لوتوس

لوتوس رقیب فراری می‌شود!

خواب‌های خوشی که جیلی می‌بیند!
دو ماه پس از تکمیل خرید لوتوس، جیلی در حالی اعلام برنامه‌های خود برای این اسپورت ساز بریتانیایی بوده و از نظر ما اهداف در نظر گرفته شده کاملاً جاه‌طلبانه هستند!

2010 Lotus Elise Concept
اگرچه که موضوعات پیش رو هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده‌اند اما لوتوس در حال برنامه‌ریزی برای تولید اولین شاسی‌بلند خود بوده و احتمالاً بر پایه پلتفرم CMA آن را خواهد ساخت. این معماری در خودروهای ولوو XC40 و Lynk&Co 01 بکار رفته است. ساختار یاد شده برای هماهنگی با قوای محرکه پرفورمنس طراحی شده و البته سیستم چهار چرخ محرک را نیز پشتیبانی می‌کند که قطعاً خبرهای خوبی برای لوتوس است.


البته برنامه‌های جیلی برای لوتوس تنها به ساخت شاسی‌بلند ختم نمی‌شود. بنا به گفته اتوکار، این کمپانی چینی می‌خواهد لوتوس نه تنها به ساخت خودروهای اسپورت ادامه دهد بلکه قوانین بازی را به‌طور قابل‌توجهی تغییر دهد!

خودروهای پرفورمنس سال 2017
مدیر جیلی می‌گوید:

ما در حال برنامه‌ریزی هستیم. می‌خواهیم میراث لوتوس را بازگردانده و آن را به یکی از بهترین خودروسازان در کلاس خودروهای اسپورت لوکس تبدیل کنیم. لوتوس هم‌رده فراری و پورشه بوده بنابراین ما باید این رقابت را دوباره زنده کنیم.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
پس از سال‌ها بیم و امید لوتوس اخیراً به سوددهی بازگشته و به نظر می‌رسد مالکان خوبی دارد؛ اما خب رقابت با فراری علامت سؤال بزرگی ایجاد می‌کند! شاید این هدف دست‌نیافتنی به نظر آید اما خب به یاد داشته باشید که جیلی ولوو را واقعاً زنده کرده بنابراین همین کار را می‌تواند برای لوتوس نیز انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    مشکل لوتوس خودروهای بدون اپشن و در همون حال گرون بود

    1. فرامرز

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      کسی که به شما منفی داده احتمالا لوتوس رو نمیشناسه. لوتوس فقط برای هندلینگ و لذت رانندگی طراحی شده ولی این تو دنیای پر از رقابت امروز برای موفقیت کافی نیست. لوتوس برای موفقیت باید کیفیت و طراحی کابین و امکانات رو در حد قیمتش بالا ببره نه اینکه در حد کاترهام پایین نگه داره. مشتری وقتی امثال پورشه کیمن رو میبینه که هم طراحی و کیفیت خیلی بهتری داره و هم لذت رانندگی مشابهی داره مطمئنا به سمت کیمن کشیده میشه. به نظرم جیلی همونطور که ولوو رو احیا کرد لوتوس رو هم به اوج میرسونه

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز شما که مثلا لوتوسو میشناسی تاحالا کابین جدید ترین مدلش ینی اورا رو دیدی؟! میخوام بدونم کابین اورا از نظر طراحی و کیفیت و امکانات نسبت ب رقباش چی کم داره؟!!!
        اگه یکم منطقی باشی به این نتیجه میرسی که کابین اورا کیفیت و تجهیزات خوبی داره.

  2. علی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    جوک قرن بود
    با تچکر

  3. Just bentley continental

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (564 ديدگاه)

    افرین جیلی واقعا دمت گرم

  4. Meysam..LaFerrari

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    لوتوس جان شما اول باید از سد رقبای کوچیک تری مثل مکلارن و لامبورگینی بگذری بعد وارد رقابت با غول مرحله آخر این حوزه که فراری باشه بشی.
    البته آرزوی رقابت با فراری تو سر هر اسپرت سازی میگذره، ، ولی خواستن کجا و توانستن کجا !

    1. Just bentley continental

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (564 ديدگاه)

      داداش یه جوری می گی مکلارن و لامبور گینی انگار که اینا در برابر فراری اشغالن داداش
      به نظرم لامبو خیلی شاخ تر از اون فراریه
      مکلارنم که همه رو داره له می کنه
      نمی گم فراری چرته
      ولی اینا هر سه شون خوبن
      ولی خودم به شخصه لامبو رو سر تر از فراری می دونم

      1. Meysam..LaFerrari

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        دوست گرامی نظر شما محترمه. اصلا بیا بگو ایرانخودرو بهتر از فراریه !

        1. Meysam..LaFerrari

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          خطاب به اون دوست عزیزی که اومده کیلویی به بعضی ها منفی و مثبت داده : خیلی بیکاری عزیزم.

