده، به صورت یک خودروی خشنتر و با تمرکز بیشتر طراحی شده است. همانطور که از لوتوس انتظار میرود، وزن این نسخه از اگزیج به میزان قابلتوجهی پایین و برابر ۱۰۵۷ کیلوگرم است؛ یعنی تنها حدود ۱۱۳ کیلوگرم بیشتر از آخرین نسل لوتوس الیزه و نزدیک به یک تُن کمتر از یک داج چلنجر هلکت.
بخش زیادی از این کاهش وزن به یک رژیم قابلتوجه و افزودن مجموعهای از قطعات فیبرکربنی برمیگردد؛ از جمله اسپلیتر جلو، پنل دسترسی جلو، بارجبوردها، سقف، قاب دیفیوزر، دربعقب یکتکه، بال عقب، صندلیهای مسابقهای، پنل درها، کنترلهای سیستم HVAC و هواکشها.
هیچ اثری از کفپوش در کابین دیده نمیشود و لوتوس حتی میلههای کمکی برای نگهداشتن هاچ عقب را حذف کرده است. ضمن اینکه یک آپشن اگزوز تیتانیومی میتواند به اندازه ۱۰ کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کم کند. تقریباً هر اقدامی که در کاهش وزن مؤثر بوده، انجام شده است. در واقع، اگر لوتوس میتوانست یک رژیم لاغری برای راننده تجویز کند، حتماً این کار را انجام میداد.
در زمینه پرفورمنس، اگزیج کاپ ۳۸۰ میتواند سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۳.۴ ثانیه کامل کند و به حداکثر سرعت ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت برسد. این عملکرد از پیشرانه ۳.۵ لیتری سوپرشارژر V-6 نشأت میگیرد که از اگزیج رِیس ۳۸۰ گرفته شده و برای خروجی ۳۷۵ اسببخار و ۴۰۹ نیوتنمتر تنظیم شده است.
این موتور با یک گیربکس ۶ سرعته دستی با فواصل کوتاه در نسبت دنده همراه شده و در حال حاضر، از طراحی گیربکس دستی «اوپن-گیت» لوتوس برخوردار شده است. امّا باید توجه داشت که «سرعت» بزرگترین نقطه قوّت این خودرو نیست، بلکه «هندلینگ» آن است. اگزیج کاپ ۳۸۰ با داشتن تایرهای اسپورت میشلن پایلوت اسپورت کاپ ۲، کاملاً به سطح جاده میچسبد و آن را ول نمیکند. به علاوه، اگزیج کاپ ۳۸۰ با دامپرهای «نیترون» تنظیمشونده در دو جهت، سری محورهای ضدّ لغزش «ایباخ» در جلو و عقب و چرخهای فوقسبک همراه است.
«کاستن هر چه بیشتر از وزن» باعث شده که این خودرو بتواند با سرعت بیشتری در پیچها حرکت کند و شتاب بیشتری داشته باشد. همچنین اگزیج کاپ ۳۸۰ یک پکیج آئرودینامیک جدید دریافت کرده که میزان داونفورس را به اندازه ۴۳ درصد افزایش میدهد و در مجموع، در حالت حداکثر، به ۲۰۰ کیلوگرم میرساند.
ASA
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶لوتوس تو بازی NFS Most Wanted 2 خیلی جالب بود
هم حجم کمی اشغال میکرد
هم صدای کمی میداد
در کل خوراک لایی کشیدن بود
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اون تسلا رودستر بود.
ارشیا
۲ فروردین ۱۳۹۹اون که تو mw تسلا رودستره نه لوتوس
Jast bentley continental
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش تو ماست وانتد ۲ لوتوس نداشت احتمالا تسلا رودستر رو اشتباه گرفتی
حميد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از اون ماشینهایی هست که تو خیابون که میره نگاهها بهش جلب میشه
آرش آمریکایی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶لوتوس خوراک ماشین بازای خیابونی
هندلینگ توپ
گیر بکس دستی ( مثه بعضیا گیر بکس دستی رو حذف نکرده)
قیافه قشنگ
وزن کم
دف عقب
کابین ساده
قدرت مانور بالا
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مزدای انگلیسی
حسین M
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی عاشق لوتوسم سلطان هندلینگ
وزیرشم پورشه هستش که اونم عشقه
آمریکایی بازا با دیمون حال میکنن ما اینو تو پیست میندازیم به جونش بعد از دور اول خوار و خفیف تحویلشون میدیم!
آرش آمریکایی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دیمون ماشین پیست نیست
ماشین درگه
و مناسب برای جاده های طولانی و صاف آمریکا
هر کشوری طبق نیاز خودش ماشین میسازه
سهيل
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶آوردن ولی هیشکی نمیخره?
behrouz. anzali
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ولی متاسفانه ماشینهای سوپر اسپرت توی ایران جایی ندارن، فقط باید حسرت خورد