لوتوس

اولین نگاه به لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

آمارها نشان می‌دهند خریداران خودروهای لوکسِ اسپرت جعبه‌دنده‌های اتوماتیک را بیشتر دوست دارند؛ گواه این مدعا دو چیز است: یکی این‌که اکثر خودروسازان در خاورمیانه که طرفداران دنده اتوماتیک به‌وفور یافت می‌شوند بازار فروش پررونقی دارند و دوم این‌که در اروپا نیز انواع دوکلاچه اتوماتیک با گذر زمان با اقبال بیشتری مواجه می‌شوند و جعبه‌دنده‌های دستی سهم کمتری در سفارشات دارند.

2015 Lotus Exige S Roadster
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster
در این راستا خودروسازی لـوتـوس مدل جدید اگزیج S خود را که از سال ۲۰۱۵ میلادی فروش آن آغاز می‌شود با یک جعبه‌دنده اتوماتیک سفارشی هم عرضه خواهد کرد. این مدل که نسخه رودِستر نیز خواهد داشت امیدهای زیادی را برای افزایش فروش ایجاد کرده و مانورهای زیادی روی آن انجام شده است.

خود کمپانی معتقد است جعبه دنده جدید لذت رانندگی با این مدل کمیاب را چند برابر کرده و باعث جذب خریداران بیشتری خواهد شد.

2015 Lotus Exige S Roadster
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster
اگزیج به نوعی خویشاوند مدل Elise به‌حساب میاید، اما تفاوت‌هایی نیز باهم دارند که از آن جمله می‌توان به استایل متفاوت و فاصله بیشتر اکسل‌ها در اگزیج اشاره کرد؛ البته کار به اینجا ختم نمی‌شود چراکه در اگزیج S جدید از یک پیشرانه جدید ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر محصول تـویـوتـا استفاده خواهد شد که دارای نرم‌افزار کنترل موتور و توربوشارژرهای ساخت لـوتـوس است.
2015 Lotus Exige S Roadster Interior
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster Interior
جعبه دنده جدید با قیمت دوهزاردلار در لیست ثبت سفارش قرار می‌گیرد و در هردو نسخه کـوپه و روباز (drop-top) در دسترس خریداران خواهد بود؛ همچنین به پدال‌های تعویض پشت فرمان شیک و جذابی نیز مجهز شده تا تعویض دنده‌ها به طرزی استثنایی تحت فرمان راننده باشد.
2015 Lotus Exige S Roadster Interior
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster Interior
اگر بخواهیم در دو کلمه توصیفش کنیم فقط می‌توانیم بگوییم “بسیار سریع”!!

اگزیج S اتوماتیک در تند و تیز بودن چیزی از نسخه دستی کم نمی‌آورد و با زمان ۳.۸ ثانیه برای ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ۹.۲ ثانیه برای ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت به‌هیچ‌وجه کند به نظر نمی‌رسد؛ شایان توجه است پدال‌های گاز جدید با وزن مناسب‌تر و سامانه کنترل تراکشِن نیز به‌طور استاندارد روی همه مدل‌ها وجود دارد.

2015 Lotus Exige S Roadster Engine
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster Engine
بهترین مورد در مورد اگزیج S جدید در دسترس بودن تمام توان و کارایی خودروست به‌گونه‌ای که کمتر خودرویی در این ابعاد و اندازه این‌قدر سریع و چابک است و حتی در سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن نیز تحت فرمان بوده و حس آرامش خاطر و اعتمادبه‌نفس به شما القا می‌کند!
2015 Lotus Exige S Roadster
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster
تمامی مدل‌ها دارای سه حالت رانندگی off, standard, sport هستند که ثبات و پایداری شاسی، حساسیت پدال گاز و صدای خروجی از اگزوزها را تنظیم می‌کنند. در حالت رانندگی sport با صدای خشن اگزوزها آماده انجام مانورها بوده و یاغی‌تر از همیشه است، با این وجود سامانه‌های ایمنی به‌طور کامل غیرفعال نبوده و در صورت احتمال بروز حادثه وارد عمل خواهند شد. علاقه‌مندان به پیست هم می‌توانند با پرداخت بهای بیشتر یک پکیج مخصوص پیست سفارش دهند که باعث چالاکی و وحشی‌تر شدن هرچه بیشتر خودرو در خیابان و پیست مسابقه می‌شود.
2015 Lotus Exige S Roadster Interior
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster Interior
سیستم فرمان با سرعت خودرو هماهنگی کامل دارد و با افزایش سرعت سنگین‌تر می‌شود. ترمزها قوی و قابل‌اطمینان بوده و کارآمدی در حد انتظار و قابل قبولی دارند.
2015 Lotus Exige S Roadster
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster
صندلی‌ها نسبتاً ظریف اما راحت‌اند و سرنشین را در خود نگه می‌دارند. داخل کابین دنج و آرام است و نظم خاص خود را دارد؛ تجهیزات رفاهی در سطح مناسبی هستند اما در مقایسه با رقیبی مثل پــورشــه باکستر نسبتاً قدیمی به نظر می‌رسد. در زمینه عایق‌کاری و جلوگیری از نفوذ سروصدا و باد و … نیز ضعیف‌تر عمل می‌کند؛ البته باید توجه داشت که در تولید اگزیج S جدید کلیدواژه اصلی عملکرد و کارایی بوده است.
2015 Lotus Exige S Roadster
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster
اگزیج S 2015 با محدوده قیمتیِ حدود شصت هزار دلار، درست است که کمی پا به سن گذاشته و همه‌فن‌حریف نیست اما اگر به دنبال خودرویی تند و تیز هستید به‌سختی می‌توانید نادیده‌اش بگیرید. ولی درصورتی‌که که محصولی چست و چابک مدنظرتان باشد گزینه‌های بهتری مانند پــورشــه باکستر پیش رو دارید، گرچه مقایسه این دوچندان هم آسان به نظر نمی‌رسد.
2015 Lotus Exige S Roadster Interior
۲۰۱۵ Lotus Exige S Roadster Interior
در پایان توجه شمارا به مشخصات فنی لوتوس اگزیج S 2015 جلب می‌کنیم.

قیمت: ۵۶,۶۰۰ دلار

پیشرانه: V6 بنزینی به حجم 3456cc، دارای دو توربوشارژر

حداکثر توان خروجی: ۳۴۵ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: ۴۰۰ نیوتون‌متر

جعبه‌دنده: ۶ سرعته خودکار

وزن خشک: ۱۱۸۲ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده)

شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۸ ثانیه

مصرف سوخت: ۷.۹ لیتر در یک‌صد کیلومتر (به‌صورت ترکیبی)

میزان تولید دی‌اکسید کربن: ۲۲۲ گرم بر کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    ای بابا خروجی هوای داخل کابینم از L90 کپی برداشتن دیگه گندشو دراوردن!!!! (:

    1. Frankenstein

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اره….راست میگه….

      عین ال 90 خودمونه

      :)))

      1. Lion26

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (256 ديدگاه)

        منظورت از ال نود خودمون چیه؟
        ال نود همون داچیا لگان هستش که برای رومانی،نه برای ما.

        Just France.

      2. سجاد

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        اگه یادتون باشه ، اولین بار سایپا 141 دولوکس ، ساخته دست توانمند مهندسین سایپا ، چنین دریچه کولری داشت . . .
        بنظرم ایران باید در مجامع بین المللی پیگیر این کپی برداری باشه!
        جهانیان باید بدونن که صنعت خودروسازی اروپا با اتکا به داشته های ما به اینجا رسیده . . .

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. sajad

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیزم نمی دونم شوخی کردی یا جدی گفتی ولی طراحی این نوع داشبردی که شما مدنظرته برمیگرده به پنجاه سال پیش که اولین بار روی کشنده های استار ۲ و ۳ نصب شد و هنوز هم در ایران استفاده میشوند ومحصول آمریکا بودند حداقل تا اونجایی که من میدونم

  2. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    شتابش خیلی زیاده در مقایسه با قدرتش ولی در کل لوتوس خیلی داره درجا میزنه .موتور از تویوتا؟

  3. سامان از تبریز

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    درسته که ماشین چینی هافی لوبو طراحش لوتوسه ????
    :)

    1. SajadZB

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      طراحی لوبو با لوتوس نبوده ،لوتوس در طراحی شاسی با هافی همکاری دارن.