      2. ارش

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (93 ديدگاه)

        مک لارن چطوری داره بقیه رو له میکنه؟با قهرمانی های متعددی که درفرمول یک و لمانز کسب کرده ؟یا آمار فروش متحیر کننده ای داره؟بی خیال رفیق

        1. Just bentley continental

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (564 ديدگاه)

          داداش شما یه نگاه به درگا بندازی بد نیست بعد بیا بگو
          ۷۲۰ که شاهکاره رسما فراری و لامبو رو قورت داده و تازه رکورد ۴۰۰ متر ۹.۷ ثانیه زده که حتی از اون لافراری هم سریع تره با قیمت خیلی پایین تر از اون تازشم بگو ببینم فراری کجا رکورد داره تو نورنبرگرینگ بعد فراری ۵۹۹ دیگه فراری بوده رکورد زده باشه ولی مکلارن و لامبو هر دو ما ماشینایه اونتادور و هوراکان و p1 gtr رکورد دارن اگه اون فراری اینقدر شاخه بیاد تو عمل نشون بده با اون ادعا به نظرم لامبو یی که تراکتور ساز بود الان تو اوجه نه فراری که فقط بلد بود لامبو رو مسخره کنه.

        2. Meysam..LaFerrari

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          دوست عزیزم just bentley continental

          مشکل اینه که شما فلسفه ی فراری رو نمیشناسی ، اصولا وقتی خودروسازها میان تو پیستی رکورد میزنن ، بخاطر تبلیغات و نشون دادت قدرت خودروسازیشونه!
          اما فراری این کار رو نمیکنه ، میدونی چرا ؟! چون فراری فرمول یک رو داره و قدرت تبلیغاتی فراری همین رشته ست !
          خودروهای فراری رکورد سریعترین دور تاریخ برترین پیست های این رشته رو دارن ، حداقل 7-8 تا پیست تو فرمول یک وجود دارن که رکورد لپ تایمشون دست فراریه ! (خودروهای سال 2004-2005 و همین امسال)

          فراری هیچ علاقه ای به رکورد زدن تو پیست و ثبت کردنش نداره ، تنها جایی که توش رکورد رسمی میزنه فیورانوئه !

          در نهایت بهت قول میدم اینکه مکلارن یا فراری تو نوربرگ رینگ تایم رسمی نمیزنن بخاطر فلسفه و نگرششونه ، بخاطر اینه که نمیخوان اینکار رو بکنن ، مطمئن باش میتونن.

        3. alirezaasg5

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (284 ديدگاه)

          کیلویی منفی ندادن بهت حاج میثم حقت بوده منفیایی که گرفتی نوش جونت

        4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          آرش مکلارن سومین تیم پر افتخار فرمول وان هس،در ساخت شاسی و آیرودینامیک توانایی بالایی داره،تیم مهندسی پیشرفته و تکنولوژی مکلارن هم خیلی خفنه و تکنولوژی و فناوری پیشرفته ای داره،بخش خودروی مکلارن هم فروش فوق العاده ای داره که در چن سال آینده بیشتر هم میشه، خودروهای مکلارن هم علاوه بر کابین لوکس و با کیفیت ، شاهکار مهندسی هستن.

      3. Ferrari

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        Just bentley continental
        دوست من شما نظرتو گفتی و محترمه اما مشکل اینجاست که میثم نظرشو نگفته حقیقتو گفت سند هم زیاده دراین مورد.اینا ادعای طرفدارای فراری نیست بارها و بارها تو این سایت خوندیم که استون میخواد با فراری رقابت کنه هوندا میخواد بافراری رقابت کنه. من برای شما سند میارم که لامبورگینی برای ساخت هوراکان از فراری 458 استفاده کرده البته اگه بخوای برات لینکشو میذارم
        لامبورگینی دوستداشتنیه و منم دوستش دارم ولی دیگه شماهم زیاده روی نکن

      4. مانی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        من از فراری چندان خوشم نمیاد
        ولی‌ لامبو رو دوست دارم اگه واقعا
        بخوایم بیطرف باشیم فراری شاختره
        یه نگاهی‌ به قیمت مدلهای کلاسیکش بکن
        این پولدارا دیگه گندشو در آوردن

    2. Mahdi Chevrolet

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      این ۳ تا همشون خوبن
      برتری مطلق وجود نداره الکی بحث نکنید

    3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      من نمیفهمم چرا همیشه میخوای با حرفات مکلارنو کوچیک کنی!!! دیدن موفقیت های رقیب شرکت مورد علاقت خیلی سخته؟!

    4. ارش

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      وقتی می خوای به قله کوه صعود کنی باید باید نوک قله رو ببینی نمیشه به دامنه کوه نگاه کنی برسی به قله کوه. معلومه لوتوس هم اگه می خواد پیشرفت کنه باید فراری رو الگوی خودش قرار بده چراکه فراری و پورشه الان نوک قله هستن کار درستی میکنه.

    5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      میثم جان شما درست میگید مک لارن کوچک تر از فراری هستش،منتها فقط تو بحث تولید.
      وقتی بحث تکنولوژی پیش بیاد فراری کاملا جلویه مک لارن کم میاره.
      تعصبی نمیگم، واقعیه.
      تو بحث تکنولوژی فراری حتی از ویلیامز هم کم میاره.
      شرکای تجاری مک لارن gsk((غول حوزه ی سلامت و بیوتکنولوژی)) و ریکاردو((یکی از بهترین شرکت های با سابقه ی مهندسی دنیا)) که اولی شریک تجاری اصلی مک لارنه.
      بحثش بود که حدود چهار سال پیش مک لارن رویه ماشین های بدون برف پاک کن داره کار میکنه که از تکنولوژی فراصوت و برگرفته از جنگنده هاست.
      چون این کار باعث میشه وزن اتومبیل هم کاهش پیدا کنه و خیلی از مزایای دیگه،احتمالا مک لارن این پروژه رو خیلی زود به ثمر برسونه((شاید هایپر جی تی)).
      و لاستیک هایی که از ریشه ی درختان الهام گرفته و همینطور چند روز پیش هم خبرش بود که مک لارن به همراه شرکت پیرلی دارن لاستیک هایی رو برای شرایط زمستانی توسعه میدن و قراره در سری اسپرت های آینده ی مک لارن استفاده بشه.
      مک لارن رو تکنولوژی هایی کار میکنه که فراری بهش فکر میکنه!!!!!!!!
      مثل سنسورهایی برای بیمارانی که سکته مغزی کردن،مثل سنسورهایی که اکثره تیم ها تو فرمول یک استفاده میکنن و نقش حیاتی داره.
      200 سنسوری که در هر خودروی اف1 استفاده میشه میلیاردها داده رو برای هر تیم میفرسته.
      که این اطلاعات در پایان هر مسابقه و همچنین در طول یک مسابقه نقش حیاتی داره.
      سنسورهای دمای لاستیک-ترمز-میزان ضربان قلب راننده-فشار ایروداینامیکی-سنسورهای میل لنگ-سنسورهای وضعیت کلاچ-فشار روغن گیربکس و ………………….
      همه ی اینا به مرکز کنترل داده های تیم ها داده میشه و هم کار سنسورها مهمه و مهمتر تر ازهمه کار آنالیزورها.
      ………………..
      همه ی اینا رو گفتم((البته یخوردش هم بی ربط بود)) که بگم مک لارن از نظر من تنها رقیبش که باید به اون برسه پورشه هستش.
      مک لارن 7 سال خودروی تولید انبوه میسازه وبه این موفقیت ها رسیده.
      وای به حال آیندش!!!!!!
      امیدوارم اون روز برسه((که قطعا میرسه)) که مک لارن هم مثل پورشه گیربکس خودش-سیستم ترمز خودش و……..رو داشته باشه.

      1. Meysam..LaFerrari

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        دنیال گرامی شما همیشه توهمات و تخیلات خودتون رو به نمایش میذارید تو این سایت ، بنظرم درست نیست ، به هر حال هر انسانی تخیلات و آرزوهایی داره اما نباید اینجوری بیانشون کنه.

        در مورد اون سنسورهای مشترکی که بین تمام تیم ها استفاده میشن دوست عزیزم مهدی (Ferrari) قبلا بهتون توضیح دادن که چرا این اتفاق میفته ، دقیقا مثل شرکت پیرلی که لاستیک های مسابقات رو تامین میکنه پس دوباره بهت توضیح نمیدم.

        اینکه شما بیای اسم چهارتا سنسور رو بگی و نتیجه بگیری که مکلارن و ویلیامز از نظر تکنولوژی جلوتر از فراری هستن هم بنظرم قصد شوخی دارید و جدی نمیگید.

        مکلارن و ویلیامز حتی توانایی ساخت انجین اختصاصی خودشون رو ندارن ، انجین های فراری پر افتخارترین انجین های تاریخ این رشته هستن ؛ وقتی تو همچین حوزه ی بسیار مهمی ویلیامز و مکلارن حتی توانایی قد علم کردن ندارن ، اسم بردن از چهارتا سنسور خیلی خنده داره دانیال جان.

        ویلیامز هم به کمک انجین قدرتمند مرسدس بنزه که این نتایج متوسط رو میگیره اگه همچین انجین قدرتمندی نصیبشون نمیشد با توجه به اینکه شاسی ضعیفی دارن حتی همین رتبه رو هم کسب نمیکردن !

        فراری همون شرکتیه که با سالانه تولید 8000 خودرو داره جوایز برترین موتورهای سال رو میگیره و غول های خودروسازی رو له میکنه !
        پورشه و بنز و بی ام رو شکست میده و تو حوزه ای که فعالیت زیادی نداشته (موتورهای Turbo Charged) رقباش رو براحتی شکست میده. اینکه برترین انجین 12 سیلندر دنیا رو تولید میکنه هم به کنار.

        تونل باد فراری یکی از پیشرفته ترین ، گرون ترین و مشهورترین تونل های باد جهانه که به کمکش میتونه یه شاهکار ایرودینامیکی مثل FXX K Evo بسازه.

        مشکل شما اینه که فکر میکنی ساخت سوپراسپرتی مثل 488 که بهترین خودروی کلاس خودش شناخته میشه کشکیه ! نه عزیزم میلیون ها دلار هزینه ، سال ها مهندسی و تکنولوژی پشتشه.

        شما اطلاعاتت خیلی خوبه دانیال عزیز ، اما فقط تو حوزه هایی اطلاعات دارید که بهش علاقه دارید ! به جرئت میگم حتی یک هزارم مطالعه ای که برای خودروهای انگلیسی دارید برای بقیه ندارید ، همین باعث میشه دیدگاه هاتون یک طرفه شکل بگیرن.

        در آخر اینم در نظر داشته باش تو بسیاری از مسابقات امسال ویلیامز و مکلارن توسط خودروی فراری لپ شدن تو فرمول یک ، بنابر این شما با این صحبت ها فقط اعتبار حرف رو پایین میاری عزیزم?

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          اشتباهتون از اینجا شروع میشه که که 488 رو برترین کلاس خودش میدونید،در حالی که 720s در حال حاضر برترینه کلاس خودشه.
          شاید تو آینده نسل بعدی فراری 488 از 720s بالتر قرار بگیره.
          تو هیچ رنکینگ معتبری 488 بالاتر از 720s نیست.
          خب طبیعی هم هست چون جدیدتره.
          میگید تکنولوژی موتوری بعد یادتون میره که موتور m838 مک لارن تو رده ی خودش بهترین انجین شد.
          مک لارنی که تو اولین خودروش این انجین رو طراحی و توسعه کرد این جایزه رو گرفت!!!!!!!!
          بعدشم مک لارن سابقه ی طولانی در همکاری با خودروسازان مختلف داشته و بهشون تو ساخت انجین مشاوره داده و همکاری کرده.((درباره ی buick wildcat کانسپت و بیوک GNX مطالعه کنید البته بازم هست!!!))
          الانم هیچ انجینی پرفورمنس خیره کننده ی 720s رو تو رده ی خودش نداره.
          بعدشم این شاهکار ایروداینامیکی(( FXX K Evo )) که برای خوشگلی نساختن،باید عملکردشو تو پیست نشون بده.
          فکر هم نمیکنم که لپ کردن ماشینی که از انجین هوندا استفاده میکنه باعث افتخار باشه!!!!!!
          در مورد پلتفرم الکتریکی ویلیامز هم یکم مطالعه کنید بد نیست.

        2. Meysam..LaFerrari

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          شما خودت هم میدونی که طراحی معماری اولیه ی موتور 720S توسط مکلارن شکل نگرفته.
          طراحی و توسعه اولیه ی موتور یه بحثه ، آپگرید کردن و افزایش پرفورمنس یه بحث دیگه ست و بسیار ساده تره.
          حتی تیونرها هم میتونن اینکارو بکنن بنابراین هنر نیست ، ساخت انجین کاملا اختصاصی با پرفورمنس بالا هنره.

          اینکه میگید مکلارن برای ساخت موتور به بقیه مشاوره میده ، بنظرم باید یه فکری به حال خودش میکرد و به هوندا هم مشاوره میداد عزیز!!!

          در مورد مقایسه ی 720S و 488 هم بحث زیاده ، درسته که 720S سریعتره ولی به هیچ عنوان به اندازه ی 488 لوکس نیست ، کیفیت اجزای کابین 488 به عنوان یه سوپرکار بی نظیره و بدنه ش آلومینیومیه ، در صورتی که 720S بخاطر فیبر کربن خیلی سبک تره و دلیل اصلی پرفورمنس بی نظیرش هم وزن پائینشه.
          منتظر نسخه ی Special فراری 488 هم بمونید حتما دستپخت فراری خوشمزه خواهد بود !

        3. Love Cars

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (165 ديدگاه)

          میثم متاسفم برات که فقط تعصبی نظر میدی.

        4. Meysam..LaFerrari

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          شما حق داری برای من متاسف باشی!! اشکال نداره عزیزم?

        5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          به عنوان صحبت آخر بگم که کاملا مطممئنم که این انجین طراحی و توسعش و معماری اولیه و آخریه هم ماله خوده مک لارنه!!!!!!
          شما باید برگردید به اولین توضیحات درباره ی 720s و این انجین.
          مطمئنا هیچ انجینی تیون شده ای نمیتونه همیچن قابلیتی داشته باشه.
          اون انجین های تیون شده ای که میبینید ((مثلا نیسان جی تی آر 1250 اسبی)) زیر 5000 هزار مایل، انجین منفجر میشه!!!
          آخه کدوم تیونری به تولید آلایندگی تو انجین و مصرف سوخت توجه داره؟؟؟!!!!
          همه ی تیونرها میخوان قدرت بالا از موتور بگیرن.
          این که میگید 720s به اندازه ی 488 لوکس نیست دیگه زیادی شخصیه و من باز هم بهتون توصیه میکنم برگردید به پست های قبلی مک لارن و توضیحات دربارش.
          یکی از بهترین سیستم های صوتی دنیا رو مک لارن 720s داره.
          …….
          خیلی از ماشین ها سبک هستن،و اتفاقا سبکتر از 720s ولی هیچ کدوم عملکرد 720s رو ندارن.

        6. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز موتور مکلارن 720 کاملا جدیده،همون موتور 3.8لیتری قبلی هم اشتراکات کمی با موتور تیون شده نیسان داره.مکلارن توانایی بالایی در ساخت موتور داره و دلیل اینکه موتور فرمول 1 نمیسازه هزینه بالای توسعه موتور هس،ب احتمال زیاد با تغییر قوانین و کم شدن هزینه ساخت،مکلارن موتور خودشو میسازه تا با تمام وجودت توانایی مکلارنو درک کنی.از طرفی باید منتظر هایپرکار الکتریکی مکلارن با همون شاسی و آیرودینامیک فوق العاده بقیه مکلارن ها باشی تا قدرت مکلارنو در ساخت خودروی الکتریکی درک کنی،چیزی ک فراری فکرشم نمیتونه بکنه.
          مکلارن شرکتیه ک داره با تموم قدرت در قسمت های مختلفی پیشرفت میکنه و توانایی مهندسی بالایی داره.
          با سند استراتژی صنعتی ک جدیدا دولت انگلیس ارائه کرده در آینده صنعت خودروی انگلیس قدرتمند تر میشه.

        7. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          دوست من چرا انقدر عحله میکنی؟؟ 720 تا امروز به اندازه موتور 488 جایزه نگرفته تند نرو سال 2014 هم مکلارن 650 دو سه تا جایزه گرفت اما سال 2015 که 488 اومد مکلارن 650 و 675 رو مچاله کرد و اجازه عرض اندام به مکلارن رو نداد
          حرف از موتور m838 شد بهتر بدونی که این موتور فقط برنده ی جایزه ی بهترین موتور بین 3 تا 4 لیتر میشد نه موتور پرفورمنس یا موتور بین المللی سال تازه امتیازاتی که مکلا ن باهاش جایزه بهترین موتور بین 3 تا4 لیتر رو میگرفت به اندازع نصف امتیازاتی که موتور 3/9 لیتری فراری تو این بازه گرفت هم نمیشد
          مکلارن تو ساخت انجین مشاوره میده؟؟ خب یه سوال دارم چرا به هوندا مشاوره نداد؟؟ اینطوری دانش مکلارن به ازمایش گذاشته میشد و بعد از سال 2021 میتونست موتورشو بسازه
          مشخصه برای اینکه فقط حرفی برای گفتن داشته باشی این داستان هارو سرهم میکنی

        8. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          یه مطلبی تو مجله ماشین شماره342 تیرماه 90 منتشر،شد صفحه ی 76 رو بخون عنوان مقاله (موتورهای v12 جادوی بیتزارینی) هستش درمورد اینکه که بیتزارینی اولین موتور لامبورگینی رو ساخته و لامبو تو این 50 سال داره همین موتور رو توسعه میده متوجه هستین؟؟ حالابازم بگو انجین مکلارن کاملا حدیده جون 4 لیتر شده از این توهم بیا بیرون موتوری که بیتزارینی برای لامبو طراحی کرد 12 سیلندر 3/5 لیتری بود الان حجم این موتور به 6/5 لیتر رسیده اما هنوزم موتورجدید به حساب نمیاد .
          یه نصیحتم دارم برات لطفا موقع بحث با سندو مدرک حرف بزن من علاقه ای ندارم که نظرات شماروبخونم اون نظراتی مهمه که پایه و اساس داشته باشه منبع داشته باشه

        9. مانی

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          داداش هرچی‌ بگی‌ چون تعصبشون زیاده قبول نمیکنن
          قصد توهین ندارم اما خندم گرفت دیدم مکلارن و اینقدر
          بزرگتر از فراری میبینن،در ضمن فراری هیچوقت نمیتونه مرسدس رو له‌ کنه
          اصلا همین روزاست که مرسدس فراری رو بخره خخخخ
          دانیال جان همیشه نظرات خوبی‌ میده
          ولی‌ نمیدونم چرا حریف رو ریز می‌بینه

        10. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          وتور عزیز موتور 4لیتریمکلارنمکلارن کاملا جدیده،حالا تو نممکلارنقبول کنی مشکلنمیسازهدر مورد موتور خودروی فرمول وان مکلارن هم باید بگم تنها دلیل اینکه مکلارن موتور خودشو نمیسازه هزینه بالای ساخت این موتور هاس،چن سال دیگه با قوانین و کم شدن هزینه توسعه ،مکلارن ب احتمال زیاد موتور خودشو میسازه تا با تمام وجودت قدرت مکلارنو درک کنی،گفتی چرا مکلارن ب هوندا کمک نکرد،مگه هوندا از مکلارن کمک خواست؟! تازه ساخت موتور کار زمان بری هس و اگه مکلارن میخواست ب هوندا کمک کنه چند سال طول میکشید تا مکلارن بتونه به نتیجه مطلوب تحقیق و توسعه موتور برسه!
          ، گفتی فیات به فراری کمک نمیکنه؟! پس اون 600میلیون دلاری ک هر سال فیات ب فراری میده چیه؟! قبل 2017بود ک مارکیونه شاکی بود از نتایج فراری و پول زیادی ک فیات میده!
          در مورد لوتوس هم باید بگم این شرکت ضعف مدیریتی نداشت،تنها مشکل لوتوس نبود سرمایه کافی هس، لوتوس تونس با مدیریت قوی با وجود نبود سرمایه کافی به سود دهی برسه.

      2. الف.ی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1766 ديدگاه)

        بچه ها چرا دارید بحث می کنید؟؟!!!!
        میخواید حرف درستتون رو به طرفدارای فراری بقبولونید؟؟
        بیخیال
        اصلا مگه همچین چیزی ممکنه؟؟؟؟؟؟؟
        خیلی جالبه آقایون طرفدار فراری حرف های خودشون رو با کلمات غلمبه سلمبه می نویسن تا منطقی به نظر بیاد و خوشون برترین کارشناس عالم میدونن ولی به بقیه انگ اطلاعات پایین داشتن می زنند و از کلماتی مثل سطح درک و این چیزا استفاده می کنن
        البته منظورم درصد زیاد طرفدارای فراری بود به اون تعداد طرفدارای منطقی معدود توهین نشه

        1. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          الف ی
          دوست من شما اگه اطلاعاتت بالاست بیا بحث کن مشکل شما اینه که هروقت کامنت گذاشتی طرفدارای فراری بدجور شمارو نقره داغ کردن یادم نمیاد باهم بحث کرده باشیم و شما تونسته باشی چیزی رو ثابت کنی هروقتم کم میاری بحثو به اینجاها میکشی میگی فلانی متعصبه نه داداش متعصب نیستیم فقط شما نمیتونی کسیو با سندو مدرک قانع کنی

        2. Gtr

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (913 ديدگاه)

          الان به شما فشار اومده که طرفداران فراری کلمات قلمبه استفاده میکنن؟

        3. الف.ی

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1766 ديدگاه)

          منکه نمیدونم تعریف شما از نقره داغ کردن چیه یه لینک از این نقره داغ کردن ها میدی دوست عزیز ؟
          افتضاح مونزا
          ۱-۲ یاس مارینا
          برخورد پشت سیفتی کار باکو
          و لاستیک نو تر تو اسپا رو یادتون نره
          شما خودت میگی دوره ویلیامز تموم شده یعنی الان تیم خوبی نیست افتخار میکنین‌ یه تیم درجه دو یا شاید سه حال حاضر فرمول یک رو لپ میکنید؟

      3. Ferrari

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        پهلوان مکلارن
        بازم این بحث سنسورهارو پیش کشیدی؟؟ دوست عزیز اینکه امروز همهی تیم ها دارن از سنسورهای مکلارن استفاده میکنن بخاطر اجبار فیا هستش از فراری بدون سنسورهای مکلارن 15 بلر قهرمان تیمی و15 بار قهرمانی راننده هارو بدست اورده اگه سنسورهای مکلارن نبود اتفاقی هم نمی افتاد
        تخصص فراری تو خودروسازیه حالا مکلارن توبخش های دیگه فعالیت داره اصلا به من ربطی نداره ما داریم درمورد بخشی صحبت میکنیم که مکلارن حضور داره پس لطفا حاشیه نرو

        1. Ferrari

          ۱۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          الف ی
          نقره داغ شدن یعتنی ناتوانی تو اثبات ادعا من هرچی گفتم ثابت کردم درمورد اونتادور یادته بهم میگفتی دروغگو!؟ با د مورد الایندگی194 گرمی مکلارن که فکر میکردی موتور درونسوزش اینقدر کم الایندس درحالی که نبود.
          شما هنوز نمیدونی که مرسدس AMG GTR سوپراسپرت به حساب میاد میگی اسپرته. حالا شخصی مثل شما میاد به ما میگه متعصب و بی منطق؟؟
          درمورد فرمول یک بهتر مصاحبه ی نیکی لائودا رو بخونی. لائودا گفت امسال فراری بهترین ماشینو داشت و ما به لطف همیلتون قهرمان شدیم
          ضمنا از مونزا حرف زدی یاد استرالیا هم باش که مناسب ماشین مرسدس بود اما فرازی پیروز شد یا موناکو و مجارستان که یک دو کرد

    6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      در ضمن میثم جان وقتی حرف غیر منطقی میزنید انتظار لایک زیاد نداشته باشین قطعا دیسلایک هایی کیلویی به خاطر اینه که شما سنگین برداشتی و تقصیر کسی نیست!!!!
      بعدشم مک لارن رکورد پیست خواهد زد((کد پی 15)) کما اینکه الان با پی1 ال ام هم رکورد دار پیسته!!!
      بعدشم دوست من مثله اینکه شما از ابداعات لوتوس در اف1 و اینکه یه زمانی هم انجین جاده ای میساخت و طراحی میکرد خبری ندارین؟؟؟!!!
      چون اگه داشتین اینطوری درباره ی لوتوس حرف نمیزدین.
      عقب افتادگی لوتوس تو این مدت طولانی به خاطر خیلی از مشکلاته که یکیش مالیه.
      نیمی ازخوش اقبالی فرارری به خاطر اینه که میلیاردرهای زیادی پشتش بودن،در حالی که لوتوس و خیلی از خودروسازای انگلیسی اینطور نبودن.

      1. Meysam..LaFerrari

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        من اصلا برام لایک و دیسلایک مهم نیست. ولی تو پنج دقیقه یهو 10-15 تا دیسلایک بهم اضافه شد که مطمئنم کار یک نفر بوده.
        وگرنه هر کسی حق داره یک بار لایک یا دیسلایک بده ، مشکلی ندارم.

        جوابتون رو بالاتر دادم.

        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۴ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          من نمیفهمم چطور دیس لایکایی ک ب ما داده میشه واقعیه ولی دیس لایکای متعصب بی منطقی مثه تو الکیه! تازه تو دیگه چ بیکاری هستی ک هر 5 دقیقه سایتو چک میکنی!

        2. Meysam..LaFerrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          جواب کامنت بالاییت رو همینجا میدم ویلیامز جان ، از این ادعاهای بی پایه و اساس از طرفدارای مکلارن زیاد شنیدیم عزیز!!! گوشمون پره!!

          احساس میکنم خیلی ناراحت شدی و حرص خوردی دوست گرامی ؛ آروم باش !! یکم فیلمای لپ شدن ویلیامز و مکلارن رو توسط فراری ببین بیشتر آروم میشی?

        3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          میثم جون تویی ک داری خیلی حرص میخوری و چشم دیدن موفقیت های مکلارنو نداری،مطمئن باش اگه ویلیامز و مکلارن پول فراریو داشتن فراری قهوه ای ک؟میشد و باس رنگ قهوه ای میزد به ماشیناش. منتظر سال بعد باش تا قدرت مکلارنو با موتور متوسط رنو ببینی، چن سال دیگه هم با کاهش هزینه ساخت موتور ،مکلارن ب احتمال زیاد موتور خودشو میسازه تا با تمام وجودت قدرت مکلارنو درک کنی.
          درمورد ویلیامز هم باید بگم مطمئن باش امسال پدی لو تمام تمرکزشو روی استخدام نیروهای ماهر بیشتر و توسعه خودروی سال بعد گذاشته و ویلیامز سال بعد قوی خواهد بود

        4. emad1990

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (999 ديدگاه)

          meysam-laferari
          حالا فراری چی میخاد بهت بده که اینقدر بحثشو میکنی؟
          بجای اینکارا پاشو برو دنبال یه کاری یه دوقرون هم بذاری ته جیبت
          اینجا 10000تا کامنتم که بذاری چیزی گیرت نمیاد

      2. Ferrari

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        بحث خوش اقبالی فراری و حمایت میلیاردرها شد بهتره بدونی این مکلارن بود که ران دنیس رو مجبور به کناره گیری کرد و سهامشم به اون عرب میلیاردر فروخت تا حمایت این میلیاردر رو داشته باشه وگرنه فراری همیشه زیرمجموعه فیات بوده و فیات کمکی هم به فراری نکرده بخصوص مالی
        فراری به این دلیل به فیات فروخته شد که سرمایه لازم برای مسابقات رو فراهم کنن و این واگذاری توسط شخص انزو فراری انجام شد
        لوتوس چوب ناتوانی مدیرانش رو خورد که به این روز افتاد استون هم به این روز می افتاد اما اندی پالمر نجاتش داد بحث سر مدیریته

        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز مشکل لوتوس مالی بوده، لوتوس تونس با وجود مشکلات مالی با مدیریت قوی به سود دهی برسه،قبل اینکه توسط جیلی خریده بشه.
          مشکل بقیه سهامدارا با دنیس شیوه مدیریتش بود ، در ضمن هیچ دلیلی وجود نداره که سهامدار میلیاردر مکلارن بیخودی کلی پول خرج مسابقات مکلارن کنه چون هدفش از خرید سهام رسیدن به سود بیشتر هس.
          بخش خودروسازی مکلارن میزان فروش فوق العاده ای داره که طی چند سال آینده بیشتر هم میشه.

  5. HORSE

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (217 ديدگاه)

    تنها نیاز یک پروژه ی موفق که پول نیست!
    تجربه!!
    توی این رده بیشترین تجربه رو فراری داره.
    جیلی هم میدونه. و این که ادعای رقابت با فراری رو داره بیشتر برای جلب توجه ئه!

    1. Ferrari

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      الف ی
      *** اگه مکلارن توانایی یا دانش ساخت موتور رو داشت با سرمایه هوندا و با اسم هوندا موتور فرمول یک خودشو میساخت هم تحربه کسب میکرد هم به این فلاکت نمیفتاد بحث سر اینه که مکلارن اصلا توانایی این کارو نداره حالا شما هرچقدر میخوای روضه بخون. حقیقت عوض نمیشه
      درمورد ویلیامز بهتره بدونی دورانش 20 سال پیش تموم شد دیگه ویلیامز تو فرمول یک حرفی نخواهد داشت فرمول یک داره به سمتی حرکت میکنه که کمپانی هایی که صفر تاصد ماشینشون رو خودشون تولیدمیکنن موفقتر عمل میکنن

      1. ایلیا

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (731 ديدگاه)

        بنظر میرسه حقارتی که فراری داره با اون همه ادعا از مرسدس میکشه خیلی بیشتر از اتفاقاییه که واسه ویلیامز و مکلارن تو فرمول یک میفته
        حداقل من به عنوان ی بیننده ی بی طرف همچین حسی دارم

        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          کاملا درسته ایلیا جان، تازه پولی ک فراری خرج میکنه خیلی بیشتر از مکلارن و ویلیامزه، مثه کسی میمونه ک صد جا کلاس خصوصی میره ولی هنوزم مثه گاوه!

        2. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          ایلیا دوست عزیز این رقابته حقارت نیست شما از فرمول یک سردرمیاری؟؟ اگه درمیاری از سال 2015 شروع کن ببین چه اتفاقاتی افتاده
          اجازه ندادن به تیم ها برای ساختن موتور جدید
          امسال که تا تقریبا اواسط فصل فیا مرتب به تیم هاهشدار میداد از روغن به عنوان مکمل استفاده نکنن اما یهو قانون گذاشت تا قبل از مسابقه مونزا هرتیمی اپدیت موتور بده اجازه داره از 1/2 لیتر روغن هر 100 مصرف کنه و بعد مونزا هرتیمی اپدیت بده باید از 900 سی سی استفاده کنه حالا چه اتفاقی افتاده که فیا این قانون رو گذاشته جای سواله این قانون فقط به نفع مرسدس شد

      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دلیل اینکه مکلارن و ویلیامز موتور فرمول یک نمیسازن هزینه توسعه زیاده، چن سال دیگه با کاهش هزینه توسعه موتور، ب احتمال زیاد مکلارن موتور خودشو میسازه ک با تموم وجوت قدرتشو درک کنی.

        1. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          ویلیامز
          داداش از این توهم بیرون بیا 50 سال پول نداشتن که موتور بسازن شما که از چیزی خبر نداری چرا داستان میگی. مکلارن سال 2012 حدودا 280 میلیون یورو بودجه داشت و فرازی 300 میلیون یورو حالا خیلی جالبه میگی مکلا رن پول نداره موتور بسازه از یه طرف میگی مکلارن به کمپانی های دیگه مشاوره میده بابت موتور و دانش ساخت موتور رو داره اما بعدش میگی هوندا از مکلارن کمک نخواسته خود مدیران هوندا گفتن از چند کمپانی داریم کمک میگیرم مطمئن باش مکلارن درحد این ادعاهایی که کردی بود هوندا مجبور نمیشد از کمپانی های دیگه کمک بخواد بعدشم من گفتم چرا به هوندا کمک نکرد که اینطوری حقارت نکشه اونم سه سال؟؟ داداش لابد اگه مکلارن به هوندا کمک میکرد و موتور بهتری میساخت اخر فصل پول بیشتری گیر مکلارن میومد دانش مکلارن هم بالا میرفت اتفاقا تا 2020 ادامه میدادن و مکلارن تجربه بیشتری بدست میاورد و برای سال 2021 موتور خودشو میساخت مشکل اینجاست که مکلارن توانایی ساخت موتور رو نداره حتی دانشش رو هم نداره
          ادعای بی پایه و اساس نداشته باش

        2. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          گفتی فیات سالی 600 میلیون به فراری میداد میشه یه لینک برای ادعایی که کردی بذاری؟؟
          خواب دیدی خیر باشه برادر
          ناراحتی مارکیونه برای این بود که با داشتن ماشین بهتر نتیجه ی خوبی نگرفتن

  6. Ferrari

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    پهلوان مکلارن
    دوست من خیلی از رمورد p1 lm خوشحالی ولی بهتره بدونی این رکورد رو مکلارن ثبت نکرد حتی ادعایی هم نکرد که درنوع خودش خیلی جالبه اگه انقدرتواناست پس چرا خود مکلارن تایم نزده؟؟
    چیزی که مشخصه اینه که فعلا مکلارن برای fxx evo رقیبی نداره حتی از پس fxxk هم برنمیان پس جو نده
    ضمنا قبلا هم گفتم تاریخچه ی فراری تو نوربرگ رینگ هم حتما مطالعه بفرمایین

  7. بهزاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2547 ديدگاه)

    لوتوس کمپانی قابل احترامیه ولی متاسفانه سالهاست در خواب زمستانی فرو رفته و با یک صحبت مدیرش نمیشه گفت که رقیبی برای فراری محسوب میشه.
    یک مورد بسیار مهم در مورد رقبای فراری عارضم که بسیاری از اونها برای جلو بودن در آمار و ارقام مشغول کاهش وزن هستند که اینکار باعث شده کیفیت سواری و نویز یا نویزهای آزار دهنده در کابین زیاد بشه که نیازی به توضیحش نیست و اکثرا میدونند.
    مثلا مکلارن 720 وقتی فنش روشن میشه تقریبا صدایی ترکیبی از تراکتور و مته برقی و جاروبرقی و… ایجاد میکنه که دوستان میتونن در یوتیوب مشاهده کنند یا صدای کابین سایر مدلهاش!
    همین رویه هم لوتوس طی کرد که در دراز مدت باعث شد به این روز بیوفته و اگر یاد بگیرند که خودروی پیست در همون پیست باید بمونه و خودروی خیابانی اسپرت باید متفاوت باشه و راحت تر شاید آینده ای بهتر داشته باشه.

  8. aura

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دقیقا با horse موافقم.فراری تجربه زیادی پشتشه.کهنه اسپرت سازه و اصالت فراری رو نمیشه کتمان کرد.همیشه ماشیناش منو یاد کاواساکی 125 میندازه.ادم عشق میکنه روی رد لاین دنده بده و باهاش دیوونگی کنه.اره منم طرفدارش نیستم، عاشق این هیجان فراری ام.موفق باشین

  9. Ferrari

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    بحث خوش اقبالی فراری و حمایت میلیاردرها شد بهتره بدونی این مکلارن بود که ران دنیس رو مجبور به کناره گیری کرد و سهامشم به اون عرب میلیاردر فروخت تا حمایت این میلیاردر رو داشته باشه وگرنه فراری همیشه زیرمجموعه فیات بوده و فیات کمکی هم به فراری نکرده بخصوص مالی
    فراری به این دلیل به فیات فروخته شد که سرمایه لازم برای مسابقات رو فراهم کنن و این واگذاری توسط شخص انزو فراری انجام شد
    لوتوس چوب ناتوانی مدیرانش رو خورد که به این روز افتاد استون هم به این روز می افتاد اما اندی پالمر نجاتش داد بحث سر مدیریته

  10. ADAK

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    ” لوتوس رقیب فراری می‌شود ”
    بشین مینیم بابا …

  11. ADAK

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    بعضیا یه . . . شِعری یاد گرفتن !
    هی لذت رانندگی لذت رانندگی میکنن

  12. ADAK

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    اینایی که همش دم از لذت رانندگی میزنن و بقیه را محکوم به ندونستن اینکه فلسفه ی لوتوس چیه میکنن !
    اصن غیر از پژو آر دی که دف عقبه بازاره ایرانه چیزه دیگه ایی سوار شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا