لوتوس تلاش میکند تا محصولات خیابانی خود را به خودروهای فرمول یک نزدیکتر نماید. اتصال بین تیم F1 لوتوس و بخش خودروسازی این شرکت در نهایت محصولی خاص را در پی داشت که نه در تکنولوژی بلکه در تاریخچه با مسابقات فرمول یک، پیوند دارد!
اگزیج LF1 نسخه محدودی است که تنها ۸۱ دستگاه از آن به نشانه ۸۱ پیروزی این تیم در مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک در طول ادوار مختلف ساخته میشود. هر کدام از خودروها دارای یک شماره مرتبط با یک مسابقه هستند. شماره یک LF1 یادآور اولین پیروزی تیم لوتوس در GP موناکو در سال ۱۹۶۰ است در حالی که شماره ۸۱ نشان دهنده پیروزی کیمی رایکونن در مسابقات فصل قبل در استرالیا میباشد. لوتوس اگزیج LF1 طراحی خاصی دارد. یک کوپه مشکیرنگ با قسمتهای طلایی و قرمز رنگ که جذبه بالایی دارد. رینگهای طلاییرنگ ۱۷ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب با تایرهای پیرلی P-Zero دربر گرفته شدهاند. همچنین یک پکیج دینامیک شامل دیسکهای ترمز با کارایی بالا را نیز باید به این مجموعه افزود. با پرداخت رقمی بیشتر میتوان سنسورهای پارک عقب و صندلیهای گرم شونده را نیز سفارش داد. داخل اتاق با چرم و پارچه مشکی و دوخت طلاییرنگ پوشیده شده است. آرم LF1 روی پشتسریها و آرم لوتوس F1 پشت صندلیها دوخته شده است. یک صفحه فیبرکربنی بهصورت اختصاصی با شماره خودرو و نام مسابقهای که با پیروزی تیم لوتوس و شماره خودرو مرتبط است، در منتهیالیه داشبورد قرار گرفته است. استفاده از آلومینیوم نیز در بخش پایینی کابین البته بدون ظرافت به نظر میرسد.۱۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
reza
۲۸ خرداد ۱۳۹۳چه خوب گذشته خودشون رو زنده نگه میدارن
ولی با ترکیب رنگش حال نکردم
تو رنگ بندی و ترکیب رنگ فقط ژاپن :)
هاتف
۲۸ خرداد ۱۳۹۳عزیز این رنگ تیم فرمول 1 لوتوس…
reza
۲۹ خرداد ۱۳۹۳خووو رنگ تیم فرمول یک باشه من نظرمو گفتم
سوتفاهم نشه :)
مک میسل
۱ تیر ۱۳۹۳فقط میتونم بگم:عالیههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
امید
۲۸ خرداد ۱۳۹۳فضای داخلش ساده و قشنگه
طراحی بیرونشم که دوس داشتنیه
امید
۲۸ خرداد ۱۳۹۳مدیرعامل ایران خودرو
ابهام قیمتگذاری خودرو برطرف شد/ ابلاغ نرخهای جدید طی ۳ روز آینده
خلاصه متن پایین
مدیرعامل شرکت ایرانخودرو با تشریح جزئیات جلسه امروز خود با رئیس شورای رقابت، گفت: ابهامات موجود در قیمتگذاری خودروها برطرف و قیمت پژو ۲۰۶ اصلاح شد
هاشم یکه زارع در گفت و گو با خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات جلسه امروز خود با رئیس شورای رقابت، اظهار داشت: در بحث قیمتگذاری خودرو تابع مصوبات شورای رقابت هستیم، ولی بعد از اعلام قیمتهای خودرو از سوی این شورا در هفته گذشته، ابهاماتی در مورد تعیین قیمتهای جدید وجود داشت که در این مورد جلساتی با رئیس شورای رقابت داشتیم.
وی تصریح کرد: اشتباهاتی در محاسبه قیمت برخی خودروها صورت گرفته بود که در جلسه با رئیس شورای رقابت، نقطه نظرات ما و شورا مطرح و ابهامات موجود برطرف شد.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ قیمت جدیدی برای خودروها از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ نشده است، تصریح کرد: ما به عنوان خودروساز مایل نیستیم قیمت محصولاتمان افزایش یابد، زیرا در این صورت تمایل مشتریان به خرید خودرو کاهش خواهد یافت، ولی قیمت تمام شده برخی محصولات افزایش یافته که در نهایت به صورت افزایش جزئی در قیمت خودرو لحاظ شده است.
یکه زارع در مورد ابهامات موجود در قیمتگذاری پژو ۲۰۶ نیز گفت: اطلاعات مربوط به استانداردهای اجباری در این مورد ارائه شد و ابهام موجود در قیمتگذاری این خودرو نیز برطرف شد.
وی تأکید کرد: ۸۰ درصد قیمت خودروها همان قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت خواهد بود و روی برخی خودروها مانند پژو ۲۰۶ ممکن است قیمت تغییر کند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییری در مورد قیمت پژو پارس و پژو ۴۰۵ نیز اتفاق خواهد افتاد، گفت: در این مورد تغییرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم.
مدیر عامل ایران خودرو در مورد تعیین قیمت آپشنهای خودرو نیز گفت: یکسری از آپشنها به عنوان استانداردهای اجباری مطرح هستند که قیمت آنها با توافق شورای رقابت تعیین میشود، ولی آپشنهای غیر اجباری نیازی به تعیین قیمت توسط این شورا ندارند.
وی با بیان اینکه قیمت خودروها بر اساس استاندارد یورو ۲ از سوی شورای رقابت تعیین شده است، گفت: قیمت آپشنهای اجباری نیز در مورد خودروها نهایی و به قیمت پایه آنها اضافه میشود تا به این ترتیب، قیمت خودروها بر اساس استاندارد یورو ۴ تعیین شود.
یکه زارع پیشبینی کرد لیست جدید قیمت خودروها طی ۲ تا ۳ روز آینده از سوی شورای رقابت ابلاغ و از همان زمان نیز توسط خودروسازان اجرایی شود.
گاریاتون ارزونی خودتون برین بمیرین
mahdi
۲۸ خرداد ۱۳۹۳آقا امید چیزایی از این یارو میدونم که اگه تعریف کنم میگید صد رحمت به خاوری
امید
۲۹ خرداد ۱۳۹۳مهدی جان اگه انسان های لایق بر سر کار بودن الان وضعیت این نبود حرفت درسته اما این یه معادله ای هست که پراز از مجهول والا همه گیج شدن از این وضعیت همش بهانه دروغ حقه بازی و…
ای کاش مردم ما هم با هم هتحد بودن و نمیرفتن سمت این گاریها تا منافع این بی ریشه ها از بین میرفت فقط خدا میدونه اون بالا ها چی در جریانه تا ما رو از حق مسلم خودمون یعنی رفاه راحتی امنیت اسایش محروم کنن بخاطر منافع خودشون ای کاش چن تا مطلبم در مورد وضعیت افتضاح گمرک و ورود خودروهای ایمن و ارزان به کشور نوشته بشه که چرا با تمام قدرت به بهانه اشتغال با سرمایه و سلامت مردم بازی میشه به جای زیر نویس وسط بازیهای جام جهانی که کمتر بنزین مصرف کنین این تعرفه لعنتی رو بردارین تا خودروهای کم مصرف و ایمن وارد کشور بشه مردم برای بدست اوردن پول زحمت میکشن و نصیبشون یه گاری اشغال بی کیفیت بی مصرف پر مصرف میشه…دردزیاداقا مهدی
یه پسل باهوش
۲۸ خرداد ۱۳۹۳چرا داخل این ماشین اینجوری ؟
عکس باعث میشه بزرگ به نظر برسه یا واقعا اتاقش سالن ـه ؟
در هر حال طراحی بیرونی خیلی خوبی داره
رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۳برعکس این ماشین یکی از تنگ ترین اتاق ها رو داره
مک میسل
۱ تیر ۱۳۹۳عقبش یه لحضه فک کردم نیسان جی تی ار هست
عارف
۲۸ خرداد ۱۳۹۳دریجه تهویه هواش رو از رو پراید کپی کرده لامصب! یه ذره خلاقیت ندارن!
hamid3x
۲۸ خرداد ۱۳۹۳شتاب 4 ثانیه با موتور3.5لیتری تنفس طبیعی واقعاٌ عالیه
طراحی زیبای داره
هندلینگ و لذت رانندگیش هم حرف نداره.
خدا نصیبمون کنه یه دوری باهاش تو جاده های مونت کارلو بزنیم
hamid3x
۲۸ خرداد ۱۳۹۳مدلای دیگه لوتوس کمتر از 1500کیلو وزن دارند. فکر نکنم این مدلش سنگین تر باشه ، وزن کم ماشینای لوتوس باعث افزایش هندلینگ ، کاهش مصرف سوخت و ترمز گیری بهتر میشه.
لوتوس :اگه برنده نمیشه تلاش نکن
رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۳پندساله منتظر لوتوس اسپریت هستیم نمیدونم چی شد قضیه اش؟
یه پسل باهوش
۲۸ خرداد ۱۳۹۳اگه دقت کرده باشین سیستم صوتی ماشین روش نصب شده
اصلا ربطی به کنسول نداره مثل پراید ضبط داره
اگه عکس داخلش رو نگاه کنین متوجه میشین
:)
محمدرضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۳ببخشید یه سؤال !!
جلوی لوتوس و داج وایپر شبیه هستن ؟! یا من این جوری فکر می کنم؟
Alpha
۲۹ خرداد ۱۳۹۳به زودی منتظر نسخه هنسی باشیم :دی