  4. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توربو داره و اینقدر قدرت و گشتاورش کمه؟

    1. رهام

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مهم شتاب و سرعت هست نه چیزی دیگه.

  5. هادی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    خیلی مضخرفه 56 هزار تا کی به این میده ؟
    داشبردش واقعا تعطیله یادش بخیر قدیما ماست وانتد چه حالی میداد با این

    1. Amin.Fucco

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      البته دقت کنین که این قیمت انگلستانه و قیمت اروپا پایین تر از اینه.

  6. MOHAMAD TBAG

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    خوشمان نیامد ……
    با 56000 دلار گزینه های خیلی بهتری هم هست …..

  7. احسان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    این که هیچیش مال خودش نیست

  8. صادق

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    راستش برای بررسی یه ماشین اسپرت یا سوپر اسپرت بیشتر باید عملکرد ماشین مد نظر باشه تا ظاهر

    عملکردش رو که هنوز نیومده و ندیدیم
    ولی اگه عملکردش هم مث ظاهرش باشه، خیلی گزینه ی جالبی نیست.

    آخر یه نکته ای هم اضافه کنم، شاید لوتوس زیاد اوضاع احوالش این روزا خوب نباشه ( تا اونجا که من میدونم) ولی نباید دسته کم بگیریمش، اینم در روزگار خودش حرفای زیادی برای گفتن داشته

    ارادت

    1. حسین

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. صادق جان عملکردشو ندیدیم اما به نظر نمیاد ضعیف باشه. در نوع خودش بد نیست. یه نکته ی جالبی هم از این متن یاد گرفتم، اونم اینکه حتی وزن پدالها هم مهمه توی رانندگی. نمیدونستم

      1. صادق

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        آره حسین جان، منم نمیدونستم

        حتما سبکی یا سنگینیش روی پای راننده تاثیر میذاره

        البته الان که بهش فکر کردم، دیدم پدال گاز اگه خیلی سبک و روون باشه، کنترل ماشین تا حدی سخت میشه، مخصوصا برای مصارف شهری و مناطق پر ترافیک

        ارادت

  9. reza

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    لوتوس بدرد نمیخوره چون زورش به بی ام و سری 1 هم نمیرسه . همه این رو تودرگ 2011 دیدند. فقط خدا کنه توی درگ2015 بین رقیب هارو ور دادند چون رقابت سخت تر میشه مثل p1 and veron و…

    1. محمدعلی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بابا بی خیال ای اطلاعات کم رو از کجا میارید اخه؟؟؟؟
      \

  10. danial

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    این چیه آخه ساختن اه اه انقدر بدم میاد ازش :|

  11. Ahmad..F12

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    امین جان ممنون

    خیلی دوست دارم لوتوس به دوران اوج خودش برگرده، واقعاً ضعیف شده تو این عرصه

    در مورد اگزیج هم باید بگم که عملکرد خیلی خوبی داره واقعاً.

    از نظر طراحی هم خیلی شبیه نمونۀ الیز هستش.

    از نظر قیمت هم تقریباً خوب و متمایل به زیاد داره.

    ولی من به شخصه خیلی منتظر مدل Elite هستم….

    کاش زودتر تولید بشه

    1. Amin.Fucco

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      لطف داری احمد جان ارادت داریم.

  12. سعید

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    لوتوس کلا سه مدل ماشین داره: Exige،Elise,Evora
    Evora S هم مثل اگزیج 345 اسب قدرتشه ولی شتابش 4.3 و قیمتش هم حدودا 80 هزار دلار!!!

    1. سعید

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (480 ديدگاه)

      ولی سابقه خوبی در تولید ماشین های اسپرت کامپکت داره

    2. محمدعلی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تو مدل جدید 400 hp و قیمتشم اونقد نیست

  13. NA-NikandreosApotheon-NA

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خودرو سریع و چابکی هست ولی حیف که فضای کافی برا رانندش نداره مثل آلفا رومئو 4C میمونه

    1. عارف

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      آلفا بهتره

    2. Amin.Fucco

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      داداش تو 4C نشستی؟؟ توش تنگه؟؟

  14. پیکان جوانان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    س…
    پورشه باکستر S +
    لوتوس اگزیج –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا