شایعاتی که از مالزی و مدیران جدید شرکت لوتوس به گوش میرسد، حکایت از برنامهریزی و احتمال تولید مدلهای سدان و SUV توسط این سازنده خودروهای اسپرت سبکوزن دارد.
این در حالی است که در زمان دنی بهار، مدیرعامل سابق، برنامههای توسعه و معرفی چندین کوپه اسپرت و سوپراسپرت جذاب پیگیری میشد. حالا سؤال اساسی اینجاست که آیا لوتوس سرمایه لازم برای چنین برنامه بلندپروازانه و جاهطلبانهای را چگونه تأمین خواهد نمود. آن چیزی که لوتوس به آن اشتهار دارد، مهندسی خودرو و هندلینگ است. هیوندای برای مدلهای جدید جنسیس و سوناتا از مشاوره این شرکت بهره جسته است. خودروهای اسپرت این شرکت نیز همیشه به خوشفرمانی و لذت رانندگی شهره بودهاند. اما بازار خودروهای شاسیبلند اسپرت و سدانهای اسپرت، رقبایی با تجارب بالا و خوشنام نظیر سری M ب ام و یا پورشه و آئودی و یک دوجین برند معتبر دارد که لوتوس باید برای رقابت با آنها لااقل از نوآوری و مزایایی خاص استفاده نماید.۲۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
huayra
۲ شهریور ۱۳۹۳البته لوتوس میتونه تو ایران هم موفق باشه
huayra
۲ شهریور ۱۳۹۳ولی هر چی باشه سگش ب کل سایپا و ایران خودرو میارزه(اینو همیشه میگم حتی اگ هایپرکارهای 1000 اسبی بسازن…)همیشه و همیشه و همیشه
مصطفی
۲ شهریور ۱۳۹۳یه پیچش=ایران خودرو+سایپا.
huayra
۲ شهریور ۱۳۹۳سردبیر جان من رایتل دارم.میشه پیشخوان رایتل رو هم راه بندازین؟؟؟
huayra
۲ شهریور ۱۳۹۳شاید پولدارارو از خرید پانامرا و کوارتروپورته منصرف کنه.
MoahmmadTSR
۲ شهریور ۱۳۹۳حیف تو ما نیتونیم از نزدیک ببنیم لوتوسو…
huayra
۲ شهریور ۱۳۹۳بهتره لوتوس تو همون تولید خودرو های فسقلیو 700-800 کیلوییش بمونه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ شهریور ۱۳۹۳اگر همین شکلی باشه که خوشگله.
اما چیزی که آدم از تصاویر میفهمه پلتفرم بدنشه که بسیار شبیه به ماشینای آستون مارتینه.
و این که به نظرم یکم زوده بخواد با برند هایی مثل آودی و ب ام و رقابت کنه.
RainCityCars
۲ شهریور ۱۳۹۳من منتظرش بودم و همیشه از اینکه از دور خارج شده بود ناراحت بودم
توفیقی
۲ شهریور ۱۳۹۳لوتوس جزو مزخرفترین برندهای بریتانیایی بوده و هست و خواهد بود با اون ماشینهای مگسی که به بچه 13 ساله باید پشتش بشینه
رولزرویس و بنتلی و مک لارن و آستون و جگوار کجا این آشغال کجا؟؟؟!!!!!!!!
Ferrari
۲ شهریور ۱۳۹۳لوتوس اصلا کمپانی مزخرفی نیست و رانندگی با اون به یه راننده ای حرفه ای احتیاج داره و مطمعن یه پچه ای ۱۳ ساله نمی تونه اون رو برونه.
این کار لوتوس برام خیلی جالبه چون بیشترین چیزی که برای لوتوس مهمه سبک بودن ماشین هاشه ولی لوتوس با ساخت اورا صابت کرد از افزایش وزن ماشین برای افزایش رفاه راننده نمی ترسه. و ساخت یک سوپرماشین یا سدان می تونه یه قدم به سوی پیشرفت پیش از پیش لوتوس باشه.
e36
۲ شهریور ۱۳۹۳شایعست
احمدرضا
۲ شهریور ۱۳۹۳نمیدونم اصلا نمیتونم تصور کنم که موفق میشه یا نه باید وایساد ودید پدال فرمول یک بلژیک تموم شد خبرش رو بزار
hadi
۲ شهریور ۱۳۹۳من نمیدونم مدیران خودرو سازی ما چرا بد میدونن با شرکت های بزرگ همکاری کنن و از کنار این کار چیز یاد بگیرن. پروتن مالزی از کنار همکاری با این لوتوس کلی پیشرفت کرد. واقعا کاری که الان پژو داره با ما میکنه یه جور استعماره. فکر کنم بین خودرو سازان جهان سایپا و ایران خودرو کمترین بودجه رو در بخش تحقیق و توسعه دارن.
سام
۲ شهریور ۱۳۹۳با سلام مجدد
آقا هادی! می دونی چرا این کار رو نمی کنن چون :
1 ـ اکثریتشون بسیار کم سواد و بی تجربه هستن و در ضمن پستی رو که تصاحب کردن متناسب با توانایی شون نیست.
2 ـ چون بی صلاحیتن و با رانت و پارتی و…. تونستن مهمترین پست ها رو اشغال کنند پس بابت این که مبادا پستشون از دست بدن شدیدا هراس دارن و این هراس باعث می شه که برای حفظ منصبشون و همچنین پاداش های میلیاردی شون تا می تونن جعل واقعیت کنن یعنی دروغ بگن ، آمار غلط بدن،وعده های بیخود بدن و…..و تا می تونن هم سر ملت و هم سر دولت شیره بمالن!
3- هر نوع شفاف سازی و رابطه درست و اصولی با خودروسازان مطرح دنیا باعث می شه که دست این مدیران بی صلاحیت رو بشه و مدیران باسوادتری جای اونا رو بگیرن ، پس تا می تونن در این راه سنگ اندازی می کنن. جالب اینه که همیشه این گروه هستن که شعار خودکفایی! و تولید داخلی می دن و همین گروه هستن که تا به امروز مانع جایگزینی خودروهایی چون پراید، پژو 405 ، و وانت نیسان و وانت پیکان و…. با خودروهای روز دنیا شدن، اونهم به این دلیل این خودروها از رده خارجن و دست این مدیران روی این ماشینها کاملا بازه و می تونن هر قطعه بی کیفیتی رو روی این ماشین ها ببندن و با فروش این ماشین ها به مردم سودشون رو به حداکثر برسونن! و ادعادی بالا بودن تولید بکنن!و رتبه ایران رو الکی تو دنیا بالا ببرن.
صبحت زیاده و مقررات پدال هم اجازه نمی ده که تمام مسائل گفته بشه.
یاسین
۲ شهریور ۱۳۹۳خیلی کمپانی خوبی بود من عاشق لوتوس اگزیج بودم تازه هنسی ونوم هم
بر پایه لوتوس ساخته شده.
مصطفی
۲ شهریور ۱۳۹۳ته کانسبته.
حسین
۲ شهریور ۱۳۹۳کانسپتشون زیادی فورد و لکسوس قاطی داره
حسین
۲ شهریور ۱۳۹۳لوتوس شرکتی پر از مهندسای نخبه که هیچ چیزی برای ارائه نداره جای تاسفه اون موقع که لوتوس ماشین فرمول میساخت خیلی از خودروسازای نامدار امروزی حتی متولد نشده بودن اما حالا…. البته از همکاری نزدیکش با خودرو سازایی مثل تویوتا ، پروتون ، هیوندا و …. انتظار چنین حرکتی میره اونم احتمالا از نوع برادر خواندگی لکسوس باید نشست و دید
datsun
۳ شهریور ۱۳۹۳شرکتی که برای اسپرت سازی از هیوندای مشاوره بگیره آخر عاقبتش معلومه…….
omid
۳ شهریور ۱۳۹۳نمیدونم کسی برنامه ابر کارخانه های لوتوس در شبکه مستند رو دیده یا نه بدنه بصورت تکه تکه از فرانسه وارد شرکت میشه و با چسب باور کنید با چسب به هم چسبونده میشه یا چالش سوار و پیاده شدن از لوتوس تو آپارات هست به نظر من لوتوس دیگه هیچ وقت به اوج بر نمیگرده.
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳اتفاقاً لوتوس آیندهی خوبی داره با محصولات جدیدی که از سال 2015 به بعد روانه بازار میکنه
من مدل Elite رو واقعاً دوس دارم خییییلی زیباست، هیبریده، مصرف پایینی داره، قدرت بالایی داره، و… و…